Onrust in eigen appartement

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Onrust in eigen appartement

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:19

Maar er zit een verschil tussen niet blij zijn en overwegen te verhuizen RyanneZarita. Ik zou ook niet blij zijn, maar verhuizen is wel weer een flinke stap verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:36

Persoonlijk vind ik verhuizen altijd rot, ook als de nieuwe plek beter is. Alles inpakken, vervoer regelen, nieuwe plek schoonmaken (en misschien opknappen, verven o.i.d.), je spullen weer een plekje geven, én zelf wennen aan je nieuwe huis. Als je al geen puf hebt om een nieuwe sleutel te regelen, dan kun je een verhuizing er misschien op dit moment even niet bij hebben. Zou je het volhouden tot iedereen weer beter is en je werk wat minder hectisch is? Misschien kun je dan de beslissing wat beter nemen. Sterkte in ieder geval! :)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:50

Hebben jullie nog nooit een moment gehad dat je van alles riep, maar waarbij je na goed nadenken weet dat je het eigenlijk niet zo bedoeld? Ik ben dan wel een autist, en wij hebben nog een schuur waardoor je je appartement in kan, maar ook ik zou over de rooie geweest zijn in de situatie van de ts. Ja dan kan je wel eens rare dingen denken, die als je tot rust gekomen bent, nergens meer op slaan. Alleen de meeste mensen zullen geen topic aanmaken.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 09:58

Even hoor...

Dit
Citaat:
Constant als ik thuis ben heb ik een gevoel van onrust. Alsof er ieder moment iets kan gaan gebeuren.... Ik ben net anderhalf uur gaan wandelen omdat ik gek werd van mijn hoofd dat volledig over liep en toen ik me weer goed voelde en besloot terug te gaan viel iedere stap me zwaarder. Nu ben ik weer thuis en ik wil gewoon vluchten!

Citaat:
nadat ik me 2 dagen lang bij een vriend had verstopt omdat ik eeeecht geen zin had om daarmee te dealen

En dan ineens dit:
Citaat:
Ik voel me daarvoor ook al een stukje beter.

Je twee dagen niet thuis willen vertonen omdat de deur van het complex vervangen is en dan zeggen dat iemand anders overdrijft??

Fijn dat het een beetje beter gaat, maar hierdoor willen verhuizen gaat wel een beetje van het spoor af hoor...

En ik ben nieuwsgierig.. de mensen die dit wel een soort van normale reactie vinden (je buitengesloten voelen etc), hoe gaan die met echte setbacks om?
Makkelijk in de stress schieten maakt t leven wel heel ingewikkeld..

En als je bijna een week nodig hebt om tot rust te komen is dat wel wat rijkelijk lang misschien?

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:08

RyanneZarita schreef:
Wow, ik ben echt geschrokken van een aantal reacties hier! Iemand die even out of the blue bedenkt dat je autisme hebt? Sorry maar wat voor asociale mensen zeggen dat na aanleiding van een bokt-topic?!

TS, ik kan heel goed begrijpen dat je je heel erg buiten gesloten voelt (letterlijk) nadat ze het slot van jouw appartementencomplex hebben veranderd. Ik ben niet depressief, autistisch o.i.d., maar ik zou dat ook echt niet cool hebben gevonden. Ik denk dat het wel zou helpen om met de persoon te praten die hierover ging, waar dat de miscommunicatie precies is ontstaan, misschien bied diegene zijn excuus wel aan en voel je je daarna al een stukje beter.

Aangezien je je voorheen wel heel fijn voelde in je appartement, zou ik de situatie gewoon even afwachten. Misschien als je je iets minder moe voelt dat je alles wat rooskleuriger ziet. Just a bad day, not a bad life. Komt wel goed.

Er zijn mensen die autisme hebben in welke vorm dan ook die ontzettend kunnen reageren op dit soort veranderingen. TS opent een post over een deur die vervangen is en wil daarom al verhuizen terwijl er verder geen problemen met de woning uit haar post blijken. Vandaar mijn vraag.

Verder kon ik uit haar bericht niet opmaken of er meer aan de hand is. ik ken TS niet persoonlijk, ze vraagt om reacties en die krijgt ze dan ook.

Nu blijkt er meer aan de hand te zijn uit de later geposte berichten.

