Chatten met ex...not done?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:28

in eerste instantie zeg ik ook, vooral met je vriend overleggen. als het ook maar enige schade aan je huidige relatie kan geven, niet doen. maar zo te lezen zit dat wel goed. je vriend is er oke mee en jij hebt geen gevoelens. goeie graadmeter is denk ik: als mijn vriend dit leest heb ik dan problemen. zo nee, dan is het prima.

en dan je 2e dilemma. laat m lekker in zijn sop gaar koken. zo voelde ik me toen ook toen hij me dit aan deed. tsja dat is maar net wat je er zelf mee wilt. je weet hoe rot die periode is en je weet dus ook wat vrienden eventueel voor je kunnen betekenen. een luisterend oor zal hij dus vast nodig hebben. dan de volgende vraag, ben jij degene die dat luisterend oor wil zijn. wat heb jij er aan? tuurlijk is het altijd reven en nemen (ook in een vriendschapsrelatie). maar zo te lezen is het vooral geven vanuit jou. is prima en voor oude vrienden doe je dat. maar in deze situatie ook?

succes met je keuze. beide is prima en normaal. maar vooral doen waar jij je goed bij voelt.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 10:29

Even voor de duidelijkheid: mijn vriend weet ervan. Zijn mening is alleen dat mijn ex krijgt wat hij verdient en verder vind hij er niks van.
Geen gevoelens. 100% niet aan de orde van mijn kant en ik proef dat ook niet bij hem
Schuldig....als uk erbij nadenk eigenlijk meer dat ik lief wil zijn maar diep van binnen geen behoefte heb aan het contact. Denk dat dat er eerlijk gezegt meer achter zit. Nu nog het lef om dat te zeggen. En dat durf ik niet. Dan maar get veloop laten en zien dat het verwaterd

upendo

Re: Chatten met ex...not done?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:30

Wat maakt dat je niet durft te zeggen dat je geen behoefte hebt aan contact?

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:31

aah, je gevoel inmiddels goed geanaliseerd. top. dat is het halve werk.

vanuit jou geen gevoelens, je vriend vind het prima. Jij hebt alleen het idee dat je ex wel nog gevoelens heeft. of terugverlangd naar jullie relatie. ik zou wel proberen het dus wat af te kappen. nu steek je ergens energie in waar je zelf geen behoefte aan hebt. lekker laten gaan.

mocht je het niet durven aankaarten (wat ik heel goed snap) gewoon heel veel leuke dingen over je huidige vriend vertellen.. wie weet haakt hij dan wel af

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:35

upendo schreef:

Omdat ts te lief is.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:21

anjali schreef:
upendo schreef:

Omdat ts te lief is.

Ik wil het graag van ts horen. Te lief is namelijk het eerste antwoord, ik heb bij voorkeur dat ze er dieper over nadenkt. Met wat daaruit komt kun je waarschijnlijk iets. Je hebt namelijk vaak een gedragspatroon opgebouwd in relatie met anderen. Als je je bewust bent van dat patroon en hoe het eruit ziet kun je er al dan niet iets in veranderen.

Ik vraag me namelijk af wat ze wil halen uit het contact. Klinkt lekker zweverig, maar juist omdat het voor zoveel bokkers een uitgemaakte zaak lijkt te zijn en TS dat niet zo ervaart.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:29

FennaK schreef:
Ik denk het je je af moet vragen of het heel veel toegevoegde waarde geeft aan je huidige leven om het luisterend oor van je ex te zijn en jezelf misschien ook afvragen of dat andersom ook zo zou kunnen zijn of dat die dat voor jou ook zou doen.

Heb je er eigenlijk zelf wel behoefte aan om een luisterend oor voor hem te zijn?
Dit inderdaad. Hij heeft jou destijds veel pijn gedaan. Nu moet je maar zijn ellende aanhoren? Gelijk afkappen, voordat het jouw leven gaat beïnvloeden.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:34

Meid, afkappen. Hij komt met hangende pootjes bij je terug, laat dat niet gebeuren. Je bent veel te lief voor hem. Hij heeft je destijds heel veel verdriet gedaan, waarom zou je nu in vredesnaam zijn ellende moeten aanhoren. Daar zoekt hij maar iemand anders voor. Je bent beter dan dat. Sta erboven.

Ik begrijp nooit waarom mensen contact blijven houden met een ex. Voorbij is voorbij. Je hebt je nieuwe leven met je nieuwe vriend en bent gelukkig. Zet dat niet op het spel.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:40

RoWi schreef:
Ik begrijp nooit waarom mensen contact blijven houden met een ex. Voorbij is voorbij. Je hebt je nieuwe leven met je nieuwe vriend en bent gelukkig. Zet dat niet op het spel.

Mijn ex is één van mijn beste vrienden. We hebben samen een zaak, zien elkaar 6 dagen per week en houden ergens toch nog een beetje van elkaar.

Ik heb een nieuwe relatie, die van hem is net stukgelopen, nou, ik ben er voor hem, hoor!

