Schade ongeluk

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris92
Berichten: 2072
Geregistreerd: 17-12-06

Re: Schade ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 06:51

Wij ook een keer gehad, auto net 2 maanden nieuw gekocht had er iemand tegenaan gezeten. Zat er een mini plekje op die je eigenlijk als leek niet zag. Maar mijn man is autofreak dus het moest gemaakt worden was rond de €800 gelukkig is het verzekeringswerk en alles netjes geregeld. Dus het kan echt wel dat het zo oploopt.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23579
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Schade ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 08:35

Hoe hard reed je toen je er tegenaan ging?

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 08:37

Dank allen voor jullie antwoorden. Helaas wat ervaringsdeskundigen en ik ben er geen. Het komt nu wel wat geloofwaardiger over dat het zo zou kunnen zijn. Dan ga ik er verder lekker niet meer druk om maken en hoor ik het wel een keer van mijn verzekering. Tot die tijd denk ik er niet meer aan en bekijken ze het maar.


Polly schreef:
Hoe hard reed je toen je er tegenaan ging?


Ik trok op. Denk rond de 15/20. Is een erg druk kruispunt waar je op 6 dingen moet letten ondanks dat er stoplichten staan.

Kaatje_S

Berichten: 1014
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Schade ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 08:59

Ik heb ook wel eens schade gemaakt en kreeg medegedeeld hoeveel de schade bedroeg. Toen heb ik eerst het schaderapport ook opgevraagd, wat er dan allemaal aan de hand zou moeten zijn, ook om te checken of ze niet toevallig andere mankementjes ook even zouden laten maken, en heb zelfs nog de garage gebeld voor overleg. Schade zat nml aan de achterdeur, maar ook de spiegel moest gedemonteerd en opnieuw gespoten :roll:

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 10:26

Kaatje_S schreef:
Ik heb ook wel eens schade gemaakt en kreeg medegedeeld hoeveel de schade bedroeg. Toen heb ik eerst het schaderapport ook opgevraagd, wat er dan allemaal aan de hand zou moeten zijn, ook om te checken of ze niet toevallig andere mankementjes ook even zouden laten maken, en heb zelfs nog de garage gebeld voor overleg. Schade zat nml aan de achterdeur, maar ook de spiegel moest gedemonteerd en opnieuw gespoten :roll:


Precies het scenario waar ik voor vrees(de).
Ik heb nu zoiets van; ze laat het maar maken. Mijn verzekering zal vragen wat er gemaakt moest worden zodat er niet teveel opgelicht wordt hoop ik. Scheelt wel dat ze geen auto vol deuken reed, want dan is de kans groter dan je opgelicht wordt.

Barroco

Berichten: 2727
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Schade ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:49

Ik heb ook ooit 1 keer achterop gezeten, bij een dure mercedes. Was ook alleen maar een kras, maar kostte ruim 800 euro.

Ik heb er verder niet over nagedacht omdat het verzekeringswerk was. Mijn eigen voorkant lag wel aan puin, dat vond ik erger (was bovenop een trekhaak).

Ik denk dat de kosten best kunnen kloppen.

Anoniem

Re: Schade ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:09

Wat de rest bedoeld qua verzekering dat je er alsnog moet betalen: Dit kost nu €500. Even voor makkelijk te zijn en rekenen kost jou verzekering nu €100 maandelijks. Stel, jou verzekering betaald dit maar doordat je schade hebt ingediend gaat jou verzekering de komende 2 jaar met €25 omhoog per maand. Als je dan 24*25 doet kom je alsnog op €600. Dus kost het uiteindelijk meer en heb je geen schadevrije jaren meer.

maessie

Berichten: 5777
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Schade ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:32

Hier toevallig 2 weken terug ook zon geintje.. is er een ouder vrouwtje op een parkeerterrein tegen onze bumper aan gereden. Spuiten zit je al snel op zon bedrag helaas. Boven de 750 moest er bij ons een schade expert bij komen. Meestal geeft de verzekering wel opties voor garages waar ze mee samenwerken, maar je mag ook een eigen garage uitzoeken. Wel balen zeg!!

Pharootz

Berichten: 311
Geregistreerd: 20-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:38

suikermeisje schreef:
Pharootz schreef:
Ik heb soortgelijk gehad, maar dan in de voorste auto. Bij ons bleek het hele onderstel ontzet te zijn terwijl het een relatief lichte klap was en er aan de buitenkant niets te zien was op een ingedrukte achterknop na.