Wel fijn dan je mij dan direct een aso noemt.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:09

Ik denk dat verhuizen geen oplossing gaat zijn. Ik herken het wel, ik heb begin vorig jaar ook slecht in mijn vel gezeten en voelde me ineens niet meer thuis in mijn eigen appartement. Dus vluchtte ik, zoveel mogelijk naar ouders en vrienden en niet thuis willen zijn. Nu achteraf zie ik in dat dat helemaal niet aan mijn appartement lag maar aan mij, er speelde zoveel en ik had zoveel onrust in mijzelf dat ik geen rust kon vinden thuis. Nadat ik aan mijzelf ben gaan werken en weer wat rust in mijzelf kreeg was dat gevoel weg. Ik heb toen wel op aanraden van mijn omgeving wat meer tijd in mijn appartement juist doorgebracht, om het gevoel weer terug te krijgen. Vluchten heeft nooit zin!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:28

Wat rot ts. Denk je dat verhuizen wel de oplossing is. Kan best zijn doordat je niet lekker in je vel zit je dat in je nieuwe huis ook niet bent. Wat ik zo lees ben je altijd blij met je huis geweest alleen zit je nu niet lekker in je vel en was deur de druppel. Neem even tijd om wat dingen voor jezelf op papier te zetten. Waar loop je tegen aan...waardoor zit je niet lekker in je vel. Zijn er dingen wat je zou kunnen veranderen. Is het door drukte op werk etc. Ik zal eerst dat eens onder de loep nemen voor je beslist te verhuizen.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 10:30

Jeetje, ik schrik er een beetje van hoe hard sommige mensen zijn..

Ik woon in mijn eentje in het buitenland, heb geen familie en tsja. Normaal gesproken lach ik om dit soort voorvallen en denk ik ach, dan had ik maar niet in zo'n land moeten gaan wonen! Nu was het gewoon echt even allemaal te veel.

Ik kan echt wel met set back's dealen, maar die zijn zo veel makkelijker als je ze duidelijk ziet. Als het een opstapeling van allemaal kleine dingetjes is, dan is het gewoon moeilijker om daar doorheen te prikken.

Ik heb heel mijn leven lang gevochten, heb traumas achter me gelaten waarvan menig mens over 30 jaar nog zou zitten janken, maar nu is het gewoon even te veel allemaal blijkbaar.

Ik vind het heel jammer dat ik nu het gevoel heb dat ik mezelf enkel en alleen nog maar moet verdedigen hier. Voor de mensen die me een hart onder de riem steken en me tips geven bedankt! Men mag best kritiek geven, maar probeer tussen de regels door te lezen. Ik doe enkel en alleen maar mijn best om mens te zijn en dit zo snel en goed mogelijk op te lossen voor mezelf.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:37

Nou ja dat krijg je als je aangeeft : "De deur van het complex is vervangen, ik kon nog wel naar binnen maar ik heb me 2 dagen verstopt en nu wil ik verhuizen"

Dat is wat er op een forum gebeurt :j
weer zo'n setback...

Ik bijv heb geen idee in welk land je woont, met wie, welke trauma's je hebt gehad etc.. dus ik reageer alleen op wat ik lees.
Als ik overal een achtergrondverhaal bij moet bedenken kan ik aan de gang blijven :j Ik doe niet aan tussen de regels door lezen, net zoals 'tussen de zinnen door luisteren'. Als iemand wat vertelt moeten ze zeggen wat ze bedoelen, anders ga je verdwalen in aannames.. Maar dit terzijde :)

Fijn als je nu toch kan blijven, want dat scheelt wel een hoop gedoe :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:41

Cubone schreef:
Ik heb heel mijn leven lang gevochten, heb traumas achter me gelaten waarvan menig mens over 30 jaar nog zou zitten janken, maar nu is het gewoon even te veel allemaal blijkbaar.

Dan is het toch helemaal niet raar om hulp te zoeken?
Geloof me, ik heb ook genoeg mee gemaakt en ik herken tot op zekere hoogte je gevoel, maar wanneer je zo reageert op een situatie is er gewoon iets aan de hand en daar moet aandacht aan besteed worden als het je dagelijks leven zo beinvloed.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:41

Je hoeft je echt niet te verdedigen, want dit is hoe jij het ervaren hebt. Ik denk wel dat een aantal mensen hier gelijk hebben, dat alleen een gesloten voordeur niet de oorzaak zou moeten zijn dat je je twee dagen bij je vriend gaat verstoppen en overweegt te verhuizen. Dan is er misschien iets meer aan de hand. Als je je nu weer beter voelt is dat heel mooi! Maar misschien toch eens kijken waarom je van zo'n klein dingetje meteen zo van de leg raakt. Zijn er andere dingen in je leven die je aan kan passen, waardoor je makkelijker met een tegenslagje leert dealen?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 10:47

Ik heb inmiddels meerdere reacties geplaatst die wat meer inzicht geven in mijn huidige situatie. :)

Wat betreft hulp ja, dat heb ik nodig. Maar ik ben getraumatiseerd door mijn laatste psycholoog. Zij heeft het laatste stukje fatsoenlijk contact met mijn ouders eigenhandig kunnen vernietigen. (ze heeft mijn ouders destijds een brief gestuurd waarin stond dat zij mij mishandelde). Sindsdien durf ik niet meer binnen te stappen bij zo'n mens. Ik kom er wel weer uit. Het word ook steeds wat beter, maar ik moet wel blijven vechten om niet in een depressie te zakken. En dat is soms gewoon moeilijk.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:48

De ene psycholoog is de ander niet. Ze zijn er bovenal om jou te helpen.
Uiteraard zitten er wel eens 'rotte appels' tussen, maar dat moet je er niet van weerhouden om voor jezelf te kiezen en hulp te zoeken wanneer dat nodig is.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 11:10

Cayenne schreef:
De ene psycholoog is de ander niet. Ze zijn er bovenal om jou te helpen.
Uiteraard zitten er wel eens 'rotte appels' tussen, maar dat moet je er niet van weerhouden om voor jezelf te kiezen en hulp te zoeken wanneer dat nodig is.

