Als je niet weet wat op je verlanglijstje moet topic.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 08:59

Ik heb op de sint lootjes dit gezet,
Lieve piet en sint ik heb al zoveel spullen,ik zou er een winkeltje mee kunnen vullen!
Geef mij maar een betaald verzend label voor actie schoenmaatje, dan krijgen alle overige spullen een nieuw leven bij iemand die ze wel kan gebruiken. ;)

Mocht je je niet kunnen bedwingen dan zou ik graag iets zelf gemaakts willen, van Jam, Maaltijd, kaarsen kaarten etc dus leef je uit! :D{

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 00:34

kwita schreef:
Ik heb op de sint lootjes dit gezet,
Lieve piet en sint ik heb al zoveel spullen,ik zou er een winkeltje mee kunnen vullen!
Geef mij maar een betaald verzend label voor actie schoenmaatje, dan krijgen alle overige spullen een nieuw leven bij iemand die ze wel kan gebruiken. ;)

Mocht je je niet kunnen bedwingen dan zou ik graag iets zelf gemaakts willen, van Jam, Maaltijd, kaarsen kaarten etc dus leef je uit! :D{

haha die is wel origineel!

smit_ilse

Re: Als je niet weet wat op je verlanglijstje moet topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 00:43

Rituals, geurkaarsen, riverdale webshop heeft leuke prijzen momenteel in de outlet, thee/handdoeken, xenos heeft vaak leuke dingen staan. Vindt het elk jaar wel moeilijk dus dit jaar mijn lijstje bijna hetzelfde als vorig jaar gedaan. Hou niet van prulletjes en zitten zelf in een mega verbouwing dus wil zo min mogelijk huiselijke dingen kopen/vragen

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 01:42

toevallig dat ik aan het verhuizen ben. Op het moment van alles voor de keuken gevraagd: vergiet, rasp en bijvoorbeeld aardappelschilmesjes.

altijd staan er kerstservetten op, haar elastieken, handschoenen, huissokken.

je kan tegenwoordig heel leuke glazen kopen voor weinig, wijnglazen etc voor 5 euro.

snoepgoed staat er ook altiid op, of wat dacht je van: Pennen?

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 02:10

Ik probeer met lootjes altijd dingen neer te zetten die ik niet snel voor mezelf zou kopen maar wel heel leuk vind.
Zo heb ik bijvoorbeeld een onesie ( lijkt me heerlijk, maar ik vind dat op bepaalde momenten dan zonde van mn geld, maar ideaal daarvoor)
De eenhoornsloffen (zelfde verhaal)
Dikke, grote, leuke truien - dat soort dingen.
Mijn fam zei al; zet jij ook voor de zekerheid maar de maten van je paard neer, hebben we in nood vast wat aan.
Nu staan er ook Roeckl handschoentjes op :+

En inderdaad; sieraden, lippenstiftje, happy socks

Vind het inderdaad ook altijd lastig, haha. Ben begonnen met (fanatieker) sporten dus ook een sporttas/sportbroek/shirt gevraagd.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:54

Nu kwam ik ook altzheimer sokken tegen, die heb ik gekocht voor mijn man en schoonvader, zo heb je nuttig en het steunen van een goed doel bij elkaar! want ook zij hebben alles al en weten nooit wat ( maar hebben altijd gaten in hun sokken)!

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:33

Ik weet altijd wel genoeg te vragen :+
Dit jaar heb ik er nog niet zo over nagedacht, maar vraag wat make-up, blond Amsterdam servies, losse thee is ook altijd goed, lampjes voor in mijn nieuwe huis, kledinghangers en er komt vast nog meer bij en dan is er genoeg keuze en voor elk budget ;)

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 10:47

Ik vind die lage budgetten een drama :+ Alles wat je voor een ander koopt moet ongeveer bij de Action vandaan komen en alles wat je krijgt is troep van de Action |o
Verschrikkelijk. En daarbij, mocht ik iets van de Action willen dan koop ik het zelf wel..

Maar als je spaart voor iets groots (ik wil een grote houten wereldkaart aan de muur, €985) en zegt een bijdrage te willen is het ook niet goed want “een cadeau wat je uit kan pakken is zoveel leuker”. Dus na de feestdagen pak ik alles ongebruikt weer in, plak een memobriefje erop wat er in zit en van wie ik het heb gehad en geef ik het weer weg op bepaalde momenten (verjaardagen van vage kennissen of als cadeau omdat ze een prestatie hebben gedaan of zoiets)

Ik zou Sinterklaas heel graag overslaan. En kerst alleen met m’n gezin.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 14:03

Genoeg dingen te bedenken om een verlanglijstje mee te vullen, vallen alleen wel erg buiten budget.
Spullen binnen budget zijn sokken, handschoenen, chocolade.
Met een aantal vrienden doen wij niet meer aan cadeaus, behalve dan een reep chocolade of een douchegel.

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-17 13:45

nou heb warme sloffen/sokken ook op mijn lijstje toegevoegd. hopen dat ik nog meer verzin..

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:19

Paulina schreef:
Ik vind die lage budgetten een drama :+ Alles wat je voor een ander koopt moet ongeveer bij de Action vandaan komen en alles wat je krijgt is troep van de Action |o
Verschrikkelijk. En daarbij, mocht ik iets van de Action willen dan koop ik het zelf wel..

Maar als je spaart voor iets groots (ik wil een grote houten wereldkaart aan de muur, €985) en zegt een bijdrage te willen is het ook niet goed want “een cadeau wat je uit kan pakken is zoveel leuker”. Dus na de feestdagen pak ik alles ongebruikt weer in, plak een memobriefje erop wat er in zit en van wie ik het heb gehad en geef ik het weer weg op bepaalde momenten (verjaardagen van vage kennissen of als cadeau omdat ze een prestatie hebben gedaan of zoiets)

Dit is toch vreselijk....

