Misbruik van ons huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:02

Ik zou hem laten opdraaien voor de ontstane schade (oa vervangen kussens en evt nieuw matras idd) en schoonmaakkosten in rekening brengen. Jullie hebben er extra werk mee nu. Wat een vreselijk nare ervaring dit :(:)

bruintje123

Re: Misbruik van ons huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:03

Hoezo een nieuw matras?

Ik ben ook vies er van dat andere in ons bed slapen.
Daarom gewoon helemaal geen oppas in huis.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:04

Jammer dat het zo'n negatieve ervaring is geworden, maar een nieuw matras?
Gaan jullie nooit naar hotels oid? :o

Foaly

Een nieuw matras lijkt mij ook een beetje overdreven :=

MarlindeRooz

Azmay schreef:
Jammer dat het zo'n negatieve ervaring is geworden, maar een nieuw matras?
Gaan jullie nooit naar hotels oid? :o

Er stond een :') achter joh! :P

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:07

Met jullie smetvrees snap ik het probleem wel. Ik zou mij vooral kwaad maken om de honden.
Dat is de reden waarom jullie hem ingeschakeld hebben en daar heeft hij niet goed voor gezorgd.

Wij nemen ALTIJD de honden mee op vakantie. Anders gaan wij niet.
Maar misschien is een pension de volgende keer een optie...?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:07

Nou ja, als je smetvrees hebt is het misschien niet eens zo'n gek idee om een nieuw matras te willen.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:09

Ai, vervelend verhaal zeg!
Vriendin van mij heeft trouwens een bedrijfje in het schoonmaken van matrassen. Misschien is dat een optie zodat je je al iets minder vies voelt

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:14

sanso schreef:
En even voor de duidelijkheid, een feestje is niet erg, mits in overleg en respectvol, echter zijn we er nu achter dat hij s*ks heeft gehad met twee verschillende (onbekende) meisjes in het huis.

Als je 21 bent en nog bij je moeder woont dan is dit voor hem uiteraard een uitkomst geweest :')

Ronduit vervelend en een smerig idee voor jou natuurlijk...

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 13:16

Kelly_ann schreef:
sanso schreef:
En even voor de duidelijkheid, een feestje is niet erg, mits in overleg en respectvol, echter zijn we er nu achter dat hij s*ks heeft gehad met twee verschillende (onbekende) meisjes in het huis.

Als je 21 bent en nog bij je moeder woont dan is dit voor hem uiteraard een uitkomst geweest :')

Ronduit vervelend en een smerig idee voor jou natuurlijk...

Achteraf een beetje naief inderdaad..

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:29

sanso schreef:
Wat een reacties! Dat doet me goed. Ook al is het heel naar te lezen dat ik niet de enige ben
Hij is al jaren een vriend van de familie, 21 jaar oud en woont thuis bij zijn moeder.
Over het nooit meer op vakantie gaan; wij (ik en vriendlief) zijn graag thuis met zijn tweetjes en de dieren. We gaan niet graag op vakantie maar mijn ouders wouden graag nog met het hele gezin een keer weg.

Qua betaling zouden wij alleen eten en drinken voor hem regelen en dit is ook gebeurd. Verder zou hij niks krijgen en als hij dat zou krijgen kreeg hij dat nu zeker niet meer!
De honden gedroegen zich vanochtend al wat meer normaal, hoop dat er snel weer het oude ritme terug komt. Er is overigens ook geblowt.
Ook zijn er kussens kapot gebeten door de honden, waarschijnlijk door verveling.

Klinkt als een beoogde win win situatie. Jullie de vrijheid een paar dagen weg te gaan, hij in ruil voor de zorg voor de honden een paar dagen een huis voor zich ipv onder moeders dak.

Hoe hij daarmee om is gegaan: niet netjes (niet goed voor de honden zorgen, roken en blowen). Maar als ik sommige dingen lees waar je over valt denk ik ook niet dat jij op deze manier iemand op je huis moet laten passen, maar beter een volwassen persoon zoekt die je ervoor betaalt.

