Even van me afschrijven: buurman heeft zelfmoord gepleegd..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 23:47

Jeetje, wat erg om te lezen! Dat is zeker een hele heftige situatie en gebeurtenis. Doe vooral wat goed voelt voor jezelf.

Heel veel sterkte LoveUggs!

LoveUggs

Re: Even van me afschrijven: buurman heeft zelfmoord gepleegd..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 23:56

Dank jullie wel! Echt heel lief!

Ik woon sinds een jaar samen met mijn vriend dus het contact is al een jaar veel minder, maar wanneer het contact er was is het nooit anders geweest als vroeger. Ik weet nog zo'n 2/3 jaar geleden, mijn ouders en broertje op vakantie, ik thuis, geen eigen auto en flinke problemen met mijn scooter.. Hoefde maar even te bellen. Hij stond in de regen in de tuin mijn scooter te maken en zorgde dat ik die week weer 'mobiel' was en overal weer naartoe kon.

Kon altijd op hem rekenen en nu is hij er gewoon niet meer..
Maar vind het niet alleen heel erg maar ook zo verschrikkelijk voor zijn zoon.. Moet er niet aan denken mijn vader op zo'n manier te verliezen.. Mijn vader houd zich nu sterk maar krijgt nu ook ontzettend veel voor zijn kiezen.. zijn vader ernstig ziek, en nu zijn beste vriend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 00:09

Misschien dat je dat erbij kunt schrijven in het kaartje; dat je altijd heel veel aan zijn steun/adviezen/aanwezigheid hebt gehad en je altijd op hem kon rekenen, en dat je hem zult missen?
Daarmee geef je subtiel aan dat je ook altijd open staat om over de positieve kanten van je buurman te spreken en dat zijn zelfbeeld jouw beeld van hem niet in een keer kapotgemaakt heeft. Dat kan soms ook al heel veel steun geven, het besef dat er ook nog steeds mensen zijn die verder kunnen en willen kijken dan zijn einde.
Heel veel sterkte in deze dubbel moeilijke tijd!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 00:19

Hier aan de andere kant van de straat heeft vandaag eind van de middag een jongen van 17 een eind aan zijn leven gemaakt. Ook opgehangen. Het is vreselijk, en niemand heeft het zien aankomen. Gewoon een normale jongen. Ik vind het eigenlijk sowieso een hele vuile streek om je hele familie en omgeving dit aan te doen. Met name in deze tijd van het jaar, de kerst wordt nooit weer leuk voor de nabestaanden.
í

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 00:24

Jij hebt werkelijk waar geen idéé waar je het over hebt pillow, met je "vuile streek". Hou dan liever je bek.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 00:30

pillow schreef:
Hier aan de andere kant van de straat heeft vandaag eind van de middag een jongen van 17 een eind aan zijn leven gemaakt. Ook opgehangen. Het is vreselijk, en niemand heeft het zien aankomen. Gewoon een normale jongen. Ik vind het eigenlijk sowieso een hele vuile streek om je hele familie en omgeving dit aan te doen. Met name in deze tijd van het jaar, de kerst wordt nooit weer leuk voor de nabestaanden.
í

Zo jammer deze gedachtengang.

Veel sterkte TS, sta je zelf ook toe om even in te storen. Je hoeft echt niet altijd sterk te blijven, het is niet niks. En dan je opa er ook nog bij. :(:)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 00:31

GamblersCup schreef:
Jij hebt werkelijk waar geen idéé waar je het over hebt pillow, met je "vuile streek". Hou dan liever je bek.

Zo lekkere reactie zeg. En ik weet heus waar ik het over heb, maar dat hoef ik hier niet te zeggen. Ik blijf bij mijn menig. punt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 00:37

pillow schreef:
í

Zo jammer dat je dit zo zegt, echt heel treurig. :n
Natuurlijk snap ik je gevoel en boosheid, maar snap jij ook dat jij door de laatste daad zo te veroordelen je de nabestaanden alle ruimte ontneemt om hier genuanceerder naar te kijken? Gaat hij nu de geschiedenis in als die jongen die die vuile naaistreek deed, of als de jongen die 17 jaar lang liefde & leed, voor- en tegenspoed heeft gedeeld met zijn geliefden?
Ontneem anderen niet die zo enorm kostbare positieve herinneringen die ze aan hun geliefde hebben door alleen te focussen op jouw woede over die ene daad.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 00:39

pillow schreef:
GamblersCup schreef:

Zo lekkere reactie zeg. En ik weet heus waar ik het over heb, maar dat hoef ik hier niet te zeggen. Ik blijf bij mijn menig. punt

Dat weet je niet, anders noemde je het geen vuile streek.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 00:42

GamblersCup schreef:

Dit vind ik echt geen nette reactie. Hou die woorden lekker voor je zeg.