Dus: iets ruimer denken, graag. :)

florie71

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:42

Waarom maak je geen groepsapp met je ex, je vriend en jijzelf. Je vertelt je ex dat je open en transparant wil zijn naar je vriend maar erook voor hem wil zijn. Je vriend hoeft alleen in de meeleesmodus.
Op deze manier weet je zeker dat de teksten niet zullen veranderen in die je nu hard roept niet te hebben......
Zodra je de behoefte hebt om buiten die groepsapp te appen weet jij zelf diep in je hard dat er iets gebeurt wat eigenlijk niet kan.....you know what I mean

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:45

Na alles gelezen te hebben zou ik het contact verbreken. Geloof me, het lucht op om tegen je ex te zeggen dat je geen behoefte meer hebt aan contact. Dan hoef je ook bij ieder bericht een afweging te maken of je dit wel gepast vindt en of je jou kostbare energie hieraan wil geven. Steek die energie in je eigen vrienden en relatie, dat maakt veel gelukkiger.

Je ex zal wel commentaar leveren, maar negeer het gewoon. Hij moet maar naar zijn eigen vrienden met zijn problemen.

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:50

Dat is een volkomen andere situatie Palmera vind ik :) In jouw geval begrijp ik het volkomen.

Maar wanneer je verder helemaal niets meer met elkaar hebt, geen 'banden' (kinderen, een bedrijf, wat dan ook.), dan zou ik dat vooral ook zo laten. Contact houden is voor mij dan een stap terug i.p.v. vooruit.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:51

Dus iemand die het zwaar heeft, vertrouwen in zijn ex heeft, moet om zijn hart te luchten dat in een groepsapp doen met iemand in die hij niet/nauwelijks kent? :')

Ik zou er dan gelijk voor bedanken en nog liever stikken in mijn ellende. :+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 11:55

RoWi schreef:
Dat is een volkomen andere situatie Palmera vind ik :) In jouw geval begrijp ik het volkomen.

Maar wanneer je verder helemaal niets meer met elkaar hebt, geen 'banden' (kinderen, een bedrijf, wat dan ook.), dan zou ik dat vooral ook zo laten. Contact houden is voor mij dan een stap terug i.p.v. vooruit.

Nee. Of je nou een huis/kind/zaak of alleen maar herinneringen hebt samen hebt; er is een gedeelde periode. Hoe je het ook went of keert.

Dat betekend natuurlijk niet dat je verplicht bent levenslang de ex te steunen op wat voor een wijze dan ook.
Maar diegenen die het wél doen maken geen stap terug zoals jij zegt. Ook zij gaan op hun eigen wijze door met hun leven en dus vooruit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:00

RoWi schreef:

Wat een flauwekul zeg, laat iedereen dat lekker voor zichzelf bepalen? :?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:05

Ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen. Je vriend vind het kennelijk prima, zolang hij er maar geen gezeur mee heeft. Alleen als je eigenlijk diep van binnen liever geen contact hebt maar het niet durft te zeggen, dan ga je jezelf er ook niet gelukkig bij voelen.

Tuurlijk is het mogelijk om nog een "goed" contact te houden met een ex, maar dit zou voor mij dan wel vanaf de breuk moeten zijn en niet eerst 5,5 jaar niet zolang hij een andere relatie heeft en nu zoekt hij contact omdat zijn relatie over is. Waarschijnlijk beseft hij dan toch dat hij het met jou niet zo slecht had, of juist omdat hij weet dat je TE lief bent, dat je hem zal helpen. Kijk in deze vooral naar jezelf. Wat wil JIJ? En als je liever geen contact wil, dan even hard zijn hoe moeilijk dat ook is, uiteindelijk zal je jezelf er beter bij voelen dat je nu door hem te laten leiden.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:13

florie71 schreef:
Waarom maak je geen groepsapp met je ex, je vriend en jijzelf. Je vertelt je ex dat je open en transparant wil zijn naar je vriend maar erook voor hem wil zijn. Je vriend hoeft alleen in de meeleesmodus.
Op deze manier weet je zeker dat de teksten niet zullen veranderen in die je nu hard roept niet te hebben......
Zodra je de behoefte hebt om buiten die groepsapp te appen weet jij zelf diep in je hard dat er iets gebeurt wat eigenlijk niet kan.....you know what I mean

Dit is geen gezond gedrag. :=

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:15

Napie schreef:
Even voor de duidelijkheid: mijn vriend weet ervan. Zijn mening is alleen dat mijn ex krijgt wat hij verdient en verder vind hij er niks van.
Geen gevoelens. 100% niet aan de orde van mijn kant en ik proef dat ook niet bij hem
Schuldig....als uk erbij nadenk eigenlijk meer dat ik lief wil zijn maar diep van binnen geen behoefte heb aan het contact. Denk dat dat er eerlijk gezegt meer achter zit. Nu nog het lef om dat te zeggen. En dat durf ik niet. Dan maar get veloop laten en zien dat het verwaterd

Wat heb je te verliezen als je het wel aangeeft en je hoeft het niet perse op een boze manier te doen he?!

