Hoe wil je gevraagd worden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:14

Waarom wachten? Wij vrouwen willen toch geëmancipeerd zijn? Vraag je vent zelf.. Heb ik ook gedaan.. :j
Tijdens een midweekje cantharel met hem en mn beste vriendinnen..

Fotograaf ingehuurd, zogenaamd voor foto's van ons als vriendengroep en onze paarden.. En tijdens de shoot op mn knieën gegaan.. <3

Afbeelding

Afbeelding

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 11:38

Het allerliefste wil ik gewoon dat er wat moeite voor gedaan wordt, als dat voor elkaar is kan ik met bijna alles tevreden zijn :'). Het hoeft echt niet alle toeters en bellen te betekenen, maar ik wil niet dat het gaat zoals bij mijn ouders. Mijn ouders zijn getrouwd na alle rompslomp om mijn vader als mijn daadwerkelijke vader te erkennen na mijn geboorte. Zouden ze ze daar vanaf waren bij volgende kinderen. Mijn moeders letterlijke woorden schijnen geweest te zijn "nou trouw je ook maar met me." Nou verwacht ik uit zowel mijn moeder als mijn vader echt niets romantischer dan dat, maar man, ik zou toch wel graag een mooier verhaal kunnen vertellen :').

Ik wil wel echt gevraagd worden, hoe geemancipeerd ik ook ben, dat is echt een van de dingen die ik wel graag aan hem uitbesteed :'). Een heleboel andere bruilofts- en verlovingstradities hoeven van mij echt niet (zoals het toestemming vragen aan de ouders, ik heb hem dat uitdrukkelijk verboden. Mijn ouders hebben geen hand in mijn relatie, ze kunnen allebei absoluut geen geheimen bewaren en ik wil het graag zelf als eerste weten en het dan aan mensen kunnen vertellen. Daarbij zijn mijn ouders allebei doodnuchtere mensen en zie ze allebei echt zeggen "dat moet je niet aan ons vragen.")
Wat het daadwerkelijke aanzoek betreft, zou ik graag zien dat het op een plek is waar geschiedenis van ons ligt, buiten het station van Edinburgh waar we elkaar voor het eerst ontmoet hebben, het aquarium waar we toen we nog niet samenwoonden altijd heen gingen, dat soort plekken. Er zijn ergens ook ideeen dat hij op het podium stapt aan het eind van een van mijn voorstellingen en het daar vraagt, maar dat zal bij dromen blijven. Daar is hij echt te prive voor en hoe romantisch het in theorie klinkt, ik weet ook niet zeker of ik dat zo publiek wil (er is voor mij een verschil tussen een aanzoek op een publieke plek waar mensen toevallig langslopen en publieke aanzoeken waarbij mensen echt onderdeel worden van je aanzoek omdat ze geen keuze hebben dan te kijken).
Tot slot gaat het me meer om wat hij zegt dan de plek. Ik houd van woorden en ik ben altijd degene die brieven schrijft en briefjes laat hangen. Nou is hij aan de beurt :+.
Maar ach, voorlopig blijft dat allemaal bij dromen, want wij hebben helaas echt niet de financiele ruimte om te trouwen op dit moment.

nessinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:07

Ik zou het juist wel tof vinden als de ouders erin betrokken zouden worden, die betekenen voor mij erg veel, en maakt het moment toch extra speciaal! Verder wil ik gewoon graag verrast worden, met iets romantisch!
Ik laat hem mij vragen, want hij wil het niet per se en ik dus wel, en als hij mij vraagt dan weet ik dat hij er ook klaar voor is en erachter staat.

