Waar waren jullie vroeger bang voor?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:22

ET ;(
Word nog steeds naar als ik iets van ET zie..

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:24

Haha karbonkel idd!! Wij keken dat op school altijd in de refter, die rook altijd naar groene zeep. Als ik nu groene zeep ruik moet ik altijd aan karbonkel denken :')

Ik heb ooit ook een keer heel de bioscoop bij elkaar gehuild omdat kabouter klus in het moeras was gevallen :+

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:27

Moffel en Piertje := Was echt een draaaaama als we dit op de kleuterschool moesten kijken. Ik moest toen van school verplicht videobanden van Moffel en Piertje gaan kijken thuis om over mijn angst heen te komen. Vind ik achteraf best belachelijk eigenlijk, maar goed.

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:31

Westhof schreef:
Moffel en Piertje := Was echt een draaaaama als we dit op de kleuterschool moesten kijken. Ik moest toen van school verplicht videobanden van Moffel en Piertje gaan kijken thuis om over mijn angst heen te komen. Vind ik achteraf best belachelijk eigenlijk, maar goed.

:') goed uitgedachte therapie

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:35

Darah3 schreef:
ET ;(
Word nog steeds naar als ik iets van ET zie..

Same here....en iedereen blijft maar zeggen hoe lief en schattig hij is. Nou, ik zie het nog steeds niet {:)-:(

lastig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:35

Sinterklaas, pieten, clowns, levend standbeeld en eigenlijk iedereen die verkleed is.
Maar ik houd daar nog steeds niet van

Neej

Re: Waar waren jullie vroeger bang voor?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:42

Honden _O-

Paarden ook trouwens, ik scheet peuken die allereerste x dat ik zeg maar op een shetlander zat (maar hey, als m'n 3 jaar jongere zusje durfde... :') ) en eigenlijk alle dieren vond ik eng maar honden hebben echt heel erg lang met grote stip bovenaan gestaan. En inmiddels ben ik zelf twee hondenbeesten rijker _O-

TS bedankt trouwens voor dit momentje jeugdsentiment :') YIPYIPYIPYIPYIP _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:43

Van de film "Plop in het moeras". Man ik was helemaal overstuur toen Plop wegzonk in het moeras. Was mijn eerste keer bioscoop, ik was 4 jaar. Mijn moeder is maar de zaal uit gegaan met mij, was helemaal over de zeik. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:44

Karbonkel etc nooit bang van geweest. Ik was als kind bang voor Paddestoelen :') en ik ontwikkelde als kind mijn (nog steeds aanwezige) liftangst. Het was een fobie, nu is het meer een angst want ik moet wle met de lift ivm mijn lijf. :=

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:45

MarlindeRooz schreef:
Van de film "Plop in het moeras". Man ik was helemaal overstuur toen Plop wegzonk in het moeras. Was mijn eerste keer bioscoop, ik was 4 jaar. Mijn moeder is maar de zaal uit gegaan met mij, was helemaal over de zeik. :=

JA! Ik herinner me ook dat ik toen helemaal overstuur was :')
Laatst bijgewerkt door Ierpier op 28-11-17 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Westhof

Schiet me nog iets te binnen: de eerste twee Harry Potter films. Met name wanneer die ene professor zijn tulband afdeed en Voldemort op zijn achterhoofd zat en die basilisk in de geheime kamer.

MarlindeRooz

Ierpier schreef:
MarlindeRooz schreef:

JA! Ik herinner me ook dat ik toen helemaal overstuur was :')

Wij hebben ongeveer dezelfde leeftijd, dus zullen hem wel rond dezelfde leeftijd gezien hebben. :(:)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:47

Ik was onwijs bang voor de ratten die in Fantasia 2000 in het riool leefden (en dus het poppetje/soldaat aanvielen). Heb daar zo ongelofelijk veel nachtmerries van gehad dat ik in dat riool dobberde. :=

Het erge is dat ik verder nooit bang ben geweest voor ratten, nu vind ik ze ook nog steeds leuk.

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 13:50

Voor een vogel die nachts een geluid maakte als een kat in nood. :=
Ging altijd met mijn hoofd onder de dekens/kussen liggen.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:00

MarlindeRooz schreef:
Van de film "Plop in het moeras". Man ik was helemaal overstuur toen Plop wegzonk in het moeras.

Vond ik dus ook een doodenge film!

Verder vond ik 'stinky' uit the moomins ook altijd maar een beetje een eng figuur :+ .

Ik las ook altijd graag de 'kippevel' boeken, en ik was heel lang elke avond bang dat er een koeienoog in mijn bed zou liggen... :')

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:06

Paarden -O-

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:06

Hij heet "de Kabouterschat". Mocht iemand zijn kinderen willen traumatiseren :') .

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:37

De Wimwamreus. :')
En als ik 's avonds de trap op moest naar bed of 's nachts naar de wc, dat er dan iemand/vreemde achter mij aan zou komen en in mijn kont zou knijpen. :x

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:47

Oedi schreef:
Karbonkel idd :') Vooral in zijn visverschijning op de maan.
Hier is een tijdje terug een documentaire over gemaakt trouwens, dat is wel leuk om te zien. O.a. de makers ervan worden geinterviewd. Volgens mij heet de documentaire 'Het monster van groep drie' of iets dergelijks.

Verder kan ik me een aflevering van de teletubbies herinneren waarin een leeuw een beer achterna zit. DOODENG vond ik dat. De leeuw had ook van die enge doldraaiende ogen, krijg er nog steeds schrik van als ik eraan terugdenk.

Ik herken meteen de scene :+

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 14:50

Haha herkenbare dingen zoals de leeuw van teletubbies en Karbonkel :+ Trouwens Foxkids had "scary but true" wie zendt dat nou uit op een kinderzender :+ Ging over paranormale ervaringen en boze geesten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 14:59

Wat een uiteenlopende angsten zeg! :D Wel heel leuk om te lezen!

Was ik nog vergeten: Ik was doodsbang voor roltrappen! Dus in het winkelcentrum was dat altijd een drama :')
Liften vond ik trouwens ook niet leuk, maar roltrappen.. Ik was bang dat ik er doorheen gezogen zou worden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:01

Ik heb een keer Chucky gekeken toen ik alleen thuis was.. Toen was ik wel bang om naar boven te gaan :+

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:02

gremlins die 's nachts uit de wc zouden komen... pánisch.

helaas voor mij waren de films er elke kerst op, en vond ik de films geweldig :')

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:11

Mijn grootste angst als kind; Militairen :') Wij wonen vlakbij een kazerne en ik weet nog heel goed dat als we tussen de middag als ik uit school kwam, bij de bakker een broodje haalden... En dan waren daar ook heel vaak militairen. Dan durfde ik niet naar binnen. En als ik al binnen was en zij kwamen er aan, dan was ik heel snel weer buiten _O-

Word er nogsteeds mee gepest als we een militair tegenkomen. Was ook wel heel erg, want ik ben daar echt heel lang bang voor geweest :+

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 15:14

Ik ben doodsbang geweest voor de kabouters die uit de boekenkast kwamen in Harry Potter en de geheime kamer videogame.
Heb echt nachtmerries gehad :')