Wat is jouw december ergernis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Def

Re: Wat is jouw december ergernis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:20

Grootste ergernissen:

1. Het weer : koud, regen, sneeuw
2. Vuurwerk
3. De film Home Alone voor de twintig duizendste keer op tv met kerst. Deel 1 t/m 20

Positieve aan december is mijn verjaardag ;)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:20

Laurora schreef:
@hilary oh mijn hemel, inderdaad, kerstliedjes! En dan ook gewoon 3000x per dag dezelfde nummers...verschrikkelijk!

Ik heb de radio eigenlijk alleen in de auto aan en zap tussen zenders; ik hou niet van slap prutsmuts tussen de liedjes door en vind ook niet alle liedjes leuk. Ik hou m'n vingers dus aan de knoppen tot ik wat leuks heb gevonden. Ben inmiddels weer vrij goed getraind in het herkennen van iets kersterigs binnen vier noten :D

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:21

Oh fijn nog meer mensen die zich ergeren aan gezellig 'moeten' doen....

Ik hou niet van december door:
- de zwarte pieten discussie.
- anderhalve maand lang kerstmuziek.
- mega drukte in de supermarkten.
- producten die daardoor uitverkocht zijn of spontaan duurder.
- vroeg donker.
- je verplicht voelen ergens heen te moeten met de feestdagen want alleen thuis zitten vinden mensen vreemd of sneu.
- vuurwerk.
- het elkaar moeten zoenen op het werk na o&n.
- mega drukte in de sportschool na de vakantie.
- en er schiet me over 5 minuten wel weer wat te binnen -:(-

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:23

Dit.
Hier op het werk iedere ochtend skyradio, en ik word echt helemaal krankjorum. Ik weet gewoon exact welke nummers ze gaan draaien. Verschrikkelijk.

Hilary schreef:
Skyradio is momenteel een grote ergernis. Al ruim een maand van te voren is de verhouding Kerstliedje / gewoon liedje ongeveer 3:1 *zap*

C_PMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:24

Inderdaad, weer die discussie over zw*rte piet..

En de kou, absoluut de kou! :brr:

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:28

Def schreef:
Grootste ergernissen:

2. Vuurwerk
3. De film Home Alone voor de twintig duizendste keer op tv met kerst. Deel 1 t/m 20

1 ergernis minder dit jaar :')
home alone komt niet meer op tv

charysaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:28

har166 schreef:
Oh fijn nog meer mensen die zich ergeren aan gezellig 'moeten' doen....

Ik hou niet van december door:
- de zwarte pieten discussie.
- anderhalve maand lang kerstmuziek.
- mega drukte in de supermarkten.
- producten die daardoor uitverkocht zijn of spontaan duurder.
- vroeg donker.
- je verplicht voelen ergens heen te moeten met de feestdagen want alleen thuis zitten vinden mensen vreemd of sneu.
- vuurwerk.
- het elkaar moeten zoenen op het werk na o&n.
- mega drukte in de sportschool na de vakantie.
- en er schiet me over 5 minuten wel weer wat te binnen -:(-

:') :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:32

Maaike_Ma schreef:
Def schreef:
Grootste ergernissen:

2. Vuurwerk

1 ergernis minder dit jaar :')
home alone komt niet meer op tv

Serieus?? -O- Dat vind ik dan weer een ergenis :')

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:33

xDenies schreef:
De decembermaand is mijn grootste favoriet van alle maanden. Ik geniet van alle lichtjes en de warmte die ineens iedereen uitstraalt.

Echter .. vind ik het jammer dat het allemaal in het teken staat dat je samen moet zijn. Dat je de kerst niet alleen zou kunnen vieren of dat je niet gewoon lekker bankhangend er door heen kan gaan. Dat oud&nieuw in het teken staat van hand in hand het nieuwe jaar in. Vooral de bijkomende reclames irriteer ik mij vol aan.

Voor heel veel mensen is dit een vreselijke periode door dat gevoel. Je mist degene die je bent verloren. En als je net een relatie breuk hebt dan wordt je er al helemaal niet vrolijk van (is gelukkig al weer even geleden!)

Maar dat is mijn ergernis. Ik ben niet alleen, maar het voelt soms heel erg alsof het niet compleet is door de reclames. :')

Dit had ik kunnen typen. :+

Ik houd van kerst en O&N, alle lampjes en de sfeer. <3
Maar inderdaad het maatschappelijk verantwoorde samen moeten zijn gevoel. Als ik een keer geen O&N plannen heb door wat voor reden dan ook, scheve blikken van mensen die vinden dat dat niet kan (of het zielig vinden voor je).
Begrijp me niet verkeerd, ik ben juist graag bij familie & vrienden, maar het is zo'n hokje. :Y)

En daarnaast het verplichte Gelukkig Nieuwjaar wensen op 1 januari aan iedereen die je spreekt... Doe maar niet.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:36

home alone komt volgens mij wel hoor. Net nog reclame van gezien

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:49

Hij draait zelfs weer in de bios dit jaar {:)-:(

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 22:55

Ik erger me echt dood aan de jaarlijks terugkerende zwarte pieten discussie! Dat staat met stip op nr 1.

