Mensen worden steeds kieskeuriger ..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 00:54

Je staat er nog raar van te kijken hoor.. komen ze wel degelijk voor. Gewoon bellen sturen ze gewoon netjes twee mensen.
En ja dat heb ik nagevraagd vanwege een andere melding die ik ooits heb gemaakt. Ook voor deze dingen zijn ze ( anders bel even maandag met deze vraag naar het bureau.) ( en ook fijn om te weten vanwege handel ongeziend)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 01:00

Nee, daar komen ze echt niet voor. En maar goed ook, die hebben wel wat belangrijkers te doen! :D

Als de broek als "z.g.a.n." aangeboden wordt, verwacht iemand natuurlijk geen vlekjes. Want dat is dan niet zo goed als nieuw, dat is dan gebruikt met gebruikssporen. Dus kan me de teleurstelling echt wel voorstellen. Maar 10 euro is niks voor een goede broek, al is dat geen reden om misleidend te adverteren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 01:04

Voor een dubbeltje op de 1e rang zitten. Een paar goede sokken heb je niet eens voor € 10. ;)
Maar ik verkoop niets, Ik geef het weg aan een nichtje of kennis. En als zij het niet past of leuk vindt, geeft ze het door.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 01:11

Als ik iets verkoop bekijk ik het van alke kanten en maak extra foto's van evt. gebruikssporen. Dan valt er echt niks te klagen achteraf. Als ik wat wil kopen vraag ik er naar, of er gebruikssporen op zitten. Tja, dan ben je afhankelijk van een eerlijk of oneerlijk antwoord. Als ik niet met gebruiksspiren kan leven, dan koop ik nieuw. Staldeken bv heb ik net tweedehands gekocht. Maar er is een nieuwe regendeken en een nieuwe outdoordeken onderweg vanuit de winkel. Wil geen risico lopen op "niet waterdicht".

StalNollie

Re: Mensen worden steeds kieskeuriger ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 09:41

Ach wat je wilt geloven gelukkig weet ik beter.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 09:49

Geef de dingen ook vaak gewoon weg, maar wel is meegemaakt dat er via fb (denk ach zet het is op fb) mensen kwamen die ook nog commentaar leverden.. vriendelijk verzocht om verder te kijken.dit kregen ze niet meer mee daag zeg.. en nee! Het was zeker geen oude troep.

Heb het aan goed goed gedaan.
(Kinderachtig he:) ')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 09:50

wat een gemekker om een paar vlekjes :) Het zou er voor mij ook toe doen waar die vlekjes dan zitten. In het zicht…wassen en hopen dat ze eruit gaan, niet in 't zicht…who cares, met een beetje mazzel verdwijnen ze wel na een paar wasbeurten.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:45

amado7 schreef:
Dat is het risico van marktplaats. Als je dat risico niet wil lopen, moet je het nieuw kopen.

Daar ben ik het niet mee eens, als ik iets verkoop zet ik duidelijk de staat erbij en ook of ergens iets tuk is, vlekjes heeft, begint te pluizen of wat dan ook. Ik verwacht ook dat als ik iets 2e hands overneem de staat en evt gebreken er duidelijk bijstaat. Waarom zou ik dan nieuw moeten kopen ? Als een verkoper duidelijk is over de staat van iets kan ik op basis daarvan bepalen of dat voor mij storend is of niet

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:56

Lynn_Nikita schreef:
amado7 schreef:
Dat is het risico van marktplaats. Als je dat risico niet wil lopen, moet je het nieuw kopen.

Daar ben ik het niet mee eens, als ik iets verkoop zet ik duidelijk de staat erbij en ook of ergens iets tuk is, vlekjes heeft, begint te pluizen of wat dan ook. Ik verwacht ook dat als ik iets 2e hands overneem de staat en evt gebreken er duidelijk bijstaat. Waarom zou ik dan nieuw moeten kopen ? Als een verkoper duidelijk is over de staat van iets kan ik op basis daarvan bepalen of dat voor mij storend is of niet

Hier ben ik het helemaal mee eens :j

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:59

Ik zou als koper niet blij zijn.
Ook weleens een kledingstuk gekocht waar vlekjes in bleken te zitten.