Als het om een groot bedrag gaat, is een taxatie van de schade handig voor de verzekering, maar dit is niet verplicht meende ik.


Wat waren de kosten bij jou uiteindelijk? Tot €1000 hoorde ik van mijn monteur dat ze geen expert sturen maar boven dat bedrag wel.



We zaten daar volgens mij net iets onder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 12:46

Bij mij heeft er iemand tegen mn auto aangezeten en weggereden zonder briefje. Heb een minimale deuk in de auto, waarborgfonds keert niet uit. Laten repareren zit rond de 2000 euro. Dus keuze was zelf betalen, enorme val in jaren en dus veel hogere premie of ermee rondrijden. Woest was ik. Laat zelf altijd een briefje liggen, 1x iemand licht geraakt, 350 euro zelf betaald.

Ik weet dat het er dit en zie het. Anderen niet dus ik koos voor rondrijden. Auto was een jaar oud toen het gebeurde..

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 13:03

DeMolenhoek schreef:
Wat de rest bedoeld qua verzekering dat je er alsnog moet betalen: Dit kost nu €500. Even voor makkelijk te zijn en rekenen kost jou verzekering nu €100 maandelijks. Stel, jou verzekering betaald dit maar doordat je schade hebt ingediend gaat jou verzekering de komende 2 jaar met €25 omhoog per maand. Als je dan 24*25 doet kom je alsnog op €600. Dus kost het uiteindelijk meer en heb je geen schadevrije jaren meer.


Dat had ik al even geleden begrepen.
Het gaat me er nu om dat €500 uit mijn spaarpot veel is aangezien we net een huis hebben gekocht en ik dus liever dat geld achter de hand hou voor onvoorziene kosten.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 13:06

Jans schreef:
Bij mij heeft er iemand tegen mn auto aangezeten en weggereden zonder briefje. Heb een minimale deuk in de auto, waarborgfonds keert niet uit. Laten repareren zit rond de 2000 euro. Dus keuze was zelf betalen, enorme val in jaren en dus veel hogere premie of ermee rondrijden. Woest was ik. Laat zelf altijd een briefje liggen, 1x iemand licht geraakt, 350 euro zelf betaald.

Ik weet dat het er dit en zie het. Anderen niet dus ik koos voor rondrijden. Auto was een jaar oud toen het gebeurde..


Dat is echt zo oliebol!

Wil het voor de tegenpartij ook gewoon opgelost hebben hoor. Het is niet dat ik wil dat zij moet gaan betalen ofzo. Ik bots achterop en wettelijk ben ik fout. Ben wel blond, niet achterlijk. Maar niet dat ik genaa*d wordt met onkosten die niet hiervan komen maar bijvoorbeeld dat ze zelf een keer een stoeprand heeft geraakt.

Naja, het zal wel goed gaan komen. Er is me in ieder geval door dit topic een hoop duidelijker geworden en ga wel zien hoe het allemaal afloopt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110908
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:07

Jans schreef:
Bij mij heeft er iemand tegen mn auto aangezeten en weggereden zonder briefje. Heb een minimale deuk in de auto, waarborgfonds keert niet uit. Laten repareren zit rond de 2000 euro. Dus keuze was zelf betalen, enorme val in jaren en dus veel hogere premie of ermee rondrijden. Woest was ik. Laat zelf altijd een briefje liggen, 1x iemand licht geraakt, 350 euro zelf betaald.

Ik weet dat het er dit en zie het. Anderen niet dus ik koos voor rondrijden. Auto was een jaar oud toen het gebeurde..


Hebben wij ook gehad met een nieuwe auto. Eerste week in ons bezit had er iemand tegen de bumper aan gezeten. Uiteraard geen briefje achter gelaten.
Drie flink diepe krassen en daarom moest de hele bumper overgespoten worden. En bedankt he! Was ook een flinke prijs..

Maaaarije

Berichten: 1766
Geregistreerd: 15-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:19

suikermeisje schreef:
Pharootz schreef:
Ik heb soortgelijk gehad, maar dan in de voorste auto. Bij ons bleek het hele onderstel ontzet te zijn terwijl het een relatief lichte klap was en er aan de buitenkant niets te zien was op een ingedrukte achterknop na.

Als het om een groot bedrag gaat, is een taxatie van de schade handig voor de verzekering, maar dit is niet verplicht meende ik.


