Relatie nog te redden? Ik weet het niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 08:50

Je kan oppas ook buiten ouders en schoonouders zoeken, dan zijn je mogelijkheden groter.

En heb je niet gelijk gereageerd op wat hij zei? Dat je dát dus juist bedoelt?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 08:52

Zo hé wat een opmerking! Dat kwetst echt zeg..

Een oppas kun je misschien ook in de buurt vinden, een leuke 16-18 jarige meid ofzo? Plaats hier en daar eens wat oproepjes en ga kennis maken.

Hebben jullie geen broers of zussen die willen oppassen?

SophievdV

Re: Relatie nog te redden? Ik weet het niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 08:54

Walrus? Wat respectloos. Die walrus heeft wel zijn kinderen gebaard en is daarbij een deel van haar oude vertrouwde lichaam verloren. Daar zou hij meer respect voor moeten hebben.

Kan hij zijn gevoel wel uiten?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 08:57

Walrus? Wat een ongelooflijke respectloze zak.
Sorry TS, maar hij is verdorie de vader van je kinderen en behandelt je zo? Hij zou van mij een gigantische schop onder z'n kont krijgen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 08:57

Voelt hij zich niet helemaal lekker? Walrus???
Zelfs als hij vind dat je zou moeten afvallen dan kan dat ook wel op een andere toon. En je daar ook mee helpen. Samen opzoek gaan naar gezonde voeding en manieren om te sporten.

Jonge kinderen kunnen echt veel druk op een relatie zetten. Het is belangrijk om tijd voor elkaar te nemen en goede afspraken te maken.

Een van de afspraken die mijn man en ik gemaakt hebben is dat hoe boos we ook op elkaar zijn er mag niet gescholden of gekwetst worden. Dat heeft geholpen in discussies.

En waarom mogen de kinderen niet logeren als ze nog slecht slapen? Als diegene waar ze naar toe gaan maar op de hoogte is.
Vraag aan andere ouders die je kent of ze niet een aantal babysitters in de buurt kennen. Wij hebben een buurt app waar we die dingen onderling uitwisselen. Op een goed moment had ik een poeltje van 6 goede babysitters. Superhandig.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:00

Is dat stukje "walrus" niet de, zeer slechte, humor van mannen die zich totaal niet realiseren dat dat echt niet grappig is?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:08

Heel duidelijk maken iig dat bij de volgende keer dat hij je voor iets lelijks uitmaakt hij op de bank mag slapen. Wat denkt hij wel niet??

Tijd vrij maken voor elkaar is belangrijk en moet je je relatie niet ontzeggen. Een oppas regelen moet te doen zijn hoor, gewoon een kwestie van plannen.

Wie weet heeft een nachtje uit logeren ook wel een positief effect op jullie kinderen. Soms doorbreekt het bepaald gedrag. Als jullie dat niet willen moet een dag of een avond iig een optie zijn.

Wekelijks een avondje zonder tv, maar gewoon kletsen of een spelletje doen kan ook wonderen doen. Even oog voor elkaar.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:10

Maartje1990 schreef:
Is dat stukje "walrus" niet de, zeer slechte, humor van mannen die zich totaal niet realiseren dat dat echt niet grappig is?

Laten we het hopen..

Los van het walrus gedeelte vind ik dat hij als andere optie een jong chickie ziet ook wel zorgelijk. Is je lange relatie met twee kinderen dan niets meer waard dan uiterlijk?

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:12

Als je geen kinderen had gehad, zou ik zeggen dumpen.
MAAR je hebt 2 kleine kinderen, en naar mijn mening ben je het hun schuldig om, voordat je de stekker uit de relatie trekt, het eerst onwijs hard te proberen. En ja, dan ook met hulp van buitenaf als dat nog de enige optie is.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:14

Naar aanleiding van de eerste post vond ik het meevallen en dacht ik dat alleen de kinderen jullie erg dwars zitten soms, maar dat het tussen jullie verder wel goed zit. Na je tweede post ga ik daar ernstig aan twijfelen. Je man hoort niet dit soort dingen tegen je te zeggen. Dat kán ook niet komen doordat je oudste kind vervelend is. De opmerking die hij maakte getuigt van weinig respect tegenover zijn vrouw en kinderen.