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:19

Hoe,maakt mij echt niets uit!
Als het maar door de juiste is <3

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:22

Tivoli schreef:

Dat is opzich wel handig ja :')

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:28

Selina schreef:
Tivoli schreef:

Dat is opzich wel handig ja :')

:Y) :Y) :Y)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:28

germie schreef:
Dat is het ook. Ik trek gewoon verkeerde mannen aan lijkt het. Mannen die vinden dat een relatie ook prima van 1 kant kan komen. En helaas dan hebben ze aan mij de verkeerde. Maar ik zie het ook om mij heen hoor. 10 maanden terug gescheiden, nu al weer samenwonend met een nieuwe. Dat kan niet goed gaan. En dan trouwen wegens een 'motje'. Ook dat zijn geen gelukkige huwelijken.
Als je al 10 jaar bij elkaar bent, dan kun je inderdaad over trouwen nadenken. Maar de huwelijken van elkaar nog geen jaar kennen en dan al trouwen zijn allemaal niet de gelukkige huwelijken valt mij op.

Waarom kan dat niet goed gaan? En waarom moet je 10 jaar bij elkaar zijn voordat je over trouwen kunt gaan nadenken? Vind het vreemd om dat voor een ander te moeten bepalen.

Jes

Re: Hoe wil je gevraagd worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:31

Ik had er geen beeld bij, ik ben in Disney gevraagd bij de wild west show 's avonds. Niemand had iets door, perfect voor ons.

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 12:46

Ik vond het juist heel bijzonder dat hij bij mijn ouders was geweest en had geregeld dat zij er ook bij waren! Note: zn eigen ouders had ie niet ingelicht :+ wel gezegd dat ze in ‘t laatste rondje voor de pauze bij de laatste ring moesten staan. Uiteindelijk niet gelukt omdat het laatste rondje niet aangekondigd werd. Vriendjelief was zelf dus ook verbaasd dat ie dr al in hing (zie video op pagina 1).

Voor ons was het in ‘t openbaar maar toch ook wel intiem, veel mensen hadden niks door. Alleen de betrokkenen en de organisatie van de wedstrijd, daar moest ie natuurlijk toestemming aan vragen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 13:47

Het duurde te lang, heb hem maar gevraagd :7

Hannemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:05

Was al een jaar aan het vragen of dat aanzoek er al eens aan zat te komen haha.
Toen toch, totaal onverwacht, kwam hij in een park aanlopen, te paard, in pak <3

Súperleuk en helemaal niet verwacht maar wel precies zoals ik het wilde :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 14:09

Vanaf de rug van mijn schimmel uiteraard! Mijn prins op het (bijna-)witte paard <3

Ik zou in ieder geval wel graag gevraagd willen worden. Ondanks dat ik bij mijn huidige vriend volmondig JA zal roepen, zou ik het niet snel zelf vragen denk ik :o Tis ook wel een meisjesdroom bij de meeste denk ik, heel romantisch ten huwelijk gevraagd worden door de liefde van je leven :))

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 07:20

germie schreef:
Dat is het ook. Ik trek gewoon verkeerde mannen aan lijkt het. Mannen die vinden dat een relatie ook prima van 1 kant kan komen. En helaas dan hebben ze aan mij de verkeerde. Maar ik zie het ook om mij heen hoor. 10 maanden terug gescheiden, nu al weer samenwonend met een nieuwe. Dat kan niet goed gaan. En dan trouwen wegens een 'motje'. Ook dat zijn geen gelukkige huwelijken.
Als je al 10 jaar bij elkaar bent, dan kun je inderdaad over trouwen nadenken. Maar de huwelijken van elkaar nog geen jaar kennen en dan al trouwen zijn allemaal niet de gelukkige huwelijken valt mij op.

Garanties heb je nooit in het leven, ik vind het een bijzondere beredenering. Ik ben getrouwd na 5 jaar relatie en uiteindelijk 4,5 jaar daarna gescheiden wegens diverse omstandigheden. Inmiddels woon ik samen met mijn nieuwe partner en ik ben nog geen jaar gescheiden. Soms lopen dingen nou eenmaal anders en vind het nogal kort door de bocht om direct te roepen dat daarom relaties/huwelijken gedoemd zijn te mislukken. Overigens ben ik wel van mening dat mensen tegenwoordig, te, snel uit elkaar gaan. Voor elkaar vechten lijkt vaak niet meer aan de orde, dat vind ik dan wel weer jammer.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 09:23

Germie als je dan besluit niet te trouwen leg dan iig alles goed vast in bijvoorbeeld een testament. Een samenlevingscontract stelt net niks voor en een geregistreerd partnerschap staat voor de wet gelijk aan een huwelijk dus ik verwacht dat je daar ook niet aan begint. Maar als je alleen maar samenwoont en 1 gaat dood dan krijgt de anders dus niets, tenzij anders besloten in een testament.