Wat waren de kosten bij jou uiteindelijk? Tot €1000 hoorde ik van mijn monteur dat ze geen expert sturen maar boven dat bedrag wel.



Volgens mij verschilt dit per verzekeraar. Tijd terug iemand tegen mijn auto aangezeten.
Schade bleek boven de 500 euro uit te komen en toen is er een schade expert langsgekomen.
Auto bleek financieel total loss. :') Dus zat fors boven de 500 euro schade, terwijl er van buiten af alleen krassen op de velg en het spatbord paneel zaten.

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:20

Heb ik ook een keer gehad schade voor €1300 terwijl er alleen krasjes waren. Achteraf dacht ik bij mezelf, ben volgens mij echt opgelicht. Volgende keer direct foto's maken!

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:26

Ik heb op mijn werk een keer gehad dat mensen tegen mijn auto aan reden. Ze wouden ervandoor rijden maar door enkele rokers buiten zijn ze tegengehouden. Die kwamen ook vragen van wie die auto was helaas dus van mij. Mensen waren erg boos en geïrriteerd terwijl ikk gewoon binnen aan het werk was een zij tegen een geparkeerde auto aanreden. Schade viel mee een paar krasjes achter op mijn bumper maar omdat dan heel de bumper eraf moet kostte het zo'n 250 euro. Was een oude auto dus gaf er niet zoveel om en zou het normaal gewoon laten maar omdat ze zo boos en geïrriteerd deden en wouden weg rijden heb ik het laten maken :j

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 18:26

Bij mij is ook wel.eens iemand tegen mijn achterzijde gereden. Nauwelijk schade dus dat voelde fijn maar toen ik thuis kwam en mijn kofferbak opendeed ging hij niet meer dicht. Toch de boel ontzet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 18:34

Vealosz schreef:
Ik zit al 10 minuten naar de foto's te kijken, maar ik zie echt heeeeleemaal niks? :o?


Ik net zo inderdaad :o

Tieneke

Berichten: 21704
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Schade ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:40

Jans, mijn auto heeft twee jaar geleden vijf minuten op een parking gestaan. Op die vijf minuten was mijn halve flank weg. Geen briefje, geen getuigen. Uit eigen zak mogen betalen en zonder herstelling kon ik niet meer rijden.

We hebben die avond onze huwelijksreis ook maar geboekt, om de sfeer wat te verbeteren :+

Britt_Sisi

Berichten: 8949
Geregistreerd: 03-10-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:14

Hier ook boven op een andere auto gereden die een trekhaak had. Mijn auto aan diggelen en bij hun een krasje die er zelfs al had kunnen zitten voor ik er tegen aan reed.
800 euro was de rekening voor dat krasje.

Mijn auto zou 700 gaan kosten (hele voorkant ingedrukt en kapot) maar goedkoop en met tweedehands spullen laten maken voor 350 euro.

Lo91
Berichten: 164
Geregistreerd: 27-12-12

Re: Schade ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:32

Mijn vader zit in de schadeherstel (schade expert). Bedragen kunnen inderdaad snel oplopen, er kan vanbinnen meer kapot zijn dan je denkt/verbogen zijn. Slim om inderdaad wel om het rapport te vragen. Wat verzekering betreft: bereken goed hoeveel de schade is vs. hoeveel je er maandelijks qua verzekering op achteruit gaat. Snap dat je liever niet nu in 1 klap een groot bedrag hieraan uitgeeft, maar misschien ben je er meer aan kwijt als je er maandelijks in de vorm van een hoger bedrag aan verzekering kwijt bent over een jaar.

Sunnda

Berichten: 7842
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:38

Ik vraag mij altijd af of er niet ontzettend met de zogenaamde schade gerommeld wordt. Want wie controleerd zoiets en er wordt aan alle kanten fiks geld aan verdiend.

Natuurlijk kan er soms iets verbogen zijn omdat de klap harder is dan het lijkt.
Maar ik zie weinig wagens terugkomen met de mededeling; het is maar een krasje.

Garages zijn zowieso net zo onbetrouwbaar als de paardenwereld. Dus misschien komt daar mijn wantrouwen vandaan.

suikermeisje

Berichten: 8351
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Schade ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 22:25

Mijn wantrouwen komt idd doordat iedereen er fijn beter op probeert te worden.
Die geschatte 500€ is trouwens alleen na het bekijken van de buitenkant van de auto door de garage. Auto is nog helemaal niet onderzocht en dat vond ik zo vreemd.