Denk dat je je teveel druk maakt en dat het uit eindelijk mee zal vallen zodra je het aangeeft.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:17

heel bokt redeneert weer uit zijn eigen ervaring, logisch en prima, maar pretenteer dat niet als DE oplossing
elke situatie is anders en ts moet vooral doen wat ze zelf wil.
waar zij zich goed bij voelt.

ben het wel met upendo eens, waarom doe je het? wat is de achterliggende gedachte. als je dat duidelijkhebt, weet je ook wat je moet doen
en uit alle ervaringen lees je dat alles mogelijk is, dus vooral doen wat je zelf wilt.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:19

Joltsje schreef:
heel bokt redeneert weer uit zijn eigen ervaring, logisch en prima, maar pretenteer dat niet als DE oplossing
elke situatie is anders en ts moet vooral doen wat ze zelf wil.
waar zij zich goed bij voelt.

ben het wel met upendo eens, waarom doe je het? wat is de achterliggende gedachte. als je dat duidelijkhebt, weet je ook wat je moet doen
en uit alle ervaringen lees je dat alles mogelijk is, dus vooral doen wat je zelf wilt.

Ja precies en geen ex is hetzelfde!

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:37

Napie schreef:

Je geeft aan dat je lief wilt zijn.. (wat ik goed begrijp).. de vraag is alleen.. voor WIE wil je lief zijn?
Jezelf, je huidige vriend. . Of je ex?
En is het 'lief' om contact te houden met hem, interesse te tonen naar hem terwijl je dat eigenlijk niet wilt en dus niet oprecht meent? Heeft hij er niet veel meer aan om zijn verhaal te delen met iemand die ook echt contact wil en er voor hem wil en kan zijn?

Niemand staat precies in jouw situatie en voelt wat jij voelt. Dus die keus of het oké is of niet kan je alleen zelf maken.. blijf eerlijk tegen jezelf en vertrouw op je eigen. Dan komt t wel goed ;)

Succes!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:41

Het feit dat je dit contact niet wil maar niet durft af te zeggen geeft aan dat hij (misschien opnieuw) je grenzen overschrijdt. Ook al heb je het gevoel dat je dit zelf toelaat.

Zie dit als een leermoment om te leren om op je strepen te staan. Geef aan dat je het erg voor hem vindt maar je emotionele energie wilt steken in je fijne partner en niet in iemand die je heeft laten stikken. Een praatje over het weer is mooi maar verder moet hij maar iemand anders zoeken. Je kan de wereld niet redden he!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:56

Waarom zou je contact willen? Alleen omdat je niet durft te zeggen dat je dat eigenlijk niet wil?
Hij heeft jou laten vallen, jij bent verder gegaan en pas nu zijn relatie uit is en hij in de sh*t zit zoekt hij contact en komt het op over alsof hij spijt heeft en terug wil komen . Als het vriendschappelijk was bedoeld en hij echt geïnteresseerd was had hij dat niet nu pas gedaan.
Vrienden laten erlaar niet zo vallen, en zijn er voor elkaar. Als hij jou lange tijd niet nodig had en nu ineens aankomt heeft hij daar geen goede bedoelingen mee.
Persoonlijk zou ik geen meerwaarde meer in contact zien en brengt het meer ellende met zich mee.
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 25-01-18 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 12:59

Palmera schreef:
RoWi schreef:

Mijn ex is één van mijn beste vrienden. We hebben samen een zaak, zien elkaar 6 dagen per week en houden ergens toch nog een beetje van elkaar.

Ik heb een nieuwe relatie, die van hem is net stukgelopen, nou, ik ben er voor hem, hoor!

Dus: iets ruimer denken, graag. :)

Hetzelfde, mijn ex is mijn beste vriend en daar komt niemand tussen. Bij ons is de relatie alleen na niet al te lange tijd uitgegaan omdat ik wel van hem hield maar op een andere manier die in een relatie moet zijn. Hij heeft mij nooit laten vallen en ik hem ook niet
In ts dr geval is het iets anders gegaan en daar zie ik geen vriendschap in alleen durft ts niet te zeggen dat ze dat niet wil heb ik het idee.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 13:27

RoWi schreef:

Ik volg je hierin :j
Maar ik heb het ook nooit anders meegemaakt.
Inderdaad ben ik een nieuw leven aangegeven en daarin is gewoon geen ruimte voor mijn ex.

Ik hoef echt geen contact met mijn ex en hij ook niet met mij.
Mijn vriend moet wel contact houden met zijn ex vanwege de kinderen en soms vind ik dat wel heel moeilijk.

TS geeft aan eigenlijk ook geen behoefte aan contact te hebben, maar durft dat niet aan te geven.
Dat vind ik wel een beetje erg, want wat iemand al aangeeft.. Tegen wie wil je nu lief zijn? Wie is nu echt belangrijk in je leven? Jezelf, je vriend of je ex?

Het komt op mij een beetje over; 'Het gras was toch niet groener aan de overkant en nu wil ik graag terug naar wat ik had.'

En ja, sommige zijn nog steeds beste maatjes met hun ex of spreken elkaar nog regelmatig. Ik niet, dus dit is mijn persoonlijke idee ervan.