Ik denk mijn oma te herkennen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:04

Ik zou haar zeker wel aanspreken.
Denk maar zo, je hebt haar nu een paar keer gezien denkt dat het je oma is, stel je voor je ziet haar morgen nog een keer en daarna komt ze ineens niet weer, omdat ze naar een andere supermarkt gaat of verhuisd is of whatever. Ga je dan spijt krijgen dat je haar niet aangesproken hebt? Als ik je verhaal zo lees denk ik dat je dan wel spijt krijgt.
Hoe je het doet vind ik aan jou. Hé u bent mijn oma zou ik inderdaad niet roepen maar dat had je zelf ook al gezegd volgens mij. Ik zou denk ik dan toch iets zeggen als in goh u lijkt op mijn oma.

edit; ik zou wel even je baas of iemand inlichten hierover, mocht het je oma zijn en ze had jou niet herkend en wil je knuffelen of whatever lijkt het me wel handig als iemand daar ook even van op de hoogte is voor ze denken wat doet die nou onder werktijd ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-11-17 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:04

Idd ik ben ook benieuwd of je een naamkaartje draagt? Dan zou er bij haar toch een lichtje moeten gaan branden als ze daadwerkelijk je oma is.
Succes!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:19

Ik kan me niet voorstellen dat contact met je eigen oma 'gewoon' verwatert, zo zonder ruzie... Maar goed, ik heb zeker geluk met mijn familie gehad en mijn ouders leven allebei nog.

Zelf zou ik niet vragen 'bent u mijn oma', eerder 'bent u mevrouw zus-en-zo'. Dat levert minder gênante situaties op als ze het niet is. Maar ik zou het wel vragen. Stel, jij stopt bij die supermarkt, of je wordt overgeplaatst naar het magazijn, of je krijgt uren waarop je oma nooit komt. Als je het dan niet gevraagd hebt, krijg je mooi spijt...

Jouw provinciegenoot kan dat mooi zeggen:

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:26

musiqolog schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat contact met je eigen oma 'gewoon' verwatert, zo zonder ruzie... Maar goed, ik heb zeker geluk met mijn familie gehad en mijn ouders leven allebei nog.

Waarom niet?
Mijn vader leeft ook nog, heb contact met hem, maar toch heeft zijn familie na de scheiding nooit meer achterom gekeken naar zijn kinderen. Soms verwatert het gewoon...

Ik ben erg benieuwd, TS! Inderdaad gewoon op de man af vragen of zeggen dat ze je aan iemand doet denken.

ingvdh

Re: Ik denk mijn oma te herkennen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:29

Misschien durft zij het ook niet goed om contact te maken en probeert ze op deze manier je toch nog te zien.

Jouw eerste stap zou kunnen zijn om te laten weten dat ze op jouw oma lijkt, dat geeft een opening. Reageert ze niet dan is dat ook maar gewoon duidelijk.

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:44

Ik ben ook benieuwd!

En iemand die zei dat de dame in kwestie de TS toch wel zou moeten herkennen als ze inderdaad de oma is, daar ben ik het niet zo mee eens. Een meisje van 7 is toch wel even wat anders dan een jongedame ( ;) ) van 17.
Op mijn werk achter de kassa had ik een naamkaartje met alleen mijn voornaam, en als je een relatief doorsnee naam hebt, kan ik me goed voorstellen dat Mogelijke Oma in hetzelfde schuitje zit als de TS zelf... "Ik denk mijn kleindochter te herkennen maar ik weet het niet zeker". Zoek de bijbehorende post op het Libelle/Margiet forum! :=

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:47

Toch maar aanspreken ts en wie weet een gelukkige reünie

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 11:48

Ik kijk zelden naar het naamkaartje van cassiëres hoor... en er zijn wel tig mensen die dezelfde naam hebben, dus dan hoeft niet perse meteen een belletje te gaan rinkelen, zeker niet als iemand 10 jaar ouder is (en zeker 7 tov 17).

Ik zou ook vragen ´bent u toevallig mevrouw huppeldepup, u lijkt namelijk heel erg op haar´

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 12:10

Na het overlijden van mijn laatste oma Is de hele familie uit elkaar gevallen , en bij andere opa en oma kwam ruzie door de erfenis.

Zo gek is het niet je familie kwijt raken

Maar staan genoeg tips in dit topic ,gewoon de stoute schoenen aantrekken

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 12:52

Yavanna schreef:
Sowieso al niet “ ben JIJ mijn oma”. Vervang jij dan door U......

