Fourage handel beginnen, wat komt hier bij kijken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 18:13

Ik zou graag dingen willen verkopen als equilin. Equifyt voer. Vital bix. Metazoa, mijn paard gezond en vit balancers. Equifirst.
En wat kruiden soorten. En wat drogisterij artikelen smeersels bij zomer eczeem bijv.

We hebben zelf land waar we van hooien en daar kan ik wel wat van verkopen. Maar dat zullen niet meer als 100 ronde balen per jaar zijn.

Ik zal eens een onderzoekje doen om de paarden facebook in de omgeving

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 18:15

Koper schreef:
Ze hoeft toch niet meteen de hele regio van hooi te voorzien? Geen idee hoe groot de schuren van TS zijn. Maar ook als ze veel klanten weet te verzamelen kan een hooileverancier vaker rijden? De voerboer hier in de buurt, die fatsoenlijk hooi verkoopt, heeft om de paar weken een vrachtwagen uit Duitsland. Die komt dan nieuw hooi brengen. En er zijn echt behoorlijk wat mensen waar ze het dan weer aan verkopen.

En wat een Duitse chauffeur kan kan een Franse of Tsjechische chauffeur natuurlijk ook.

Hooi vind ik verder ook niet zo intresant om te verkopen dat word genoeg verkocht in de buurt.

PocoGaucha

Re: Fourage handel beginnen, wat komt hier bij kijken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 18:38

Hoeveel weet je van voeding af? heb je daar bijvoorbeeld diplomas of cursussen in?

Ik heb zelf ook aan een soort gelijk bedrijf gedacht, maar het is bij mij iets anders gelopen. Ik heb nu een andere onderneming met motoren. Mijn idee was om echt als een idioot te studeren op paarden voeding. En dan echt alle onderzoeken bijhouden, bekende professors en onderzoekers volgen etc.

Om zo in Nederland een (onafhankelijke) adviseur te kunnen worden. Eventueel ook de verkoop van voer, maar vooral als verdienmodel het adviseren en analyseren. Want al zou je gratis advies geven, en vervolgens je voer iets duurder verkopen, dan gaan mensen na 1x hun voer wel weer ergens anders halen :').

Maar dan kun je je richten op heel Nederland en België. En verder is het afhankelijk van welke taal je goed beheerst.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:03

Ik werk voor mezelf en verkoop ook suplementen en dierenvoer en snacks.Ik sta daar ook mee op evementen en kerstmarkten.Op voer en suplementen zit weinig winst.Je moet er ook wel veel over weten daarom heb ik cursussen gevolgd.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-17 19:20

Ik zou zelf dan idd ook cursussen willen gaan volgen.
Ik weet denk ik nu al meer over voeding als veel mensen in mijn omgeving.
Maar wil dan nog veel meer te weten komen

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:38

Kun je niet veel beter met samen de mensen in de regio in een keer groot inkopen en dan onderling verdelen steeds? Ik krijg meer het idee dat daar misschien een optie zit. Zeker omdat je geen webshop wil, dan is je regio vele male kleiner en moet je het hebben van alle klanten die in de regio zitten.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 19:48

Vitalbix en metazoa bestel ik ook online.
(andere leverancier) en wordt gratis thuis gebracht.
Vitalbix wordt door www.purepaardenvoeding.nl en www.vitalbix.com gratis thuis bezorgt.
Daar ga ik echt niet voor rijden; alle soorten zijn nl direct te bestellen en ik ga niet eerst rijden om er achter te komen dat er iets niet is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 10:51

Enige merk dat idd relatief lastig aan te komen zou zijn is equifyt.
Voor de rest is alles hier nabij verkrijgbaar of gratis verzenden ( of voor heel weinig).
Dus ik denk niet dat je veel toevoegt..

Edit: je paard gezond en fit eventueel. Die is idd niet verkrijgbaar. Maar dat moet je maar net voor elkaar zien te krijgen met de producent, dat jij een verdeelpunt mag en kan zijn.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-17 11:20

[quote="Gast3170"]Enige merk dat idd relatief lastig aan te komen zou zijn is equifyt.
Voor de rest is alles hier nabij verkrijgbaar of gratis verzenden ( of voor heel weinig).
Dus ik denk niet dat je veel toevoegt..

