Stofzuiger met of zonder zak?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Stofzuiger met of zonder zak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 16:27

Ik heb zowel met als zonder zak gehad, maar ik merk dat ik bij de stofzuiger zonder zak een stuk meer last had van mijn longen tijdens het legen.
Dus nu weer met zak en dat gaat super! Wij hebben ook een Miele en binnen 4 vogels + een verharende hond.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:39

belle_boef schreef:
Letsdunit schreef:
Zonder zak, ik heb een dyson, was even slikken bij het afrekenen. Maar zou nooit meer anders willen.
Ik zuig er alles mee op.

Dit en met 2 honden gooi ik hem elke week leeg. Kost he een vermogen aan zakken anders

Dat vermogen aan zakken valt reuze mee. Ik haal 5 zakken voor 2 euro bij action voor mijn stofzuiger. Bovendien zijn zakken niet zo snel vol als de bak van een zakloze.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:52

Ik doe minstens twee maanden met een zak bij mijn Siemens.
Dus daar loop ik niet op leeg.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:04

Ik heb net een Dyson gekocht! Zo'n big ball. Hij komt braaf achter mij aan :D
Ik vind het erg handig dat hij niet om kan vallen.
Aan de mondstukken moet ik even wennen. Het lawaai valt me mee. En het legen gaat heel makkelijk.
En zuigen doet ie prima!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:05

Vroeger Miele met zakken gehad - die kon ik weggooien na twee keer stofzuigen. Groot huis, 3 honden, twee katten, zand en hooi van de paarden, hoop troep dus.
Nu een zakloze van Bosch, gooi ik na iedere stofzuigbeurt even leeg, ideaal. Zou echt niet meer terug willen naar een machine met zakken.

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:13

Hier een Miele powerline zonder zak wel expres het oude model gepakt want het vermogen op de nieuwste is een stuk lager.

Hiervoor een dyson maar nooit meer wat een herrie! Deed er 9 jr mee omdat hij zo duur was maar ik heb hem nooit fijn gevonden. Hulpstukken kunnen ook niet op de zuiger. Slechte zuigkracht vanaf het begin al.

Deze Miele is perfect helemaal blij mee. Super zuigkracht en voelt degelijk aan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:53

Ik heb een enorm verharende hond, wild spittende vogels en een groot oppervlakte om te zuigen, maar doe toch zeker 2 weken met een stofzuigerzak.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:56

hier 3 honden,3 katten en 2 kinderen in huis....
met zak zou ik wekelijks een andere zak mogen beginnen,als het niet vaker is.
hier een dyson zonder zak dus,fantastisch ding!
de motor had het begeven na een 4.5 jaar,viel nog binnen garantie en is kosteloos hersteld.
ondertussen ook al wel een nieuw 'voetje' nodig gehad,want het borsteltje was helemaal opgesleten,maar ik denk dat we er nu toch al zo'n 7 jaar mee doen en ik zou ook nooit geen andere meer willen.
als deze kapot zou gaan,wordt het weer zo eentje,maar zo eentje die altijd terug op zijn voetje komt en niet meer kan omvallen,want dat kom ik nu wel regelmatig tegen,dat het ding op zijn zijkant valt.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:01

Hier een Dyson zonder zak.
3 katten, 1 hond, en ikzelf en dochter die lange haren verliezen.
Werkt prima en al zit dat ding dan vol schut je hem gewoon in de kliko leeg en je kan weer aan de gang.
Maar heel snel vol zit hij niet hoor.
Ik vind het ideaal en wil nooit geen meer met zak.
Ik vind het ook schelen in luchtjes, eentje met zak gaat stinken en dat is met deze niet zo

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 05:04

Mijn moeder heeft trouwens zo'n snoerloze Dyson die je in een oplaadpunt aan de muur kunt hangen.
Maar hij gaat op een accu maar zo'n 20 tot 30 minuten mee. Lijkt me niet zo handig wanneer je je complete huis wilt zuigen. Ik ben met de benedenverdieping alleen al zo'n 20 minuten bezig :=

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 09:35

Ik heb sinds 2009 mijn dyson. Nooit meer anders!
Vriendlief is ook erg te spreken over de stofzuiger.

