Leuke activiteiten in de winter met je vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 12:50

NadjaNadja schreef:
Kijk eens naar rally's/autoritjes. Leuk voor hem omdat het met auto's is en daarnaast een puzzel/denk aspect wat voor jou leuk kan zijn.

Er worden weliswaar niet heel veel rally's georganiseerd in de winter, maar onder andere http://www.caferallycompetitie.nl heeft er 1 staan in januari geloof ik.

Mocht je meer willen weten over het hoe en wat qua rally's en dergelijke, mag je me altijd een berichtje sturen :j

Zoiets vindt hij wel leuk. Doen ook vaker roadtrips of zo van die bolleke-pijltje ritten. Maar zo een rally rit is dat geschikt voor verlaagde sportautos?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:07

Resistance schreef:
VivaLaVida schreef:

Ik las blowen :') :') :')

Kan ook leuk zijn! :7 (die smiley is nu extra toepasselijk) :')

Idd! Bak een lekker (kerst)spacecake samen :D

Ehm oke even serieus, je zegt dat je vriend saai is maar hij lijkt mij eerder game verslaafd :\
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-12-17 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:08

nieky1993 schreef:
NadjaNadja schreef:
Kijk eens naar rally's/autoritjes. Leuk voor hem omdat het met auto's is en daarnaast een puzzel/denk aspect wat voor jou leuk kan zijn.

Er worden weliswaar niet heel veel rally's georganiseerd in de winter, maar onder andere http://www.caferallycompetitie.nl heeft er 1 staan in januari geloof ik.

Mocht je meer willen weten over het hoe en wat qua rally's en dergelijke, mag je me altijd een berichtje sturen :j

Zoiets vindt hij wel leuk. Doen ook vaker roadtrips of zo van die bolleke-pijltje ritten. Maar zo een rally rit is dat geschikt voor verlaagde sportautos?

Hmm, dat is wel lastig in de meeste rally's vrees ik. Maar je zou altijd even bij een organisatie kunnen informeren natuurlijk!

Shadow0

Re: Leuke activiteiten in de winter met je vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:21

Maar ik heb dus wel het idee dat je vriend aanzienlijk minder waarde hecht aan een leuke invulling van tijd samen dan jij, want hij legt alle moeite vooral bij jou neer?
Dat voelt niet als een helemaal gelijkwaardig uitgangspunt in de relatie. Wil je dat? Is het vinden van leuke activiteiten bv voldoende om dat op te lossen?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:25

Ik en mijn vriend houden van lekker eten. Misschien is het wat om speciale restaurantjes op te zoeken en alvorens dorp of stad te verkennen?

MaiNat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:32

Mountainbiken, naar concerten, lekker uit eten, subtropisch zwembad bezoeken of festivals, markten, naar de bioscoop gaan!

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 13:57

Ik herken mijn vriend wel een beetje in je verhaal. Alleen het grote verschil is dat ik gewoon zeg: Zullen we vanmiddag dit of dat gaan doen? En dan gaat ie gewoon mee en vindt het meestal nog leuk ook :') Jouw vriend lijkt wel erg stug wat dat betreft.. Lastig hoor.. Wat wij leuk vinden is biosje pakken, netflixen, (speciaal)biertjes drinken, lekker hapje eten, steden bezoeken, musicals. Maar wij hebben dan ook wel meer gemeenschappelijke interesses, alleen komt het idee vaak vanuit mij. Hij is echt een huismus haha.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 14:08

Mijn vriend is echt een kluizenaar in de winter en dan houdt hij zich bezig met gamen, dan is hij ook wel game verslaafd. In de zomer staat dat ding stof te vreten en doe we wel veel samen dus.
Maar inderdaad ik verzin wel meestal dingen om te doen, hij vindt het gewoon prima om samen op de bank te zitten :+ Maar zo is hij het ook gewend zeg maar, zijn kameraden kwamen vroeger vaker naar zijn thuis en dan hielden ze echt game avonden samen. Dat ze letterlijk allemaal tv's en dan de playstation meepakken en met zijn alle op de bank de hele avond deden gamen :') Ik zat vroeger ook altijd al buiten en ik was altijd heel actief. Nu ben ik al wat rustiger geworden omdat ik lichamelijk sukkel.

Ikzelf hecht iets meer waarde aan samen tijd spenderen en genieten van het leven. Vooral omdat een tijdje terug een van mijn klanten (vrouw van 32) een zware hersenbloeding heeft gehad en het nog maar de vraag is of ze erdoor komt. En dat heeft bij mij de ogen extra geopend dat niks vanzelfsprekend is en dat je moet genieten van de tijd die je hebt met je partner.

Maar gelukkig is hij voor de rest echt een hele fijne partner. Heel lief voor mij, betrouwbaar en ik kan echt op hem rekenen als er iets is. Het enige struikel blok is dus in de winter samen dingen doen, want in de zomer gaat dat wel goed.

Lekker eten houden we allebei van inderdaad, heb gisteren ook al gezegd eens wat meer buitenshuis te eten of dingen te proberen en daar stond hij wel vrij goed voor open.

Concerten en festivals is niks voor hem want dat is weer super druk meestal. En ik moet ook zeggen ik hou daar ook niet zo van als we allemaal opeen staan gedrukt :+

Ik heb hem net ook een hele lijst doorgestuurd met kastelen en burchten en dat vind hij wel leuk om te doen ( wel weer geen binnen activiteit haha :') ). Hij heeft ook gezegd dat hij vaker niet gaat gamen tot savonds laat dat we nog samen film/tv kunnen kijken. En we gaan met nieuwjaar samen ergens in een andere stad nieuwjaar vieren (dus op hotel). Dus de wil is er wel, het heeft alleen wat gepush langs mijn kant nodig. Hij heeft het gisteren ook gemerkt dat ik er erg overstuur over was dus dat trekt hij zich dan wel aan gelukkig en probeert dan toch moeite te doen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 22:23

Je kan ook vragen of hij eens met een voorstel komt?

Als alles wat jij voorstelde hij te druk, koud of niet leuk vind... Nou dan zeg je toch gewoon een keer bijv. 3 januari hou ik vrij voor jou. Verras mij maar! Ik hoor wel wat we gaan doen.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 21:35

daantjuhhh schreef:

Als alles wat jij voorstelde hij te druk, koud of niet leuk vind... Nou dan zeg je toch gewoon een keer bijv. 3 januari hou ik vrij voor jou. Verras mij maar! Ik hoor wel wat we gaan doen.

Inderdaad!

Twee dingen die ik nog niet ben tegengekomen: poolen en bordspellen

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 10:12

Domi_94 schreef:
daantjuhhh schreef:

Inderdaad!

Twee dingen die ik nog niet ben tegengekomen: poolen en bordspellen

Ja! Bordspellen werkt voor ons ook.
Ik heb ook een gamende winterslaaphoudende vriend :) dan wel met name de spellen met strategie. Ik hoef niet aan te komen met een 'simpel' dobbelspel o.i.d.

;)