Wel of geen pakketten voor buren aannemen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:03

Ik neem ze aan voor de buren en omgekeerd. Op een woensdag hebben ik soms wel voor 5 adressen pakjes staan. De bezorger weet ook prima dat ik dan thuiswerk. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:05

Mazida schreef:
Hier had iemand vorige winterbanden besteld. Stonden vijf dagen in de hal en kon er amper langs met mijn zwangere buik :') . Geen zin meer in [&] . Vind ik het trouwens best aso als je nooit thuis bent al je pakketten bij de buren te laten bezorgen.

Wow, winterbanden? :wow: Daarvoor zorg je toch helemaal dat je gewoon zelf thuis bent? Die had ik echt niet aangenomen :n

O ja, ik doe ook nog wel eens bezorgen bij mijn ouders, zij zijn bijna altijd wel thuis en anders wordt het daar wel in de schuur gezet ;)

Iris82

Re: Wel of geen pakketten voor buren aannemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:06

Haha winterbanden die had ik ook echt mee teruggestuurd. :')

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:07

Ik neem ze alleen nog van mijn naaste buren aan.

M'n buren halen ze ook altijd direct op zodra ze thuis komen :j

Heb eerder wel gehad met mensen verder uit de straat die gewoon hun boel niet kwamen ophalen.

Dus zodoende alleen nog voor m'n naaste buurtjes :)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:10

Ik neem altijd aan en vind het ook prettig als ze bij de buren bezorgd worden als ik er zelf niet ben. Ik ben dagelijks pas na 19u thuis en kom dan niet meer bij een afhaalpunt. Voor DHL en DPD moet ik me in allerlei bochten wringen om het op te halen omdat het punt om 18u sluit.. als ik weet dat het daar mee bezorgd word en ik kan niet thuis zijn, plak ik een briefje op de deur.

Ik haal een pakje altijd meteen op en bedank ook altijd vriendelijk. Sowieso prettige buren, dat scheelt. Heb wel eens gehad dat er geen briefje in de bus was gedaan en het dus wel al 4 dagen bij de buren lag achteraf bij navraag -O- Schaamde me dood richting de buren :o ook wel eens gehad dat ik de buren steeds niet thuis aantrof.. maar ik ben er zelf wel alert op het zsm op te halen.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 16:11

Ik vind het heerlijk rustig nu :o en zeker als straks de baby er is, zit er ik er helemaal niet op te wachten stapels pakketten in de gang te hebben staan. Soms is het best fijn om gewoon voor jezelf te kiezen. Net weer een bezorger weggestuurd die iets langwerpigs in mijn gang voor de buren van vijf deuren verder wilde wegzetten. Denk dat ik maar een vel papier ga ophangen aan de deur dat ik niets aanneem of zo'n sticker :')

Rongyos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:11

Ik neem de pakketjes aan (wetend dat de postnl pakketbezorger betaald krijgt per pakket en als ie een 2e keer moet komen niks meer krijgt voor dat pakket volgens mij) en mijn buren nemen het ook voor ons aan. Niemand laat het 5 dagen staan, gelukkig. En als ik een pakje voor iemand heb aangenomen bel ik zelf vaak even aan bij ze.
Maar ik kan me goed voorstellen dat je hele gang vol icm hoogzwanger zijn niet fijn is. Weigeren mag toch ook? Ik zeg dat ook altijd tegen de buren; als jullie willen weigeren, mag dat ook ook.
Maar de geweldigste buren van de hele wereld :-D, momenteel staat er zelfs een verjaardagskado bij heb voor mijn vriend (kado was wat groter dan gedacht, dus ik kan het niet verstoppen hier in huis)
Daarbij ook nog een zeer fijne pakketbezorger die ook weet waar ie wat kan aanbieden en afgeven, superfijn als ze een beetje meedenken.
Liefst zou ik bij de voordeur gewoon een soort van 'pakjeskluis' willen hebben zodat ze pakjes daarin kunnen bezorgen en verder niemand meer wordt 'lastiggevallen'. Maar zover is de techniek e.d. nog niet.
Afhaalpunt van PostNL is ver weg ivm lastig postcode gebied; postkantoor dichtbij, maar die is een andere postcode en dus gaan de pakketjes naar het andere postkantoor... logica...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:14

Mazida schreef:
Ik vind het heerlijk rustig nu :o en zeker als straks de baby er is, zit er ik er helemaal niet op te wachten stapels pakketten in de gang te hebben staan. Soms is het best fijn om gewoon voor jezelf te kiezen. Net weer een bezorger weggestuurd die iets langwerpigs in mijn gang voor de buren van vijf deuren verder wilde wegzetten. Denk dat ik maar een vel papier ga ophangen aan de deur dat ik niets aanneem of zo'n sticker :')

Of gewoon niet meer open doen :D

Leo

Overigens heel fijn dat onze PostNL bezorger na 18u in onze wijk is. Mijn vriend is dan meestal net thuis, dus die pakketten hoeven niet vaak naar de buren.

