Goede stofzuiger voor honden in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Goede stofzuiger voor honden in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:18

Ook ik zweer bij Dyson.. Hier een langharige hond lopen die twee keer per jaar flink in de rui is. Ik heb m'n allergy up top nu een jaar of 5 en hij doet het super.
Als je geen Dyson wilt is de Bosch zakloze Zoo'o een goede stofzuiger.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:23

Wij hebben een bouwstofzuiger van de Gamma. Deze gebruiken we gewoon in huis en werkt enorm goed. Wij hebben twee kleine hondjes, het haar is hiermee zo verdwenen. Zo'n bouwstofzuiger is ook nog 3x zo goedkoop als een Bosch van 300 euro ;-)

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 20:26

Hier 3 honden en 2 katten.
Ik heb een Severin. Super ding!
Niet duur, zuigt laminaat van je ondervloer af zoveel zuigkracht.
En hij zuigt alles op zonder problemen. Kijk maar eens op Bol.com

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 08:34

Hier 3 honden , 2 katten en 2 kinderen
Heb een Philips stofzuiger
Zuigt super alleen de voet is een drama
Vaak veeg ik even voor t stofzuigen zijn al veel haren weg .
Anders krijg ik de zakken niet aangesleept ...

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 08:58

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 09:06

madeliefw schreef:
Iemand toevallig ook ervaring met een robotstofzuiger en een hond? Hele rustige hond hier die niet snel onder de indruk is, maar stofzuiger vindt ze toch niet zo tof. Zou ze eraan kunnen wennen en heeft iemand ervaring met een goede robotstofzuiger?

Heb zelf een roomba irobot, en ik ben super tevreden. Heb dan wel geen hond maar een kat, stro-hooi en zand in huis. Paar keer per week de robot aan en af en toen de grote stofzuiger voor de spinnenwebben etc. Wil niet meer anders. De kat is nu ook heel relax en dat is ie bij een echte stofzuiger echt niet.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 09:09

Ik heb kale katten :')
Maar ik zweer in alles bij de dyson.
Die van ons is al aardig oud en hij doet het nog steeds helemaal perfect en die heeft zelfs een aantal hele stoffige verbouwingen en dagelijks gebruik door moeten maken.
Ook stro en paarden zooi zijn geen probleem.

Svadilfari1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 09:17

Na bouw zooi, zand en hondenhaar merk stofzuigers stuk; wat heb ik nu een Karcher alleszuiger; geweldig ook stukken minder duur! Paar jaar terug v rond de 50 euro dat is een beetje de standaardprijs te koop bij mediamarkt meestal 50 , gamma en praxis oa; https://m.youtube.com/watch?v=uctT0fzYFlo ik gebruik hem nooit v water maar als stofzuiger
Laatst bijgewerkt door Svadilfari1 op 05-01-18 09:19, in het totaal 2 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 09:17

Esther_ schreef:
madeliefw schreef:
Iemand toevallig ook ervaring met een robotstofzuiger en een hond? Hele rustige hond hier die niet snel onder de indruk is, maar stofzuiger vindt ze toch niet zo tof. Zou ze eraan kunnen wennen en heeft iemand ervaring met een goede robotstofzuiger?

Heb zelf een roomba irobot, en ik ben super tevreden. Heb dan wel geen hond maar een kat, stro-hooi en zand in huis. Paar keer per week de robot aan en af en toen de grote stofzuiger voor de spinnenwebben etc. Wil niet meer anders. De kat is nu ook heel relax en dat is ie bij een echte stofzuiger echt niet.

Hier nog een fan van de Roomba. 2 eeuwig verharende jack russels in huis. Werkt perfect, nagenoeg alle haren en zand etc van de vloer terwijl wij een wandeling met de honden maken. 1x per week de gewone stofzuiger voor de laatste hoekjes en schoon is je kamer.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 21:50

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe stofzuiger. Nog geen 3 jaar oud en hij zuigt geen haren op zelfs als de zuigmond er direct op legt... Zakloos, dus ik wil op zoek naar eentje met zak.

Dysons zijn me iets te duur. Ik las in oudere topics ook over Henry’s en daar ligt mijn interesse nu, zijn er meer mensen met ervaring met Henry/Harry/Hetty/James? :)

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 22:35

Melyoramel schreef:
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe stofzuiger. Nog geen 3 jaar oud en hij zuigt geen haren op zelfs als de zuigmond er direct op legt... Zakloos, dus ik wil op zoek naar eentje met zak.