Ik heb meer dan eens op een huizen gepast en dan maakte ik er gebruik van ook. Een keer samen met toenmalige vriend, een keer een derde date in een oppashuisje gehad (wel met goedkeuring van vriendin). Wel bij vertrek t bed afgehaald, maar dat doe ik ook als ik alleen ben geweest.

Ik ben overigens wel benieuwd hoe je aan al die details komt wat ie met onbekende meisjes heeft gedaan etc?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:30

Het is natuurlijk allemaal reuze irritant, maar het is ook weer geen wereldprobleem hoor. Dit is natuurlijk wel een beetje wat je kan verwachten als je een jongen van 21 alleen in je huis achterlaat. Maar goed, je geeft deze jongeman een uitbrander die hij niet snel vergeet. Je maakt het huis eens extra goed schoon. En de honden zijn het over een week weer vergeten. Dus alles komt echt wel weer goed, geen reden om nooit meer op vakantie te gaan.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:36

Jeetje, de gast heeft goed gebruik gemaakt van zijn tijdelijke vrijheid, wel erg jammer dat dat in jullie huis was. Ik zou daar in eerste instantie ook goed van schrikken maar als je dan gaat nadenken, is het eigenlijk wel logisch en tot op zekere hoogte te verwachten. Is het netjes, wat die gast heeft gedaan? Nee, zeker niet, maar niet onoverkomelijk.

Als jullie nog eens op vakantie gaan, en ik zou het zeker niet laten op grond van deze minder goede ervaring, vraag dan een iets meer volwassen oppas en maak duidelijke afspraken. Zoals degene hierboven, die 7 maanden per jaar in andermans huis woont, ook al schreef: je geeft iets van je privacy op als je een oppas in huis neemt. Als je dat niet kunt, dan zou je een andere oplossing moeten bedenken.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 13:37

Inderdaad Anoeska!

Met een beetje omdenken heb je deze jongeman gelegenheid gegeven voor een paar essentiële levenservaringen op het gebied van volwassen worden. In meerdere opzichten.... <<)

Geef hem inderdaad even op zijn lazer, want dat verdient hij wel. Ook nuttig voor toekomstige beslissingen in zijn leven.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:00

Ik vind dat, ondanks je 21 bent en je het rijk voor jezelf hebt, je gewoon het fatsoen moet hebben het netjes te houden en doen wat je is gevraagd. Vind zijn leeftijd zijn gedrag absoluut niet goedkeuren.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:02

Ah bah.. wat een smerig idee dat andere mensen seks hebben gehad in je huis. Ik zou echt pislink zijn.

Met 21 jaar hoor je toch echt beter te weten hoor. Dit getuigt simpelweg van een gebrek aan fatsoen.

Kan me helemaal voorstellen dat je er naar van bent, dat is niet fijn thuis komen zeg :(:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:20

Kimbers schreef:
Ah bah.. wat een smerig idee dat andere mensen seks hebben gehad in je huis. Ik zou echt pislink zijn.

Met 21 jaar hoor je toch echt beter te weten hoor. Dit getuigt simpelweg van een gebrek aan fatsoen.

Als je mensen in je huis krijgt die oppassen weet je dat ze eten, drinken, slapen, naar de WC gaan, douchen en seks hebben. Zeker als het gaat om een jongeman van 21 jaar. Dus die verbazing begrijp ik echt helemaal niet. Zijn gewoon normale dingen hoor in het leven, lijkt me zo.

Als er van te voren afspraken zijn gemaakt rondom het bed van TS is het onbeleefd en niet netjes. :(:) Schoonmaken die handel en niet meer over nadenken. Klaar is Kees. Smerig vind ik het niet.

Wat ik smerig vind is wat een leraar van mij ooit heeft meegemaakt toen hij thuis kwam van vakantie. Werkelijk overal hadden jonge mensen die een hekel aan hem hadden drollen achter gelaten. Op de bank, in zijn bed etc etc, echt overal lagen die al dagen te stinken. Uiteraard werd dat politie werk en is het hele huis professioneel gereinigd. Dat vind ik totaal wat anders als "wippen" in het bed.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:25

Kimbers schreef:

Wij hebben ooit eens een jong stel in huis gehad (ruim 2 weken) als oppas.
Ik kan dan toch niet verwachten dat zij dan geen sex hebben?!

