ex vriend mist me (alweer)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 15:51

Boras schreef:
Het verbaast me eerlijk gezegd heel erg om dergelijke ervaringen van jouw hand te lezen.
Op bokt komt je op mij over als iemand met "haar op de tanden" om het zo maar te verwoorden.
Ik hoop dat je die houding blijvend naar je ex kunt aannemen.
Sommige mensen zijn slecht voor je, daar kun je beter alle contact mee verbreken. Je ex lijkt me duidelijk in die categorie te vallen. Succes TS.

Nou ik ben zeker niet bang om te zeggen wat ik vind, dat ben ik in mijn relatie ook nooit geweest.
Maar dat wil niet zeggen dat ik niets om mensen kan geven, ook al heeft hij mij ontzettend veel pijn gedaan, zijn er ook goede momenten geweest. Ik weet in ieder geval dat ik er iedere dag beter mee om kan gaan, en ben ook absoluut niet van plan om bij hem terug te gaan.

Ik weet niet of hij me echt mist of me ergens voor nodig heeft, zal ik ook niet achter komen want ik heb hem afscheid laten nemen van de hond en daar blijft het bij. Hoef hem ook niet meer te zien en ga ook geen contact meer met hem op nemen.

Maar dat neemt niet weg dat alles in een keer uit mijn hoofd is, loslaten is niet mijn sterkste punt en ben hard aan het werk om daar verandering in te brengen.

Moet zeggen dat het wel goed voelt om het van me af te typen, dat deed ik hiervoor eigenlijk nooit.

Lieszje

Re: ex vriend mist me (alweer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 16:17

Ik vind het netjes dat je hem afscheid van je hond hebt laten nemen.

Ik denk ook niet dat je ex ooit zal veranderen..
Dat je hem de eerste kans hebt gegeven kan ik heel goed begrijpen.
Maar daarna zou het voor mij persoonlijk wel klaar zijn geweest..
Zou het verder laten gaan en geen contact meer opnemen.
Maar uiteindelijk ben jijzelf degene die beslist en weet wat het beste voor jou is.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 19:31

Bij alle voorgaande reacties sluit ik me aan en wil je ook graag helpen als je nog twijfelt.
Ik proef iets van medelijden wat je voor hem hebt, kan dat kloppen? Zo ja; medelijden is geen liefde en ook totaal ongeschikt als basis voor een GOEDE relatie.

Al die energie die je in hem hebt gestoken, besteed dat maar eens aan jezelf, dan komt het wel goed met de dingen die je graag wilt ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:24

TS als ik je verhaal lees, dan kan ik alleen maar zeggen: wees blij dat je eruit gestapt bent. Of er nu een jaar of 2 of zelfs 10 overheen gaan. Jouw ex zal altijd zichzelf als slachtoffer blijven zien en als hij geen goedgelovige ziel vind die hetzelfde doet als wat jij voor hem gedaan hebt, blijven zeggen, dat jij het allerbeste bent wat hem is overkomen.
trap er niet in, ik kom zelf uit zo'n toxische relatie. Ze draaien niet bij en duwen jou aleen maar dieper in de put.

gigikuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 20:39

ik zou geen contact meer met hem houden voordat je weer gevoelens voor hem gaat creëren.
en steeds als je aan hem denkt of hem gaat missen moet je aan de negatieve momenten denken die je met hem hebt beleeft.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-17 11:43

Malyma schreef:
Bij alle voorgaande reacties sluit ik me aan en wil je ook graag helpen als je nog twijfelt.
Ik proef iets van medelijden wat je voor hem hebt, kan dat kloppen? Zo ja; medelijden is geen liefde en ook totaal ongeschikt als basis voor een GOEDE relatie.

Al die energie die je in hem hebt gestoken, besteed dat maar eens aan jezelf, dan komt het wel goed met de dingen die je graag wilt ;)

Ik had inderdaad erg veel medelijden met hem, en ik vind het nog steeds heel erg rot voor hem. Alleen ik weet nu van mezelf dat ik hem niet kan helpen. Daarom is het inderdaad beter om geen contact met hem te houden.

@ Gigikuhh: Alleen maar aan de negatieve momenten denken heb ik ook gedaan, dat resulteerde in een hoop woede en verdriet bij mij. Dus dat ga ik niet meer doen, ik probeer weer afleiding te zoeken als ik me rot voel omdat ik aan hem denk. Ben blij met mijn 2 honden die me de juiste afleiding weten te geven, alsof ze het begrijpen :') *D

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 19:13

@CharmingS, ik herken het. Kom zelf ook net uit een soortgelijke relatie. Echt prut! Ben er alleen jammer genoeg nog niet helemaal van af, deel nog steeds noodgedwongen een woning met hem. Gelukkig woont hij grotendeels van de tijd in een andere provincie en sinds dat zo is, heb ik eindelijk wat lucht.
Jarenlang heb ik met die relatie aangemodderd, tegen beter weten in het iedere keer toch een kans gegeven.
Als ik terug ga denken aan alle sh*t ervaringen, word ik ook weer heel boos en verdrietig, dus dat doe ik inmiddels ook niet meer.

Heb er gevoelsmatig in ieder geval een punt achter gezet, en sinds dat zo is, gaat het met mij een heel stuk beter.