Vuurwerkverkoop(lees afsteken) begonnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:18

Het lijkt wel of degenen die buiten de toegestane tijden al dan niet legaal vuurwerk afsteken stiekem ook een vuurwerkverbod willen.

Ze doen er in ieder geval niets aan om overlast te minderen.
Stel je voor dat mensen zouden zeggen dat het dit jaar wel meeviel en dat we begin januari horen dat er minder schade en slachtoffers zijn.
Dat mensen zeggen 'och het valt wel mee, ze houden rekening met mij en m'n dieren'.

Maar nee hoor, gewoon nog meer slopen, nog meer buiten de tijden knallen en het liefst zo hard en illegaal mogelijk.
Mens en dier schrikt zich te pletter, durven de laatste en eerste dagen van het jaar amper de straat op.
Je moet toezien hoe bezittingen gesloopt worden en met een beetje pech raak je gewoon of erger, gewoon omdat je bij zo'n randdebiel in de buurt kwam.

En het dan raar vinden dat mensen 'flauw' doen en overlast gaan melden.
Dat gemeentes weer pleiten voor een verbod wegens schade.
Dat hulpverleners en artsen weer moeten concluderen dat er nog meer gewonden vallen en dat politie en brandweer tijdens hun werk dekking moeten zoeken.
En dat die ook steeds minder dol zijn op vuurwerk.

Je zou bijna vergeten dat er nog mensen zijn die wel hun verstand gebruiken en dat die straks de dupe zijn van het gedrag van een zooi idioten.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:32

Ik heb de pech dat ik 's avonds van mijn werk naar huis moet op de snorfiets, (no way dat ik nu op de fiets ga, dan voel ik me helemaal een "sitting duck" voor de vuurwerkgooiers), en ik merk goed dat het tegen oud en nieuw loopt... ieder jaar weer mensen die vanuit hun achtertuin vuurwerk afschieten richting het fietspad waar ik altijd over moet zodat ik me rotschrik van de knallen en de vuurpijlen die in mijn richting worden geschoten.
Ik kan me voorstellen dat er daarom deze website is: https://vuurwerkoverlast.nl/ ik ben blijkbaar niet de enige die het niet zo geslaagd vind om beschoten te worden.

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:36

Ik vind siervuurwerk prachtig om naar te kijken en doe dit dan ook graag, bij bijvoorbeeld een vuurwerkshow van een profesioneel bedrijf. Oud en nieuw met alle knallen en dergelijke hoeft voor mij niet. Dit is het eerste jaar dat ik in het westen van het land woon (kom bij de duitse grens vandaan) en het is een wereld van verschil. Al enkele weken is het hier net een derde wereld oorlog en het lijkt met de dag erger te worden. Mijn verzorgpaard staat ver genoeg van de knallen vandaan en hij lijkt er niet echt om te geven. Hond en kat (van wie de laatste zijn eerste oude en nieuw zal zijn) lijken er ook niets om te geven al zoeken ze bij de hardste knallen dan wel steun bij elkaar.

Wel heeft hier al een buurjongentje (ik geloof 12 jaar ongv.) een deel van zijn hand eraf geblazen door een of andere belachelijke challenge. Je schijnt dan te moeten proberen zolang mogelijk vuurwerk vast te houden voordat het ontploft. Ik wens het niemand toe maar de slogan is niet voor niets: Je bent een rund als je met vuurwerk stunt...

topsylover

Re: Vuurwerkverkoop(lees afsteken) begonnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:40

Ze gaan hier in Assen al een paar dagen flink tekeer. Eigenlijk gaat dat het hele jaar door (achterstandswijk) maar sinds gisteren durf ik echt niet meer naar buiten en gaat mijn kat ook niet meer. :n Dat zal hij wel heel vervelend vinden maar die tokkie kinderen vertrouw ik echt niet.
Ik fiets alleen heeeeel snel even heen en weer naar de supermarkt als ik iets moet hebben en voor de rest zit alles potdicht. Leuk zo'n uiteinde. :n

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:44

Rose123 schreef:
Wel heeft hier al een buurjongentje (ik geloof 12 jaar ongv.) een deel van zijn hand eraf geblazen door een of andere belachelijke challenge. Je schijnt dan te moeten proberen zolang mogelijk vuurwerk vast te houden voordat het ontploft. Ik wens het niemand toe maar de slogan is niet voor niets: Je bent een rund als je met vuurwerk stunt...

