Eigenaar komt zadel niet ophalen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Haarbal

Re: Eigenaar komt zadel niet ophalen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:21

Sorry, ik had dat zadel na een week of 2,3 keurig netjes terug gebracht. Dat hij al anderhalf jaar bij jou ligt vind ik schandalig, helemaal omdat je het lenen mocht! Dus hup, netjes schoonmaken en terugbrengen dat ding!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:22

Maar Alane waarom zou hij een splinternieuw zadel 1.5 jaar ergens laten liggen.. Dat is het geen wat ik echt heel erg vreemd vind..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:23

Ver weg en niet bepaald op de route? Niet zo'n actieve verkoper / geen populair model?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:26

Wat zijn jullie braaf... Of iegenlijk wat ben ik dat niet.
Mooi kop nog een poosje dicht houden, geen hundjes wakker maken en verkopen die hap. En geen haan die er naar kraait. (ja nu dus wel want je hebt het op bokt gezet duh)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:29

mrie schreef:
Mooi kop nog een poosje dicht houden, geen hundjes wakker maken en verkopen die hap. En geen haan die er naar kraait. (ja nu dus wel want je hebt het op bokt gezet duh)

Ik had er ook hooguit 3 telefoontjes aan gewaagd en als ik dan een jaar niks meer hoor is het mij wel klaar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:30

Nou eh, volgens mij is dat gewoon service? Ik had ook een zadel die ik een week mocht proberen. Uiteindelijk is m dat ook geworden maar toch, als ik gezegd had ik wil m niet was dat ook niet erg...

Ik zou ook deadline stellen en anders verkopen/weggeven/gooien whatever. Kom op zeg, zijn zadel, hij heeft er belang bij (blijkbaar niet maar toch...)

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:39

haha nou dat had ik na een paar maanden al verkocht als hij niet reageerd dan niet.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:40

mrie schreef:

Als ik nog eens iets te koop aanbied op de Bokt-markt weet ik in ieder geval dat ik het niet aan jou verkoop. Hoe onbetrouwbaar kun je overkomen...

Danjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:42

Gooi er €12,71 tegenaan en stuur het zadel aangetekend naar de zadelmaker. Dan ben jij ervan af. Grote doos waar het zadel in past is vaak wel bij een bouwmarkt te krijgen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:44

Als het zo vreselijk in de weg ligt, had je het al lang kunnen terugsturen. Kleine moeite, groot plezier. Hij heeft jou service verleend, probeer jij dat dan op jouw beurt ook te doen. Er zijn uiteraard tig redenen te bedenken waarom je dat niet zou doen, maar ook één hele goede om het wel te doen en dat is fatsoen.

* edit* en dan alle mensen die reageren met dat ze het zouden verkopen. Vaak zijn er twee kanten aan een verhaal en op basis van één kant roepen dat iemand het eigendom van een ander maar moet verkopen, vind ik toch wel ver gaan.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:52

chevax schreef:
Als het zo vreselijk in de weg ligt, had je het al lang kunnen terugsturen. Kleine moeite, groot plezier. Hij heeft jou service verleend, probeer jij dat dan op jouw beurt ook te doen. Er zijn uiteraard tig redenen te bedenken waarom je dat niet zou doen, maar ook één hele goede om het wel te doen en dat is fatsoen.

* edit* en dan alle mensen die reageren met dat ze het zouden verkopen. Vaak zijn er twee kanten aan een verhaal en op basis van één kant roepen dat iemand het eigendom van een ander maar moet verkopen, vind ik toch wel ver gaan.

Adem in, adem uit.. :(:)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 16:57

Ik weet niet eens zijn adres, ook niet te vinden op internet dus dat wordt hem sowieso niet.

Een zadel zomaar verkopen wat niet van mij is ga ik niet doen. Zou wel heel makkelijk zijn maar daar ben ik toch te eerlijk voor.

Danjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:09

Petrichor schreef:
Ik weet niet eens zijn adres, ook niet te vinden op internet dus dat wordt hem sowieso niet.

Een zadel zomaar verkopen wat niet van mij is ga ik niet doen. Zou wel heel makkelijk zijn maar daar ben ik toch te eerlijk voor.

Je hebt toch telefonisch contact met hem gehad? Dan bel je hem nog een keer en vraag je om zijn adres :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:19

Bel hem even, vraag zijn adres en spreek een datum en tijd af dat je het langs brengt.
Voila, done.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:22

Als de afspraak was dat HIJ het zadel kwam ophalen dan moet HIJ dat ook doen. Dat ie dat niet doet is niet het probleem van TS dus waarom zou zij nou ZIJN probleem moeten oplossen? Houd je gewoon aan de afspraak.. Deze zadelmaker maakt nu van zijn probleem haar probleem doordat dat zadel in de weg blijft liggen omdat HIJ niet even tijd vrij maakt om het op te halen. Hij mag mooi zelf voor een oplossing zorgen.

