Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Was de eerste en laatste keer dat ik die persoon heb gezien en dat houd ik ook graag zo. Ik hoopte dus dat ik het verkeerd gezien had. Om nou iemand die je net een halfuur kent te beschuldigen van het stelen van nog geen 300 gr satésaus.... 
primera schreef:Ik ken iemand die het al meer dan 35jaar doet, en goed ook zelfs als het achter glas staat en de verkoopster het pakt, gewoon in een gesprek met de verkoopster heeft ze het allang binnen. Ik heb haar nooit verlinkt maar ze doet het ook alleen en als ze een rotbui heeft.
Maar bij bv mijn kinderen pak ik het gelijk aan, kind eigen dat ze het ooit eens proberen (bewust of onbewust) mijn middelste zoontje is wel een hardnekkige om aan te pakken. Daar moet ik echt continue op letten want als je die even uit het oog verliest heeft die alweer wat te pakken (van alles geprobeerd erin, terug brengen als ik erachter kom. Tot de hulp van winkelpersoneel erbij om het af te leren) misschien dat mensen tips erin hebben. Denk dat het gewoon een hele lange adem is met doorzetten erin, zoals met alles bij hem.
annaburg schreef:Ik werk zelf in een winkel en wij hebben altijd geleerd om bij een verdacht persoon er gewoon bij de staan en een nietszeggende opmerking te maken, zoals "kunt u het vinden?". Dit zou ik dan dus ook doen als ik zoiets in een andere winkel zie.
Marocje schreef:annaburg schreef:Ik werk zelf in een winkel en wij hebben altijd geleerd om bij een verdacht persoon er gewoon bij de staan en een nietszeggende opmerking te maken, zoals "kunt u het vinden?". Dit zou ik dan dus ook doen als ik zoiets in een andere winkel zie.
Soms vind ik dit dus wel naar om te lezen: als ik in een winkel ben en iemand vraagt mij dat (terwijl ik niet heel hulpbehoevend kijk) vraag ik me meteen af of diegene dacht dat ik wat wilde stelen?
Tja, ik denk teveel wat een ander zou kunnen denken
gekvanfleur schreef:primera schreef:Ik ken iemand die het al meer dan 35jaar doet, en goed ook zelfs als het achter glas staat en de verkoopster het pakt, gewoon in een gesprek met de verkoopster heeft ze het allang binnen. Ik heb haar nooit verlinkt maar ze doet het ook alleen en als ze een rotbui heeft.
?????
Nee meneer de rechter, ik voel mij niet schuldig. Ik had namelijk een rotbui en doe het alleen..
Serieus, dus omdat jij isues hebt in je leven moet een ander daarvoor opdraaien? Het wordt ook steeds gekker.
Mondy schreef:Primera serieus ? Je kent iemand die dat al 35 jaar doet maar je doet er niks mee ? Want ze doet het alleen als ze zich rot voelt.... wauw.
Brengt ze de spullen dan ook naar mensen die zich dagelijks rot voelen en geen geld hebben maar wel het fatsoen hebben om met hun tengels van die spullen te blijven ?
namiro schreef:snap niet dat je met zo iemand om blijft gaan maargoed..
mysa schreef:Ik zou, geloof ik niets zeggen. Zeker niet als het om iets relatief kleins gaat.