Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nightingale schreef:Als je naar de Aldi gaat in plaats van de Albert Heijn ben je zo een kwart minder kwijt.
Ik heb een hele tijd mijn bonnetjes bij gehouden en zo prijzen goed kunnen vergelijken tussen 3 winkels (die bekend staan als de goedkoopste) en dan kon ik prima zien wat waar het goedkoopste was. senna21 schreef:Maak je budget inzichtelijk met een lijstje. Daardoor weet je wat je kunt uitgeven.
Kijk eens op https://www.nibud.nl/consumenten/rondko ... tenbudget/
8nnemiek schreef:Wat ook scheelt is een boodschappenbeursje nemen, waar je bv elke week 20 euro in stopt en daar probeer je dan al je boodschappen voor te kopen. Dan moet je tellen tijdens het shoppen, en ga je veel meer letten op wat je écht nodig hebt, en leer je de prijzen van producten sneller.
Dan zul je ook merken dat seizoensgroente vaak een stuk goedkoper is.
Laulitz schreef:Nightingale schreef:Als je naar de Aldi gaat in plaats van de Albert Heijn ben je zo een kwart minder kwijt.
Zal wel locatie gebonden zijn, maar hier is de AH goedkoper als de AldiIk heb een hele tijd mijn bonnetjes bij gehouden en zo prijzen goed kunnen vergelijken tussen 3 winkels (die bekend staan als de goedkoopste) en dan kon ik prima zien wat waar het goedkoopste was.
Ik hou na 2 jaar nog altijd bij hoeveel wij uitgeven per week aan boodschappen en ik probeer ook echt te kijken naar aanbiedingen. Maar laat je niet vangen! Een merk product kan vaak in de aanbieding zijn maar kijk altijd nog naar het huismerk! Ik heb al gemerkt dat die vaak alsnog véél goedkoper zijn als het merkproduct in de aanbieding.
Jtragter schreef:karuna schreef:Zelf aardappelen in zak kopen en zelf schillen en kruiden is nog goedkoper en vaak gezonder ook nog want minder zout hihi
Ik vind gekookte aardappelen echt niet lekker. En heb ooit van mn moeder geleerd dat koken en dan bakken toch anders smaakt en moeilijk is?
En kruiden kun je idd zelf, je hebt zelfs potten met bv italiaanse kruiden, dan hoef je niet 7 verschillende kruiden te hebben. Of we kopen kant-en-klare aardappelblokjes voor in de diepvries, kost iets van een euro per kilo? Wij kopen sowieso veel groenten en fruit in de diepvries. Vers is lekkerder, maar ik weet uit ervaring dat dat bij ons vaak weggegooid wordt uiteindelijk. En dat is zonde, daarom bij ons diepvries kan kan ik elke dag kiezen waar ik zin in heb, vaak even in de microgolf en klaar!
(mijn boodschappen geld is hier niet bij gerekend)
Jtragter schreef:Wou aan het eind van het jaar zeker mn boeken verkopen. Zat eigenlijk eerder te denken aan marktplaats? Dan maakt bol.com er geen winst op. En als dat niet lukt in 1 keer verkopen aan studystore
Jtragter schreef:De aardappeltips ga ik zeker gebruiken! Ook ingevrieste zijn zeker handig. Had afgelopen week een zak rostirondjes van thuis uit meegenomen, kan je lang mee doen.
Wou aan het eind van het jaar zeker mn boeken verkopen. Zat eigenlijk eerder te denken aan marktplaats? Dan maakt bol.com er geen winst op. En als dat niet lukt in 1 keer verkopen aan studystore