Waarom dan geschenken geven?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:38

Voor ons gaat het meer om de gezelligheid. We moeten er ook een gedichtje bij maken of iets knutselen en na het uitpakken gaan we met z'n alle eten. Daarbij ben ik ook altijd blij met kleine spulletjes. :)

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:51

Ik heb schoonouders die minimaal een A4 per persoon willen zodat ze "kunnen kiezen en je niet weet wat je zal krijgen". Ze hebben ook een budget per persoon en dat MOET ook echt op. Ik ben dus erg creatief geworden in lijstjes samenstellen :+

Het grootste deel bestaat uit cd's, dvd's en boeken. Heb er een gewoonte van gemaakt om elke keer als ik denk hé, die wil ik wel eens kijken/lezen/luisteren de titel op te schrijven, en zo heb je aan het einde van het jaar een leuke selectie . Rituals en Ikea zijn ook goed vertegenwoordigd (een paar specifieke dingen en verder cadeaubonnen), en bonnen voor mijn favoriete sauna of kledingwinkels zijn ook altijd fijn. Zo hebben ze keuze genoeg, en ik geen dingen die ik niet wil :)

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:57

Om dit soort stress te voorkomen ben ik dit jaar vanaf januari al begonnen met een lijstje te maken :')
Iedere keer dat er iets in me opkomt wat leuk zou zijn om voor kerst of sinterklaas te vragen opgeschreven.
Staan dingen op als:
Fruitschaal
Kleine bakjes
Nieuwe scherpe messen
Warm houd plaatje
Dweilstok
Brilpoetsdoekjes

Daarnaast vraag ik vaak dingen als een parfum ( de goedkope versies), douchegel, kaarsen, geurstokjes, sokken, makeup dingen, boeken en cds

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 15:07

KimD schreef:
Paulina schreef:

Dit is toch vreselijk....

Waarom dan geschenken geven?

Wij hebben voor de scouting ook een laag budget, de kinderen moeten het zelf betalen en ze hebben lang niet allemaal een baantje oid. Daarom doen we 5 euro voor t cadeau..

Is wel heel lastig om te bedenken wat je wilt :+

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-17 22:52

kitlover schreef:
Paulina schreef:

Wij hebben voor de scouting ook een laag budget, de kinderen moeten het zelf betalen en ze hebben lang niet allemaal een baantje oid. Daarom doen we 5 euro voor t cadeau..

Is wel heel lastig om te bedenken wat je wilt :+

wij hebben gelukkig een budget van 25 euro, daar kun je vaak nog wel wat mee.
als je weet wat je wilt vragen dan :P

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 17:46

Misschien dat jullie een idee hebben maar ik kom er niet helemaal uit..
Mijn getrokken lootje vind programeren, gamen en lezen leuk en is 11 jaar. Cadeau budget is 5 euro. De surprise heb ik al bedacht maar weet even echt niet wat ik hem moet geven.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 18:30

klinkt als mijn broertje jaren g
terug! even overleggen?

bestaat steam cadeau bon?

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 19:15

Bestaat wel, alleen kan je niet veel met 5 euro voor steam ben ik bang. Hou m wel in gedachten!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:00

kitlover schreef:
Mijn getrokken lootje vind programeren, gamen en lezen leuk en is 11 jaar. Cadeau budget is 5 euro. De surprise heb ik al bedacht maar weet even echt niet wat ik hem moet geven.

een tijdschrift over gamen? een boek of gewoon iets anders wat leuk gevonden kan worden!

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 18:58

Mijn verlanglijstje wordt nu ik er bij na denk wel steeds langer. Je moet gewoon heel diep nadenken en dan kom je wel op iets. Ik moet eigenlijk nog aan een nieuw setje wedstrijdhandschoenen, gewone handschoenen en ik wil Team Mortis deel 7 graag en chocolade is altijd goed hier *\o/*

Brittjuh97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-17 22:34

kitlover schreef:

cadeaubon voor een game ? misschien heb je boeken naar die bekende films ? houd hij/zij van mindcraft? daar heb je dacht ik ook bonnen voor ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:49

Leuk topic!
Hier staan vaak wat standaarddingen op mijn lijstje, zoals een chocoladeletter, goede waxmelts en iets qua boeken oid. Maar vaak laat ik het vrij aan de persoon die mij als lootje heeft. Dat heeft helaas ook wel eens geresulteerd in een mega taaitaaipop... Een cadeau waar je niets aan hebt, zonde :)

Zelf heb ik redelijk moeilijke hobbys voor cadeaus, want (militaire) helikopters en luchtballonnen zijn een beetje duur om te geven... Ook in miniatuurversie :') Maar dat maakt het ook verrassend, je weet nooit wat je krijgt.

Gelukkig zit ik ook in de paarden en dus zijn ruiterdingetjes altijd handig. Sokken, polo's, borstels... Dus dat geef ik vaak mee als tip als iemand niets voor me weet. Daarnaast vind ik vogelbeeldjes ook altijd leuk, net als grappige en/of handige hebbedingetjes.
Misschien voor de personen die niets weten, google eens op
'Cadeaus onder 5 euro voor vrouw/19-jarige/ruiter' etc! Vaak kun je wel wat leuks vinden! Zo kwam ik op die manier op lichtgevende veters en een bepaald kettinkje :)

xU_blinghx, slim om gedurende het jaar een lijst te maken! Deze ga ik onthouden ;)