.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:23

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:26

Nieuwsgierig naar wat :+ :D
Annet_Dottie schreef:
Ik ben er al uit, ben aan het bieden op vakantieveilingen dus kijken of dat lukt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:27

.

chocobroodje

Re: Hoe bedank je een bijzonder persoon..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:33

Leuk joh :j Veel plezier!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:30

Heel erg leuk! Dat wordt genieten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:35

Ik heb niet zulke beste ervaringen met dit soort aanbiedingen van Vakantieveilingen, maar ik hoop dat het bij jou wel goed gaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:39

Wat leuk! Dat is ook nog eens lef hebben. :j
Hier ook regelmatig iets via vakantieveilingen gedaan en is altijd goed gegaan en leuk geweest, dus dat wordt vast genieten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 13:48

.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:15

Nee zeker niet zomaar binnen leggen. Dat jij binnen mag komen met een sleutel, prima, dan verwacht ze jou ook maar het hebben van een sleutel betekent niet dat je zomaar binnen mag stappen wanneer jij dat wil.
Zou je dat bij mij doen zou ik geloof direct een flinke stap terug doen in onze vriendschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:53

.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:43

Goof schreef:
Nee zeker niet zomaar binnen leggen. Dat jij binnen mag komen met een sleutel, prima, dan verwacht ze jou ook maar het hebben van een sleutel betekent niet dat je zomaar binnen mag stappen wanneer jij dat wil.
Zou je dat bij mij doen zou ik geloof direct een flinke stap terug doen in onze vriendschap.

Ik vind dat jij al heel de tijd bijzonder negatief reageert op de posts van TS.

kobuss1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:11

TS, je stelde een open vraag op een forum, dan kan je toch allerlei soorten antwoorden en reacties verwachten?
Gewoon ideeen opdoen en aan de slag gaan waar je zelf een goed gevoel bij hebt. Jij kent je vriendin het beste en weet hoe en wat het in elkaar steekt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:17

.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:53

Annet_Dottie schreef:
Goof schreef:

Misschien moeten mensen hier op bokt eens ophouden met hun eigen leven te spiegelen op wildvreemden ;) Mijn god wat lijkt het me moeilijk vriendschap te hebben met sommige mensen hier als ik kijk hoe stijf sommige zijn, sorry dat ik het zeg ;) Zoals ik al zei ik heb hier nog iets van haar liggen wat ze gisteren vergeten is, de komende dagen als ze thuis is is ze telkens maar eventjes thuis en ik weet niet of ze het nodig heeft dus wou ik het even heen brengen. Blijkbaar als ik hier iets zeg moet het tot in detail gezegd worden, want uiteraard app ik haar wel even, al is het alleen al om dan te checken of ze echt weg is en niet doodziek op bed ligt of net even thuis is.
Ben ik even blij dat wij geen vriendinnen zijn als zoiets (met een hele leuke verrassing) gelijk stap terug in vriendschap betekent. Gelukkig zit ik met haar wel op 1 lijn :)

(Ik zal overigens nooit binnen stappen "wanneer ik dat wil", gelukkig weet zij dat ook heel goed, ik wou sowieso de spulletjes even terug leggen ;) )

Sorry, ik ben het met Goof eens hoor.
Ik zou het ook niet waarderen als iemand onafgesproken in mijn huis gaat, ook al heeft diegene een sleutel. Ik zou het zeer onprettig vinden, beetje een inbreuk op je privacy.

Ik zou haar uitnodigen voor een pot thee met boterkoek en haar persoonlijk toelichten wat ze voor je betekent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:44

.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:56

Je hoeft jezelf niet zo te verdedigen hoor. Iedere vriendschap is anders. Ik geef alleen aan dat ik het net als Goof niet prettig zou vinden.

Veel plezier in de sauna!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 20:59

.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:05

Annet_Dottie schreef:
Maar waar vraag ik dan precies wat wie dan ook daarvan vind? Even serieus, ik vraag zal ik het binnen leggen of persoonlijk geven, we zijn alweer zo'n 10 reacties verder en helemaal niemand heeft me antwoord gegeven op die vraag. Dus is het dan heel raar als ik een beetje chagrijnig reageer op de zoveelste "ik vind"? Ik vind ook heel veel op bokt en van topics maar mits er gevraagd word om wat ik (of wie dan ook) vind voel ik dus nooit de behoefte om mijn mening te geven. Iedereen is anders, accepteer dat gewoon, daar hoef je niks van te zeggen. (Is geen aanval, is even in het algemeen bedoeld ;) )

Joh, je vraagt of we willen meedenken. Goof geeft haar mening, daar ga jij vol tegenin. En ik geef aan dat ik Goof wel snap. Dus ik geef ook mijn mening op jouw vraag. En nu krijg ik dit :')

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:27

Annet_Dottie schreef:
Nog even een vraagje aan jullie.
Zal ik het haar persoonlijk geven, of printen in een envelop doen met een kaartje ofzo erbij en dan bij haar binnen op tafel leggen?

Goof geeft antwoord op deze vraag, met een onderbouwing erbij waarom ze zelf de laatste optie niet prettig zou vinden. Dat hoeft niet, maar het is geen meerkeuze vraag waarbij je alleen maar een hokje aan mag kruizen. Ik vind het zelf alleen maar fijn wanneer mensen uitleggen waarom ze ergens voor kiezen, juist omdat ze jou en je vriendin niet kennen. Iedereen reageert vanuit zijn eigen ervaring/belevingswereld en niet alles is op jouw situatie van toepassing.