Anyways. De beste vriendin van mijn moeder heeft een aantal jaar geleden alweer ook zelfmoord gepleegd. Ook opgehangen in haar eigen huis. Het heeft echt lang geduurt voordat ik het besef had dat ze er echt niet meer was. Alsof ze nog gewoon met haar hondje de krant kwam langsbrengen...

Heel veel sterkte TS. Lief dat je een kaartje in de bus doet :)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 01:08

[/quote]
Dat weet je niet, anders noemde je het geen vuile streek.[/quote]

Ik weet helaas wel waar ik het over heb. En ik wordt boos wanneer mensen een eind aan hun leven maken. Zelf hebben ze kennelijk geen leven, want anders maak je er geen eind aan. Je laat je nabestaanden achter met schuldgevoelens en vragen, wat heb ik gemist? wat had ik moeten doen? En diegene die je aantreft houd er een levenslang trauma aan over. Dus je stapt er zelf uit en verpest het leven van een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 01:14

Als je zelfmoord pleegt dan weet je dat je degene die jou vindt er een gigantisch trauma aan overhoudt, dat je partner, vrienden en familie de rest van hun leven totaal onterecht rond blijven lopen met een schuldgevoel en dat je iedereen met veel meer vragen achterlaat dan je je geliefden ooit toe zou wensen.

Jouw redenatie: dus is het een vuile naaistreek dat je de makkelijke optie kiest en het leven verpest voor de ander.
Draai het eens om: hoe ver moet je wel niet heen zijn en hoeveel pijn moet je wel niet hebben om dat zoiets te doen, ook al weet je hoeveel leed je daarmee je geliefden aan zult doen?
Maar goed, naaistreek is inderdaad makkelijker.

Slagroomsoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 01:15

Ik vind deze discussie hier niet zo gepast. Er zijn zeker verschillende meningen over en dat mag ook! Het is een lastig onderwerp waar veel over gevonden kan worden maar maak dan een ander topic aan of ga verder per pb.

Wat verschrikkelijk om mee te maken :( Heel veel sterkte! :(:)

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 02:36

xyzutu2 schreef:
Als je zelfmoord pleegt dan weet je dat je degene die jou vindt er een gigantisch trauma aan overhoudt, dat je partner, vrienden en familie de rest van hun leven totaal onterecht rond blijven lopen met een schuldgevoel en dat je iedereen met veel meer vragen achterlaat dan je je geliefden ooit toe zou wensen.

Jouw redenatie: dus is het een vuile naaistreek dat je de makkelijke optie kiest en het leven verpest voor de ander.
Draai het eens om: hoe ver moet je wel niet heen zijn en hoeveel pijn moet je wel niet hebben om dat zoiets te doen, ook al weet je hoeveel leed je daarmee je geliefden aan zult doen?
Maar goed, naaistreek is inderdaad makkelijker.

Amen. Y;(

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 02:43

-hug-

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 02:49

pillow schreef:
Ik weet helaas wel waar ik het over heb. En ik wordt boos wanneer mensen een eind aan hun leven maken. Zelf hebben ze kennelijk geen leven, want anders maak je er geen eind aan. Je laat je nabestaanden achter met schuldgevoelens en vragen, wat heb ik gemist? wat had ik moeten doen? En diegene die je aantreft houd er een levenslang trauma aan over. Dus je stapt er zelf uit en verpest het leven van een ander.

Jij spoort echt niet!!! Jij kan niet in een hoofd van andere mensen kijken. Jij weet niet wat deze mensen doormaken. Hoe ze in het zwarte gat terecht zijn gekomen! Hoe ze geen uitweg meer weten en dit hun laatste middel is. Ja nabestaande hebben het zwaar. Maar zeker ook de mensen die zelfmoord plegen danwel met de gedachte lopen!!!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 02:59

Cryssie schreef:
Jij spoort echt niet!!! Jij kan niet in een hoofd van andere mensen kijken. Jij weet niet wat deze mensen doormaken. Hoe ze in het zwarte gat terecht zijn gekomen! Hoe ze geen uitweg meer weten en dit hun laatste middel is. Ja nabestaande hebben het zwaar. Maar zeker ook de mensen die zelfmoord plegen danwel met de gedachte lopen!!!

jij ook niet, en toch doe je het... in het hoofd kijken van anderen

eerlijk is eerlijk.. zelfmoord vind ik de weg van de minste weerstand. das mijn mening, maakt het niet minder verrot voor de nabestaanden...