Meld het als verkoper.
Ik zou vragen of de koper er foto’s van kan maken.
Dan aanbieden iets van de prijs te halen of het terug te sturen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:20

Het verbaast me toch echt dat er mensen zijn die het normaal vinden dat er vlekjes inzitten en er niet mee inzitten een ander zo te belazeren.Of het nu voor 10 euro is of niet.Voor iemand anders kan die 10 euro best wel veel geld zijn.
Spullen die je verkoopt 2e hands of niet horen in orde te zijn.Vlekjes kleine schade of wat dan ook moet je gewoon vermelden anders val je in mijn ogen in de catagorie oplichters.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:32

Ben ik helemaal niet met je eens Beatje.
Gezien het lage bedrag en het feit dat je een tweedehand kledingstuk koopt heb je als koper zelf de plicht om te vragen of het artikel beschadigd is of vlekken heeft.
Pas als de verkoper zegt dat het in nieuwstaat is dan heb je een punt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:37

Als je zelf de vlekjes niet gezien heb zou ik ze niet zomaar geloven. Heb je ook foto's gezien? Ze kunnen typen wat ze willen natuurlijk.
Ik zou het er gewoon bij laten. Het is natuurlijk ook maar de vraag of de vlekjes er al op zaten toen ze het binnen kregen of dat ze het zelf gedaan hebben op een of andere manier. Als je het zelf niet hebt vast gesteld bij je thuis dan hebben ze naar mijn idee gewoon pech.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:39

Monique schreef:
Ben ik helemaal niet met je eens Beatje.
Gezien het lage bedrag en het feit dat je een tweedehand kledingstuk koopt heb je als koper zelf de plicht om te vragen of het artikel beschadigd is of vlekken heeft.
Pas als de verkoper zegt dat het in nieuwstaat is dan heb je een punt.

Ook daar ben ik het niet mee eens, ik vind dat je als verkoper duidelijk hoort te zijn over de spullen die je verkoopt
Nu ken ik de advertentie niet, maar als erin staat 2 keer gebruikt, zgan, ga ik ervanuit dat er geen vlekken inzitten, dan is het in mijn ogen niet meer zgan

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 15:51

beatje schreef:
Het verbaast me toch echt dat er mensen zijn die het normaal vinden dat er vlekjes inzitten en er niet mee inzitten een ander zo te belazeren.Of het nu voor 10 euro is of niet.Voor iemand anders kan die 10 euro best wel veel geld zijn.
Spullen die je verkoopt 2e hands of niet horen in orde te zijn.Vlekjes kleine schade of wat dan ook moet je gewoon vermelden anders val je in mijn ogen in de catagorie oplichters.

Ik koop of verkoop nooit iets van Marktplaats ofzo.
Maar ik vind dat je voor € 10 voor een paardrijbroek niet te hoge verwachtingen mag hebben.
Ik weet niet wat de nieuwprijs was voor deze broek en ik weet niet hoe groot en opvallend de vlekken zijn, maar mensen stellen soms hoge eisen, die niet overeenkomen met de prijs.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:01

Het bestaan van zulke zeikerds weerhoudt mij ervan om dingen op marktplaats te verkopen. Ik breng het naar de kringloop of gooi het weg, ook al is het prima bruikbaar en netjes.
Ik heb geen zin in dat gedoe voor een paar centen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:49

EJ, divoza verkoopt rijbroeken van 30 euro, koop die in een 25% actie en je hebt een broek goedkoper dan 25 euro.
Is dan 10 euro zoveel? Dan mag hij nog best heel netjes zijn. Dat het geen pikeur is is wel te begrijpen, maar vlekjes mag de verkoper dan best zelf wel vermelden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:52

