Kerst voor Sint het land uit is?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Kerst voor Sint het land uit is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:11

Ik hoef nu echt nog geen kerstmuziek te horen, luister nnormaal altijd Sky maar zoek nu toch wat anders.
Vind die versiering en zo geweldig, maar 2 maanden vind ik te lang om er naar te kijken. Het moet wel een beetje speciaal blijven :Y)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:18

Koper schreef:
Ik vier Sinterklaas én Kerstmis en Kerstmis begint voor mij over 3 dagen. Dan is het 1e advent, en dat is voor mij het begin van de kerstperiode.

Dus ja, Kerstmis voordat de goedheiligman zijn hielen heeft gelicht.

Dit! En volgens mij bestaat dat al langer dan Sinterklaas.

Overigens vind ik kerst ook veel leuker :D

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:27

Het voordeel is ook dat je nu kerstversiering kunt geven voor Sinterklaas :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:34

Ach de pepernoten liggen ook al in september in de winkel?
Waarom met kerst dan wachten tot de Sint het land uit is?
Mijn ouders gaan van het weekend de boom weer zetten. :j

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:53

Je weet vast wel wanneer ze al met al het sinterklaasgedoe beginnen in de winkel, het logische gevolg is dat kerstgedoe ook zoveel vroeger begint en dus voor sinterklaas al is.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:15

Oja heeerlijk <3 <3 ik houd van kerst en kan daar minstens het halve jaar naar uitkijken :D

Maar ik heb helemaal niks met Sinterklaas! ik prijs mezelf ook gelukkig dat ik dit jaar dus helemaal geen Sinterklaas vier. Nergens. HEeerlijk. Voormij is er dus geen reden om te wachten en heb dus al lekker de boom op gezet enzo.

Overigens heb ik een watervalsliert het hele jaar door aan :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 22:24

Ik had opzich al op de planning staan de kerstboom op te zetten maar ben er nog niet aan toe gekomen dus denk dit weekend even kijken of begin volgende week.
Ben al wel eergisteren gaan kerst shoppen dus heb wat hebbedingetjes in huis gehaald en kerstkaarten die liggen al zo goed als klaar dus gaan na sinterklaas op de post :P

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:39

Ik heb niets met sinterklaas, wel vind ik kerst geweldig dus hier mag de boom op zodra de klok verzet wordt en skyradio staat ook vaak aan. <|- {:)

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:44

Ik heb ook vrij weinig met sinterklaas en bij ons wordt het ook niet gevierd verder.
Ik heb daar in tegen wel weer veel met kerst, hier staat de kerstboom al en 21 dec vlieg ik naar familie in Schotland omdat het daar veel groter gevierd wordt. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:50

*\o/* *\o/* <|-

Ik heb niks met dat sinterklaas gedoe etc , kerst is mijn ding meer {:) {:)

Boom staat al een maand in huis , lekker knus en gezellig dat vind ik sinterklaas niet

melissac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:02

Rebecca schreef:
*\o/* *\o/* <|-

Ik heb niks met dat sinterklaas gedoe etc , kerst is mijn ding meer {:) {:)

Boom staat al een maand in huis , lekker knus en gezellig dat vind ik sinterklaas niet

Precies! {:)
Ik snap ook nooit zo goed wat mensen niet leuk kunnen vinden aan kerst.. -O-

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:28

claudiadvx schreef:
Lau schreef:
Ik denk dat we er maar aan moeten wennen. We worden steeds Amerikaanser (niet dat dat goed is) het zal mij niet verbazen als we over x jaar geen sinterklaas meer vieren.

Dat zou ik wel enorm jammer vinden. Vooral voor alle kinderen die vol verwachting op pakjes avond zitten te wachten tot zwarte piet de cadeautjes bracht

Als kerst ipv Sk zou komen, dan zitten ze vol verwachting op de kerstman te wachten.

laurabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:37

Ik heb geen kinderen en vier geen Sinterklaas verder. Dus afgelopen weekend heb ik de kerstboom gezet. Ik vind het zo gezellig. En ik vind het niet meer dan normaal dat de kerstspullen al voor Sinterklaas al in de winkel liggen. Ik bedoel, in augustus lagen er ook al pepernoten in de supermarkt. Dan zou het raar zijn als de kerstartikelen maar 3 weken in de winkel mogen liggen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:40

Ik vind het niet zo gek.... in veel landen waar géén sinterklaas gevierd wordt.... daar is volgens mij nu ook al volop de kerstsfeer... maar wij moeten langer wachten omdat wij nog een of ander feest tussendoor hebben?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:44

Ik snap wat je bedoelt, maar ik heb ook de kerstboom al staan. Er zijn geen kleine kinderen meer in onze familie die nog in sinterklaas geloven. En het duurt nog een aantal jaar voor er weer kinderen in de familie zijn (hoop ik :D). Ik vind Sinterklaas geweldig, maar ik merk dat het nu zonder kinderen een stuk minder leuk is en we er ook niks aan doen. Vandaar dat we nu Kerst meer vieren. Het hele sinterklaasgebeuren gaat eigenlijk aan ons voorbij. En de decembermaand is zo gezellig! Dus waarom geen kerstboom alvast O:)

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:46

Mijn kerstboom staat al, ik vier geen sinterklaas :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 20:53

Ik verplaats dit topic even naar het onderdeel Prettige Feestdagen. :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 11:05

Zolang ik nog geen kinderen heb doe ik er niet moeilijk over. De boom staat dan dus ook weer sinds gisteren.
Als er straks wel kids mogen komen gaat ie pas na 5 dec op. Vooral voor de structuur van de kids haha. Mijn moeder heeft t één keer voor sinterklaas gedaan en ik als kind snapte er vervolgens helemaal niks meer van

Keell94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 19:59

wij hebben geen kids en dus ook niks met sinterklaas, vieren het al jaren niet meer.
Dus de kerstboom stond al op op 5 November (beetje vroeg i know :o)
zolang ik geen kids heb gaat hij in Nov gewoon al op.

Kerstliedjes op de radio vind ik wel wat vroeg idd ivm sinterklaas en kerst pas echt eind december is.
En winkeliers moeten er ook op verdienen, juist de decemmbermaand is voor hun erg belangrijk dus ze moeten er dan wel gebruik van maken.

Ik heb het idee dat het sinterklaas feest elk jaar minder word, het was vroeger veel meer onder de aandacht en helemaal met die zwarte pieten discussie nu