Serieus?
Zulke stommiteiten vallen toch bijna onder natuurlijke selectie?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:46

Hier knallen ze al de hele avond. Echt hele harde knallen. Mijn nieuwe kat (1 jaar oud. Vanavond opgehaald om 19 uur) en pup van 9 maand liggen heerlijk te slapen. Maar ik vind het echt niks :(

Hou meer van sier

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 21:54

Verschrikkelijk! Ik heb niks met vuurwerk en al helemaal niet buiten oud en nieuw.

Gelukkig zijn alle beesten er prima onder. De hond heeft de eerste 5x aangeslagen maar vind t nu ook best.
En de paarden denk alleen maar.. _-:( wat doe jij hier, kun je niet gewoon naar huis gaan! :evaw: terwijl ik mij thuis heel druk maak!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:02

Lepeltje schreef:
sureido schreef:
Er zijn echt al heel veel topics hierover en telkens dezelfde discussie :=

Het is nu eenmaal zo. Ik vind het mooi :D

Jij woont naast het bos. :P
Kom hier maar eens nu, na 3 keer snachts zo'n cobra granaat onder je fiets ben je er ook wel klaar mee denk ik. :D

Haha :D

Ik woon in een dorp waar ze carbid schieten constant, dan zit je rechtop de bank. :=

Maar ik zit doordeweeks in Tilburg op kamers dus heb opzich wel al wat meegekregen, gelukkig geen cobra’s tegen mijn fiets.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:08

Ik vind vuurwerk prachtig en ik gun het iedereen om er plezier mee te hebben. Er was alleen afgelopen week iemand zo achterlijk die om de hele tijd knalvuurwerk bij ons op het gras te gooien. Als we dan naar buiten gingen was er niemand meer te zien. Naast echt funest is voor het grasveld (Lees: we hebben nu een groen met zwart grasveld) geeft het echt een paasei in de tuin.

Daarnaast heeft de hond een aantal hartverzakkingen gehad omdat het arme ding graag met haar kop op de vensterbank ligt. Als er dan op 1 meter afstand (wij hebben niet zo'n grote tuin) vuurwerk ontploft, is dat schrikken. Helemaal aangezien ze al panisch is.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:29

Vorige twee jaren ben ik met overtuiging de boze buurvrouw geweest, tot op heden valt het nu mee. Ook de buurburen die zo van vuurwerk houden (moet toch kunnen) heb ik vorig jaar laten zien wat het effect van één zo'n achdatkantochbestknallertje op mijn katten is, en dat heeft kennelijk toch indruk gemaakt.
Maar mijn invloed gaat niet verder dan de straat, helaas.

Van mij mag het helemaal afgeschaft worden. Wat ik hierboven lees: insluiten voor drie dagen en oppassen dat je niet met granaten bestookt wordt - de bedoeling is dat het een feestje is, en dat punt zijn we allang voorbij.

