Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
madeliefw schreef:Iemand toevallig ook ervaring met een robotstofzuiger en een hond? Hele rustige hond hier die niet snel onder de indruk is, maar stofzuiger vindt ze toch niet zo tof. Zou ze eraan kunnen wennen en heeft iemand ervaring met een goede robotstofzuiger?

Esther_ schreef:madeliefw schreef:Iemand toevallig ook ervaring met een robotstofzuiger en een hond? Hele rustige hond hier die niet snel onder de indruk is, maar stofzuiger vindt ze toch niet zo tof. Zou ze eraan kunnen wennen en heeft iemand ervaring met een goede robotstofzuiger?
Heb zelf een roomba irobot, en ik ben super tevreden. Heb dan wel geen hond maar een kat, stro-hooi en zand in huis. Paar keer per week de robot aan en af en toen de grote stofzuiger voor de spinnenwebben etc. Wil niet meer anders. De kat is nu ook heel relax en dat is ie bij een echte stofzuiger echt niet.
Melyoramel schreef:Ik ben ook op zoek naar een nieuwe stofzuiger. Nog geen 3 jaar oud en hij zuigt geen haren op zelfs als de zuigmond er direct op legt... Zakloos, dus ik wil op zoek naar eentje met zak.
Dysons zijn me iets te duur. Ik las in oudere topics ook over Henry’s en daar ligt mijn interesse nu, zijn er meer mensen met ervaring met Henry/Harry/Hetty/James?
Zijn meer industriële stofzuigers, maar ontzettend goed. Renee1991 schreef:Henrys zijn ook heel erg goedZijn meer industriële stofzuigers, maar ontzettend goed.
Croo schreef:Wij hebben een aantal jaar geleden de Harry gekocht en ik heb echt een hekel aan dat ding. Niet echt een goede zuigkracht, de speciale dierenborstel kon de haren niet aan (van onze labradorkruising) en ging een heel hoog geluid maken, de stofzuiger is zwaar en dan ook nog eens topzwaar waardoor dat ding al over z'n eigen snoer dondert. Wel een lange snoer, dat is fijn. Oja, we dachten dat een grote opvangzak fijn zou zijn, maar het stinkt vooral sneller, ook al zit ie maar voor een kwart vol. En onderdelen van de stofzuiger gaan te snel kapot, zoals de haren van de stofzuigmond (piept nu over de vloer), de aansluiting van de stofzuigstang op de slang en het luchtklepje van de speciale dierenborstel. Ik heb in een ander huis (waar mijn hond dan ook was) een aantal weken met een zakloze Philips mogen stofzuigen, wat een genot!
En sinds een paar weken hebben we een Philips robotstofzuiger, ideaal ding! Wij laten 'm elke dag een rondje doen en die veegt echt veel op. Natuurljk niet alles hoekjes, maar we hoeven echt minder vaak te stofzuigen. Enige nadeel, een relatief klein opvangbakje, 1x gehad dat het bakje vol zat door onze ruiende hond. Onze hond vindt een normale stofzuiger trouwens eng, maar deze robot totaal niet! Onze zoon dan weer wel haha.
Esther_ schreef:madeliefw schreef:Iemand toevallig ook ervaring met een robotstofzuiger en een hond? Hele rustige hond hier die niet snel onder de indruk is, maar stofzuiger vindt ze toch niet zo tof. Zou ze eraan kunnen wennen en heeft iemand ervaring met een goede robotstofzuiger?
Heb zelf een roomba irobot, en ik ben super tevreden. Heb dan wel geen hond maar een kat, stro-hooi en zand in huis. Paar keer per week de robot aan en af en toen de grote stofzuiger voor de spinnenwebben etc. Wil niet meer anders. De kat is nu ook heel relax en dat is ie bij een echte stofzuiger echt niet.
Cayenne schreef:En komt de Roomba ook tussen en onder de eetkamerstoelen, op de trap en inde hoekjes?
.