Doe jij 's avonds open als de deurbel gaat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette0

Re: Doe jij 's avonds open als de deurbel gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:38

Als ik niks/niemand verwacht doe ik sowieso de deur niet open. :=
's Avonds dus ook niet. Het is toch alleen maar gezeur van loterijen, kerk oid.

Helaas geen manier om stiekem te kijken wie er voor de deur staat. Dat is wel jammer. :P

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:50

Als ik niemand verwacht doe ik ook niet open. Meestal kijk ik wel even door het intercom schermpje en als ik ze niet herken laat ik ze lekker staan. Mocht t een bekende zijn, zou ik wel open doen. Maar er staat eigenlijk nooit iemand onverwachts voor de deur. Ja m'n ouders soms, maar die hebben zelf een sleutel :+

Meestal is t volgens mij dan ook voor de buren en duwen ze beneden weer eens op de verkeerde bel. We hebben 5 appartementen hier en de staan geen huisnummers naast de deurbellen :=

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:51

Ik woon afgelegen, heb 4 aardige waakhonden zitten.
De kans dat er al aangebeld word is klein, bellen ze wel aan en de honden slaan aan zijn ze vaak snel weg.
Tenzij ze me echt nodig hebben.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 22:51

Hangt van de situatie af en hoe laat. Ik kan niet zien wie er voor de deur staat. Honden gaa flink te keer. Als het donker is vraag ik door de brievenbus heen wie het is en wat ze komen doen. Postpakjes meneer houdt dan zijn aanmeld kastje voor de brievenbus. Bij twijfel blijft de deur dicht, paar keer gehad in hele wat jaren. Meestal was het of collecte bekende mevrouw, buren of pakje meneer

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:04

Ik zou niet weten waarom niet. Ik heb overigens geen deurbel. Maar als er een roepende voor de poort staat ga ik daar gewoon heen om te zien en te horen wat er is. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:05

Liever niet := , heb de gordijnen vroeg dicht en laat ze ook gerust staan . Ben niet bang maar op idiote tijdstippen aan bellen is gewoon suf }:0

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:16

bij mijn ouders thuis wel. Komen ook wel vaak buren of vrienden langs die dan aanbellen. Maar dat is een veilige buurt waar niet zomaar rare figuren langs komen.
Waar ik nu voornamelijk woon zou ik dat zeker niet doen. Veel criminaliteit en alcohol/drugsgebruik in de wijk. Je kan ook niet zien wie er aanbelt aangezien het een flat/appartementje is. Maar als ik niemand verwacht doe ik eigenlijk sowieso nooit open hier. Je zou maar een zwerver of iemand onder invloed het gebouw binnen laten :+
Het ligt dus aan de wijk :)

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:20

Ik doe niet open overdag ook niet tenzij ik een pakketje verwacht of een vriendin. Verder doe ik nooit open

alexonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:26

Heb een camera bij de voordeur hangen, dus ik kijk eerst. Is het een bekende gaat de deur open, bij een onbekende blijft die dicht.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:29

callum schreef:
Ik doe niet open overdag ook niet tenzij ik een pakketje verwacht of een vriendin. Verder doe ik nooit open

Ben best wel verbaasd over hoeveel mensen niet opendoen als ze niemand verwachten, ongeacht het tijdstip.
Waarom niet?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:31

Kinke schreef:
callum schreef:

Ben best wel verbaasd over hoeveel mensen niet opendoen als ze niemand verwachten, ongeacht het tijdstip.
Waarom niet?

Waarom wel? Ik zit niet te wachten op bezoek. Thuis is mijn privé, omgaan met andere mensen doe ik buitenshuis.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:33

Ikke wel, laatst nog een dronken mevrouw die de weg kwijt was om 00.30. Scheelt wel dat ik een heule grote DH heb...

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:35

Hier zou ik wel gewoon open doen, woon nu in een huis in een dorp maar toen ik in een appartement in de stad woonde en met nog vijf andere appartementen het portiek deelde werd er toch met enige regelmaat op de verkeerde bel gedrukt, zelfs midden in de nacht wel eens. Op den duur ben je er dan wel klaar mee, al keek ik wel altijd even uit het raam wie het was.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:38

Ja hoor, geen probleem. Gelukkig niet snel bang. Nog nooit enge dingen daardoor meegemaakt. Al wel eens iemand in nood kunnen helpen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:43

Westhof schreef:
Als de bel gaat terwijl ik niemand verwacht kijk ik eerst uit het raam voordat ik de deur open doe. Ik zou het niet negeren, je weet nooit wat er aan de hand kan zijn.

Dit inderdaad!

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:44

Ik doe altijd m’n jas aan, is het iemand waar ik zin in heb zeg ik kom binnen ben net thuis of anders zeg ik sorry ga net weg :') maar wacht meestal gewoon tot huisgenoot open doet

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:44

Ik doe altijd open, denk daar niet eens over na. De reacties hier zijn voor mij echt :wow: zo weinig mensen die open doen.
Ik woon in een dorp in een gewone straat.
Ik kan zo zien wie er voor de deur staat.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:46

Ik kan gewoon door het raam kijken hier, en zien wie er aanbelt.
Als het niet vertrouwd is zou ik niet open doen natuurlijk.
Maar dat is nog nooit gebeurd gelukkig.
Ik woon dan ook meer op het het rustige platteland, dat zal ook wel schelen. :)
Laatst bijgewerkt door mika11 op 01-12-17 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Wat bijzonder dat er zoveel mensen zijn die savonds de deur niet open durven doen terwijl ze dat overdag wel doen.

Freggle_Edge

Ik doe altijd open. Neem wel de hond mee het halletje in.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:47

Goof schreef:
Wat bijzonder dat er zoveel mensen zijn die savonds de deur niet open durven doen terwijl ze dat overdag wel doen.

Ik weet niet of dat wel zo is hoor, ik denk dat heel veel mensen ook overdag niet open doen.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:49

Ik doe nooit open 's avonds. Eigenlijk niet eens uit angst maar omdat ik er geen zin in heb. Als ik iemand verwacht natuurlijk wel. Als t bekenden zijn bellen ze me wel dat ze voor de deur staan.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:50

Bij ons ligt 's avonds de bel eraf. Ons zoontje slaapt heel licht en de bel maakt hem wakker. Als de bel erop zit, kijk ik eerst wie er aan de deur staat. Als het iemand zonder bedrijfsjas/collectebus/pakketje is, stuur ik mijn vriend eropaf.

Te veel Opsporing Verzocht gekeken.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 23:52

Als ik alleen thuis ben doe ik 's avonds in principe ook niet open. Wij hebben een drive in woning dus ik kan niet zien wie er voor de deur staat, als ik niemand verwacht blijf ik dus lekker zitten. Vrienden en familie weten wel dat ze via de zijdeur binnen kunnen komen of ze bellen van te voren.

Als mijn man thuis is ligt het er aan, de ene keer loopt hij wel naar beneden en de andere keer niet.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 00:03

_Zoe schreef:
Ik doe altijd m’n jas aan, is het iemand waar ik zin in heb zeg ik kom binnen ben net thuis of anders zeg ik sorry ga net weg :') maar wacht meestal gewoon tot huisgenoot open doet

Haha deze vind ik echt geniaal!

's Avonds laat ik mijn vriend de deur openen. Is hij niet thuis blijft de deur dicht, tenzij ik iemand/iets verwacht. Of ik kijk eerst uit het raam. :j