Dysons zijn me iets te duur. Ik las in oudere topics ook over Henry’s en daar ligt mijn interesse nu, zijn er meer mensen met ervaring met Henry/Harry/Hetty/James? :)

Vriendin heeft al jaren een Henry, stofzuigt prima. Zeker in combinatie met 2-3 honden in huis en paarden aan huis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:21

Henrys zijn ook heel erg goed :j Zijn meer industriële stofzuigers, maar ontzettend goed.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:48

Renee1991 schreef:
Henrys zijn ook heel erg goed :j Zijn meer industriële stofzuigers, maar ontzettend goed.

Ik zit er ook over te denken om een Henry/Hetty aan te schaffen... goede betaalbare stofzuigers die niet binnen de kortste keren een nieuwe stofzak moeten hebben. Ik gebruik ze op mijn werk en vind het toch wel wat beter dan de huis-tuin en keukenstofzuigertjes van breekbaar plastic met mini-zakken of de zakloze stofzuigers die iedere dag leeggemaakt moeten worden en dan alsnog voor rondvliegend stof zorgen.

Croo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 00:54

Wij hebben een aantal jaar geleden de Harry gekocht en ik heb echt een hekel aan dat ding. Niet echt een goede zuigkracht, de speciale dierenborstel kon de haren niet aan (van onze labradorkruising) en ging een heel hoog geluid maken, de stofzuiger is zwaar en dan ook nog eens topzwaar waardoor dat ding al over z'n eigen snoer dondert. Wel een lange snoer, dat is fijn. Oja, we dachten dat een grote opvangzak fijn zou zijn, maar het stinkt vooral sneller, ook al zit ie maar voor een kwart vol. En onderdelen van de stofzuiger gaan te snel kapot, zoals de haren van de stofzuigmond (piept nu over de vloer), de aansluiting van de stofzuigstang op de slang en het luchtklepje van de speciale dierenborstel. Ik heb in een ander huis (waar mijn hond dan ook was) een aantal weken met een zakloze Philips mogen stofzuigen, wat een genot!

En sinds een paar weken hebben we een Philips robotstofzuiger, ideaal ding! Wij laten 'm elke dag een rondje doen en die veegt echt veel op. Natuurljk niet alles hoekjes, maar we hoeven echt minder vaak te stofzuigen. Enige nadeel, een relatief klein opvangbakje, 1x gehad dat het bakje vol zat door onze ruiende hond. Onze hond vindt een normale stofzuiger trouwens eng, maar deze robot totaal niet! Onze zoon dan weer wel haha.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 01:01

Croo schreef:
Wij hebben een aantal jaar geleden de Harry gekocht en ik heb echt een hekel aan dat ding. Niet echt een goede zuigkracht, de speciale dierenborstel kon de haren niet aan (van onze labradorkruising) en ging een heel hoog geluid maken, de stofzuiger is zwaar en dan ook nog eens topzwaar waardoor dat ding al over z'n eigen snoer dondert. Wel een lange snoer, dat is fijn. Oja, we dachten dat een grote opvangzak fijn zou zijn, maar het stinkt vooral sneller, ook al zit ie maar voor een kwart vol. En onderdelen van de stofzuiger gaan te snel kapot, zoals de haren van de stofzuigmond (piept nu over de vloer), de aansluiting van de stofzuigstang op de slang en het luchtklepje van de speciale dierenborstel. Ik heb in een ander huis (waar mijn hond dan ook was) een aantal weken met een zakloze Philips mogen stofzuigen, wat een genot!

En sinds een paar weken hebben we een Philips robotstofzuiger, ideaal ding! Wij laten 'm elke dag een rondje doen en die veegt echt veel op. Natuurljk niet alles hoekjes, maar we hoeven echt minder vaak te stofzuigen. Enige nadeel, een relatief klein opvangbakje, 1x gehad dat het bakje vol zat door onze ruiende hond. Onze hond vindt een normale stofzuiger trouwens eng, maar deze robot totaal niet! Onze zoon dan weer wel haha.