Als iemand alleen zegt "persoonlijk geven" dan weet je nog niks. Misschien vinden zij het leuk om iemand's reactie te zien, terwijl jij je juist ongemakkelijk voelt in dat soort situaties. Misschien zouden zij het niet prettig vinden wanneer iemand ongevraagd bij in hun huis rondloopt, terwijl dat binnen jouw vriendschap geen probleem is. Misschien zouden zij zichzelf ongemakkelijk voelen om ongevraagd bij iemand naar binnen te gaan, terwijl jij dat niet zo'n punt vindt.

Het zou zonde zijn als je hierdoor chagrijnig wordt. Volgens mij was het niet kwaad bedoeld, maar slechts een antwoord op je eigen vraag. En om je vraag te beantwoorden: ik zou het zelf ook persoonlijk geven, om dezelfde reden als Goof.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:35

Ik zou gek worden als iemand mij al meerdere malen bedankt heeft in 8 maanden. 1 of 2 keer is heel leuk maar dan zou ik dat eerder een keer geven als je weer kleding krijgt, dat ze dat krijgt als dank daarvoor. En al mag iemand mijn sleutel hebben, ik zou dit gewoon door de brievenbus willen hebben ipv op de tafel.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:20

Guinevere schreef:
Annet_Dottie schreef:
Nog even een vraagje aan jullie.
Zal ik het haar persoonlijk geven, of printen in een envelop doen met een kaartje ofzo erbij en dan bij haar binnen op tafel leggen?

Goof geeft antwoord op deze vraag, met een onderbouwing erbij waarom ze zelf de laatste optie niet prettig zou vinden. Dat hoeft niet, maar het is geen meerkeuze vraag waarbij je alleen maar een hokje aan mag kruizen. Ik vind het zelf alleen maar fijn wanneer mensen uitleggen waarom ze ergens voor kiezen, juist omdat ze jou en je vriendin niet kennen. Iedereen reageert vanuit zijn eigen ervaring/belevingswereld en niet alles is op jouw situatie van toepassing.

Als iemand alleen zegt "persoonlijk geven" dan weet je nog niks. Misschien vinden zij het leuk om iemand's reactie te zien, terwijl jij je juist ongemakkelijk voelt in dat soort situaties. Misschien zouden zij het niet prettig vinden wanneer iemand ongevraagd bij in hun huis rondloopt, terwijl dat binnen jouw vriendschap geen probleem is. Misschien zouden zij zichzelf ongemakkelijk voelen om ongevraagd bij iemand naar binnen te gaan, terwijl jij dat niet zo'n punt vindt.

Het zou zonde zijn als je hierdoor chagrijnig wordt. Volgens mij was het niet kwaad bedoeld, maar slechts een antwoord op je eigen vraag. En om je vraag te beantwoorden: ik zou het zelf ook persoonlijk geven, om dezelfde reden als Goof.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 08:22

amado7 schreef:
Ik zou gek worden als iemand mij al meerdere malen bedankt heeft in 8 maanden. 1 of 2 keer is heel leuk maar dan zou ik dat eerder een keer geven als je weer kleding krijgt, dat ze dat krijgt als dank daarvoor. En al mag iemand mijn sleutel hebben, ik zou dit gewoon door de brievenbus willen hebben ipv op de tafel.

Ik ook. Ik vind dat TS ook enorm aangevallen reageert als mensen hier hun mening geven. Ik krijg soms steeds meer het idee dat er qua invoelend vermogen iets niet helemaal goed zit. Je sociale vaardigheden zijn niet echt heel sterk. Daar moet je ook mee uitkijken in het dagelijks leven. Ik ben wel blij dat je iemand hebt gevonden waar je goed mee kan praten. Maar neem de tips uit het topic mee, ook als die niet naar je zin zijn.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 08:56

Ik denk dat dat in het Noorden misschien ook nog vrijer is dan midden/zuid nederland. Vroegah was zoiets dood normaal, dan had je niet eens een sleutel nodig want weinig huizen werden op slot gedaan. Ik kan me voorstellen dat er dorpjes zijn waar dit nog vrij normaal is om "zomaar" binnen te lopen bij elkaar. Lijkt mij heerlijk als dat weer terug zou komen. Niet dat ik bij iedereen binnen zou lopen hoor maar het vertrouwen dat er in elkaar was... Ons kent ons, jammer dat het bijna overal verloren is gegaan.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:12

Moderatoropmerking:
Iedereen hier geeft zijn/haar mening op een eigen manier. Soms is iets misschien onhandig of onduidelijk verwoord, of komt het over als kritiek, maar onthoud dat het meestal met goede bedoelingen is geschreven. Probeer het ook vanuit die optiek te lezen. :) Elkaar steeds aanspreken op de manier van schrijven of op persoonlijke kenmerken leidt meestal niet tot een fijner topic.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 11:16

Ik vind je idee erg leuk! Ik zou het persoonlijk geven en haar erbij vertellen dat zij altijd voor iedereen klaar staat en jij vindt dat ze ook tijd voor haarzelf verdiend en je dit hebt gehaald zodat ook zij even lekker kan ontspannen... Of dat op een kaartje zetten en op de tafel leggen... Maar ik vind het altijd zo leuk om iemands reactie te zien :D