Nou alsjeblieft zeg :') Ik zeg tegen iedereen u aan de kassa, dus ook aan die mevrouw. Sorry voor de fout :(:)

Ik zou zo even op jullie reageren :)

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 16:48

Ook ik ben benieuwd hoe dit afloopt. :o

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 17:39

Bamii schreef:
Zeker doen! Als je het zelf wil tenminste ;)

Ze komt gewoon bij jou aan de kassa? Ik zou dan een gesprekje met haar beginnen. 'Goedemorgen mevrouw, bent u toevallig mevrouw X? U komt mij zo bekend voor'.

Ik denk dat ik het zo zou doen inderdaad. Vragen staat vrij.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:14

Zo.....ik wacht vol spanning :D :=

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:28

ik volg **\O/**

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:33

Ik ben ook heel benieuwd TS. Ik denk dat het best een goed idee is om je leidinggevende even in te lichten, puur omdat je niet weet hoe iemand reageert.

En stel dat ze het niet is.... zou je haar dan misschien toch zelf willen gaan opzoeken? Ik denk te lezen in je posts dat je daar best voor open zou staan...

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:40

Ik ben ook benieuwd, ik volg! :o

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:41

Oh wat spannend meid! Ik volg ook. :)

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:47

Super spannend ik volg ook! Vind de tip om je leidinggevende even in te lichten erg goed.

Lodewijk91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:01

Ik volg ook, ben nu wel heel benieuwd of het je oma is.
Ik zou zelf gewoon vragen of ze toevallig mevrouw:.... is?
Jammer dat het je oma is dan word om een id vragen zo lastig wahahaha

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:21

Ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat aflopen. Trek inderdaad de stoute schoenen aan en vraag subtiel: ‘goh bent u mevrouw x, u lijkt daar zoveel op’ en op die reactie kun je weer inhaken :)

LumosNox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:30

Ik volg ook. Ik kwam mijn oma ook in de supermarkt tegen na verwatering. Ik herkende eerst haar parfum. Ik nam me elke keer voor om haar de volgende keer echt aan te spreken. Ik durfde niet zo goed ook omdat ik niet wist of ze er op zat te wachten.
Uiteindelijk is het er nooit meer van gekomen omdat ze is overleden.
Ik heb er nu nog spijt van dus ik hoop dat dit je helpt om haar aan te spreken.

Ook als het je oma niet is (kan het me bijna niet voorstellen) is dat helemaal niet gek om te vragen. Heeft een mevrouw ook ooit aan mij gevraagd of ik (ik verzin even een naam) Jannie Jansen was. Ben ik niet en ik kende Jannie Jansen ook niet. Ruud Jansen ook niet en Jan Jansen ook niet. Ik kwam haar daarna nog een paar keer tegen en elke keer vroeg ze het weer. Volgens mij dacht die mw dat ik deed alsof ik Jannie Jansen niet was. Nog steeds vond ik die vraag niet gek ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:46

Weet je waar je oma woonde?

Persoonlijk zou ik het niet tijdens je werk doen vanachter de kassa. Als het verwaterd is, is er vaak toch een reden voor. Jij was pas 7 en weet misschien niet alles van toen. Oma's willen doorgaans contact met hun kleinkinderen en dan heeft ze niet voor niks afstand laten ontstaan. Hoeft niet altijd ruzie te zijn, kan ook emotioneel zijn etc etc.

Omdat ene reactie heel emotioneel kan zijn, vind ik de situatie op je werk niet optimaal.

Doet deze mevrouw op vaste dagen of tijden boodschappen? Is er misschien een mogelijkheid dat je moeder eens komt kijken of het je oma is? Of dat je deze mevrouw probeert aan te spreken na de kassa als je klaar bent met werken of dat je kan stoppen en een collega dan je dienst overneemt?

Het is lastig, want je weet het niet zeker. Maar de reactie weet je ook niet en die kan zowel positief als negatief best veel impact hebben.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 03:44

Ah, leuke topic's altijd! Ik volg mee en ik hoop van harte voor je dat het je oma is en het contact weer goed komt, dat zou leuk zijn! Succes met het vragen, ik volg!

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 04:48

Jeetje wat naar dat je zo jong je vader bent verloren..

Maar als dit je oma is zal het misschien geen toeval zijn, ik hoop ook mee op een goede afloop :)

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 07:28

Ik volg!