Dammie schreef:
Het bestaan van zulke zeikerds weerhoudt mij ervan om dingen op marktplaats te verkopen. Ik breng het naar de kringloop of gooi het weg, ook al is het prima bruikbaar en netjes.
Ik heb geen zin in dat gedoe voor een paar centen.

maar het is toch geen gedoe als er gewoon netjes bij zou staan dat er vlekjes inzitten onbekend of die er door het wassen uit gaan ( in dit geval niet gezien maar als dat wel zo was..)
Ik vind dat niet zeiken om daar iets van te zeggen

Ik heb zo eens een wipstoeltje gekocht uit een huisdier en rookvrije omgeving, dat ding komt binnen en het stonk naar een bruincafe. Eerst maar gewassen. Dan klopt de info gewoon niet wat erbij staat en juist bij kopen op afstand is duidelijkheid belangrijk

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:26

GamblersCup schreef:
Gelukkig mochten die mensen gewoon zelf weten of de koop doorging of niet Nikass, en kon jij ze nergens toe verplichten :')

Het was dan ook mijn mening, en geen juridisch standpunt. Ik vind dat er naast je juridische rechten, ook fatsoensnormen bestaan.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:49

Ja, vindt ik ook, helemaal met je eens. Dat heeft niet iedereen (hetzelfde) helaas.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 11:54

'Ons bent Hollanders'. Altijd voor een dubbeltje op de eerste rang. TS had die vlekjes niet eens zelf gezien! En iemand begint hier over dat het dan oplichterij is. :roll: Voor 10 euro een witte rijbroek die 2x gedragen is. En als TS de vlekjes niet gezien heeft, zullen ze wel niet onwijs op zijn gevallen.

Inderdaad, om dit soort gezeik, geef ik meestal spullen of weg, of het gaat naar de vuilstort. Soms, als ik echt denk: hier kan iemand nog wel wat mee, zet ik het op MP en FB te koop, maar wat een gemuggenzift.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:01

Ik heb in een tentenkamp gewoon gelijk maar 2 nieuwe rijbroeken voor 10 euro gekocht van Harry horse.Simpel effen zwart niks moois aan maar wel praktisch ze gaan al 2 jaar mee.Ik moet zeggen dat ik daar veel van mijn spullen koop geen gezeur met dingen die niet goed zijn.

Ik snap best dat 2e hands dingen niet nieuw zijn,maar vertel gewoon eerlijk het gebrekje wat er aan mankeert evt met foto,dan is er niemand teleurgesteld.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 12:51

Heb je nog wat gehoord of de vlekken er nog uit zijn gegaan in de was?

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-17 16:32

Mavelle schreef:
Ik heb altijd een foto van alle kanten er op staan. Dan kan de koper precies zien wat ie koopt. Als ze dan eventuele vlekjes over het hoofd zien, tja...

Zo heb ik per ongeluk eens een shirtje onder een verkeerde merknaam verkocht :+ Geen idee hoe, maar toen ik het inpakte voor verzending zag ik dat het een ander (vergelijkbaar) merk was. Ik heb de gok maar gewaagd en het verstuurd. Had ook een close up van het kaartje bij de advertentie dus misschien had ze het zelf al wel gezien.

stond een foto van de voorkant, achterkant en nog de bovenkant bij met het merkje, knoop rits etc

bruintje123 schreef:
Moeilijk beoordelen zo.
Wij hebben de broek niet gezien, misschien is hij inderdaad zoals jij zegt erg netjes, maar misschien is het ook wel een half zwart zitvlak.

Voor mij een reden om alleen maar dichtbij te zoeken en zelf af te halen. tientje of niet.
Want heb al vaker gezien dat de verkoper iets toch mooier vind dan ik. Ongeacht de prijs.

