neemt nhg restschuld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

twinducklin

Re: neemt nhg restschuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:37

Nee NHG neemt de restschuld niet op zich in zo'n geval.
Zelf mijn woning 3 geleden met een restschuld verkocht. Heb toen de restschuld meegefinancieerd in nieuwe hypotheek maar dat gaat in jouw geval niet als je al een woning hebt denk ik?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:41

De NHG zal niet tot uitkering overgaan in jouw geval.

En het advies om te verhuren zonder toestemming is een heel slecht advies. Op basis van leegstandswet kan alleen met toestemming gemeente en hypotheekverstrekker. Doe je dat niet, loop je tegen heel veel vervelende dingen aan.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 15:00

Zonder toestemming verhuren ga ik echt niet doen.
Bewoner zal zich inschrijven op het adres en dan ga je al.

Huis staat idd te koop met een bieden vanaf prijs.
Het is een gewoon rijtjes huis dus niks extra's.
We hadden meubels laten staan, beter voor de verkoop.

Maar er was een koper dus de boel leeg gehaald ( vriend vaart dus moest voor dat hij weer weg ging).
Toen we boel net leeg hadden kreeg de koper de financiering niet rond.

Dus nu is het huis helemaal leeg helaas.
Om nu te gaan meubileren en daar voor te betalen gaat me niet lukken

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:15

Als je geen 'last' hebt van het huis zou ik het gaan verhuren! Dat kan een leuke investering zijn. Particulier huren is toch wel gewild, zeker als je met huisdier of iets dergelijks toelaat. :)

Als verkopen eigenlijk onmogelijk is heb je zo in ieder geval geen verlies, dat zou ik eerder kiezen dan met verlies verkopen.

Misschien eens een keer goed informeren hoe het precies in zijn werk gaat?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:15

of je verlies nemen door het goedkoper te verkopen. Dan ben je ook van de maandelijks terugkerende kosten af.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 16:20

Misschien even alle makelaars in de omgeving mailen. Hier kopen ze ook wel woningen in en als een makelaar met een woning blijft zitten, verhuren ze die wat makkelijker dan een particulier. Ik hoor wel vaker dat het niet lukt en als mensen meer of andere makelaars even laten kijken, het huis toch verkocht wordt.

Zelf actief delen op facebook etc lijkt ook weleens te werken.

Als je heel handig bent, maken mensen weleens 3d plaatjes met inrichting en hangen die per ruimte op bijv. Handiger dan alles weer inrichten.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 16:22

bigone schreef:
Wanneer ts aan haar betalingsverplichting voldoet mag ze toch zelf weten wat ze met de woning doet??

Als je bedenkt dat je je huis verpand hebt aan de bank dan is het ineens heel logisch dat de bank daar eisen aan stelt. Dus nee, je mag niet zelf maar weten wat je met je verpande woning doet, verhuur moet je dan ook logischerwijs toestemming voor vragen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 16:31

Maar het is niet zo dat een bank het standaard afwijst. Dat je er niet woont en het huis leeg staat, zou een goede reden kunnen zijn. Maar het hangt ook af van de bank, je hypotheek etc.