Herfstwind schreef:Indien het om een product zou gaan dat niet/moeilijk in de UK te verkrijgen is, zou ik er misschien een ander gevoel bij hebben. Deze situatie laat bij mij echter meteen alarmbellen afgaan en ik zou dus ook zeker geen zaken gaan doen met deze man. Het is toch vreemd dat iemand die in de UK woont (waar ook smartphones in gebruik zijn) op een Nederlandse website voor tweedehands spullen gaat zoeken naar een telefoon voor zijn zoon? Dit verhaal valt voor mij niet in de categorie "logische verklaringen".
Het is volgens mij ook algemeen bekend dat oplichters vaak aangeven een oudere te zijn om zo medeleven op te wekken. Als ik jou was zou ik dus gewoon nog even afwachten. Over het algemeen lopen smartphones op Marktplaats volgens mij prima (indien geen grote schade o.i.d.) dus er komt vast wel iemand voor.
Als je google gebruikt krijg je ook hits van MP. Op zich niet zo vreemd. (vind dit geval van TS nog steeds dubieus daar niet van)
Maar er zijn verschillende manieren om op marktplaats terecht te komen, met google translate in je browser vertaald hij de website zelfs voor je (zo kan ik kopen in Polen en Scandinavische landen als ze geen engels op de site aanbieden)
An sis dus niet vreemd dat iemand verzeild raakt op MP. Maar gezien de gemiddelde vraagprijs op de UK ebay... om de 200 euro omgerekend is het zeer vreemd te noemen