Hulp bij het vinden van een laptop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 22:45

Ik zal als ik jou was bij die actie van de MediaMarkt wel ff goed checken of je niet gen**id wordt waar je bij staat. Ik ben momenteel ook opzoek naar een laptop, dacht een aantrekkelijke deal te hebben gevonden bij de MediaMarkt (van 799 voor 660), blijkt hij bij veel andere webshops standaard ruim 10 euro goedkoper (650 dus) dan tijdens de deal van de MM..

Ging ook over de Lenovo Ideapad 520 die Lillian hierboven noemt :)

Queelens

Re: Hulp bij het vinden van een laptop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:58

TS al een laptop gevonden?
Ik zou niet specifiek naar een merk kijken. In principe is hetgeen wat erin zit bijna hetzelfde alleen de buitenkant is anders.
Met de werkzaamheden die jij op de laptop wilt doen zou ik kijken naar een laptop ket minimaal een intel i3 processor. Een i5 is natuurlijk beter, maar wel duurder dus aan een i3 moet je voldoende hebben.

Neem je je laptop vaak mee of niet? Ik zou, zeker als je hem vaak mee neemt, kijken naar een ssd opslag. Die zijn wat minder gevoelig om kapot te gaan :)

En zoals hierboven aangegeven bij de mediamarkt opletten met hun zogenaamde aanbiedingen. Vaak gooien ze van tevoren hun prijzen omhoog.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:34

zoiets heet marketing := zooplus en agradi doen precies het zelfde :)

Volgens mij komt mijn laptop van bol.com, mijn vader moest nog wat atv dagen en overuren verzilveren, geen idee wat mijn laptop gekost heeft, ga ik ook niet opzoeken want het was mijn verjaardagscadeau.

Als ik het stickertje moet geloven Queelens heeft die van mij een i5 processor.

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 00:58

Mag ik hier ook een oproep doen? Vind het niet nodig om een heel nieuw topic te openen.

Ik ben op zoek naar een sterke maar niet al te grote laptop die ik ook makkelijk kan meenemen naar school.
Ik heb nu al 5 jaar een dell inspiron 15se, maar deze raakt op en is te groot om mee te reizen.

Ik wil naast een snelle basis zoals internetten, netflixen en emailen ook redelijk zware games erop kunnen zetten. (Bv Sims 3 + alle uitbreidingen) Helaas is dat wat lastiger met een laptop van 13 inch zonder cd-drive(eventueel externe cd-drive kan als oplossing)

Ik vind de macbook van 13 inch ideaal qua grote en gewicht maar ik wil er graag windows op hebben dus die is geen optie.

Iemand die mij iets kan aanraden? Ik lees veel op internet maar lees dat veel laptops erg langzaam zijn en dat schrikt me nogal af.

angrywolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 02:03

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 04:59

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:07

Anthea schreef:
angrywolf schreef:
Als je de sims er op wil hebben zal je denk ik toch op een gamelaptop uitkomen helaas, En veel daarvan zijn best wel zwaar,groot en vooral erg duur :=

Dit schijnt een behoorlijk goede te zijn: https://tweakers.net/pricewatch/1115177 ... ificaties/

En anders kan je dit lijstje nog doorspitten: https://www.techradar.com/news/mobile-c ... ed-1258471

TS geeft aan dat ze ongeveer een budget van 600 euro, en jij komt aanzetten met een laptop van 1249 euro? :')

Angrywolf reageert op mijn post ;)

@angrywolf
De laptop die ik al had was ook geen gamelaptop maar daar heeft die zeker een paar jaar goed op gedraait. Ben ook niet op zoek naar een echte gamelaptop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:26

Oh oliebol ik ben scheel, sorry. :')
Sims 4 zou kunnen zonder een game laptop, maar sims 3 is nogal veeleisend.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:25

AnnaXBoy schreef:
Ik vind de macbook van 13 inch ideaal qua grote en gewicht maar ik wil er graag windows op hebben dus die is geen optie.

Is Sims de enige game die je erop wil zetten? Want die bestaat ook voor Mac, in dat geval zou een macbook wel een optie kunnen zijn. Daar kun je ook windows op installeren om naast osx te kunnen draaien als dat eens nodig is.

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 22:24

Hmm werk liever niet met mac laptops. Ik denk dat er betere windows laptop beschikbaar zijn voor iets meer geld

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 07:51

De kracht van mac is dat osx heel erg licht en stabiel draait, waardoor een laptop met lage specs toch veel krachtiger is dan een windows laptop met dezelfde specs. Daarom zou het ook zonde zijn om windows als enig systeem op een macbook te draaien.
Ik ben bang dat je geen ander merk gaat vinden wat echt zo licht is als een macbook omdat die werken met speciale batterijen waar ze patent op hebben, maar misschien is een iets kleinere laptop een idee, zodat hij toch draagbaar blijft, en dan voor thuis een extern scherm erop?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-18 22:39

Omdat bokt nog wel eens wat weet.
Ik ben op zoek naar een nieuwe 17inch laptop.
I3 of I5 processor, graag wat energiezuinig.
Ik gebruik deze als werkplek (via VPN), huis,tuin & keuken taken en voor het af en toe kijken naar tv/films, e.d. Dus ook DVD speler nodig.
Ik zoek een degelijk apparaat waar ik weer een aantal jaren mee vooruit kan. Ik heb nu een Asus.
Wat zijn jullie ervaringen met Medion en Dell?
Budget ca 700.