Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
anjali schreef:upendo schreef:Wat maakt dat je niet durft te zeggen dat je geen behoefte hebt aan contact?
Omdat ts te lief is.
FennaK schreef:Dit inderdaad. Hij heeft jou destijds veel pijn gedaan. Nu moet je maar zijn ellende aanhoren? Gelijk afkappen, voordat het jouw leven gaat beïnvloeden.Ik denk het je je af moet vragen of het heel veel toegevoegde waarde geeft aan je huidige leven om het luisterend oor van je ex te zijn en jezelf misschien ook afvragen of dat andersom ook zo zou kunnen zijn of dat die dat voor jou ook zou doen.
Heb je er eigenlijk zelf wel behoefte aan om een luisterend oor voor hem te zijn?
RoWi schreef:Ik begrijp nooit waarom mensen contact blijven houden met een ex. Voorbij is voorbij. Je hebt je nieuwe leven met je nieuwe vriend en bent gelukkig. Zet dat niet op het spel.
In jouw geval begrijp ik het volkomen.RoWi schreef:Dat is een volkomen andere situatie Palmera vind ikIn jouw geval begrijp ik het volkomen.
Maar wanneer je verder helemaal niets meer met elkaar hebt, geen 'banden' (kinderen, een bedrijf, wat dan ook.), dan zou ik dat vooral ook zo laten. Contact houden is voor mij dan een stap terug i.p.v. vooruit.
RoWi schreef:Dat is een volkomen andere situatie Palmera vind ikIn jouw geval begrijp ik het volkomen.
Maar wanneer je verder helemaal niets meer met elkaar hebt, geen 'banden' (kinderen, een bedrijf, wat dan ook.), dan zou ik dat vooral ook zo laten. Contact houden is voor mij dan een stap terug i.p.v. vooruit.
florie71 schreef:Waarom maak je geen groepsapp met je ex, je vriend en jijzelf. Je vertelt je ex dat je open en transparant wil zijn naar je vriend maar erook voor hem wil zijn. Je vriend hoeft alleen in de meeleesmodus.
Op deze manier weet je zeker dat de teksten niet zullen veranderen in die je nu hard roept niet te hebben......
Zodra je de behoefte hebt om buiten die groepsapp te appen weet jij zelf diep in je hard dat er iets gebeurt wat eigenlijk niet kan.....you know what I mean
Napie schreef:Even voor de duidelijkheid: mijn vriend weet ervan. Zijn mening is alleen dat mijn ex krijgt wat hij verdient en verder vind hij er niks van.
Geen gevoelens. 100% niet aan de orde van mijn kant en ik proef dat ook niet bij hem
Schuldig....als uk erbij nadenk eigenlijk meer dat ik lief wil zijn maar diep van binnen geen behoefte heb aan het contact. Denk dat dat er eerlijk gezegt meer achter zit. Nu nog het lef om dat te zeggen. En dat durf ik niet. Dan maar get veloop laten en zien dat het verwaterd
Joltsje schreef:heel bokt redeneert weer uit zijn eigen ervaring, logisch en prima, maar pretenteer dat niet als DE oplossing
elke situatie is anders en ts moet vooral doen wat ze zelf wil.
waar zij zich goed bij voelt.
ben het wel met upendo eens, waarom doe je het? wat is de achterliggende gedachte. als je dat duidelijkhebt, weet je ook wat je moet doen
en uit alle ervaringen lees je dat alles mogelijk is, dus vooral doen wat je zelf wilt.
Napie schreef:Even voor de duidelijkheid: mijn vriend weet ervan. Zijn mening is alleen dat mijn ex krijgt wat hij verdient en verder vind hij er niks van.
Geen gevoelens. 100% niet aan de orde van mijn kant en ik proef dat ook niet bij hem
Schuldig....als uk erbij nadenk eigenlijk meer dat ik lief wil zijn maar diep van binnen geen behoefte heb aan het contact. Denk dat dat er eerlijk gezegt meer achter zit. Nu nog het lef om dat te zeggen. En dat durf ik niet. Dan maar get veloop laten en zien dat het verwaterd
Palmera schreef:RoWi schreef:Ik begrijp nooit waarom mensen contact blijven houden met een ex. Voorbij is voorbij. Je hebt je nieuwe leven met je nieuwe vriend en bent gelukkig. Zet dat niet op het spel.
Mijn ex is één van mijn beste vrienden. We hebben samen een zaak, zien elkaar 6 dagen per week en houden ergens toch nog een beetje van elkaar.
Ik heb een nieuwe relatie, die van hem is net stukgelopen, nou, ik ben er voor hem, hoor!
Dus: iets ruimer denken, graag.
RoWi schreef:Ik begrijp nooit waarom mensen contact blijven houden met een ex. Voorbij is voorbij. Je hebt je nieuwe leven met je nieuwe vriend en bent gelukkig. Zet dat niet op het spel.