Als je niet wilt dat vreemde ooit sex hebben gehad in jouw huis, moet je een nieuwbouw huis kopen en nooit stellen laten logeren.
En ook niet in een hotel gaan slapen... die bedden worden vaak ook overal voor gebruikt.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:31

Gelukkig kan het ook anders

Al een paar jaar juiste een super ervaring, de eerste keer was ze 16 en toen we thuis kwamen had ze haar beddengoed zelfs gewassen en alles netjes opgeruimd en schoongemaakt.
En ze is nu al een keer of 6 geweest en altijd super netjes opgeruimd en schoongemaakt.
Ze zorgt ook keurig voor de katten.

Ik zeg altijd dat er best iemand mag blijven slapen of langskomen oid geen probleem en dit gaat altijd goed.
Ik zorg voor eten en drinken maar leg ook altijd geld neer voor als ze iets anders wil.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-18 14:34

We hadden express een bekende uitgekozen omdat hij de honden kent, en andersom. Ik had dit gewoon echt niet verwacht omdat ik het zelf ook nooit gedaan heb als ik op andermans huis moest passen (terwijl ik destijds een aantal jaar jonger was!)
Ik vind zijn leeftijd echt geen excuus. Ik ben even oud..

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:41

sanso schreef:
We hadden express een bekende uitgekozen omdat hij de honden kent, en andersom. Ik had dit gewoon echt niet verwacht omdat ik het zelf ook nooit gedaan heb als ik op andermans huis moest passen (terwijl ik destijds een aantal jaar jonger was!)
Ik vind zijn leeftijd echt geen excuus. Ik ben even oud..

Je bent even oud, maar je hebt een eigen huisje en een vriend. Hij woont nog bij moeders thuis en is vrijgezel (en generaliserend: man. Komt t verstand sowieso vaak iets later).

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:43

Brainless schreef:
Kimbers schreef:

Als je niet wilt dat vreemde ooit sex hebben gehad in jouw huis, moet je een nieuwbouw huis kopen en nooit stellen laten logeren.
En ook niet in een hotel gaan slapen... die bedden worden vaak ook overal voor gebruikt.

Ik kijk daar toch ook altijd een beetje andersom tegen aan... Je slaapt als oppas in een bed waar een anders sex in heeft (of waar een kind in is geboren ofzo)

Over sommige dingen moet je gewoon niet te veel gaan nadenken.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:55

krijg je dit niet als je een man van 21 op laat passen? Als je hem echt goede kende wist je dat die zou gaan gebeuren zonder afspraken.
Waarschijnlijk als hij het netjes had opgeruimd en schoon gemaakt had je het niet gemerkt of niet erg gevonden. en uiteraard normaal voor de honden had gezorgd ;)

Je kan ook wel begrijpen dat zo iemand niet al die dagen helemaal alleen gaat zitten.
Dus voor de volgende keer een logeerbedje en oud bedden goed

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:01

Brainless schreef:
Kimbers schreef:

Iemand met fatsoen doet gewoon wat er van hem gevraagd wordt en gaat niet zonder overleg mensen uitnodigen met wat voor doeleinde dan ook. Laat staan zich niet aan de gemaakte afspraken houden. Triest voor de honden.

Je maakt van bed opeens huis trouwens, wel compleet iets anders he :') al krijgt degene die seks heeft in mijn huis ook een knal, want waarom zou je je in hemelsnaam niet kunnen bedwingen tot je weer onder je eigen dak bent.
In een hotel slapen vind ik ook niet fris trouwens, maar dat terzijde.

Ik heb in ieder geval ook weer geleerd dat er zat mensen zijn met heel andere ideeën :D daarom is het ook altijd verstandig om duidelijke afspraken te maken en er niet van uit gaan dat een ander net zo denkt als jij.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 15:09

Wat een nare ervaring. Geloof dat ik ook wel even van de kaart zou zijn als mijn goede vertrouwen zo misbruikt werd. Volgende keer toch maar op zoek naar een andere oplossing!