Maakt hij dit soort opmerkingen vaker of laat hij op een andere manier merken dat hij je niet waardeert?

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:14

Poeh TS heftig verhaal. Je openingspost vond ik heel herkenbaar maar je aanvulling waarin hij je walrus noemt moest ik echt even slikken. Ik vind niet normaal als mensen zo met elkaar omgaan. Of hij het nu als grap bedoelt of niet, zulke dingen zeg je gewoon niet. Dat doe je alleen als je bewust wilt kwetsen. Hij had het ook anders kunnen zeggen.Je lichaam is na 2 kids helaas niet meer helemaal strak en mooi zoals het voor die tijd was. (uitzonderingen daar gelaten) Dat hij daar wat van vindt kan, maar had hij anders kunnen benoemen.

Verder zul je de oplossing denk ik ook moeten zoeken in meer tijd samen door brengen. Dus leuke dingen gaan doen zonder de kinderen. Behalve (schoon)ouders zijn er misschien ook wel mensen in jullie omgeving die op willen passen, vrienden, buren of buurtmeisje die het leuk vinden. Hoeft niet meteen te zijn voor een weekend weg, maar lekker uit eten bijv kan al veel doen. Lekker eten zonder dat je druk bent met je kinderen.

Heel veel succes.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:35

Jeetje wat een hork zeg!
Zou me eerst gaan afvragen als je überhaupt bij hem wil blijven?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:35

YellowGray schreef:
Naar aanleiding van de eerste post vond ik het meevallen en dacht ik dat alleen de kinderen jullie erg dwars zitten soms, maar dat het tussen jullie verder wel goed zit. Na je tweede post ga ik daar ernstig aan twijfelen. Je man hoort niet dit soort dingen tegen je te zeggen. Dat kán ook niet komen doordat je oudste kind vervelend is. De opmerking die hij maakte getuigt van weinig respect tegenover zijn vrouw en kinderen.

Maakt hij dit soort opmerkingen vaker of laat hij op een andere manier merken dat hij je niet waardeert?

Mee eens, hij klinkt echt als een respectloze ^%$...en ik vraag me af of jij niet de enige bent die aan het vechten is voor de relatie.
Sowieso inderdaad als hij serieus overweegt om met een jong chickie aan te pappen.. -O-

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:50

Ik wou eigenlijk niet reageren, maar doe het na je laatste post toch :D

Ik herken het de situatie, mijn man & ik kunnen ook hevige discussies/ruzies hebben... omdat ik nog prikkelbaar zo niet explosief ben ( dit weet ik van mezelf, ga ervoor naar een psych) dit komt omdat ik oververmoeid ben. Mijn man weet dit uiteraard ook, maar vind het nog wel moeilijk rekening mee te houden.

Maar de ruzies zijn er hier ook voornamelijk gekomen door de kleine man van 2, nou na niet door hem maar omdat hij nog niet door slaapt en ik dus ook geen nachten doorslaap.

Ik geef vaak aan laten we even voor wat het is, ik moet ff blokje om voor ik dingen eruit gooi wat ik niet wil.

Maar als mijn man mij walrus gaat noemen, explodeer ik wel... bedoel kom nou ik heb ook zijn zoon op de wereld gezet. Als hij er problemen mee heeft dat ik wat ben aangekomen dan kan hij dat ook op een normale manier kenbaar maken, toch??

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 09:56

Denk dat zulke opmerkingen vaak komen van een gekrenkt ego, hij is wsl naar het 3e of 4e plan verhuisd, alle aandacht gaat naar de kinderen en niet meer naar hem. Voorheen ging alle aandacht naar hem en nu moet hij dat ineens delen en heb je er een 3e groot kind bij. Hebben mannen wel vaker last van, dan krijg je de emotionele chantage periode, ik voel mij poedersuiker, dus jij nu ook!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:07

ik ben opgegroeid met een vader die altijd mijn moeder (en later mij) naar beneden zat te halen. Ik wou dat mijn moeder ooit de kracht had gehad bij hem weg te gaan, het heeft veel gedaan met mijn eigenwaarde

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:12

Kinderen of geen kinderen. Zoiets zou ik echt nooit pikken.
Boos zijn, prima. Dingen zeggen in de boosheid die niet zo handig zijn, prima. Maar iemand bewust een walrus noemen kan echt niet. En al helemaal niet in de zin die hij gebruikt.
Die had van mij per direct op straat gestaan met zijn onderbroeken en al.

