Kledingverkopers en klanten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doe jij

Kledingverkoper (geweest): altijd proberen te verkopen!
1 (0%)
Kledingverkoper (geweest): alleen verkopen als de klant blij is met het kledingstuk.
23 (13%)
Kledingverkoper (geweest): alleen verkopen als het veel geld oplevert (bijv. 80+ euro)
Geen stemmen
Kledingverkoper (geweest): Eerlijkheid, het staat niet.
12 (6%)
Geen kledingverkoper (geweest): altijd proberen te verkopen!
4 (2%)
Geen kledingverkoper (geweest): alleen verkopen als de klant blij is met het kledingstuk.
69 (40%)
Geen kledingverkoper: alleen verkopen als het veel geld oplevert (bijv. 80+ euro)
1 (0%)
Geen kledingverkoper (geweest): Eerlijkheid, het staat niet.
62 (36%)

Totaal aantal stemmen: 172

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:25

Klant laten kopen wat hij wil kopen.
Als een klant hulp wil of je mening dan vraagt hij dat wel :j

Ben overigens geen kledingverkoper en ook nooit geweest.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:27

Dizzy505 schreef:
Ik ben zelf verkoopster in een winkel en ik ben zeker voor eerlijkheid. Aller eerst vertel ik vaak de klant eerlijk hoe de maat valt en of deze goed bij haar past dus of het artikel niet te groot of klein is. Hierop reageerd de klant dan vaak met zijn persoonlijke wens. Of de klant draagt het artikel graag te klein of groot of ik pak voor de klant een andere maat. Maar wanneer een klant dit zelf mooi vind wanneer haar "zwembandjes" te zien zijn vind ik dat je dit als verkoopster maar zo moet laten.
Ik doe mijn best om mensen een kledingstuk te verkopen wat naar hun zin is. En niet het gene dat ik mooi vind staan, zij moeten het dragen niet ik. Uiteraard vertel ik het wel of de maat goed is of het bij het figuur past maar wel op zo'n manier dat de klant zelf kan bepalen wat die er van vind.

Dit.. En ik werk al tien jaar bij Zeeman.. Dus heb er al heul veul zo voorbij zien komen.. :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 11:57

Ik verkoop geen kleding, maat brillen. Zelf ben ik altijd eerlijk. Als ik iets niet mooi vind (vorm, kleur) staan, dan geef ik dat aan. Bv dit montuur maakt u wat flets of dit wordt erg hard of de vorm past niet bij uw gezicht. Meestal komen de partners mee en vragen mensen mijn advies. Als ze dan een selectie van 5 monturen hebben worden die stuk voor stuk opgezet en dan willen ze graag dat ik een eind oordeel geef. Ik kijk als eerste of een monatuur niet te groot of te klein is, want daar komen bij het dragen geheid problemen van en dat geef ik dan ook aan bv montuur staat u goed maar hij is te groot of te klein. Verder wacht ik altijd eerst af wat de partner dan het mooist vind en geef daarna pad mijn eigen mening. Op dat moment heeft de klant alleen nog monturen die allemaal zouden kunnen maar waarvan de ene dit persoonlijk mooier vind en de ander het andere. Dat geef ik dan ook aan dat ík dit mooier vind, maar dat ze kwa pasvorm, vorm en kleur allemaal kunnen dus dat de klant zich prettig bij het montuur moet vinden.
Zo heb ik ook wel eens een klant gehad die dus iets nam wat ik echt niet mooi vond, ze weet ook dat ik het niet mooi vind, maar nam hem toch. Dan heb ik naar eer en geweten gehandeld . Ik vind dat ook belangrijk om eerlijk te zijn en een hoop klanten komen specifiek bij mij wat uitkiezen omdat ze weten dat ik recht voor zn raap ben en ze niet iets probeer aan te smeren.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:03

Geen kleding verkocht, wel schoenen ;)

Maar ik hoef geen ongevraagde mening. Meestal weet ik wel wat ik wel of niet leuk vind.
Twijfel ik wel zelf en vraag ik input van de verkoopster wil ik graag een eerlijk antwoord. Bijv dat ze zegt dat een maatje groter of kleiner misschien mooier gaat zitten. Of dat de kleur me wat flets staat en ik beter een andere kan nemen ofzo. Ja, dat waardeer ik dan!

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:12

Ik heb het ook met schoenen gehad. Dr. Martens om precies te zijn. Vind ze geweldig, maar toen ik ze aanhad stonden ze me écht niet. En die verkoopster bleef maar roepen hoe geweldig ze me stonden.

Daarom mijd ik verkopers in winkels het liefste, vooral als het om kleding gaat. Ik bepaal zelf wel of iets me staat of niet. En als ik het wel mooi vind en de verkoper niet heeft ze pech, want ik moet het dragen. Ik stond laatst een broek te passen in de Vero Moda en de verkoper wilde zich er zo graag mee bemoeien dat ze het gordijn open trok toen ik net in mijn onderbroek stond. Ben totaal niet preuts maar dat kon ik toch niet waarderen 8)7

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:24

Ik kan me die laatste optie eerlijk gezegd niet voorstellen. Er zijn zoveel verschillende soorten kleding, niet iedereen houdt van hetzelfde. Wie is de verkoper dan om te zeggen dat het niet staat als de klant er heel blij mee is?
Ik vind dat ze dan hooguit kunnen zeggen dat een maatje groter of kleiner beter zit, maar "het staat je niet" zou ik niet waarderen.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 12:31

Ik heb liever dat ze gewoon niks zeggen en me met rust laten tenzij ik ze zelf graag iets wil vragen. Maar ik kom dan ook meestal niet in kleine speciaalzaken. Ik hoef sowieso geen advies van iemand met een totaal andere kledingsmaak en lichaamstype dan ik. En om eerlijk te zijn vind ik verkoopsters er altijd een beetje uitzien als 13 in een dozijn modemeisjes. Ik ontwijk ze altijd.

Sonja_vR

Re: Kledingverkopers en klanten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 20:19

Ik ga met sunshine en yellowgray mee, eerlijkheid prima
Maar als ik ern mening wil van een verkoper dan vraag ik er wel om

Dua als de klant niet heeft laten merken dat een mening gewaardeerd word of nodig is
Dan zou ik me er niet mee bemoeien

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:14

Niet dat ik vaak kleding haal.. maar van mij hoeft er geen verkoper bij te staan. Als ik hun mening wil, vraag ik het wel. Sterker nog: geeft iemand me ongevraagd advies ben ik snel de winkel uit..

Ooit een keer wat grappigs gehad: ik ging met een vriendin naar een paardenwinkel, en paste een rijbroek. Ik kwam het hokje uit, en zag mijn vriendin zo :wow: :oo kijken. De verkoopster erachter ook al, dus ik schrok. Komt mijn vriendin snel naar me toe, en slaakt een zucht:"ohhhh, je hebt wél een broek aan!' Een huidskleurige broek was dus geen juiste keus _O-