aanrijding gehad zelf niks gemerkt van de aanrijding wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Re: aanrijding gehad zelf niks gemerkt van de aanrijding wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:00

Wat een vaag verhaal zeg! Ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen...

Rangeela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:05

Ik had iets soort gelijks. Dat ook nog in een auto die ik leende. Degene waarvan ik de auto leende kreeg bericht van de verzekering. De weg waarop de schade had plaatsgevonden was wel een weg geweest die ik had gepasseerd. Ik en de bijrijder hadden ook niets gemerkt. Maar ik had er flinke zorgen van. Begon enorm aan mezelf te twijfelen. Uiteindelijk bleken de mensen het verkeerde kenteken te hebben genoteerd. Dus was er niets aan de hand.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:06

Ik had geen formulier ingevuld. Waarom is mevrouw niet gelijk naar je toegekomen? Dan hadden jullie gelijk een formulier in kunnen vullen samen. Fotootje maken van het formulier na ondertekening.
Beetje apart verhaal

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:09

purny schreef:
Ik had geen formulier ingevuld. Waarom is mevrouw niet gelijk naar je toegekomen? Dan hadden jullie gelijk een formulier in kunnen vullen samen. Fotootje maken van het formulier na ondertekening.
Beetje apart verhaal

Je bent verplicht gegevens uit te wisselen, anders heb je straks een aangifte tegen je omdat je de gegevens niet kenbaar hebt gemaakt.

Een schadeformulier is GEEN bekentenis of wat dan ook. Het is enkel bedoeld voor de verzekeringen, die gaan onderling de zaken regelen. En geloof mij, die keren echt niet uit bij twijfel.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:22

gekvanfleur schreef:
purny schreef:
Beetje apart verhaal

Je bent verplicht gegevens uit te wisselen, anders heb je straks een aangifte tegen je omdat je de gegevens niet kenbaar hebt gemaakt.

Een schadeformulier is GEEN bekentenis of wat dan ook. Het is enkel bedoeld voor de verzekeringen, die gaan onderling de zaken regelen. En geloof mij, die keren echt niet uit bij twijfel.

Het is toch een beetje raar dat wanneer de bestuurder en de bijrijder niets merken van de aanrijding ze even later te horen krijgen dat ze een aanrijding hebben gehad?

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:37

fenja schreef:
De papieren zijn ingevuld. Ik heb echter verklaard dat ik verder niets vernomen heb en dat de bus ook niks heeft. De bijrijder geeft dit ook aan. De bijrijder is in mijn geval als mijn getuige ingevuld. De mevrouw zei dat een buurman getuige was geweest (ik heb geen buurman gezien en de plek waar het gebeurd is is ook niet zichtbaar uit een woning van de buurman.) maar die staat niet ingevuld als getuige op het schadeformulier. Schadeformulier is wel ondertekend omdat dat moet. Het is aan de verzekeringsmaatschappijen om uit te zoeken wat er aan de hand is. En of er uitgekeerd gaat worden. Deze mevrouw heeft niks meer aan haar getuige omdat dit niet vermeld is op het formulier van haar kant. En het inmiddels ondertekend is. Wij hebben een gedeelte en zij heeft een gedeelte. Het is nu afwachten wat de verzekering gaat doen.

Ben benieuwd wat eruit komt :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:37

gekvanfleur schreef:
purny schreef:
Beetje apart verhaal

als je nergens tegen aan gereden. Ent ben je dat toch niet verplicht?

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 00:48

Citaat:
als je nergens tegen aan gereden. Ent ben je dat toch niet verplicht?

Nee, want zo werkt het dus niet. Je hebt het ofwel niet gemerkt, ofwel heeft iemand het verzonnen. In beide gevallen is dat niet direct controleerbaar, en moet dus uitgezocht worden. Doorrijden zonder je gevevens dan kenbaar te maken is gewoon een strafbaar feit. (Mits je kennis draagt van, je dient wel rederlijkwijs het gemerkt te kunnen hebben. Maar als je dus wordt gebeld en je gaat terug en weigert je gegevens op te geven..)

Overigens kan ik uit ervaring (niet persoonlijk, maar werkgerelateerd) zeggen, dat het niet merken helemaal niet zo vreemd is en veel, veel meer gebeurd dan je denkt.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 00:52

purny schreef:
Beetje apart verhaal

Wij waren dingen aan het rondbrengen. Aangezien ik niks gemerkt had zijn wij verder gereden en heeft de mevrouwde ik aangereden had het bedrijf van de bus op gebeld.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:37

Wij hebben een paar jaar terug ook iets dergelijks meegemaakt. Ik had boodschappen gedaan bij de supermarkt en naast gelegen winkels met onze donkerblauwe/ bijna zwarte Dodge.
Ik was net 20 minuutjes thuis toen er politie op de stoep stond. Ik zou een auto aangereden hebben op de parkeerplaats. Ik wist zeker dat ik dat niet gedaan had maar er zou blauwe verf bij de deuk zitten van die andere auto en ik had naast die auto geparkeerd gestaan? Ze hadden mijn kenteken genoteerd en direct politie gebeld.

Afijn, politie mee naar onze auto. Bleek het totaal een andere kleur blauw te zijn. Bij de schade aan die andere auto zat blauw/groene verf. Meer groen dan blauw van kleur. Onze Dodge heeft een totaal andere kleur blauw en had bovendien nergens schade.
De politie twijfelde dan ook geen moment aan mijn onschuld. Waarschijnlijk mensen die een eerder opgedane deuk onterecht probeerden te claimen bij ons. Maar je staat wel even raar te kijken als je om die reden politie op je stoep krijgt.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:50

Ik heb een tijdje bij postNL gewerkt en ben toen met een Mercedes sprinter heel zachtjes achteruit tegen een boom gereden. Dit merkte ik echter meteen. Ik kan me niet voorstellen dat je het niet merkt als je achteruit tegen een auto rijd.
Ook is er wel eens eentje achterop gereden bij me, een heel zacht tikje. Dit voelde ik ook wel degelijk.

Klinkt voor mij alsof iemand eerder gereden schade op jou wil verhalen!

Ben benieuwd naar de afloop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 01:53

Misschien is het wel helemaal geen doemverhaal waarin iemand onterecht schade probeert te verhalen he. Kan ook zomaar zijn dat ze het zelf niet heeft gezien, krassen ontdekte en dat de buurman vervolgens aangaf dat er wel een werkbus in de straat had gereden. Dan zou het ook mijn eerste gedachte zijn dat die er tegenaan heeft gezeten zonder het door te hebben.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 21:24

Ik heb het ook meegemaakt, nota bene bij de dealer voor de deur. Stond achter een busje geparkeerd. Die rijdt naar achteren zo tegen mijn auto aan en direct weg. Ik had getuigen en ze wisten wie het was dus de dealer heeft hem direct gebeld. Hij had niets gevoeld en ook geen schade, ik had wel behoorlijke schade.