Mijn paard ging op mijn iPhone staan..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 17:08

Ik heb de iPhone 7 en heb er nog geen bugs oid in gevonden. Alleen ik heb 'm nog niet naar ios 11 durven updaten :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 17:14

cinniz123 schreef:
Hier ook een periode van iphone af gegaan en had de huawei p8....na enige tijd had ik het ding door na jaren apple gebruiker vond de foto’snwel mooier en tot die tijd een fijne telefoon tot het monster steeds maar apps bleef bijwerken die er niet vanaf konden en ik nooit gebruikte....elke keer geklooi met het geheugen.zelfs extra geheigenkaart werkte niet...En toen op een dag was mijn lontje op.....geen paard voor nodig dus gauw weer terug naar apple en ondanks korte batterij blijf ik echt bij iphone.

Ja daar heb ik ook een pesthekel aan, van die apps die geheugen verpesten en die je nooit gebruikt maar ook niet kunt wissen -:(-

Anoniem schreef:
Ik heb de iPhone 7 en heb er nog geen bugs oid in gevonden. Alleen ik heb 'm nog niet naar ios 11 durven updaten :')

Haha mijn 6 loopt liep ook nog 3 updates achter, ik durfde niet :')

Jongens het lijkt toch echt weer naar iPhone toe te gaan..
Ik wil de huawei nog testen, hij krijgt 1 kans van mij :P En anders de 6 en 6s vergelijken, eventueel
refurbished en kijken of de 7 van mijn zusje een meerwaarde zou zijn. Ik mag hem nl overnemen voor dezelfde prijs als een nieuwe 6.

Nico_lette

Re: Mijn paard ging op mijn iPhone staan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 17:16

Over de refurbished telefoons van Leapp heb ik trouwens hele slechte recensies gelezen.. Even mee oppassen dus!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 17:17

Mijn iPhone 7 draait prima op ios 11, paar kleine opstartprobleempjes na de update maar die zijn er inmiddels allemaal uit. :D

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 17:19

Ik heb na 2 jaar mijn iPhone 6 gehad te hebben nu 2 weken de Samsung Galaxy s8 met 64 gb en ken je zeggen dat ik het een hele fijne telefoon vindt

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 17:20

Nico_lette schreef:
Over de refurbished telefoons van Leapp heb ik trouwens hele slechte recensies gelezen.. Even mee oppassen dus!

Hm oké, mijn macbook komt van iused en daar heb ik geen problemen mee.
Ik denk trouwens dat ik voor refurbished sowieso een site hier in BE zou nemen, Swoop, iused of bij Bol.com hebben ze er ook.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 17:34

Ik heb nu een samsung s5 en hiervoor had ik een s2. Allebei super fijn! (en makkelijk, want ik hou niet van ingewikkelde telefoons)
Ondertussen zijn ze natuurlijk al bij de s8, maar dr s2 en s5 zijn mij heel goed bevallen en de s4 is mijn zus goed bevallen (daar heeft ze 4 jaar mee gedaan), dus ik denk dat de hele s-serie wel goed is :j

Daarbuiten ben ik niet voorzichtig met mijn telefoon. Hij valt dagelijks, en hard ook :+ of ik ga erop zitten, of mijn vogel bijt erin. En dat ding kan alles hebben, al 2,5 jaar. Alleen een heeel klein hoekje van de telefoon is beschadigd maar het scherm wil maar niet kapot :+

Ik heb verder geen ervaring met andere merken, maar samsung bevalt mij erg goed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 17:39

Rest in Pieces, iPhone :(:)

Even over een andere boeg: heb je al aan een Sony gedacht?
Ik heb altijd Sony's en ze gaan gemiddeld zo 5 jaar mee (en dan kunnen ze nog langer door, maar manlief vond dat ik een nieuwe moest :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 19:51

Cayenne schreef:
Rest in Pieces, iPhone :(:)

Even over een andere boeg: heb je al aan een Sony gedacht?
Ik heb altijd Sony's en ze gaan gemiddeld zo 5 jaar mee (en dan kunnen ze nog langer door, maar manlief vond dat ik een nieuwe moest :') )

Mijn sony's zijn vrijwel onverwoestbaar geweest! Ik ging er verschrikkelijk rampzalig mee om, en hij is stuk gegaan doordat ik uit frustratie er mee op tafel sloeg, maar dat had ik daarvoor ook al wel 29471 keer gedaan en hij is ontiegelijk vaak gevallen. Kon wel janken toen die kapot was, maar de nieuwe sony was me te duur.

Altijd heel snel geweest, en ik had er meer dan 10000 foto's op staan en heel wat apps. Super camera, goede batterij en gewoon een super fijne telefoon (sony xperia z3+)

Mijn nieuw huawei is wat mooier, maar niet zo snel en ook niet zo'n goede batterij en camera.

