Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Arabier schreef:Maar dit is wat ik al altijd wil. Ik heb geen idee wat voor opleiding ik anders moet doen. Echt geen flauw idee en ik kan er niet tegen om niet te weten waar ik terecht kom na mijn school. Iemand suggesties? Mijn passies zijn... vliegen, reizen, dingen ontdekken, verschillende dingen doen, uitdagingen, Mensen uit verschillende landen zien en ontmoeten....
En ik vloog niet eens een goedkope charter. safina schreef:Ik ben net terug van een reis met 7 vluchten. Ik kan me bijna niet voorstellen dat zo'n baan iets is dat je wilt. Maar goed, ik ben ook niet het type om op de meest ongunstige tijden met mijn haar perfect in model en strak in de make-up op te komen draven. En dan met een lieflijke glimlach, in mn jeukende panty, op mn hakken door de smalle gangetjes van zo'n benauwd toestel te lopen om anderen van hun natje en droogje te voorzien. Zeker langeafstandsvluchten: urenlang opgesloten met een heleboel mensen in zo'n bedompte en lawaaiige kist....ik vind dat als passagier al afzien.En ik vloog niet eens een goedkope charter.
Wel veel respect hoor, voor de mensen die dat kunnen. Maar ik verdien liever mn geld om op een wat meer relaxte manier wat van de wereld te kunnen zien.
) dan wordt het inderdaad snel zoals je hebt beschreven... als het je wel ligt is het het leukste wat er is! Ladypronk schreef:Wat je zegt Eapy.
Ik zou nog altijd liever willen werken aan boord, dan als pax de hele tijd zitten wachten tot je op je bestemming bent. Dat is toch een groot verschil.
Maar goed, ik zou toch een opleiding kiezen waar je ook iets anders mee kunt. De kans is aanwezig dat je uiteindelijk niet aangenomen wordt, dat er op het moment dat je klaar bent geen uitvraag is naar cabinepersoneel, of dat je nog te jong bent. Wat ga je dan doen?
Eapy schreef:safina schreef:Ik ben net terug van een reis met 7 vluchten. Ik kan me bijna niet voorstellen dat zo'n baan iets is dat je wilt. Maar goed, ik ben ook niet het type om op de meest ongunstige tijden met mijn haar perfect in model en strak in de make-up op te komen draven. En dan met een lieflijke glimlach, in mn jeukende panty, op mn hakken door de smalle gangetjes van zo'n benauwd toestel te lopen om anderen van hun natje en droogje te voorzien. Zeker langeafstandsvluchten: urenlang opgesloten met een heleboel mensen in zo'n bedompte en lawaaiige kist....ik vind dat als passagier al afzien.En ik vloog niet eens een goedkope charter.
Wel veel respect hoor, voor de mensen die dat kunnen. Maar ik verdien liever mn geld om op een wat meer relaxte manier wat van de wereld te kunnen zien.
Jeetje, wat jammer dat je het zo ervaart. Moet zeggen dat ik hier mezelf weinig in herken. Het moet je wel echt liggen en je moet er een passie voor hebben - niet (alleen) voor het reizen zelf, maar vooral voor her helpen van en zorgen voor anderen. Als je dat niet hebt (en een panty die niet jeukt) dan wordt het inderdaad snel zoals je hebt beschreven... als het je wel ligt is het het leukste wat er is!
.
) reacties de wereld uit te helpen.Arabier schreef:Hoi.
Om de gekke () reacties de wereld uit te helpen.
Ik ga dan niet met mijn haar perfect in model, met superveel make up, met een jeukende panty en een neppe lach opdraven om iemand anders hun werk op te ruimen.
Ik ga dan, met veel plezier en een echte glimlach naar mijn werk, met een heerlijk zittende panty, om mensen te helpen en hun vlucht fijn te laten verlopen.
Arabier schreef:Hoi.
Ik ga dan niet met mijn haar perfect in model, met superveel make up, met een jeukende panty en een neppe lach opdraven om iemand anders hun werk op te ruimen.
Ik ga dan, met veel plezier en een echte glimlach naar mijn werk, met een heerlijk zittende panty, om mensen te helpen en hun vlucht fijn te laten verlopen.
Heb al vaak gevlogen en ik weet dat wat ik nu al zie van sterwardess zijn is wat ik wil, wat ik er als ik eht doe van vind is nog de vraag.
Mijn vraag van dit topic was dus niet: Vinden jullie stewardessen leuk, of zouden jullie stewardess willen zijn?