Als 2e komt vuurwerk

En als 3e vieze drap sneeuw (laat er maar een mooi pak stevige sneeiw komen die ook daadwerkelijk blijft liggen) en ijzel

Het gezellig moeten zijn daar doe ik niet meer aan mee, heb ik zin ga ik wel, heb ik geen zin ga ik niet. Dus die ergenis is voor mij voorbij

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:02

Verwende kinderen met sinterklaas....hoorde zelfs een verhaal van een kind die zijn kado retour afzender deed: hij gooide het terug in de haart.

Zwarte pieter discussie. Kinderachtige mensen

De eeuwige discussie waar we kerst vieren en dat iedereen afhankelijk is van mij omdat ik werk met kerst (in het ziekenhuis kerstbaby's vangen). Ga alstjeblieft lekker kerst vieren zonder mij. Na het werk ben ik moe en ik wil niet de spelbreker zijn.

Gelukkig ontvluchten we daarna direkt Nederland en vieren oud en nieuw aan de Middelandse zee.
Liefst zou ik drie weken wegblijven: dat gekus van collega's voor nieuwjaar vind ik heel ongemakkelijk.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:30

De zwarte pieten discussie..

Ben blij dat baardmans weer vertrekt!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 23:31

Ik hou van december <3. Word alleen gek van al die druktes in de winkels! Maar gelukkig kunnen we het meeste ook gewoon online bestellen :D.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:33

Wij hebben ook nogeens eigenlijk drie en volgend jaar vier verjaardagen in december waarvan er twee op Oudjaarsdag :wave: Morgen krijgt mijn dochter een keizersnede dus het wordt een nog duurdere maand!

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:38

Wij vieren geen kerst meer, distantiëren ons overal van, we gaan lekker klussen.
Grootste ergernis; het idee dat er zogenaamd een Christelijk feest gevierd wordt.
En al die kerstbomen... >;)

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:52

Mijn grootste december ergernissen zijn toch wel de hysterie en verplichtingen rondom 5 december en de kerstviering op de scholen van onze kinderen.

Voor 5 december worden de kinderen al opgehitst met dat Sinterklaas weer in aantocht is, het wordt gevierd op het werk van mijn man,op school en uiteraard thuis ook.

Zodra hij het land weer uit is staat de basisschool in het teken van kerst, ze gaan 1 dezer dagen kerstbakjes maken,er komt een kerstdiner waar je als ouder een gerecht moet kiezen om te maken voor +- 20 kinderen ( in mijn geval is dat maal 3, want we hebben er nog 3 op de basisschool zitten), zoals het er naar uitziet heeft onze oudste kerstgala op het voortgezet, behalve hem brengen en halen hoeven we voor hem als het goed is verder niets te doen.

Eenmaal in de kerstvakantie en wij tot rust kunnen komen, worden we alle zes ziek ( al hoop ik dat het ons deze kerstvakantie bespaard blijft :+ )

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:58

al die collecte's en goede doelen die zich zelf aandienen!

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:59

Mijn poedersuiker schoonfamilie... Oh wacht dat geldt het hele jaar _-:(

Wij doen al jaren surprises met sinterklaas en vriendin van schoonzus vind dat niet leuk en wil er dan niet meer bij zijn.
Dus dit jaar voorgesteld aan aan schoonzus om alleen kadootjes te doen zodat d'r vriendin er dan bij is: " nee, we willen graag surprises doen" -:(-

Kerst:

Mijn man heeft tegen zijn moeder gezegd dat we dit jaar kerst vieren met mijn familie ( is in 7 jaar nog nooit gebeurd omdat schoonmoeder ons opeist).
Begreep ze, geen probleem.
Maar vervolgens wel lopen zeiken dat ze met kerst alleen is. {:)-:(

En dan oud en nieuw.... Laat maar ik heb jullie al genoeg verveeld..

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:01

Dat hele zwarte pieten gezeur. Ik ben er zo ontzettend klaar mee.

Dat het zo gruwelijk druk is in de maand december (ook nog heel veel verjaardagen, naast de feestdagen).

Vuurwerk (mooi op oud en nieuw zelf, maar ik schijt bagger de dagen ervoor van die kl*te rotjes)

En Home Alone is zo leuk. Ik denk er zelfs aan om 'm in de bios te gaan zien. Als ie dan toch draait :D

En wat de overdosis kerstmuziek op de radio betreft, lang leve Spotify en de tig top 1000 (en meer) lijsten op de radio.

Yank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:01

Vanaf half november non stop kerstmuziek op de radio (doe dat lekker een week voor Kerst of zo).

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:03

De zwarte pieten discussie en vuurwerk.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:06

De hypocrisie dat er alleen in december aan naasten wordt gedacht.

Wees toch lief voor elkander het hele jaar door, mensen :+:

Zoiets maakt de wereld zo veel mooier!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 10:11

mensen die niet normaal met vuurwerk om kunnen gaan, prima dat je afsteekt, maar hoe verzin je het om het naar mensen en dieren te gooien of dat soort ongein.