Nieuwe camera kopen, wie heeft ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:26

Je geeft aan 17 te zijn en te willen kopen op afbetaling? Houd er rekening mee dat het bij bv media markt (en waarschijnlijk andere zaken ook) pas vanaf 18 jaar oud kan.

Ik denk dat het vooral je eigen voorkeur is. Ik vind canon prettiger in de hand liggen, het menu vind in makkelijker en de bediening ook.
Je zou ook kunnen kijken wat je krijgt voor de verkoop van de lenzen die je nu hebt en als je daar een leuk bedrag aan overhoudt dat besteden aan de nieuwe camera (en of lens) als je toch wilt switchen van Nikon naar canon.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:33

AlwaysH schreef:
De 3400 is de nieuwere versie, dus het lijkt mij dat deze nog best veel met elkaar overeenkomen?

Rood is wat té voor mij hoor. :))

Haha vind het wel wat hebben een keer echt iets anders dan zwart! :D Overeenkomsten durf ik niet te zeggen. Ik ben echt een leek. :')

AlwaysH

Re: Nieuwe camera kopen, wie heeft ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 12:37

@Sani, inderdaad, dat zou kunnen, maar dan heb ik wel een tijdje geen camera. :')
Als ik de 3400/3300 koop ou ik sowieso gewoon in een keer willen kopen. :j

@Kiwiwitje, nee ik neen lekker zwart, mooi zwart is niet lelijk. :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 12:44

Haha snap ik hoor! Succes met je zoektocht!

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:13

Sani schreef:
Je geeft aan 17 te zijn en te willen kopen op afbetaling? Houd er rekening mee dat het bij bv media markt (en waarschijnlijk andere zaken ook) pas vanaf 18 jaar oud kan.

Ja en je moet een vrij hoog inkomen hebben per maand (ik geloof €1100) en ik denk niet dat veel mensen van 18 dat hebben hahah.

Ober de camera. Ik heb zelf een Canon eos 60d waar ik erg tevreden mee ben, maar is helaas niet meer te koop. De nieuwste versie is de 80d en die is ook erg fijn (klasgenootje van mij heeft die) Echt een aanrader, maar waarschijnlijk boven je budget. Misschien eentje die tussen de 1300d en de 80d zit (zijn er waarschijnlijk best veel)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 13:15

@Joy, heb het liefst een Nikon. :o
Bedankt voor je reactie!

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:25

Bij konijnenberg kunnen ze je heel goed helpen. Ik ben hier zelf ook geweest voor mijn camera. Hele ruime keus, goed advies en goede service! Succes met je zoektocht +:)+

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:24

Zoals Sani al aangaf moet je 18 zijn om zo'n soort lening af te kunnen sluiten, en je moet echt wel een eigen inkomen van een fulltime baan hebben. Een bijbaantje is niet voldoende om zo'n lening af te kunnen sluiten dus dan zal je aanvraag geweigerd worden. Ik zou een lening afsluiten bij je ouders, of zelf sparen tot je voldoende geld hebt gespaard. :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:28

Ik had even gemist dat TS pas 17 is. Dan gaat een lening idd niet lukken.
Ik heb mijn camera trouwens ook via mediamarkt verzekerd.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:29

Murthul schreef:
Zoals Sani al aangaf moet je 18 zijn om zo'n soort lening af te kunnen sluiten, en je moet echt wel een eigen inkomen van een fulltime baan hebben. Een bijbaantje is niet voldoende om zo'n lening af te kunnen sluiten dus dan zal je aanvraag geweigerd worden. Ik zou een lening afsluiten bij je ouders, of zelf sparen tot je voldoende geld hebt gespaard. :)

Sluit ik me bij aan. Alle leningen die je nu afsluit worden BKR geregistreerd en hoewel je nu nog geen huis zal willen kopen, staat dat toch al op je naam. Verder moet je ook een bepaald (vast) inkomen hebben wil je goedkeuring krijgen. Regelingen zijn nu veel strenger geworden.

Even on topic. Ik heb de canon Eos 70D en bevalt mij meer dan prima. Mooie scherpte diepte ook.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:32

Ik heb een Canon EOS 5D mark iii met enkel L glas erop. En ik heb ook de 5D mark ii nog liggen ala backupje. Ik ben zeer tevreden over de 5D lijn en wil niet anders meer. Lenen voor een camera zou ik echter nooit doen. Ik spaar altijd voor mijn spullen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 14:36

Een lening zou ik sowieso via mijn ouders doen, maar fijn dat jullie idg meedenken! :)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 15:43

AlwaysH schreef:
Ik ken een kleine winkel maar hier verkopen ze geen body's meer.
Zou even moeten zoeken om een andere winkel te vinden.

Als ze die wel verkocht hebben weten ze er misschien wel wat van en kan je wel alvast advies vragen.

Ik heb zelf trouwens de Nikon D3200 ideaal ding jammere is dat hij niet net als de nieuwe versies snapbridge of iets heeft. Als hier in de zaak jonge meiden zoals jij en ik(oke ik al wel bijna 22 ipv 17) binnen komen en willen starten advieseren we wel vaak de D3400 mooie camera om mee te starten en handig dat hij snapbridge heeft.

Als je naast een body een kit met lens wilt kopen kan ik je wel een advies uit eigen ervaring geven. Ik heb toen de keuze gemaakt ietsje meer geld uit te geven en voor een kit gegaan met 18 - 105 lens. Dit is vele malen fijner dan de 18-55 omdat je met deze lens zowel de mooie details dichtbij als het gene wat ver weg is redelijk dichtbij kan halen. De D serie is sowieso erg fijn en makkelijk in te stellen dus wat dat betrefd is het even kijken hoever je budget rijkt en hoe uitgebreid je een body wilt

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 16:38

Welke lenzen passen er op de D3400? (Of weet je dat niet? Dan ben ik wel even niet lui en zoek ik het zo op ((moet koken vandaag)) )

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:49

Pffff dat weet ik ff niet werk nog niet zo lang in de winkel dus dat weet ik nog niet. Maar volgens mij alle nieuwere lensen wel. Mijn lens op mn D3200 zou ook op die 3400 passen.
Het had iets te maken met motortje in de lens of de body voor scherpstellen enzo maar hoe en wat bij welke lens weet ik even niet meer :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:26