Ikzelf kom uit een heel liefdevol gezin. Maar ik maak het op dit moment wel mee met bewoners bij mij in de buurt. (Ik maak het een paar deuren verder inderdaad letterlijk mee. Lees: Ik hoor alles) En ik kan je vertellen dat het voor kinderen soms beter is om niet bij elkaar te blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:22

Raveltje schreef:
Denk dat zulke opmerkingen vaak komen van een gekrenkt ego, hij is wsl naar het 3e of 4e plan verhuisd, alle aandacht gaat naar de kinderen en niet meer naar hem. Voorheen ging alle aandacht naar hem en nu moet hij dat ineens delen en heb je er een 3e groot kind bij. Hebben mannen wel vaker last van, dan krijg je de emotionele chantage periode, ik voel mij poedersuiker, dus jij nu ook!

Het bepalen dat alle schuld bij hem ligt is inderdaad belangrijker dan het zoeken van een oplossing. En natuurlijk is er maar 1 kant aan dit verhaal :+

Er zijn al veel goede tips hier langs gekomen dus daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.

Wat ik nog niet gelezen heb is iemand die een opmerking maakt over het gedrag van je oudste.
Niet dat er wat mis is met hoe hij zich gedraagt, maar wel met hoe jullie ermee omgaan. Ik denk dat je samen met je man je verder moet verdiepen waar dit gedrag vandaan komt en hoe je er mee om kan gaan. Als hij beter begrijpt waarom zijn zoon zich zo gedraagt dan kan hij er waarschijnlijk ook beter mee omgaan. En spreek met elkaar af hoe je er op reageert. Je zoon heeft waarschijnlijk goed door wat er om hem heen gebeurt en ook hij weet dat hij zijn zin kan krijgen door pappa wat verder te duwen die vervolgens boos wordt op mamma en als jullie vechten kan hij zijn zin krijgen. Juist in dit soort situaties is het belangrijk dezelfde lijn aan te houden en eenduidige signalen naar je kind te geven (makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik).

Het lijkt me ook hoog tijd om wat focus te leggen op waarom je kind midden in de nacht wakker word. Misschien voelt hij dat hij niet genoeg aandacht krijgt omdat de jongste altijd alle aandacht opeiste of misschien is het een slaapprobleem. Jonge kinderen zetten druk op relaties omdat jongere kinderen zorgen voor slaapgebrek bij de ouders, en met slaapgebrek komen knallende ruzies. Als je de oudste zo ver krijgt de nacht door te slapen dan zullen de ruzies ook minder snel uit de hand lopen (of helemaal achterwege blijven).

p.s. het is heel normaal om het gevoel te hebben dat je meer dan de 50/50 inbrengt in de relatie. Hij heeft waarschijnlijk hetzelfde gevoel

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:34

Maartje1990 schreef:

Dit dacht ik ook. Ik proef er sarcasme in en het lijkt mij dat het chickie-gedeelte net als humor bedoeld is.

Maar ik was er niet bij en zit er ook niet in. Net als bijna iedereen hier op TS na. Dus die man dadelijk gaan veroordelen zonder de context helemaal te kennen doe ik niet, jullie zijn namelijk met tweeën verantwoordelijk in de relatie.

Dat jullie nog praten op een deftige manier is heel erg belangrijk. Allicht hebben jullie beide punten om aan te werken. Ik zou inderdaad professionele hulp zoeken zodat er ook vooruitgang in kan komen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:35