CathyTBP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:44

Opzich vind ik vuurwerk wel leuk, maar dan alleen voor 1 dag (oudjaarsdag). Wat bij ons heel vervelend is, is dat ze 2 weken geleden al begonnen zijn! Het is nu al 2 keer gebeurt dat ze vuurwerk naar mijn paard hebben gegooid _-:(
De eerste keer was een paar weken geleden toen ik van de manege terug naar huis liep op mijn paard. Drie jongens haalde ons in op de fiets en gooide snel zo'n knaller onder de brug! Gelukkig reageerde mijn paard relatief rustig, maar ik was vanzelfsprekend laaiend -:(-
De tweede keer was toen ik aan het longeren was. Toen gooide ze vanaf de weg vuurwerk naar beneden was sowieso illegaal was! Het gaf zo'n knaller dat alle paarden en zelfs de hond, die nooit op vuurwerk reageert, overstuur waren :n
Sinds dien kijk ik ook alle voorbij komende jongens argwanend aan...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:49

Ik heb er ook niks mee, nooit gehad ook.. alleen sier en ver weg.
Zaterdag gaan de katten naar m'n ouders waar in omgeving heel weinig word afgestoken, want hier begint het langzaam maar zeker op te komen.
Van die super fijne kinderen die de rotjes overal en nergens heen gooien, onder auto's, in weides. Vanmiddag ook aan het rijden en zo'n {:)-:( kind een rotje net naast de wei gooien terwijl ik met een 3 en 4 jarige voor de wagen aan het rijden ben die gelukkig alleen 1 pasje harder deden.
Heb 'm wel even gewaarschuwd dat wanneer ik 'm tegen kom ik z'n vingertjes breek. :x

Het is zeker mooi om te zien, sier vuurwerk. Helaas verknallen de rotte appels het vuurwerk en krijgen steeds meer mensen daardoor een hekel aan vuurwerk.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 00:47

Er word in de omgeving van mijn werk en huis al een paar weken geknald met illegaal vuurwerk en die mensen kunnen ze wat mij betreft niet hard genoeg straffen. Ik schrik me elke keer weer de pleuris en alhoewel mijn 2 dove katten wel van siervuurwerk houden reageren ze wel op de echt harde knallen, kennelijk voelen ze de trillingen in de lucht toch wel.

Het legale vuurwerk.... tjah ik heb daar als kind ook veel plezier aan beleefd en ik gun de jeugd hun plezier ook wel. Zelf geef ik er al jaren geen cent meer aan uit, ik geniet wel van die honderden euro's die mijn buren de lucht in knallen. :Y)

Afbeelding

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 01:43

Hier goddank geen last. Op dit eiland is alleen een door de gemeente(s) verzorgt vuurwerk toegestaan. Daar kan ik, en vele anderen met dieren, dus gewoon rekening mee houden.

Het kleine aantal lolbroeken dat zelf wat rotjes heeft mag gefilmd worden. Oom agent ziet die filmpjes graag. Geef er ook even een naam en adres bij en de boete van 2500 euro wegens veroorzaken van brandgevaar (filmpje van Piet met rotje is bewijs) word uitgeschreven.

Het werkt uitstekend! En met dat kwartiertje verzorgd vuurwerk houden we graag rekening en/of we kijken er graag naar. Het is namelijk mooi om te zien en dat zijn die stomme knallers niet. Verder staat de brandweer ernaast, mocht het onverhoopt misgaan. :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 07:12

Dat lijkt me heerlijk, Palmera.
Van mij mag al het knalvuurwerk direct verboden worden, ik hoop dan ook echt dat dat verbod er komt. Totaal zinloos, al die herrie.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 07:14

Siervuurwerk vind ik erg mooi.
Helaas hier ook die hele harde knallen.
Snap daar de lol ook niet van in een woonwijk.
De kat is al gestrest en rent dan alle kanten op dat is elk jaar zo.

Oudjaarsdag komt ze niet meer onder het bed vandaan of ze zit in de kast.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 08:02

Ik zeg maar 1 ding:

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 08:50

Ik lees veel over de overlast voor huisdieren en dat is ook verschrikkelijk, maar veel mensen vergeten de overlast voor de wilde dieren in de stad..
Wij wonen buiten de stad. En als het vuurwerk losbarst, vliegen er honderden vogels in paniek tussen het vuurwerk door de stad uit. Vogels die normaal niet in het donker vliegen. De paniek is zo groot en ze landen bij ons overstuur in de wei. En zo zullen er veel wilde dieren deze dagen in paniek zijn. Volgens mij een hele vergeten groep.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 08:55

Het gemekker is ieder jaar hetzelfde :+
Je kunt er op zitten wachten, net als de zwarte pieten discussie.