Ik heb 2 vogels in huis die op beueknsnippers zitten. Meneer en mevrouw spitten lekker over de bodem waardoor er zo nu en dan meer op de vloer ligt dan op hun bodem.
En, met dit koude weer, "klus" ik in de keuken ipv buiten. Geeft aardig wat zooi als ik in de keuken ga zagen enzo. Dyson staat dan naaast mij klaar om meteen even het zaagsel weg te zuigen.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 10:08

Wij hebben al 11 jaar een Dyson, wonen op een boerderij met 4 kinderen, langharige (altijd in de rui) Golden retriever, 2 katten waarvan 1 langharig,een fret en nog steeds erg blij met de Dyson.

Mocht deze ooit de geest geven dan ga ik weer voor een Dyson.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:13

Hier ook een dyson, met 2 katten, 10 cavia's en 3 kinderen. Ik wil ook niet anders meer. Ik zuig iedere dag en 1x per week leeg ik hem. Dat doe ik buiten boven de kliko, dus geen last van stof enzo.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:23

Ik heb een zakloos geval van de Blokker. Kost 60 euro en gaat al 2 jaar mee. Van de week was ie sneller dan ik met het wegwerken van een boterham zakje. Ik dacht dat dat einde stofzuiger was, maar kon het zakje er zo uit vissen. Dat is wel het gemakkelijke van een zakloze, zuig je iets verkeerds op, muntjes geld oid, is het niet einde zak of voor altijd verdwenen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:36

Oude stofzakloze dyson. Ding is al jaar of tien. Ideaal. Na elke beurt leegkiepen buiten in de kliko. Wil niks anders meer

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 03:10

Wat is je budget? Ik merk dat je van zakloze stofzuigers beter een goede kunt kopen, en dus waarschijnlijk ook een iets duurdere. Bij zakloze stofzuigers vind ik de zuigkracht soms echt een probleem. Ik heb zelf nu een philips en die bevalt goed, maar was wel prijzig.

https://www.consumentenbond.nl/stofzuiger/kopen#no2
Hier staan nog wel wat tips ook.

xSelina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 09:06

wij hebben een zakloze van miele cats&dogs werkt super met 2 honden en 3 katten :D

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 09:25

Bijna 10 jaar dezelfde dyson en echt nooit meer anders!
Door mijn werk heb ik heel wat verschillende stofzuigers in handen, en denk altijd wat ben ik blij met de mijne :o

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 18:35

Was dit even uit het oog verloren. Maar ik heb uiteindelijk een zakloze Miele voor huisdieren in huis gehaald. In vergelijking met mijn oude Budgetstofzuiger voel ik mij alsof ik rondrijd met een Rolls Royce :D .

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:44

Ik heb ook een dyson,zuigt prima maar vind het super vervelend dat de plastic zuigbuis zo statisch is. blijft altijd hondenhaar aan de buis kleven aan de buitenkant

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:51

Wij hebben gister na heel veel vergelijken de Philips powerpro 9920 gekocht.
Erg goede reviews, de man van de winkel zei ook dat hij eigenlijke niets concurrerende had in die prijsklasse, omdat deze gewoon erg goed is. We hebben katten en deze is niet speciaal gemaakt voor haren, maar hij pakt ze moeiteloos mee. Stofzuigt heerlijk en heeft een HEPA filter, wat goed schijnt te zijn voor mijn huisstofallergie.
Tot nu toe dus erg tevreden!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:44

Zakloos
Nooi meer getrut met zakken wisselen of slechter zuigen als de zak voller komt te zitten.
We hebben sinds bijna 3 jaar een dyson en we hebben twee grote honden(rottweilers) ik zuig dagelijks en leeg hem om de paar dagen en soms ook dagelijks
Ligt er aan hoe hard ze ruien en hoeveel zooi ze mee naar binnen slepen .
Maar ik kan sinds de dyson ook soms een dag over slaan
Dat kon met de aeg echt niet
En met de miele die ik pas van mijn moeder in gebruik had ook niet( dyson was stuk en de monteur liet even op zich wachten ivm drukte )

Mocht deze ooit gaan hemelen, dan zou ik qua zuigkracht etc zo weer een dyson aanschaffen
Tis alleen wel echt plastic fantastic En van de normale ball modellen had de stang idd wel langer mogen zijn

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 22:57

Zakloos met twee katten leeg hem gewoon vaker.

Ik had iedere keer de zakken op of ze wouden niet makkelijk vast.

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:47

Zakloos! Ideaal. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 11:49

Wij hebben een stofzuiger zonder zak, maar ik heb destijds een vrij goedkoop model gekocht, en daar toch wel spijt van. Is echt niet zo krachtig. Dus had advies... koop wel een goeie :P