Boras

Wij nemen in de buurt pakketjes voor elkaar aan als er niet voor getekend hoeft te worden.
Ik ga niet voor een ander tekenen en wil ook niet dat een ander voor mij tekent.
Als ik weet dat de geadresseerde een tijdje niet thuis komt, neem ik het ook niet aan.

Ik vind het maar wat handig als ik mijn pakketje bij de buren op kan pikken.
De frequentie dat het voorkomt valt hier hard mee. Maar ik vind het een kleine moeite, groot plezier :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:16

Ik lees nu van de winterbanden...... Ook ik ken grenzen :D :D

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:19

Wij nemen ze wel van elkaar aan. Regelmatig ligt er een pakketje van mijn vriend bij onze buren. We hebben paar keer gevraagd, maar voor hun is het geen punt om het pakketje aan te nemen (werkt aan huis). Andersom nemen we dan ook pakketjes aan.

Bij grote pakketten laat ik het bij mijn ouders bezorgen, vaak is daar iemand thuis en anders weten ze waar ze het mogen neerleggen.
Laatst bijgewerkt door LvA1993 op 29-11-17 16:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:19

Wauw een stel winterbanden zou ik ook niet in mijn gang willen hebben nee! Briefje op de deur is idd handigste optie als je niks meer wil aannemen..
Hier gelukkig goede band met de buren dus hebben elkaars sleutel...mochten we niet thuis zijn dan laten we het pakket bij elkaar binnen zetten...

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 16:21

Ik vind het wel sneu voor de bezorgers, want die krijgen ook niet dik betaald. Aan de andere kant kunnen webwinkels ook meer service bieden, zoals in de avond laten bezorgen ofzo.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 16:22

En voor die winterbanden kreeg ik nog niet eens een bedankje. Buurman haalde die met zijn norse kop pas dagen later op zonder iets te zeggen. Of hij mompelde iets onverstaanbaars :P Bekijk het dan voortaan lekker m. et je pakketten :7 :7 :7 .
Laatst bijgewerkt door Mazida op 29-11-17 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:22

Standaard neem ik de pakketten van de buren aan en dat is andersom ook zo, alleen hebben we nu een aantal buren die de pakketten gerust 5 dagen bij je laten staan en bijna nooit thuis zijn, aangezien dit een paar keer is voorgekomen neem ik de pakketten van diegenen niet meer aan. Ik vind het prima om pakketten aan te nemen voor anderen maar dan moeten ze wel met uiterlijk 2 dagen opgehaald zijn, anders kunnen ze het bij een afhaalpunt op gaan halen wanneer ze op moment van bezorging zelf niet thuis zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:23

Ik heb het altijd heel actief gedaan, misschien ook deels omdat ik het moeilijk vond om nee te zeggen (in het algemeen), maar op de een of andere manier is er bij mijn pakketjes ineens nooit iemand thuis (terwijl hier over het algemeen altijd wel iemand thuis is) en dezelfde buren die je nooit ziet of waar amper goeiedag vanaf kan zijn nooit thuis en daarvoor word altijd bij mij aangebeld. M'n schuine bovenbuurman zou een paar maand geleden een belangrijk pakketje krijgen (volgens mij is ie 2 dagen later getrouwd ofzo) en stond om 11 uur 's avonds bij mij aan de deur of ik iets aangenomen had want dat had ik de vorige keer ook gedaan. Maar nee ik wist van niks. Ik woon in een portiek woning en ben de eerste deur die je tegen komt dus er word standaard als eerste bij mij aangebeld.. Ik doe het af en toe nog als ik in een goede bui ben maar er waren periodes dat het echt 3 keer in de week raak was dan denk ik misschien moet je niet zoveel online bestellen als je er telkens niet bent of laat het bij familie of vrienden in de buurt bezorgen, ik zou me persoonlijk dan opgelaten voelen als ik zo vaak bestel wetende dat ik telkens niet thuis ben :x