Toch heel even hoor; heb je een foto van je telefoon? :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 19:57

Helaas wel.. Moeten maken met de Photobooth op mijn Macbook want ik heb dus geen reserve telefoon, dus maar even wat kikkerogen er bij :P
Afbeelding

Maar hij werkt nog!
Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 19:57

Ik zeg ook iPhone, maar ik vind het zelf een fijn systeem om mee te werken (Android werkt op mijn zenuwen). Gisteren mijn iohone 5s verkocht na 4 jaar trouwe dienst en ik heb sinds een weekje een iPhone 8. Voor het eerst in mijn leven een nieuwe telefoon. Ik heb nog niets raars kunnen ontdekken, hij werkt als een zonnetje en de aux mis ik niet, er zit gewoon een kabeltje bijgeleverd.

De 6 en 6s gaan voor redelijke prijzen weg nu.

Oei, arme foon... -O-

LienC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 20:01

Sony raad ik niet aan. Heb er in totaal 3 gehad en niet tevreden. Het systeem is super, camera en muziek dikke prima, maar als je ook maar een tikkeltje onhandig bent; neem een verzekering!
Het scherm vervangen van een Sony toestel is namelijk enorm duur (lees; 200 euro vanwege meerdere lagen oid vervangen), zelfs bij zo'n zaakje in de stad ;) of je moet dat ook zelf kunnen!

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 20:17

Hier al jaren een Huawei. Nu de P9 lite al een jaar en er nog steeds heel blij mee! Heeft 3gb werkgeheugen, dus geen problemen met (grote) apps. Telefoon werkt snel en makkelijk. Vind het zelf altijd een soort mix zijn van Samsung en Apple qua uiterlijk en besturing. Wil niet meer anders!! Hiervoor altijd Samsung gehad, maar daar slechte ervaringen mee (batterij opgeblazen en vaak uitvallen). Sony ook geen goede ervaring mee, stopte met werken na een half jaar.. dus geef mij maar Huawei!! :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 20:23

miramii schreef:
_/-\o_ Eerst de optie van @gooiske uitproberen. Mocht dat niet lukken....

Mijn ervaring met Huawei en LG is dat ze maar weinig geheugen en werkgeheugen hebben. Ofwel ruimte voor een drietal apps en dan houdt het wel op.
Ben na jaren afzetten (vind Apple eigenlijk veel te duur), toch maar overgestapt op Iphone, maar dat bevalt zeker goed. Ruimte zat en ze zijn tot nu toe altijd snel geweest. Enige is dat de batterij na een jaar of twee wel slechter wordt. Je kan ook overwegen om via Leapp o.i.d. eentje te kopen. Compleet nagekeken en met minimaal 1 jaar garantie. Dat scheelt een hoop geld.

Hoezo heeft huawei weinig ruimte voor apps?
Ik heb de Huawei LYO-L21 en heb verwijderd wat er standaard op staat maar wat ik totaal niet gebruik (word, excell, PowerPoint etc). En dan heb ik Facebook app, Messenger app, kbc app, playandgold app van proximus en een spelletje + roodfilter en een fotobewerkingsapp gedownload en er is nog ruimte zat!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:10

Oh zonde! Zou mij ook kunnen overkomen.
Ik heb een Samsung s6. Valt geregeld uit mijn jaszak of de hond springt m uit mijn handen. Of ik laat m gewoon vallen.. leeft nog steeds zonder barst! Wel barsten in het beschermt glas maar goed. Das een tientje. Nee super tevreden Hier! Alleen een hardcase erom

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:13

Mijn ouders en ik zijn alle drie overgestapt van iPhone naar Huawei en Samsung en zijn super tevreden :) Ik heb een S7 en valt zeker in de smaak :) Ik ga niet meer terug naar Apple haha

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:22

Granoek schreef:
Gooiske schreef:
Valt dit niet gewoon onder je inboedelverzekering? Zeg je gewoon dat je paard de woonkamer binnen is komen lopen

Haha!
Ik heb navraag gedaan maar er is me verteld dat hij niet verzekerd is.

miramii schreef:
_/-\o_ Eerst de optie van @gooiske uitproberen. Mocht dat niet lukken....

Mijn ervaring met Huawei en LG is dat ze maar weinig geheugen en werkgeheugen hebben. Ofwel ruimte voor een drietal apps en dan houdt het wel op.
Ben na jaren afzetten (vind Apple eigenlijk veel te duur), toch maar overgestapt op Iphone, maar dat bevalt zeker goed. Ruimte zat en ze zijn tot nu toe altijd snel geweest. Enige is dat de batterij na een jaar of twee wel slechter wordt. Je kan ook overwegen om via Leapp o.i.d. eentje te kopen. Compleet nagekeken en met minimaal 1 jaar garantie. Dat scheelt een hoop geld.

Ja ik heb ook altijd heel graag met iPhone gewerkt maar ze zijn zo belachelijk duur hé.. €525 weer
Batterij kan ik zelf herstellen, scherm, camera etc ook maar dan zit ik weer zonder garantie.
Refurbished ben ik ook aan het overwegen, mijn macbook was er ook zo eentje.