Daar heb je gelijk in. Ik ben net even naar mijn baas gelopen dat ik morgen wat later begin en ga morgenochtend naar de huisarts voor een doorverwijzing. Meteen maar doorzetten voordat ik alles af kan omdat ik me wel beter voel.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:12

Wat goed van je! That's the spirit! *\o/*

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 11:49

Wat fijn te horen ts. Hou je ons op de hoogte? Succes morgen!

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:10

Sterkte ts, hoop dat de doorverwijzing help. Mijn vermoeden is dat dit voorval oudzeer waarvan je dacht het verwerkt te hebben heeft getriggerd.

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 12:16

Cubone schreef:
Daar heb je gelijk in. Ik ben net even naar mijn baas gelopen dat ik morgen wat later begin en ga morgenochtend naar de huisarts voor een doorverwijzing. Meteen maar doorzetten voordat ik alles af kan omdat ik me wel beter voel.

Wat goed van je TS :j Zorg goed voor jezelf, pak het niet té licht op. Zoals gezegd, de ene therapeut is de andere niet, en er zijn hele fijne therapeuten die je goed kunnen helpen :)

RyanneZarita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 14:07

Goedzo, TS!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:39

Dat vind ik ook heel dapper van je TS.
Dat sommige mensen hier van alles roepen wat je maar zou kunnen hebben daar heb je helemaal niks aan. En daar moet je je niks van aantrekken.
Maar het is wel goed om een vertrouwens persoon te zoeken waar je het bij kwijt kan. Mdar helpt je relativeren. Voordat het wel echt een probleem gaat worden.

Knap van je _/-\o_

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:10

wat schandalig van die therapeut ook :oo
Ik mag aannemen dat er ook therapeuten zijn die dat soort dingen niet doen...
Goed dat je er wat mee doet TS, succes! +:)+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:27

robert45 schreef:
Als je echter zo van slag bent door het vervangen van een toegangsdeur van het complex dan vraag ik mij af of je wellicht autisme hebt of dat je tegen overspannenheid aan hangt.

Mijn idee. Daarbij hangen mensen met autisme erg aan structuur en kunnen van stressvolle periodes erg van slag raken. Misschien niet zo'n gek idee om te laten onderzoeken of er bij jou sprake is van een autisme spectrum stoornis (ASS). Zou het zo zijn, welcome to the club, want je bent echt de enige niet.
Die wetenschap zou je meer inzicht geven in je persoonlijkheid en hoe je je problemen moet oplossen want dat werkt net even anders dan bij anderen. En zoals Kuggur ook zegt: je kunt vluchten voor je problemen, maar je neemt helaas toch altijd jezelf mee.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:54

Fijn dat je naar de huisarts toe gaat om je probleem te bespreken. Als je aardig over de zeik raakt van een nieuwe toegangsdeur in je complex waar je (niet zo handig, dat is een feit) niet van op de hoogte was gesteld, dan klopt er iets niet in je leven. Dan is je emmertje zo vol, dat overlopen een heel reëel risico is. Over zoiets hoor je hoogstens even flink te brommen, verder niet.

Kijk ook eens rond in je huis. Voel je je daar echt nog thuis? Zijn er dingen die je kan doen om het daar gezelliger, huiselijker te maken? Om ervoor te zorgen dat als je de voordeur inloopt je ook echt denkt 'ik ben thuis'. Heb je verder wel genoeg contacten daar, genoeg vrienden bij wie je terecht kan? Is je werk nog een beetje leuk? Kortom, zijn de randvoorwaarden in orde? Als ik lees dat je behoorlijk wat hebt meegemaakt, ben je dan naar Verweggistan verhuisd omdat je het echt oprecht leuk vond, of was het meer vluchtgedrag?

Wat die psycholoog heeft gedaan is absoluut niet in orde. Maar zo zijn ze gelukkig niet allemaal. Jij hebt helaas net een rotte appel getroffen en die heeft aardig wat schade in je leven berokkend. Hopelijk is je volgende hulpverlener beter, heb je daar ook een beter gevoel bij en durf je het aan om die persoon te vertrouwen.

Heel veel sterkte met het pad wat je nu inslaat :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 07:53

En ts ben je bij de huisarts geweest?

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 08:50

De bewuste deur kan er tenslotte ook niks aan doen..Maar je kijkt tegen de bergen aan? waar mag dat dan zijn? ik zou een moord doen om tegen de bergen aan de kijken vanaf mijn woonhuis.