Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Schaduw schreef:Nadat ik een half jaar niet meer heb gereageerd wil ik toch graag mijn verhaal nog kwijt.
Citaat:Het laatste half jaar is er weer veel gebeurd.
Ondertussen ben ik weer verhuisd (en mijn paard) omdat mijn oom mij constant weer opzocht. En op een gegeven moment zich zelf zelfs heeft binnen gedrongen in mijn huis, en er weer iets is gebeurd.
Op het moment ben ik weer in contact met de politie voor een contact verbod.
godgeklaagd!!Citaat:Therapie is afgesloten omdat deze instelling echt alleen voor crisis zorg is. En de dingen waar ik mee zit niet onder crisis vallen of waar de therapeut mij veder mee kan helpen. Uit de verdiepende diagnostiek is alleen naar voren gekomen dat ik een hechtingsstoornis heb, maar dat was voor zowel mijn therapeut en mij niet een grote verassing.
Citaat:Het verhuizen kost mij altijd veel energie, ook het verhuizen van mijn paard, hij past zich altijd makkelijk aan maar voel me er schuldig over.
Door alle drukte van de laatste tijd, en de rust nu heb ik constant een verstikkend en opgejaagd gevoel.
Citaat:Ik heb veel (grote) zichtbare littkens overgehouden aan het misbruik en mishandeling, en de kans op kinderen is ontnomen, ik voel me op de een of andere manier mismaakt, alsof er een deel mist of dat er juist een deel is wat niet van mij is/wat bij mij hoort. En aan de andere kant heb ik geen idee wie ik eigenlijk ben zonder al deze dingen.
Zodra ik mijn ogen sluit speelt er van alles als een film in mijn hoofd af, en de nachtmerries zijn er af en toe ook weer.
Ik weet niet precies wat ik met dit bericht wil, of ik het überhaupt wel zou delen, maar het bij me houden voelt verstikkend en benauwd.
bigone schreef:Misschien, heel misschien is het dan nu toch tijd geworden om aangifte te doen, om te zorgen voor de bevestiging van wat hij je heeft aangedaan, om (niet dat het veel helpt) een fikse financiele schadevergoeding te eisen voor de gevolgen voor jouw verdere leven. En heel misschien is een veroordeling van je misbruiker voor jou wel de eerste stap op weg naar rust.