Niet echt een duidelijke foto want had ze al verwijderd en de advertentie ook. Maar dit is de broek. Gewoon een simpele dat wel maar netjes wit en zo was de achterkant ook
Afbeelding

beatje schreef:

ik heb de broek voor verkoop op de foto gezet zowel voor als achterkant en nog een foto van de bovenkant waar het merkje te zien was.
de vlekjes moeten wel heel miniscuul zijn anders had ik ze gezien en dat ook vermeld in de advertentie.

ze woont nog geen kwartier bij me vandaan, miss wel 10 min met de auto maar ze wilde zelf dat ik hem opstuurde naar haar.

Ga om een bedrag van €10 niet iets terug nemen, als ze er nou veel meer voor betaald zouden hebben dan vind ik het wat anders.

Heb haar gevraagd waar de vlekjes zaten

Tigra_ schreef:
Als je zelf de vlekjes niet gezien heb zou ik ze niet zomaar geloven. Heb je ook foto's gezien? Ze kunnen typen wat ze willen natuurlijk.
Ik zou het er gewoon bij laten. Het is natuurlijk ook maar de vraag of de vlekjes er al op zaten toen ze het binnen kregen of dat ze het zelf gedaan hebben op een of andere manier. Als je het zelf niet hebt vast gesteld bij je thuis dan hebben ze naar mijn idee gewoon pech.

naja ze woont bij me om de hoek (10 min met de auto) dus ze had langs kunnen komen om de broek te passen en of te bekijken maar wilde het liever opgestuurd. ook prima.
heb nu gevraagd waar de vlekjes zaten omdat ik wel benieuwd ben nu aangezien ik ze zelf niet gezien heb

Duke schreef:
'Ons bent Hollanders'. Altijd voor een dubbeltje op de eerste rang. TS had die vlekjes niet eens zelf gezien! En iemand begint hier over dat het dan oplichterij is. :roll: Voor 10 euro een witte rijbroek die 2x gedragen is. En als TS de vlekjes niet gezien heeft, zullen ze wel niet onwijs op zijn gevallen.

Inderdaad, om dit soort gezeik, geef ik meestal spullen of weg, of het gaat naar de vuilstort. Soms, als ik echt denk: hier kan iemand nog wel wat mee, zet ik het op MP en FB te koop, maar wat een gemuggenzift.

naja omdat de broek maar 2x gedragen was (helaas bij mijn middel toch te strak, kindermaatje) vond ik het zonde om hem zo in de kliko te gooien. Helaas geen bekende die er wat aan heeft want die hebben allemaal een grotere maat dus dacht zo iemand voor niet al te veel geld nog blij te kunnen maken met een goede broek. Was een kindermaat (maat 164) dus voor een eerste wedstrijd willen ouders dan niet teveel uitgeven wat ik goed snap

Telpeva schreef:
Heb je nog wat gehoord of de vlekken er nog uit zijn gegaan in de was?

nee, heb nu ook gevraagd waar de vlekjes dan zaten
Laatst bijgewerkt door Leo op 22-12-17 08:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Meerdere berichten achter elkaar samengevoegd.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 17:06

StalNollie schreef:
GamblersCup schreef:
Om het laatste woord te hebben? Nee hoor, ze hadden zo weg kunnen lopen.

Ik zou ook niet blij zijn met vlekken die je niet verwacht. Maar ik zou me ook realiseren dat 10 euro natuurlijk echt bijna niks is voor een rijbroek en me er niet zo aan storen.

Ik zou gewoon politie hebben gebeld en vaak heb je deze afspraken zwart op wit staan mailen/appen.

Ik breng ook weleens pony s weg ongeziend gekocht. Ik zou dus politie bellen doe dan ook alles zwart op wit.

Zgan horen er geen vlekjes in te zitten ook niet voor 10€

Hmmm.. De politie bellen voor een rijbroek? Serieus?
Neehoor, dat is het risico van iets ongezien kopen. Ze gaf ook al aan dat ze hem nog een keer in de was ging doen en verwacht dat de vlekjes er dan wel uit zouden zijn.

Verder is het verkopen en van een pony toch heel wat anders dan een rijbroek.