Als een klant hulp wil of je mening dan vraagt hij dat wel
Ben overigens geen kledingverkoper en ook nooit geweest.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dizzy505 schreef:Ik ben zelf verkoopster in een winkel en ik ben zeker voor eerlijkheid. Aller eerst vertel ik vaak de klant eerlijk hoe de maat valt en of deze goed bij haar past dus of het artikel niet te groot of klein is. Hierop reageerd de klant dan vaak met zijn persoonlijke wens. Of de klant draagt het artikel graag te klein of groot of ik pak voor de klant een andere maat. Maar wanneer een klant dit zelf mooi vind wanneer haar "zwembandjes" te zien zijn vind ik dat je dit als verkoopster maar zo moet laten.
Ik doe mijn best om mensen een kledingstuk te verkopen wat naar hun zin is. En niet het gene dat ik mooi vind staan, zij moeten het dragen niet ik. Uiteraard vertel ik het wel of de maat goed is of het bij het figuur past maar wel op zo'n manier dat de klant zelf kan bepalen wat die er van vind.

kijken. De verkoopster erachter ook al, dus ik schrok. Komt mijn vriendin snel naar me toe, en slaakt een zucht:"ohhhh, je hebt wél een broek aan!' Een huidskleurige broek was dus geen juiste keus