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 03:52

Ga even ergens anders lopen bekvechten zeg.

Veel sterkte gewenst, als je even wilt praten mijn pb staat voor je open. Y;(

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 05:13

Heel veel sterkte, ik hoop dat hij dan nu zijn rust heeft gevonden. ;( ;( Y;( Y;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 05:59

He wat naar. Ik snap dat je je machteloos voelt.

Misschien zou je kunnen aanbieden om de hond uit te laten oid, als zij het daar nu te druk voor hebben zouden ze dat best waarderen denk ik

Moet je daar zelf ook wel aan kunnen natuurlijk.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 08:34

pillow schreef:
GamblersCup schreef:

Bah bah je stinkt !

Een beetje respect voor de totale weigering is wel op zn plek

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 08:54

Jeetje wat een nare opmerking pillow en ook alane. De weg van de minste weerstand....hoe vreselijk moet het zijn als je alles zo zwart ziet dat je geen andere uitweg meer ziet. Ik denk dat er niets zwaarders is om die stap te maken. In februari heeft mijn zus zelfmoord gepleegd. Ze was depressief maar niemand wist dat het zo ernstig was dat ze eruit zou stappen. Mijn grootste verdriet is de gedachte dat ze in al haar eenzaamheid snachts de beslissing heeft gemaakt. En nee, ik heb er geen vrede mee maar ik neem haar ook niets kwalijk, had gewild dat ik wat voor haar had kunnen doen maar het was wel haar keuze en die respecteer ik. Maar de mensen die makkelijk en egoïsme in de mond nemen....dat kwetst mij, mijn zus was geen egoïst, ze stond altijd klaar voor haar kinderen en geliefden, cijferde zichzelf altijd weg. Hoe erg ziek moet je zijn om je kinderen achter te laten. Want ziek in je hoofd kan net zulk ondraaglijk lijden zijn als lichamelijk ziek, mensen moeten dat eens in zien.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 08:58

Loveuggs stuur dat kaartje, er is niets zo raars als mensen er niets over zeggen tegen je, het negeren, niet weten wat te zeggen. De nabestaanden weten zelf ook niet wat ze er mee aan moeten dus zeggen dat je er geen woorden voor hebt of eigenlijk je niet weet wat te zeggen is ook goed. Geef die knuffel of die kus en zeg dat je aan ze denkt...dat is genoeg.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 10:23

Moderatoropmerking:
Dit is een onderwerp dat veel bij mensen losmaakt en dat is heel begrijpelijk. Echter wel belangrijk, juist met een onderwerp als dit, om te bedenken wat de juiste tijd en plaats is voor een discussie. Berichten kunnen al heel snel heel kwetsend overkomen, let er dus op hoe iets verwoord wordt en laten we vooral het respect naar elkaar bewaren. Bedankt!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 10:27

LoveUggs schreef:
Dank jullie wel! Echt heel lief!

Ik woon sinds een jaar samen met mijn vriend dus het contact is al een jaar veel minder, maar wanneer het contact er was is het nooit anders geweest als vroeger. Ik weet nog zo'n 2/3 jaar geleden, mijn ouders en broertje op vakantie, ik thuis, geen eigen auto en flinke problemen met mijn scooter.. Hoefde maar even te bellen. Hij stond in de regen in de tuin mijn scooter te maken en zorgde dat ik die week weer 'mobiel' was en overal weer naartoe kon.

Kon altijd op hem rekenen en nu is hij er gewoon niet meer..
Maar vind het niet alleen heel erg maar ook zo verschrikkelijk voor zijn zoon.. Moet er niet aan denken mijn vader op zo'n manier te verliezen.. Mijn vader houd zich nu sterk maar krijgt nu ook ontzettend veel voor zijn kiezen.. zijn vader ernstig ziek, en nu zijn beste vriend...

...ik hoop dat je een beetje hebt geslapen vannacht. Met een warme arm van je vriend om je heen. :(:)

En ja: iedereen krijgt een klap van dit soort dingen.
Elkaar steunen helpt.
Heel veel sterkte voor jullie allemaal.