Ik ben al eens getrouwd geweest maar zou het best een 2e keer willen hoor. Heb nu nog geen idee hoe ik het liefst gevraagd zou willen worden... op een groot feest lijkt het me wel heel cool. Dat wordt dan een onvergetelijke avond!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 10:04

Goed, ik ben dan nog een beetje veel te jong om te gaan trouwen, en daarnaast weet ik nog niet of ik ooit wil trouwen (ik denk het wel maar dat kan later nog veranderen).
Als ik gevraagd zou worden dan zou ik het het liefste willen op een rustige plek, op een mooi plekje in de natuur.
Wat betreft mijn ouders, mijn vader heeft wel eens gezegd dat hij het leuk zou vinden als er toestemming aan hem wordt gevraagd. Dus dat zou opzich wel leuk zijn als dat wordt gevraagd.
Maar aangezien ik toch nog lang niet ga trouwen zal er vast wel iets aan mijn wens veranderen :+.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 10:16

Oh ik zou het graag willen zoals de bokker (sorry naam kwijt) zojuist vertelde op de Dominicaanse republiek.

Graag ergens op vakantie of een andere hele mooie locatie, romantisch met ons twee... geen mensen erbij (tenzij misschien een fotograaf) en totaal onverwacht. :j

Een publiekelijk aanzoek heb ik hem duidelijk verteld dan krijgt ie een Nee.. ik vind die aanzoeken via een tv, concert of in een grote menigte waar iedereen naar je kijkt echt om te huiveren en zou liever door de grond zakken. := Hij zelf overigens ook dus daar hoef ik niet bang voor te zijn _O-

Maar denk dat ik ook nog een tijd kom te wachten :P

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 10:21

Ohh ik zou het ergens rustig willen, zeker niet al te veel mensen in de buurt. Mijn vader (mn ouders samen eigenlijk) wil graag om ‘toestemming’ worden gevraagd, dus hij zal even bij mn ouders langs moeten. En ik zou t enorm waarderen als vriend dan ook een soort verhaal heeft, een soort intro naar de vraag toe <3. Maar hij is romantischer dan ik dus dat zal wel goedkomen haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 10:27

Niet. Ik vind het niks romantisch aan. En ga liever van het geld op vakantie.

Geregistreerd partnerschap zullen we wel doen. Zodat alles goed geregeld is. En klinkt minder heftig dan trouwen. Plus makkelijker te ontbinden :+

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 10:42

Ik had mijn vriend ooit gekscherend gezegd dat zijn aanzoek aan mij aan een paar dingen moest voldoen:
-het moest niet en plein public
-ik wilde dat er vrienden bij aanwezig waren
-iemand moest wel stiekem foto's maken van het moment
En ondertussen had ik hem al regelmatig mijn ringmaat toegefluisterd.

Uiteindelijk is het aanzoek heel spontaan geweest maar perfect volgens alle 'eisen'. :')
Mijn vriend en ik zaten met een vriend en vriendin van onze vriendengroep tijdens een vakantie op een bankje aan de rand van een weiland, om half 7 's ochtends. En op dat moment besefte mijn vriend zich dat dat hij de rest van zijn leven met mij wilde delen en toen zei hij ineens 'als ik nu een ring had dan was ik op één knie gegaan'. Waarop ik grinnikend mijn ringmaat noemde. En daar haalde onze vriendin één van haar ringen van haar vinger met exact dezelfde ringmaat. Dus daar ging hij... Ondertussen heeft onze vriendin stiekem foto's zitten maken. Het was heel intiem en precies volgens alle 'eisen'. <3

