ontslag 0 uren contract

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-17 09:56

Yessy schreef:
Dat is raar! Heb je het inkomen van je partner goed ingevuld? Tenminst, ik ga er voor het gemak even van uit dat zijn inkomen ervoor zorgt dat je geen echt hebt op deze toeslagen.

klopt, door zijn inkomen heb ik nergens recht op. Hij verdient boven modaal maar kan mijn rekeningen niet betalen dus moet ik dat zelf doen. Nou was ik gaan werken omdat het daardoor makkelijker werd voor ons maar ik hou er 90 euro aan over als wat er van de kinderopvangtoeslag af gaat. Nu vind ik dat een beetje zonde van mijn tijd en besteed ik dan liever tijd aan mijn kleine meid.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 09:58

Ja joh, lekker ontslag nemen en teren op centen van de overheid :7 Sorry hoor, maar is het nou echt zo verkeerd om te werken?

bruintje123

Re: ontslag 0 uren contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:02

Aan de andere kant, er zijn er zoveel die teren op de centen van de overheid en niet studeren omdat ooit te veranderen. Sommige daarvan hebben zelfs nooit een cent ingebracht en gaan dat dus ook nooit doen.
Ook de partner niet.
Wat maakt het dat joelle daar dan wel op aangekeken word?
Kijk dan iedereen aan.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:03

_Reneee schreef:
Ja joh, lekker ontslag nemen en teren op centen van de overheid :7 Sorry hoor, maar is het nou echt zo verkeerd om te werken?

Nee je kind lekker dumpen bij een KDV voor een supermarkt baan :j

TS: Ik zou ook ontslag indienen, zoals je al zei het levert je niks op. Die tijd kun je dan beter besteden aan/met je kind.

En hoezo een gat in haar CV? Ze doet een MBO studie waarbij het niet echt logisch is dat je daarnaast ook nog werkt. En geloof me een supermarkt baan gaat daar ook niet zoveel aan bijdragen :+

LilChar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:03

_Reneee schreef:

Studeren, werken, een kind en een huishouden is ook veel. Je kan dan niet voor de volle 100% met je studie bezig zijn. Plus een kind die ook aandacht verdient!
Ik vind het eerder knap dat TS inziet dat dat niet gaat en kijkt wat ze kan laten vallen. De studie is op dit moment belangrijker dan werken lijkt mij.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:09

_Reneee schreef:

Hoe precies teert ze op de overheid dan als ze stopt met werken? Ze zal geen cent meer uitkeringen of toeslagen krijgen omdat haar partner een goede baan heeft, en ieder uur dat ze werkt gaat haar kind naar de opvang en krijgt ze dus flink kinderopvangtoeslag. Met 500 per maand betaal je ook niet of nauwelijks inkomstenbelasting. Dus nee ook voor ons als samenleving hoeft ze niet te werken. En voor die paar tientjes per maand zou ik als ik haar was ook lekker thuisblijven (voor zover je het thuisblijven kan noemen naast een fulltime studie).

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:09

Volgens mij gaat TS in februari stage lopen en dan had ze haar baan toch al moeten opzeggen. Het zou dus om een maand gaan.

Als je tig ballen omhoog moet houden (studie, werk, kind, huishouden, man die veel van huis weg is) kan ik begrijpen dat je die keus maakt. Zeker als je er aan het eind niets aan over houdt.

Indien TS geen studie zou doen en dit voor de lange termijn zou zijn zou ik er ook het mijne van vinden, maar in dit geval snap ik haar helemaal.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:16

_Reneee schreef:

Pardon :7 ze doet een opleiding en is dus bezig om beter te worden.

Een kind en studeren is al pittig. Een baan erbij helemaal. Snap je helemaal ts.
Succes met je opleiding.

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:22

Mijn hemel wat een opmerkingen worden er hier gemaakt :=

Ik ben iemand die op de overheid teert, maar absoluut niet omdat ik het leuk vind. Ik doe ook al jaren mijn best om terug op de arbeidsmarkt te komen.

Ik kan alleen maar respect voor TS hebben! Zo als ik het zie is haar baan bij de supermarkt een bijbaantje, die heb ik ook niet op Mn CV staan hoor. Ze gaat naar school om straks fatsoenlijk aan de bak te kunnen. Zolang ze naar school gaat kan ze net zo goed lekker bij haar kindje zijn!