Edit: je paard gezond en fit eventueel. Die is idd niet verkrijgbaar. Maar dat moet je maar net voor elkaar zien te krijgen met de producent, dat jij een verdeelpunt mag en kan zijn.[/quotel] equifirst is ook niet te krijgen. Maar ik zit hier echt in een dode hoek wat betreft goed voer kopen.
Ik moet minimaal 50 km rijden ervoor

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:31

Het is natuurlijk ook niet zo dat je de enige hoeft te zijn in de regio die een product verkoopt, een beetje concurrentie is vaak zelfs goed.
Naast zoveel Gamma winkels ligt een Praxis, ze hebben nagenoeg het zelfde assortiment, maar ieder hun eigen klanten.

Het is dan wel belangrijk dat je iets kunt bieden wat andere niet hebben, service en advies is al iets heel belangrijks :j
Ga kijken wat paardeneigenaren iedere week nodig hebben naast hun voer..
Zakken wortelen? Een inleverpunt voor het wassen van paardendekens?

Als de klant door heeft dat ze bij jou alles kunnen halen/regelen ipv naar 3 adressen te moeten rijden is dat een groot voordeel voor de klant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:34

Oh jawel hoor en t wordt nog thuis bezorgd ook.
Jan wensink hall.

Er is hier in de buurt to h best redelijk wat aanbod.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 11:52

Op de vraag: wat komt er allemaal bijkijken kan je als antwoord diverse meningen vinden via google. Denk bijv. Aan toestemming van de gemeente, inschriiven bij de KVK, boekhouder zoeken of alles zelf doen, belastingen ed. En das jog maar een kleine verzameling van wat er allemaal geregeld moet worden voor je uberhaupt kan starten.

Dan, heb je een flink bedrag op je rekening of kan je lenen? Je zult eers inkopen moeten doen voor je kan verkopen. Dat kost geld.

Heb je opslagruimte?

Wat als voer over datum raakt omdat het toch niet zo goed loopt, kan je dat met een potje opvangen ofkom je dan in financiele problemen?

Is er uberhaupt wel vraag naar in jouw regio?

Hoe kom jij aan de zakken voer, als er nu al moeilijk aan te komen is? Ga je het voor de hoofdprijs kopen bij de enige leverancier diejij kent en het dan nog duurder verkopen? Of ken je een groothandel die aan jou zou willen leveren?

Hou je aparte openingstijden aan?

Hoe gaan mensen weten dat jijhet voer verkoopt? (Advertentie, flyeren ect. Is niet gratis, neem dus mee in je budgetplan!)

Het idee is erg leuk, en ook best uitvoerbaar maar het kost je wel een hoop geld en tijd voor je iets hebt opgestart en ik betwijfel persoonlijk of er wel genoeg vraag naar is. En verder wacht ik idd ook nog steeds op het antwoord van Upendo: Waarom zou ik naar jou toegaan? Om jouw wedervraag te beantwoorden:- Omdat ik daar altijd naar toe ga en hun service en kennis prettig vind. Bij jou weet ik dat natuurlijk nog niet.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 12:10

Aantal zaken is al genoemd, maar wat ik dan bedenk is.

Wat is de specifieke kennis die jij kan bijdragen in een gedegen voedings advies onafhankelijk van de merken die jij voert? Met 1 cursusje ben je er dan nog niet. En de cursussen aangeboden door leveranciers zijn uiteraard totaal niet objectief tov andere merken, dat is gewoon 1 merk promoten.

Je wilt diverse merken die moeilijk beschikbaarzijn gaan verkopen.
Echter dat ze niet overal beschikbaar zijn heeft doorgaans een reden, meestal is dat een kleine afzetmarkt met het risico van lang bij jou op de plank liggen van produkten voordat ze verkocht worden (als ze al verkocht worden, risico van over de datum gaan en afh. van je opslag eventueel ook nog problemen met plaagdieren) en bij kleine hoeveelheden afname betaal je doorgaans meer inkoop dus als je van 10 bijzondere merken aantal zakken op de plank moet hebben liggen het je uiteindelijk maar heel weinig marge. Zeker als je moet gaan concureren met al bestaande (grote) webshops.