Jester_ schreef:
Ik ken je gevoel :') mijne was zelfs mooi gebogen naar zijn ijzer, oeps :D

Haha hier geen ijzers, wil niet weten hoe hij er dan had uitgezien :P

Valerie93 schreef:
Als je voor een Samsung gaat zou ik wel voor de s-lijn gaan. Dus een s7 of s8. Heb zelf de s7 voor 400 laatst nieuw gekocht.

Maar in het topic over de S7 las ik dan weer dat die problemen kregen met updates.. Dat sommige apps niet meer ondersteund worden etc.. Dat je een beetje verplicht wordt een nieuw model te kopen

Ik ga nog eens navragen bij de verzekeraar wat mogelijk is, want ik hoor hier in België vaak dat iPhones etc apart verzekerd worden. Weet ook niet of de familiale verzekering (ik denk dat dat de Belgische WA is) zo ver gaat om schade door paard te dekken. De verzekeraar ging me sowieso nog wat laten weten zei hij dus dat moet ik nog horen.

Mijn huidige iPhone, de 6 met 64B kost nieuw nu 399€. Dat vind ik dan nog 'te doen', als het dan toch moet. Maar dan zit je over een paar jaar wellicht met een telefoon die geen apps meer kan draaien

Problemen zal wel meevallen... je krijgt alleen op den duur wrs geen beveiligingsupdates meer maar met een Samsung uit de S lijn (zeker de 7) zal je wrs nog best wel een tijd kunnen doen. Ik heb tot begin dit jaar ongeveer een half jaar met mijn (buitenlandse) S5 moeten doen (en ook daarna heb ik m nog wel eens voor andere dingen gepakt) en die doet het ook nog gewoon incl de apps die ik veel gebruik. En dat terwijl die inmiddels ook al ruim 3,5 jaar oud is. Zelfs die kreeg een half jaar terug nog een update alhoewel die hoe ouder het toestel wordt, wel steeds zeldzamer worden.
Maar dat gedoe met de consumentenbond is niks nieuws. Dat gebeurde voor de S lijn van Samsung al en bij iPhone gebeurt min of meer hetzelfde.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 21:44

Ik heb sinds een paar dagen de 8 plus en ben er erg tevreden mee heb nog geen problemen.
Hiervoor had ik ook maar de s5.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 22:07

Ik ben wel verkocht aan ‘iPhone’ maar mijn vriend wil niks anders dan samsung. Het is denk ik maar net wat je zelf fijn vindt.
Huawai kun je denk ik nog overwegen, je kunt hem van je kennis testen en vindt je het niks dan ga je weer voor de iPhone :+

Arme telefoon haha :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:20

Over de verzekering; verzekeraars proberen zich heel vaak onder een schadeclaim uit te praten, dus ik zou vragen aan iemand die er verstand van heeft of ze het voor je na kunnen kijken, of zelf even in de voorwaarden zoeken.

Ik zou ook voor een iphone gaan als je een macbook hebt :j Vooral als je het icloud delen veel gebruikt zoals agenda’s, taken, imessage, je sleutelhanger.. dat lijkt me echt een gemis als je dat niet meer hebt. Misschien een idee om een extra telefoonverzekering te nemen? Geen idee hoe duur die tegenwoordig zijn, vroeger kostte dat een paar euro per maand.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-17 23:33

Ja dat heb ik me ook al bedacht, hier iets van €10 in de maand.
Eens onderzoeken

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:36

ZTE Axon 7, zelfde specs als de Iphone 7 voor 400 euro minder. Beschikbaar in 32 en 64 gb geheugen, wat nog meer dan verdubbeld kan worden met een kaartje. Gsm is ontzettend vlot en snel, en de vingerafdruk scanner is op de achterzijde geplaatst, zodat je hem direct kan unlocked bij het opnemen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:41

De iphone SE kost trouwens maar zo’n 350 euro, nieuw. Als je hem bij de Amac winkel koopt krijg je ook nog eens 3 jaar garantie ipv 2 jaar. Die is nu zo’n anderhalf jaar oud, dus kan nog zeker 4 jaar mee.
Ze zijn alleen wat kleiner dan de meeste smartphones van tegenwoordig, maar dat vind ik juist ideaal.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-17 23:51

Eens een IPhone gewend
Blijf maar bij IPhone
Ook al zijn er andere merken met een mooiere vormgeving
En super specs
Je gaat IPhone missen

miramii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 00:00

@Art bij mij ging dat na circa een jaar spelen. Ik kon niet meer dan 4 apps installeren en onderhouden (met updates ed). Overigens kon ik de meeste apps die er ‘standaard’ op zaten niet verwijderen. Hooguit terugzetten naar de fabrieksinstellingen (updates verwijderen).

@TS zo’n verzekering klinkt imo leuker dan hij daadwerkelijk is. Afhankelijk van de nieuwprijs van een telefoon, haal je het verzekeringsgeld er meestal makkelijk uit (bij normaal gebruik, zonder paardenhoeven :+). Daarbij zijn daar ook in mijn ervaring ‘gaten’ in, bv dat je bij veel voorkomende schade geen geld krijgt uitgekeerd of een max bedrag.