Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
amado7 schreef:Dat is het risico van marktplaats. Als je dat risico niet wil lopen, moet je het nieuw kopen.
Lynn_Nikita schreef:amado7 schreef:Dat is het risico van marktplaats. Als je dat risico niet wil lopen, moet je het nieuw kopen.
Daar ben ik het niet mee eens, als ik iets verkoop zet ik duidelijk de staat erbij en ook of ergens iets tuk is, vlekjes heeft, begint te pluizen of wat dan ook. Ik verwacht ook dat als ik iets 2e hands overneem de staat en evt gebreken er duidelijk bijstaat. Waarom zou ik dan nieuw moeten kopen ? Als een verkoper duidelijk is over de staat van iets kan ik op basis daarvan bepalen of dat voor mij storend is of niet
Monique schreef:Ben ik helemaal niet met je eens Beatje.
Gezien het lage bedrag en het feit dat je een tweedehand kledingstuk koopt heb je als koper zelf de plicht om te vragen of het artikel beschadigd is of vlekken heeft.
Pas als de verkoper zegt dat het in nieuwstaat is dan heb je een punt.
beatje schreef:Het verbaast me toch echt dat er mensen zijn die het normaal vinden dat er vlekjes inzitten en er niet mee inzitten een ander zo te belazeren.Of het nu voor 10 euro is of niet.Voor iemand anders kan die 10 euro best wel veel geld zijn.
Spullen die je verkoopt 2e hands of niet horen in orde te zijn.Vlekjes kleine schade of wat dan ook moet je gewoon vermelden anders val je in mijn ogen in de catagorie oplichters.
Dammie schreef:Het bestaan van zulke zeikerds weerhoudt mij ervan om dingen op marktplaats te verkopen. Ik breng het naar de kringloop of gooi het weg, ook al is het prima bruikbaar en netjes.
Ik heb geen zin in dat gedoe voor een paar centen.
Voor 10 euro een witte rijbroek die 2x gedragen is. En als TS de vlekjes niet gezien heeft, zullen ze wel niet onwijs op zijn gevallen.Mavelle schreef:Ik heb altijd een foto van alle kanten er op staan. Dan kan de koper precies zien wat ie koopt. Als ze dan eventuele vlekjes over het hoofd zien, tja...
Zo heb ik per ongeluk eens een shirtje onder een verkeerde merknaam verkochtGeen idee hoe, maar toen ik het inpakte voor verzending zag ik dat het een ander (vergelijkbaar) merk was. Ik heb de gok maar gewaagd en het verstuurd. Had ook een close up van het kaartje bij de advertentie dus misschien had ze het zelf al wel gezien.
bruintje123 schreef:Moeilijk beoordelen zo.
Wij hebben de broek niet gezien, misschien is hij inderdaad zoals jij zegt erg netjes, maar misschien is het ook wel een half zwart zitvlak.
Voor mij een reden om alleen maar dichtbij te zoeken en zelf af te halen. tientje of niet.
Want heb al vaker gezien dat de verkoper iets toch mooier vind dan ik. Ongeacht de prijs.

beatje schreef:Het verbaast me toch echt dat er mensen zijn die het normaal vinden dat er vlekjes inzitten en er niet mee inzitten een ander zo te belazeren.Of het nu voor 10 euro is of niet.Voor iemand anders kan die 10 euro best wel veel geld zijn.
Spullen die je verkoopt 2e hands of niet horen in orde te zijn.Vlekjes kleine schade of wat dan ook moet je gewoon vermelden anders val je in mijn ogen in de catagorie oplichters.
Tigra_ schreef:Als je zelf de vlekjes niet gezien heb zou ik ze niet zomaar geloven. Heb je ook foto's gezien? Ze kunnen typen wat ze willen natuurlijk.
Ik zou het er gewoon bij laten. Het is natuurlijk ook maar de vraag of de vlekjes er al op zaten toen ze het binnen kregen of dat ze het zelf gedaan hebben op een of andere manier. Als je het zelf niet hebt vast gesteld bij je thuis dan hebben ze naar mijn idee gewoon pech.
Duke schreef:'Ons bent Hollanders'. Altijd voor een dubbeltje op de eerste rang. TS had die vlekjes niet eens zelf gezien! En iemand begint hier over dat het dan oplichterij is.Voor 10 euro een witte rijbroek die 2x gedragen is. En als TS de vlekjes niet gezien heeft, zullen ze wel niet onwijs op zijn gevallen.
Inderdaad, om dit soort gezeik, geef ik meestal spullen of weg, of het gaat naar de vuilstort. Soms, als ik echt denk: hier kan iemand nog wel wat mee, zet ik het op MP en FB te koop, maar wat een gemuggenzift.
Telpeva schreef:Heb je nog wat gehoord of de vlekken er nog uit zijn gegaan in de was?
StalNollie schreef:GamblersCup schreef:Om het laatste woord te hebben? Nee hoor, ze hadden zo weg kunnen lopen.
Ik zou ook niet blij zijn met vlekken die je niet verwacht. Maar ik zou me ook realiseren dat 10 euro natuurlijk echt bijna niks is voor een rijbroek en me er niet zo aan storen.
Ik zou gewoon politie hebben gebeld en vaak heb je deze afspraken zwart op wit staan mailen/appen.
Ik breng ook weleens pony s weg ongeziend gekocht. Ik zou dus politie bellen doe dan ook alles zwart op wit.
Zgan horen er geen vlekjes in te zitten ook niet voor 10€