Ook vind ik het een fijn iets dat jullie me uit mijn droom proberen te helpen, bedankt! Maar ik ben 14 en ik snap niet precies wat je bedoelt @Gast4901 , Ik zit nu niet op havo, ik ben met havo binnengestroomd in een mavo/havo mixklas. Nu krijg ik volgend jaar pas mijn niveau en dat word waarschijnlijk mavo. Daarvandaan wil ik naar een mbo opleiding toeristme omdat ik inderdaad een backup wil hebben, ik wil ook niet " voor al tijd" Stewardess zijn, ik wil dit doen zolang ik het leuk vind. Bovendien ben ik bereid door te gaan tot dit me lukt.
Het is dus niet dat ik precies weet waar ik aan begin, maar wie weet dat wel? Niemand. Het is een gok en daar hou ik van. Durven.
Wil iedereen die hierna reageert dit eerst goed doorlezen zodat ze weten wat mijn situatie is?
Echt super bedankt voor alle hulp!
MyHorseGirl schreef:Arabier schreef:Hoi.
Heb al vaak gevlogen en ik weet dat wat ik nu al zie van sterwardess zijn is wat ik wil, wat ik er als ik eht doe van vind is nog de vraag.
Mijn vraag van dit topic was dus niet: Vinden jullie stewardessen leuk, of zouden jullie stewardess willen zijn?
Ook vind ik het een fijn iets dat jullie me uit mijn droom proberen te helpen, bedankt! Maar ik ben 14 en ik snap niet precies wat je bedoelt @Gast4901 , Ik zit nu niet op havo, ik ben met havo binnengestroomd in een mavo/havo mixklas. Nu krijg ik volgend jaar pas mijn niveau en dat word waarschijnlijk mavo. Daarvandaan wil ik naar een mbo opleiding toeristme omdat ik inderdaad een backup wil hebben, ik wil ook niet " voor al tijd" Stewardess zijn, ik wil dit doen zolang ik het leuk vind. Bovendien ben ik bereid door te gaan tot dit me lukt.
Het is dus niet dat ik precies weet waar ik aan begin, maar wie weet dat wel? Niemand. Het is een gok en daar hou ik van. Durven.
Wil iedereen die hierna reageert dit eerst goed doorlezen zodat ze weten wat mijn situatie is?
Echt super bedankt voor alle hulp!
Er zijn bokkers die je adviseren om óf naar de havo te gaan na je vmbo óf een MBO-4 opleiding te doen. Dit zijn de twee opties die je hebt. Andere opties heb je, als je stewardess wil worden, niet. Bovendien is het niet gek om al een MBO-4 opleiding afgerond te hebben. Er zijn namelijk genoeg mensen die na een aantal jaar wel klaar zijn met vliegen en terugvallen op hun studie. Of juist weer doordat ze zo veel gevlogen hebben en ervaring hebben in de hospitality, weer meer in de personeelszaken terechtkomen. Kortom: je hebt allerlei opties! Externe opleidingen tot (grond)stewardess zijn overigens onzin. Kosten vaak veel geld en je hebt echt geen streepje voor. Als je wordt aangenomen bij een maatschappij, krijg je namelijk al een interne opleiding.
Je vraagt advies en bokkers geven dat. Ze lezen zich echt wel in in jouw situatie, anders zouden ze ook niet de moeite nemen om te reageren! Ik zou je eerst gewoon focussen op je middelbare school, het duurt immers nog even voordat je echt aan de slag mag als stewardess!

Arabier schreef:Danjewell maar ik snapp niet echt wat het doel van dit bericht was haha. Ik heb net al uitgelegd dat ik inderdaad een mbo4 oplediing wil doen tot toerisme, niet tot stewardess want ik weet dat dat nergens op slaat.
Het duurt inderdaad nog 1,5 jaar tot ik van school ga, maar ik wil me graag focussen op mijn toekomst!
Dankjulliewel, ik denk dat ik al heel veel hulp heb gehad. Nogsteeds vind ik het geweldig om jullie verhalen te horen!
Booooo schreef:En vooral geen zichtbare tatoeages nemen
Booooo schreef:Ja helaas... Ik ben er ook al jaren na aan het kijken.
Maar bij alle toelatingseisen staan geen zichtbare tattoo's. Ik heb zichtbare op mijn onderarm (met lange mouwen niet ), maar ook een op mijn voet. En met pumps ga je die toch echt zien
Booooo schreef:Ja helaas... Ik ben er ook al jaren na aan het kijken.
Maar bij alle toelatingseisen staan geen zichtbare tattoo's. Ik heb zichtbare op mijn onderarm (met lange mouwen niet ), maar ook een op mijn voet. En met pumps ga je die toch echt zien