Dus TS, ik zou ontslag nemen en je tijd en energie in je opleiding en kindje steken. Hoe het precies met je contract zit weet ik niet, maar daar kunnen anderen je vast mee helpen :j

Voor de anderen, wees blij en dankbaar dat je kunt werken en jezelf bedruipen, zo makkelijk en eenvoudig is het niet voor iedereen.

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:27

'Teren op de overheid'. Wat een nare opmerkingen worden er hier gemaakt. Afgezien van het feit dat TS een hele normale vraag stelt, is het niet aan een ander om maar meteen met een oordeel te komen.
Als je om wat voor reden dan ook leven moet van geld van de staat, is daar niets mis mee. Dat is namelijk de staat waarin wij wonen en waar we met zijn allen voor werken. De mensen die het hardste oordelen zullen zelf eens moeten nadenken, wat als ze zelf in zo'n situatie komen? Wees blij dat we zo'n verzorgingssysteem hebben.

TS: succes met je beslissing.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:29

_Reneee schreef:

Ik studeer, heb (nog) een bijbaan, een huis, een vriend en mega veel deadlines.
Ik heb amper tijd om te werken naast mn studie. Dat komt niet omdat ik niet kan plannen, maar omdat het enorm veel is.

Ik overweeg ook om te stoppen met stage in zicht.

Je studeert voor een betere baan in de toekomst, en tegenwoordig is het niet teren op de overheid, maar mag je alles zelf terugbetalen als je klaar bent

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:34

Ik zou het toch nog eens uitrekenen TS. Misschien dat je op jaarbasis 500 euro inlevert, maar zeker niet per maand. Ik denk echt dat je een rekenfoutje hebt gemaakt. Of je vriend moet boven een ton oid verdienen, maar daar ga ik even niet van uit.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 10:49

Het komt op mij over dat ze wil stoppen met werken omdat ze zo minder toeslagen krijgt en dat vind ik een foute instelling. En ik zeg ook niet dat ik alleen haar aankijk, maar dat wordt natuurlijk al weer lekker aangenomen. Verder sluit ik me bij miccamaaike aan: je moet wel heel veel verdienen wil je gigantisch gekort gaan worden. Om veel geld zal dit niet gaan.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 11:14

Stel jouw vriend verdient ruim boven modaal 50.000 per jaar. (geen idee natuurlijk wat hij verdient, dus maar een bedrag gepakt)
Dan zou je bij 100 uren kinderopvang (a 7.95 per uur), 554 euro kinderopvangtoeslag krijgen.
Als jij 500 euro per maand verdient, dus ongeveer 7000 per jaar (incl vakantiegeld), dan zou je 519 per maand krijgen. Dan lever je dus 35 euro per maand in. Dat valt dus heel erg mee.

Hier kun je een proefberekening maken. Is van de belastingdienst dus die klopt: https://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/

Ik wil je ook best helpen om het naast elkaar te zetten, je mag me altijd een pb sturen.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:55

Even over dat jouw salaris naar de kinderopvang gaat. Hoezo jouw salaris? Het is toch ook ZIJN kind?

Jullie hebben toch SAMEN een kind en daar betaal je toch ook SAMEN de kosten voor?

Of hebben jullie voor alles gescheiden rekeningen?

Wij hebben dus altijd de kosten voor de kinderopvang van onze gezamenlijke rekening betaald. Wij zagen het gewoon als een investering in de toekomst.

shoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 14:07

Mijn man en ik verdienen modaal maar hoefden lang niet zo veel netto af te dragen aan het KDV.Geen idee hoeveel uur jouw kind naar het KDV gaat, maar lijkt mij ook een rekenfout.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 17:51

Als de inkomsten nagenoeg gelijk zijn als wat je minder krijgt aan kot, zou ik ook zeker stoppen.

Tuurlijk ben je liever bij je kind.
En je volgt een opleiding, daarmee heb je dus gewoon de intentie om straks als verpleegkundige aan het werk te gaan.
Wat vele malen beter verdient dan een baan bij een supermarkt, waardoor het werken ook daadwerkelijk financieel zinvol is.

