Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
bigone schreef:Ts, niet blijven klagen en nergens van uit blijven gaan, dat lees ik alleen maar in je berichten. Je gaat ergens van uit en als ondernemer moet je er bovenop zitten. Niet alleen maar aannemen dat ze wel weer bij jou aanbellen voor de ladiesnight. Daar had je al maanden van te voren op in moeten springen door je proactief op te stellen namelijk langsgaan en een leuke promo beschikbaar stellen die zij in hun goodiesbag hadden kunnen doen(bijvoorbeeld) dus schop onder je hol, acties verzinnen op Facebook, advertentie plaatsen en heel proactief bezig gaan, desnoods elke week een bijna niet te weigeren aanbieding op Facebook, op briefjes in supermarkten . Ook al moet je die actie tegen inkoopprijs verkopen en levert het je alleen maar tijdelijk extra werk op, op deze manier werf je klanten en doe je aan klantenbinding. Niet miepen maar aan de slag en flink ook. De concurrent kun je niks mee, alleen maar kapot concurreren.
zorro schreef:Ik snap je wel Lizzy, maar ik snap de TS ook. Het is wel zuur..
Wij importeren muziekinstrumenten uit het buitenland. Dat zijn instrumenten die geheel naar wens van de koper gemaakt worden, prijskaartje >7000. Wij zijn de enige in Nederland die van een bepaald merk een importeurschap hebben. We hebben nog andere merken die hier ook verkocht worden, daarvan is het vooraf bekend dat er voor Nederland bijvoorbeeld 7 importeurschappen zijn.
Een paar jaar geleden kwamen wij een advertentie tegen van een bedrijf die ons exclusieve merk hier in Nederland aanbood. Dan schrik je hoor. Een belletje was voldoende, onze leverancier is heel streng en er is zelfs een rechtzaak aangespannen tegen dat bedrijf.
Zou onze leverancier zijn schouders op hebben gehaald, dan had ik me ook heel rot gevoeld. Want je investeerd wel in een merk. Je denkt iets te hebben wat je concurrenten in een straal van ...km niet hebben, en dat blijkt een wassen neus.
Natuurlijk zit er verschil in product en markt, maar ik snap de TS wel.
LadyMadonna schreef:Zelf zou ik nooit nu bijv in een shop in shop in hardinxveld gaan zitten, omdat ik weet dat daar een verkooppunt zit...
LadyMadonna schreef:Wat heeft dat nu nog voor nut? Hun zijn voorzien...

). Ik heb geen winkel op een A locatie, ik heb een salon aan huis, die open is op afspraak...
LadyMadonna schreef:Voor ladies nights is nog nooit iets op papier gezet, t is een dorp he
Lizzy, mag advies vragen tegenwoordig ook al niet meer?
De groothandel wil spreiding, die is er ook, maar dan moeten verkooppunten wel in hun eigen regio blijven, en dat gebeurt nu dus niet, dat is het hele eieren eten.
Bigone, ik snap je, maar (ja sorry). Ik heb geen winkel op een A locatie, ik heb een salon aan huis, die open is op afspraak...
LadyMadonna schreef:Voor ladies nights is nog nooit iets op papier gezet, t is een dorp he
Lizzy, mag advies vragen tegenwoordig ook al niet meer?
De groothandel wil spreiding, die is er ook, maar dan moeten verkooppunten wel in hun eigen regio blijven, en dat gebeurt nu dus niet, dat is het hele eieren eten.
Bigone, ik snap je, maar (ja sorry). Ik heb geen winkel op een A locatie, ik heb een salon aan huis, die open is op afspraak...
Boras schreef:Maar begrijp ik nu goed dat jij de samenwerking met die shop in shop (voorlopig) niet wilde aangaan en dat die shop in shop toen met een ander in zee is gegaan?
marleen_usar schreef:Hier om de hoek zit iets wat ook doet wat ik doe, ja dat kan je verwachten.Maak jezelf zichbaar, kom op voor je product. Waarom moeten mensen het bij jou kopen en niet bij de concurent?
) LadyMadonna schreef:marleen_usar schreef:Hier om de hoek zit iets wat ook doet wat ik doe, ja dat kan je verwachten.Maak jezelf zichbaar, kom op voor je product. Waarom moeten mensen het bij jou kopen en niet bij de concurent?
Goeie, geen antwoord op, het is tenslotte hetzelfde product.. (Ja, ik ben slecht in ondernemen, I know)