Pfff ik kan mij de tijd dat mijn meiden klein waren nog goed herinneren. Tijd voor elkaar is er minder...dat is een feit. Wel is belangrijk elkaar niet uit het oog te verliezen...iets wat snel gebeurd in die periode. Tijd voor elkaar maken is echt belangrijk. Al is het even samen uiteten. Gewoon weer even als vanouds met zijn tweeën. Wat betreft je kinderen is het ook vermoeiend. Kijk even of er een reden is dat ze in de nacht wakker worden. Soms kan het ook zijn omdat het erin is geslopen....kids zijn slim. Wij hebben toen de buren gewaarschuwd en gezegd aankomende dagen kan het zijn dat jullie meer gehuil horen maar we laten ze liggen en moeten er even doorheen. Sindsdien sliepen ze door.
De opmerking die je man maakte ja respectloos...deed hij dat ook voor jullie kinderen hadden? Dat soort opmerkingen maken? Kan me voorstellen dat je daar heel verdrietig om word.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:49

enzino schreef:
p.s. het is heel normaal om het gevoel te hebben dat je meer dan de 50/50 inbrengt in de relatie. Hij heeft waarschijnlijk hetzelfde gevoel

Dit kan best wel eens waar zijn.

Bij ons speelde dat ook,...maar dan in de meest praktische manier :+
Mijn man en ik hadden/hebben het vaakst ruzie over het huishouden. We dachten beide dat we het meest in het huishouden deden...we zijn het toen gewoon bij gaan houden wanneer wie wat deed.
Bleek helaas dat we alle twee precies even veel deden :')

Dat hebben we opgelost met een schoonmaakster....

Maar niet alles in een relatie kan je zo eenvoudig oplossen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 10:51

Het is ook vooral doorzetten he.

Tegenwoordig gaan mensen zo snel uit elkaar. Dit zijn echt tropenjaren, dat moeten jullie ook accepteren. Geniet van de kinderen en de spaarzame momentjes die jullie samen hebben. Geef de kleintjes einde van de middag eerst eten, en dineer daarna uitgebreid met je partner als de kids op bed liggen. Dat kan ook al heerlijk zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:00

Tulandro schreef:
Geef de kleintjes einde van de middag eerst eten, en dineer daarna uitgebreid met je partner als de kids op bed liggen. Dat kan ook al heerlijk zijn.

Dit is een goede tip. Hebben wij ook veel gedaan.

En dan echt met z’n twee je best doen om iets lekkers te maken. Muziekje op. Kaarsjes aan...

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:02

Het blijft altijd lastig om te bepalen op basis van twee posts, wat nou daadwerkelijk het probleem is. In mijn opinie gaat geen enkele bokker dat op deze manier lukken.

De juiste weg is denk ik al wel meerdere malen benoemd. Ga eens contact zoeken met een relatie- en gezinstherapeut. Deze kijken met jullie mee, helpen om lastige onderwerpen te bespreken én helpen om zelf ‘te leren praten’ met elkaar. In veel relaties is er sprake van onbedoelde miscommunicatie, wat in de loop der jaren kan gaan veroorzaken dat je het wilt opgeven. Je probeert tenslotte al lange tijd dingen duidelijk te maken aan je partner, wat voor jouw gevoel niet binnen komt. Dit werkt vaak beide kanten op. Een therapeut kan je helpen deze miscommunicaties te bespreken. Je kan tijdens of na de therapie beslissen hoe jullie er dan voor staan, maar dan hebben jullie in elk geval geprobeerd om de relatie te redden.

Tijd voor elkaar maken is inderdaad ook heel belangrijk. Indien je dat niet doet, of te weinig, heb je enkel de rol van ‘de ouder’ en niet meer de rol van ‘de partner’. En laten we eerlijk zijn, niet iedereen vind de rol ‘de ouder’ aantrekkelijk. Om je relatie gezond te houden blijft het dus belangrijk om energie te steken in de rol ‘de partner’.

Over oppas.. Er zijn ontzettend veel manieren om oppas te regelen, vraag eens bij vrienden welke oppas zij hebben of zoek er een via een oppas-App. Er zijn genoeg oppassers (die bezig zijn) met SPW, SPH of MWD opleiding Oid. Die hebben vaak net wat meer kennis en ervaring op het gebied van kinderen.

Een hele nacht vanuit het niets is dan een grote stap, begin anders eens met een avondje bioscoop/theater of een etentje met zijn tweeën.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 11:11

Pardon?? Walrus, chick??? Dat zou een partner mij niet hoeven te flikken, gekwetste trots of op een lager plan denken te staan maakt geen moer uit. Dit zeg je niet indien je respect voor je partner hebt wat dus bij de man van ts duidelijk niet aanwezig is. Ts, misschien toch maar wat harder worden tegenover hem want dit kan echt niet.