Het verhaal over het uitzoeken van de ring is trouwens ook een dijenkletser.
Een paar maanden voor onze aanzoek was mijn oma overleden en we zouden tijdens onze vakantie de as van mijn oma uitstrooien. Onze vakantie was in ommen en het uitstrooien zou in Zwolle plaatsvinden dus dit was prima te combineren. Het aanzoek had een dag voor het uitstrooien plaatsgevonden dus we hadden bedacht dat we hierna wel samen naar de juwelier in Zwolle konden om een ring uit te zoeken. Wij hadden mijn familie echter nog niks gezegd dus nadat we hadden gezegd dat we weer naar de camping teruggingen, zijn we stiekem naar de stad gegaan. En wie stapt daar de juwelier binnen terwijl we bij de verlovingsringen staan? Mijn moeder! Die had bij het uitstrooien bedacht dat ze nog een sierraad had van haar ouders dat ze graag wilde laten repareren. Oooh wat was dat ongemakkelijk en wat moeten we betrapt hebben gekeken. Mijn moeder reageerde echter heel sportief en zei: "Ik geloof dat ik een accute aanval van dementie heb en morgen weet ik hier niks meer van". :')
Enfin, eenmaal een ring uitgezocht liepen we weer terug naar de auto waarbij we vervolgens mij zus en nichtje tegen het lijf liepen. Die hadden na het uitstrooien van de as bedacht dat ze wel wat in de stad konden gaan eten. En ondanks dat de ring gewoon veilig zat verborgen in een jaszak was het vreselijk ongemakkelijk. Naderhand vertelde mijn zus dat ze op dat moment echt het idee had dat ze iets verkeerds had gedaan omdat we ze afstandelijk deden. _O-

Die avond, terug op de camping, is mijn vriend nogmaals op één knie gegaan maar dan met alle vrienden erbij en met de echte ring. :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 11:26

Ik heb niet bijzonder veel eisen denk ik. :) Hooguit wat al eerder genoemd werd, dat het wel een memorabel moment is.

Ik ga btw met Nagini mee. :j

Citaat:
Graag ergens op vakantie of een andere hele mooie locatie, romantisch met ons twee... geen mensen erbij (tenzij misschien een fotograaf) en totaal onverwacht. :j

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:16

Vorig jaar met kerst in londen bijna gevraagd.. op m'n lievelingsplek in londen (covent garden, het oude station) werd viool gespeeld op een trap. Hele romantische setting. M'n vriend zei ineens: wacht hier met je ouders, ik ben zo terug.

10 minuten later kwam ie terug. Hij had geen ring kunnen vinden om me mee te vragen. Maar hij had het daar spontaan willen doen.

Super leuk <3 Op zo'n manier zou ik het geweldig vinden.

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:27

Ik wéét dat ik gevraagd ga worden, want ik weet dat hij een ring heeft :+ mega spannend.
Uiteraard hoop ik op iets romantisch... bij een etentje of misschien op oudejaarsavond zodat we 2018 fantastisch kunnen inzetten :P ik weet het niet.

Ik vind het wel héél spannend! *\o/* :))

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 21:44

Gewoon in overleg, ik heb er niet zoveel mee :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-17 22:34

Van mij hoeft het echt niet met zo veel poespas. Dingen als toestemming vragen aan mijn vader zou ik al helemaal gillend van wegrennen (ben niet het eigendom van mijn vader en word ook niet het eigendom van mijn toekomstige man toch?), net als dat mijn vader me niet weg hoeft te geven aan het altaar of iets in die trant. Mij lijkt het het leukst om gewoon voor geregistreerd partnerschap/trouwen in het gemeentehuis op maandagochtend als het gratis is te gaan en dan met wat vrienden en familie gewoon een super leuk feest te hebben en lekker wat te zuipen. Er zijn in sommige gevallen nog wel praktische voordelen aan in ieder geval geregistreerd partnerschap dus dat is wat mij betreft prima, maar ik hoef echt geen grote prinsessenbruiloft in een gigantische jurk met al mijn vage kennissen om me heen. Geef dat geld liever uit aan een mooie reis.