Dan houd ik het voorlopig nog bij mijn Miele S381, die mij was aangeraden omdat wij een kat, een hond en cavia's hadden... op zich een betere stofzuiger dan de lichte dingetjes die ik tegenwoordig vaak bij cliënten moet gebruiken.
Ik heb ook nog een zakloze stofzuiger (goedkoop merk) maar dat vind ik geen succes doordat dat ding de hele tijd moet leeggooien. Ik heb vanwege mijn rug op elke verdieping 1 stofzuiger staan, vandaar die 2 stofzuigers. De zakloze wil ik vervangen maar dan kijk ik nog wel verder.

Ilsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 01:48

Hier ook 3 honden en een Dyson. Een oude Dyson die nog super werkt. Als deze het begeeft komt er zonder twijfel terug een Dyson. Maaaar wij vegen eigenlijk dagelijks, en vegen ook voordat we stofzuigen, met zo'n rubberen borstel speciaal voor haar. Dus de stofzuiger komt niet elke dag uit de kast en het grootste en ergste haar wordt dus eerst weggeveegd, dus hij wordt minder zwaar belast dan wat TS beschrijft.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 01:49

Hier 2 langharige honden en 2 katten.
We hadden een Dyson, deze stond na een paar weken weer te koop.
Wat een verschrikkelijk ding en de borstels binnen no time versleten.

Wij zijn gewoon weer terug gegaan naar de Miele die toch echt een stuk meer power heeft, minder ranzig wordt en gewoon heel fijn in gebruikt.
Wel de special edition voor cats en dogs. Voor ons nooit meer een Dyson en ook nooit mee een stofzuiger zonder zak.

Stofzuiger heeft trouwens wel een snoer.
Mag ik vragen waarom je perse snoerloos wilt? Snoerloos verliest veel sneller power omdat de accu gewoon leeg wordt. Met snoer houdt je een constante zuigkracht.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 04:41

Esther_ schreef:
madeliefw schreef:

En komt de Roomba ook tussen en onder de eetkamerstoelen, op de trap en inde hoekjes? :P

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 07:02

Ik heb de Moulinex compacteo, al jaren, doet het top en zuigt al het haar op. Aantal klanten van mij hebben een roomba, en als ik die honden daar ophaal zijn ze echt zo gestresst van dat ding omdat ie ook tegen de manden aanrijding. Vind dat best sneu

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:00

Cayenne schreef:
En komt de Roomba ook tussen en onder de eetkamerstoelen, op de trap en inde hoekjes? :P

Tussen de eetkamerstoelen, onder de bank, kasten en in de hoekjes doet hij prima z'n werk. Trap wordt moeilijk.... maar het bordes van mijn trap doet ie dan weer prima. Moet hem er wel ff ophelpen :+ .

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:10

Afbeelding
Wij hebben met 2 honden, 1 kat en 2 kinderen een dirt devil fello & friend :)
Fijne stofzuiger, pakt hier goed alle haren op ook uit tapijt :)
Is alleen niet draadloos

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:25

Ik heb met 8 katten en een hond een roomba en hij bevalt me super. Komt ook onder de bank en onder tafel. Doet netjes elke dag als ik aan het werk ben zijn rondje. Mijn katten en hond reageren er ook niet op. Ik vind um ideaal.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 09:48

Ik heb al ruim 10 jaar dezelfde dyson :j

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:29

We hebben een boerderij met 2 honden en katten in huis en zo nu en dan ook nog veel paardenharen. Miele vind ik niet echt stevig. Redelijke zuiger maar dat is het dan ook mee gezegd. Heb een keer een zakloze, (merk weet ik niet meer) geprobeerd die zat altijd snel verstopt en zoog dan slecht. Nu al heel veel jaren denk maar dan 15 zo'n grote platte ronde nilfisk Professionele zuiger. Er is nooit wat mee,, heerlijk stevig , zuigt goed. zak hoef je niet vaak te vervangen een verademing na de "huishoudelijke "stofzuigers. Zo veel klassen beter en sterker dan een miele. Hij is wel groot, dat is het enige nadeel met het opruimen, maar ik zou hem niet willen missen.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 10:36

Wij hebben de Bosch Zoo Pro Animal.

Pluspunten:
- Zuigt geweldig
- Speciaal opzetstuk voor dierenharen werkt perfect
- Lang snoer
- Degelijk ding
- Zakloos dus geen muffe geur
- Groot reservoir

Nadelen:
- Maakt redelijk veel herrie (al kan je ook op een zachtere stand zuigen)
- Zwaar om bijv de trap mee te zuigen
- Niet draadloos (stoort mij verder niet)

Afbeelding