Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MarliesV schreef:Paarden 24/7 op het land gooien, zorgen dat ze binnen kunnen komen?
Slowfeeder maken voor het hooi die je maar 1x per dag hoeft te vullen. Water automatisch.
Dan blijft alleen 2x per dag voeren over (kan misschien 1 van je ouders ook wel) en ff de bak/weide uitmesten (voor een paard en een pony is dat een kruiwagen per dag). Dat moet prima te combineren zijn met een studie of een fulltime baan.
Alleen schiet vaak het rijden/mennen/werken er bij in met de paarden. Maar goed, gezien de blessure en de leeftijd loop je daar niet tegenaan.
) bruintje123 schreef:7:15 opstaan vind ik een erg luxe tijd.
Sta een uur eerder op en je kan alles gedaan hebben
(qua stalling). Ik zie deeltijd zelf ook niet zo zitten eigenlijk..
.
. Ze krijgen geen brok, godzijdank dat scheelt een boel gedoe
. (en nu je vervolg haha) : wij hebben ook van die kuipen waar 80/90 liter in kan. Dat drinkt mijn grote vriend binnen 1 dag leeg en mijn shets doen er 3/4 dagen over(samen)(mijn paard en de shets staan apart in aparte schuilstal + paddocks) Ik zal het hooi sowieso dan wel 's avonds klaarmaken voor de volgende ochtend en evt. nog meerdere dagen(we hebben een paar slowfeederzakken) 
.
.
En inderdaad zijn je uren niet altijd de hele dag op HBO. Ik denk dat het zijn weg wel vindt voor je... Elpharo schreef:HOi hoi, ik zie dat er veel goede tips zijn gegeven en ik denk dat je het wel redt. Zeker gezien het feit dat je er nu alvast over nadenkt. Ik moest ook 1.15 uur reizen enkele reis en ik kan je vertellen dat je onwijs veel gedaan kan krijgen in dat uur. Ik hoefde bijna niks meer te doen daarbuitenom. Het betekende wel dat ik bewust in de ochtend mijn opleidingsgenootjes niet opzocht. Dat scheelt namelijkEn inderdaad zijn je uren niet altijd de hele dag op HBO. Ik denk dat het zijn weg wel vindt voor je...