Vuurwerk hoort er nu eenmaal bij, het is maar één keer per jaar, hooguit een paar dagen.
Ik steek niets af, ik waag me er niet aan, toch zou ik het eeuwig zonde vinden als er geen vuurwerk meer wordt afgestoken.

Ik kijk er graag naar, buiten en als het mij te gek word, van achter een raam of zo.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 09:15

Nou ja die hooguit een paar dagen klopt gewoon niet. Bij mij begint het oktober zo n beetje en gaat door tot februari ongeveer. -O- was het maar een paar dagen.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 09:23

_Nancy schreef:
Het gemekker is ieder jaar hetzelfde :+
Je kunt er op zitten wachten, net als de zwarte pieten discussie.

Vuurwerk hoort er nu eenmaal bij, het is maar één keer per jaar, hooguit een paar dagen.
Ik steek niets af, ik waag me er niet aan, toch zou ik het eeuwig zonde vinden als er geen vuurwerk meer wordt afgestoken.

Ik kijk er graag naar, buiten en als het mij te gek word, van achter een raam of zo.

dus dat er pups honden katten en paarden (en wie weet wat nog meer voor dieren, ook wilde dieren) overlijden door het vuurwerk hoort erbij volgens jou? Dat blindegeleide honden en hulphonden rotjes toegegooid krijgen omdat dat zo leuk is en daardoor hun werk nooit meer kunnen doen?

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 09:30

Gemekker? Ach ja maar een paar dagen dat je om je heen moet kijken of je wel normaal een straat Door kan gaan zonder dat je bijna wordt geraakt Door een vuurwerk. Ach maar een paar dagen dat alles op slot moet omdat het anders kapot wordt geknald. En dan zelfs nog kapot wordt geknald. Heel normaal. Hoort erbij, niet zo zeuren. Lekker laten gaan. En al die beesten, sjonge. Ze weten toch dat dit er aan komt elk jaar? Doe vogels, honden, katten, paarden etc. Moeten niet piepen. Het is maar een paar dagen. Deal with it. Het is nu eenmaal traditie. Blijf daar vanaf. Of verhuis lekker naar een ander land als het je niet bevalt.

Zoiets?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 09:38

Ik vraag me vooral af waarom er 28-29 en 30 verkocht mag worden...
30 begrijp ik, omdat 31 op zondag is. Maar normaal mag het toch alleen de 31sye verkocht worden? Of zit ik nu helemaal mis?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 09:50

Speurneus, niet meteen van die rare aannames doen :roll: Wat denk je zelf..
Ja, ik gun het de honden en alle andere beesten om te worden bekogeld met vuurwerk en alle andere hulpverleners erbij hetzelfde... Doe gezond zeg..

Ik vind wel dat er veel strenger gecontroleerd moet worden op illegaal vuurwerk, wat zich toch ieder jaar in (te) grote hoeveelheden Nederland weet binnen te dringen. En dat alle misbruikers tot na oud en nieuw de cel in mogen.
Vuurwerk kent men al sinds weet ik veel hoe lang en het is pas sinds de laatste jaren dat er zo over gemekkerd wordt ja. Net als met zwarte piet, dat kennen we ook eigenlijk niet anders en sinds een aantal jaren voelt men zich ineens gediscrimineerd en moeten er ook andere gekleurde pieten bijlopen.

Een eindeloze discussie met voor- en tegenstanders.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 09:52

Voor mij is get een weekje binnen blijven, ben doodsbang voor die explosieven.

Ben dan ook erg blij als get 2 januari is en ik alles achter de rug heb voor een jaartje.