Marktplaatsverkoop naar buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 18:11

Esther_ schreef:
Je kan ook sinds kort de betaling via marktplaats laten doen, dan heeft in ieder geval niet jouw gegevens.

Dat heb ik geprobeerd maar daar reageert hij niet op. Hij zegt het alleen via een bank transfer te kunnen doen. Wat logisch is want volgens mij is iDeal uitsluitend voor Nederland :)

shilady

Re: Marktplaatsverkoop naar buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:18

Western union
Dat jij het geld contant afhaald

murness

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:18

Een zin die ik zelf voor heel veel dingen gebruik:

Bij twijfel...niet doen!

Dat lijkt me hier ook wel van toepassing ;)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:24

Rosabel schreef:
Maar weet zo'n oude man -die Janet heet- wel dat er een stekkertje bij moet? :)*

Die naam zegt niets, mijn MP account staat de naam van mijn dochter, als mijn man ergens info over vraagt komt die naam er ook automatisch onder te staan.

dat is dan zijn probleem of die weet dat ie een andere stekker nodig heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:06

Vraag anders eens om zijn adres, als het een oplichter is willen ze die meestal niet geven

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:13

Marjoow schreef:
Ik lees dus wel dat ze automatische incasso's kunnen doen enzo. Die kun je dan wel terugvragen maar dat is natuurlijk wel heel vervelend als dat steeds gebeurd..

Ik vertrouw het niet 100%. Telefoon staat er net op dus ik denk dat ik nog even wacht...

Overigens is het geen gebrekkig Engels, hij spreekt netjes Engels.
Maar zegt nu weer dat hij wel Nederlands is? Naam is Janet en hij identificeerd zich als een oude man.

Ik weet het niet helemaal :=

Je kunt zelfs iDEAL betalingen doen via MP!

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:16

Ik zal t niet doen!
Ik had dat ook toen ik mijn telefoons op marktplaats had staan, en kreeg dan best veel berichtjes uit het buitenland.
Er is vast ook wel iemand in NL die hem wilt :-)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:25

Gewoon zijn adres en telefoonnummer vragen, wedden dat je nooit iets weer hoort.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 21:29

Adres heb ik al... Anders kan ik t toch sws nergens heensturen?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:34

KimD schreef:
Je kunt zelfs iDEAL betalingen doen via MP!

Alleen als de bank van de betaler meedoet aan ideal. En ideal is een Nederlands systeem waar alleen Nederlandse banken aan meedoen.

Bankbetalingen vanuit de UK zijn relatief duur omdat het geen Euro land is. Ouder iemand die iets voor een zoon koopt. Hoeveel Nigerianen al niet een playstation voor hun kind hebben willen kopen enz enz.

HET IS EEN SCAM, ZE WILLEN JE OPLICHTEN !!

Gewoon nergens meer op reageren, afkappen die handel!!

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:38

Ik zou het niet vertrouwen. Waarom kooo hij niet gewoon in Engeland een telefoon? Wat als hij wel betaald maar hij na verzenden zegt dat de telefoon niet goed werkt.

Waarom zegt hij dat hij een oudere man is? Dat gaat jouw verder toch niks aan?

Ik zou gewoon wachten op een Nederlandse koper die hem het liefste nog komt ophalen ook, kunnen ze het product zien en testen.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 21:43

Indien het om een product zou gaan dat niet/moeilijk in de UK te verkrijgen is, zou ik er misschien een ander gevoel bij hebben. Deze situatie laat bij mij echter meteen alarmbellen afgaan en ik zou dus ook zeker geen zaken gaan doen met deze man. Het is toch vreemd dat iemand die in de UK woont (waar ook smartphones in gebruik zijn) op een Nederlandse website voor tweedehands spullen gaat zoeken naar een telefoon voor zijn zoon? Dit verhaal valt voor mij niet in de categorie "logische verklaringen".

Het is volgens mij ook algemeen bekend dat oplichters vaak aangeven een oudere te zijn om zo medeleven op te wekken. Als ik jou was zou ik dus gewoon nog even afwachten. Over het algemeen lopen smartphones op Marktplaats volgens mij prima (indien geen grote schade o.i.d.) dus er komt vast wel iemand voor.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 21:46

Ik heb idd de boden maar verwijderd.
Verkoop ook liever via Facebook :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:49

Oja :') sorry ben niet helemaal wakker

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:09

Herfstwind schreef:
Indien het om een product zou gaan dat niet/moeilijk in de UK te verkrijgen is, zou ik er misschien een ander gevoel bij hebben. Deze situatie laat bij mij echter meteen alarmbellen afgaan en ik zou dus ook zeker geen zaken gaan doen met deze man. Het is toch vreemd dat iemand die in de UK woont (waar ook smartphones in gebruik zijn) op een Nederlandse website voor tweedehands spullen gaat zoeken naar een telefoon voor zijn zoon? Dit verhaal valt voor mij niet in de categorie "logische verklaringen".

Het is volgens mij ook algemeen bekend dat oplichters vaak aangeven een oudere te zijn om zo medeleven op te wekken. Als ik jou was zou ik dus gewoon nog even afwachten. Over het algemeen lopen smartphones op Marktplaats volgens mij prima (indien geen grote schade o.i.d.) dus er komt vast wel iemand voor.

Als je google gebruikt krijg je ook hits van MP. Op zich niet zo vreemd. (vind dit geval van TS nog steeds dubieus daar niet van)
Maar er zijn verschillende manieren om op marktplaats terecht te komen, met google translate in je browser vertaald hij de website zelfs voor je (zo kan ik kopen in Polen en Scandinavische landen als ze geen engels op de site aanbieden)

An sis dus niet vreemd dat iemand verzeild raakt op MP. Maar gezien de gemiddelde vraagprijs op de UK ebay... om de 200 euro omgerekend is het zeer vreemd te noemen :P