Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en ja ik heb ook honden en paarden, maar mijn hemel er kan en mag straks helemaal niks meer in dit land omdat er altijd wel weer mensen zijn die het ergens niet meer eens zijn of op hun tere zieltje zijn getrapt!
Magrathea schreef:Van mij mogen ze het ook verbieden hoor. Of voor mijn part een tussenfase waarin je een bepaald gewicht aan buskruit toestaat oid, daar is vast wel op te bedenken (en dan heb je gelijk een richtlijn om dat zware geschut in te nemen).
KarinLF schreef:weet je , laten we alles afschaffen, Sinterklaas, kerst pasen pinksteren, koningsdag, vuurwerk (ben ik nog wat vergeten)
Wat een betutteling allemaal in dit landen ja ik heb ook honden en paarden, maar mijn hemel er kan en mag straks helemaal niks meer in dit land omdat er altijd wel weer mensen zijn die het ergens niet meer eens zijn of op hun tere zieltje zijn getrapt!
zo, dacht gooi het er ff uit
Janneke2 schreef:Het lijkt opeens snel te gaan.
De onderzoeksraad voor de veiligheid, de politie bij monde van de corpschef - en hopelijk zometeen ook nog de 2e Kamer.
Dan wordt nieuwjaar 2019 heel anders en veel leuker 'ingeluid'.
Scheepstoeters - ik ben Rotterdamse en die hoorde je de eerste minuut van het nieuwe jaar (voor de knallen begonnen) door de hele stad.
Kerkklokken, midwinterhoorn - prachtig spul.
En wie weet gaan we ratelen of nog weer wat anders.
En sterretjes en carbid blijven waarschijnlijk toegestaan.
Margrietjuh schreef:Magrathea schreef:Van mij mogen ze het ook verbieden hoor. Of voor mijn part een tussenfase waarin je een bepaald gewicht aan buskruit toestaat oid, daar is vast wel op te bedenken (en dan heb je gelijk een richtlijn om dat zware geschut in te nemen).
Die regels zijn er, en worden met het vuurwerk wat in NL verkocht wordt netjes gehandhaafd.
Die hele harde knallen, granaten gelijk, zijn illegaal vuurwerk wat gekocht wordt in het buitenland.
Van mij mogen ze het helemaal afschaffen, al vrees ik voor het handhaven, men kan nu de invoer en het gebruik van dat illegale spul al niet eens onder controle krijgen...
xxCYNNxx schreef:dit idd. Het commerciele vuurwerk is nu niet bepaald de boosdoener, maar juist het illegale spul. Het legale knalvuurwerk mag amper die naam dragen, zo weinig knal zit daarin.
Kuggur schreef:Vjestagirl schreef:Ik vind er zelf niets aan, maar als k zie hoeveel lol de buurjongens ermee hebben, en m'n broer, en alle anderen, dan stel ik voor dat we het nog wat vaker toestaan.
Vind je niet dat de prijs voor dat, wat kinderachtige vermaak wel heel groot is?
Kuggur schreef:Vjestagirl schreef:Ik vind er zelf niets aan, maar als k zie hoeveel lol de buurjongens ermee hebben, en m'n broer, en alle anderen, dan stel ik voor dat we het nog wat vaker toestaan.
Vind je niet dat de prijs voor dat, wat kinderachtige vermaak wel heel groot is?
quera schreef:Maar leg eens uit waarom er in de grote steden geen vuurwerkshow georganiseerd kan worden en voor de rest niet.
(sprak de pure import)