Ik zou je contract op zeggen en wel een maand uitwerken, als dit verwacht wordt.
Stop je toch over een maand ipv morgen :)

Ik vind trouwens kdv geen slecht iets, dit vind Ik heel belangrijk om je kind, al voordat deze naar de basisschool gaat, al te leren omgaan met anderen enzo.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:15

_Reneee schreef:
Het komt op mij over dat ze wil stoppen met werken omdat ze zo minder toeslagen krijgt en dat vind ik een foute instelling. En ik zeg ook niet dat ik alleen haar aankijk, maar dat wordt natuurlijk al weer lekker aangenomen. Verder sluit ik me bij miccamaaike aan: je moet wel heel veel verdienen wil je gigantisch gekort gaan worden. Om veel geld zal dit niet gaan.

Zo lees ik het ook hoor!

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:28

Joelle1996 schreef:
risje schreef:
@TS: houdt er wel rekening mee als je ontslag neemt je mogelijk helemaal geen recht meer hebt op kinderopvang toeslag. Je zegt dat je studiefinanciering hebt, welke studie doe je? Je moet namelijk wel beide óf werken, óf studeren óf een traject naar werk volgen.....PB me gerust als je meer wil weten

Ik doe nu mbo 4 verpleegkundige in februari gaan we stage lopen en dan zouden ze me sws ontslaan. Omdat ik dan 10 weken niet inzetbaar ben.

Tot februari is nog 2 maanden. Je hebt waarschijnlijk een maand opzegtermijn. Dus dan gaat dit over een maand winst die je ermee behaald. Persoonlijk zou ik overwegen om de tijd tot de stage uit te zitten.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 18:31

Volgens mij wilt TS stoppen omdat ze onderaan de streep net zo veel overhoud als ze blijft werken of wanneer ze stopt. In dat geval geef ik TS groot gelijk. Niet zozeer omdat ze word gekort op de toeslagen, maar wel dat ze zo erg gekort word dat je eigenlijk net zoveel overhoudt.

En ze gaat gewoon een MBO studie doen he. Dat is even wat anders dan hele dagen thuis zitten op kosten van de staat....

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:11

Ik vraag mij serieus af hoe hier tegen thuis blijf moeders aangekeken word. Dat we in een moderne samenleving leven waar veel twee verdieners zijn, prima. Maar mag je dan niet meer de keuze maken om thuis bij je kind te zijn als dat haalbaar is en je partner daar achter staat?
En als ze dan wat meer toeslagen krijgt, so what? Als ze er geen recht op had kreeg ze ze niet.
Er zijn zat mensen die de boel bedonderen in dit land maar TS lijkt me er daar niet een van eerlijk gezegd.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:21

Je kindje is maar een korte tijd echt klein, werken moet je nog tot je 67ste als je geluk heb of pech.

Ik zou voor me-time met de kleine gaan.

Verder is 0-uur contract wettelijk verboden een bedrijf moet je minimaal 1uur geven.
Dus als je hard to get wil spelen stop je er gelijk mee.

Volgens mij mag je ook gelijk stoppen want 0 uur is 0 uur dus als jij 0 uur wil werken mag dat een uren contract gaat altijd in overleg
Laatst bijgewerkt door tita op 29-11-17 20:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Arianne_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:23

hee een tip als je wel wil werken en je heb straks ervaring in de zorg.

Kijk dan of je in dienst kan bij zorgwerk, dat is een uitzendbureau voor zorg gerelateerde werkgebieden.
Je kan dan jezelf inplannen ;)

En de stap die je nu maakt, ik snap hem helemaal.

Edit: En je gaat straks echt nog genoeg tijd aan je opdrachten kwijt zijn, spreekt een net geslaagde vpk mbo student.
Laatst bijgewerkt door Arianne_94 op 29-11-17 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 20:31

Ok TS, ik wil graag even kwijt dat ik heel veel respect voor je heb. Ik vind het waanzinnig knap dat jij het voor elkaar krijgt om een kind op te voeden, een studie te volgen, een relatie te onderhouden met iemand die toch al veel van huis is en ook nog te werken. Echt, petje af!!

Bij mijn 0-uren contracten was het altijd een van twee opties:
1) je maakt je geroosterde uren af en dan ben je klaar
2) je maakt werkt een maand verder ivm. je opzegtermijn. Hierbij is wel waar wat tita zegt.

Ik zou gewoon met je baas in gesprek gaan over hoe hij of zij dit voor zich ziet en dan je ontslag indienen.