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:27

Ik neem ze ook aan en moet eerlijk zeggen dat ik het fijn vind dat de buren dit ook doen. Afgelopen dagen is er een pakketje bezorgd bij m’n buren. Deze kwamen ze gister brengen. Stond ook in de weg, alleen had de postbezorger geen briefje in de bus gedaan waardoor ik nog altijd aan het wachten was. Voelde me wel
banketstaaf. Snap dat in jouw situatie het niet fijn is.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 16:28

Nou Annet_Dottie, ik heb precies hetzelfde. En nee zeggen is ook fijn!

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:32

Ik neem alleen pakketjes voor de buren naast mij aan. En stuur ze dan een appje dat er een pakketje voor ze staat. Want de bezorgers hier vergeten nog wel eens een briefje. Maar soms krijg ik ook wel eens een appje dat ze iets besteld hebben en er een pakketje kan komen. En andersom idem. Als ik niet weet dat er een pakketje kan komen doe ik ook niet open :')
Gelukkig kunnen ze ook niet zien dat ik er wel ben. Dus dat scheelt een hoop :o

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:32

Rongyos schreef:
wetend dat de postnl pakketbezorger betaald krijgt per pakket en als ie een 2e keer moet komen niks meer krijgt voor dat pakket volgens mij

Dat klopt niet. Dus daar hoef je het niet voor te doen. PostNL heeft pakketpost trouwens uitbesteed, doen ze zelf niet meer.

Hier worden de pakjes meestal gewoon in de garage of in het bakhuis gezet als we niet thuis zijn. Verder laat ik of op kantoor bezorgen of als de keuze er is, kies ik zelf ophalen op afhaalpunt, of geef ik aan dat alleen op woensdagen of zaterdagen kan worden geleverd. Veel fijner.
Aangezien wij zelden thuis zijn krijg ik nooit pakjes voor de buren. In een ver verleden werden wel eens pakjes bij de buren afgeleverd voor ons, maar nu gewoon nooit meer omdat het tegenwoordig veel makkelijk anders te regelen is.

Webshops hebben zich gelukkig bijna allemaal gerealiseerd dat mensen met name ook via internet bestellen omdát ze weinig tijd hebben, overdag werken en daarmee dus bestellingen niet thuis kunnen ontvangen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:33

Wij hebben niet veel buren maar ik neem wel altijd hun pakketjes aan en andersom. Vaak probeer ik het zo te plannen dat het bezorgd wordt op een vrije dag. Helaas werkt dat soms niet en komt het toch bij de buren terecht. Als ik kattenbakvulling heb besteld hang ik een briefje op dat hij het tussen de containers mag zetten. 30 kilo wil ik de buurvrouw niet mee laten slepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:34

emr schreef:
Ik neem ze ook aan en moet eerlijk zeggen dat ik het fijn vind dat de buren dit ook doen. Afgelopen dagen is er een pakketje bezorgd bij m’n buren. Deze kwamen ze gister brengen. Stond ook in de weg, alleen had de postbezorger geen briefje in de bus gedaan waardoor ik nog altijd aan het wachten was. Voelde me wel
banketstaaf. Snap dat in jouw situatie het niet fijn is.

Ik heb dat ook een keer gehad, geen briefje in de bus. Maar kun je ook niks aan doen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:37

Het verbaast me wel dat mensen de pakjes niet aannemen. Is toch wel zo fijn, als je je buren zo een beetje kan helpen? Mijn buren halen ze vaak wel redelijk snel, binnen een paar dagen, op. En anders ga ik even langs. Mocht het vaak in de weg staan zou ik dat even tegen de buren zeggen.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:38

Ik heb het geluk dat wij hotel hebben thuis dus hier is altijd wel iemand. Wij nemen ook gewoon de pakketjes aan van buren waar we goed mee overweg kunnen of buren die onze appartementen huren, daar weet de postbode ook van dat hij ze hier mag achterlaten en die van huurders breng ik altijd gewoon aan de binnendeur (niet buiten).
Voor de rest lijkt het alsof ze hier niet goed pakketjes van buren af 'durven' geven want ik krijg van de rest van de buren echt nooit pakketjes hier aan :+