Ik zou m bellen en zeggen dat ie morgen in de schuur oid ligt waar hij bij kan en als ie daar nog ligt bij thuiskomst het in de kliko beland. Zonde van het zadel maar ja... Anderhalf jaar laten slingeren is nog slordiger.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:33

zanakuzies schreef:
haha nou dat had ik na een paar maanden al verkocht als hij niet reageerd dan niet.

En dan staat hij opeens op de stoep. En dan? Wat een rare opmerking.

@TS: hup in de auto stappen, zadel terugbrengen en bonnetje geven van de benzine. Klaar, probleem opgelost en frustratie weg. Actie gaan ondernemen!

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:38

chevax schreef:

Eens..

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:41

Toen ik op mijn oude adres kwam wonen hadden de oud bewoners nog een motor in de schuur staan. Stond ook onwijs in de weg en ze kwamen hem maar niet ophalen. Toen heb ik een bericht gestuurd met de vraag of ze hem nog wilden hebben of dat hij mee kon met het grofvuil, toen was het dezelfde week nog geregeld... misschien op die manier proberen?

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:46

Tabaluga12 schreef:
chevax schreef:

Eens..

Maar ze weet het adres toch niet? Of heb ik dat nou fout gelezen bij haar laatste post? :?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:48

Als ze de eigenaar van het zadel kan bellen, kan ze ook vast wel aan het adres komen +:)+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 17:54

Ik zie niet in waarom TS eigenlijk de moeite moet doen. Wel vreemd dat een zadelmaker een gloednieuw zadel dat nu inmiddels 1,5 jaar oud is en in waarde gedaald is zo lang laat liggen. Vraag me af of hij het wel weet of het gewoon weer vergeet nadat je hem gebeld hebt. Misschien gelijk een datum en tijd afspreken om te komen halen?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:44

Tigra_ schreef:
Ik zie niet in waarom TS eigenlijk de moeite moet doen. Wel vreemd dat een zadelmaker een gloednieuw zadel dat nu inmiddels 1,5 jaar oud is en in waarde gedaald is zo lang laat liggen. Vraag me af of hij het wel weet of het gewoon weer vergeet nadat je hem gebeld hebt. Misschien gelijk een datum en tijd afspreken om te komen halen?

Omdat het zadel bij haar in de weg ligt +:)+

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:47

Lizzyy schreef:
Tigra_ schreef:

Omdat het zadel bij haar in de weg ligt +:)+

Dan kan je het ook gewoon aan straat leggen ben je er ook vanaf en dat kost minder moeite. Hoe waardevol is dat zadel eigenlijk voor hem? Volgens mij zou die het niet eens missen als je niets meer laten horen. Netjes? Nee, maar wat hij doet ook niet.
Sorry hoor maar ik ga echt niet iemand anders z´n zooi achterop brengen. Als hij het zo nodig terug wil hebben kom het dan verdorie halen het is eigenlijk al niet eens aan haar om 4x te bellen en 1,5 zijn spullen bewaren. Zou je andersom eens moeten doen je zadel 1.5 jaar bij een zadelmaker laten liggen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 01-02-18 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:48

Lizzyy schreef:
zanakuzies schreef:

En dan staat hij opeens op de stoep. En dan? Wat een rare opmerking.

@TS: hup in de auto stappen, zadel terugbrengen en bonnetje geven van de benzine. Klaar, probleem opgelost en frustratie weg. Actie gaan ondernemen!

Dan had hij moeten komen opdagen na 4x bellen. Is toch zn eigen schuld. Als zoiets al zolang bij mij ligt wordt het mijn eigendom

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 19:01

zanakuzies schreef:
Dan had hij moeten komen opdagen na 4x bellen. Is toch zn eigen schuld. Als zoiets al zolang bij mij ligt wordt het mijn eigendom

Dan ga je er gemakshalve maar vanuit dat het verhaal ook zo is als TS zegt. Ik geloof daar niet in. Een professionele zadelpasser die nu er actie moet worden ondernomen plots een grote onbekende is die nergens kan worden gevonden. Dat is een excuus. Dus er zal wel meer aan de hand zijn dan TS nu zegt. Vaak worden dergelijke topics gebruikt om iets wat krom is recht te praten. En veel mensen gaan daar in mee.