Wat is precies het nut van die reality checks? want die doe je dus altijd als je wakker bent dus dan weet je toch al dat je wakker bent
of ga je die vanzelf ook in je dromen doen omdat je ze zo vaak overdag doet? Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

of ga je die vanzelf ook in je dromen doen omdat je ze zo vaak overdag doet?
Chasingmood schreef:Hhm ik heb me hier nooit mee bezig gehouden, maar ik heb wel altijd dromen die heel duidelijk aanwezig zijn of die ik onthou. Ik heb ook 1 signaal waardoor ik weet dat ik droom. Ik heb heel vaak in dromen dat mn tanden er uit vallen, en dan weet ik dat ik droom
Wat is precies het nut van die reality checks? want die doe je dus altijd als je wakker bent dus dan weet je toch al dat je wakker bentof ga je die vanzelf ook in je dromen doen omdat je ze zo vaak overdag doet?

Ik durf alleen niet gelijk heel hoog te gaan, maar ik sloof me aardig uit voor de mensen die het kunnen zien (die blijven ook gewoon lopen).
Mijn grootste nachtmerrie gaat zo: Midden in de nacht wordt er hard aangebeld waardoor ik wakker schrik. Het klinkt ook nog eens extra hard in de droom. Na wat twijfel loop ik de trap af, ik slaap op de eerste verdieping, en doe ik de deur open. Het is heel donker en er is niemand bij de deur. Ik heb zo'n soort vierkant overdekt achtig iets waar je aan de zijkant inloopt. Dan kijk ik in de hoek en staat er een enorm lange man in donkere jas/kleding. Zó groot dat hij gebogen staat tegen het plafond van het overdekte stukje voor mijn voordeur. Hij heeft ook lange benen en is dun. Ik heb nooit een goed beeld van hem, weet dan ook niet zeker of hij een stok en een hoed heeft. Dan lacht hij op zo'n vreselijk angstaanjagende manier en uit het niets rent hij langs mij, mijn huis in en de trappen op naar zolder. Vanaf dan ben ik hem kwijt en soms zoek ik nog voordat de droom stopt.
Mijn ouders kunnen vanuit hun slaapkamer ook naar de voordeur kijken en dan zien ze ook nooit iemand. Nou, ik blijf wel kalm maar de tranen staan in mijn ogen en ik ben inmiddels 19

kan mezelf dan ook wakker maken of weer sturen naar wat leukers maar ik word er toch altijd een beetje rottig wakker van na afloop. Daar moet nog even het een en ander aan sturing bijgeschaafd worden
. In de droom is er geen zwaartekracht haha, briljant.
.