Zoe_97 schreef:hoi bokkers
ik vroeg me af hoe anderen hierover denken. Op kerstavond is het al jaren de gewoonte dit met de familie (8-13 personen, afhankelijk van de relaties die mensen hebben). Nu s het zo dat op de familiefeestjes nogal veel alcohol genuttigd wordt (2 bakken bier, meerdere kartons wijn en dan nog de sterke dranken zoals ricard, martini en gin).
Het feest is elk jaar bij een ander familielid thuis, nu ik volgend jaar 21 wordt zal ik mee in het roulatiesysteem gaan.
Ikzelf drink wel eens een glas, maar ik vind het niet aangenaam dat voordat het zelfs middernacht is, de helft van de familie zijn eigen naam niet meer kan uitspreken. Is het vreemd dat als ik later het feest organiseer in mijn eigen huis (nu woon ik nog bij mijn moeder en zal daar het feest van mijn beurtrol zijn), ik niet zulke hoeveelheden alcohol in huis haal, een aperitiefje en een biertje hier en daar prima. Maar ik vind kerst een feest om in alle rust samen te vieren, ik vind niet dat het een of ander drinkfestijn moet worden (daarvoor lijkt nieuwjaar me meer gepast).
Is het vreemd dit te doen in ene roulatiesysteem waar elk jaar zoveel gezopen wordt? Hoe denken bokkers over alcohol en kerst?
je gaat zelf wel naar die bijeenkomsten/feesten, in het verleden en de toekomst.
nu zul je ooit zelf moeten organiseren wil je dingen wijzingen.