Waarom deed ik dat vroeger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:02

Haar strak naar achteren, bomberjack, hardcore luisteren (echt waarom?) (ik vind dan festivals wel leuk zoals decibel), maar heb dan ook een zo'n tijd gehad dat ik vooral rap luisterde, weer een vage kledingstijl...

Echt een schaapje, geen eigen keuzes :o :Y)

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:03

ach... those days...

ik woonde naast een parkje wat ik elke dag door moest voor de basisschool. Dus ja mijn paard woonde daar en elke morgen gingen wij in galop tussen de bomen door de dijk op en af! En ook elke morgen stalde ik mijn paard voor het schoolhek zodat hij mij weer veilig thuis kon brengen. *\o/*

qua kleding of haar valt het wel mee geloof ik.. Al heb ik wel ooit mijn haar heeel kort geknipt maar daar zijn alle foto's van "verdwenen" *D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:05

Dat ik op 13jarige leeftijd nog rondhuppelde als een paard. Alhoewel, dat zou ik gewoon vertellen want dan hebben we iets om over te lachen :+

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:11

Ik had vroeger een pony (in mijn kapsel), en als die te lang was gegroeid en dus in mijn ogen begon te hangen, kreeg ik gewoon zo'n staartje in mijn pony. Dus rechtop mijn hoofd....:') bedankt mam

Mijn tante (toen ze een keer op ging passen op mij) had vervolgens het idee om dan maar een stukje van de pony af te knippen, dan had ik er ook niet zo last van. Maar dat ging alleen maar scheef, dus uiteindelijk had ik helemaal geen pony meer :') :')

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:21

Ik kan echt niks bedenken eigenlijk. :+ was te druk met eigen pony en school en kleding boeide me niks. :P en als ik wat raars zou hebben gedaan doe ik dat nu nog vermoed ik. _O- ben niet hele anders dan als jonkie en puber.

Hooguit de barbies van mijn zus op de treinrails binden samen met buurjongetje en dan kijken wanneer de trein ontspoord. <<). Maar kom daar ook gewoon eerlijk voor uit dat ik daarmee geexperimenteerd heb.

Van een goede vriend heb ik wel eea aan fotos gezien, oh man ik heb dubbel gelegen. Best stoere man, motorijden, kort geschoren stekeltjes haar. En dan zie je fotos van een modeshow met kakkerkleding en en matje als haarlengte O- :oo :+ :D :)). Oef zo fout hihi

Mallootje

Re: Waarom deed ik dat vroeger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:23

Ik had een paarse broek met wijde pijpen en kort piekjeshaar. Schaam me dood :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:25

Ach ik had een jas die bestond uit meerdere grote gekleurde vlakken, trainingspakken in glim neon en fluor kleuren, maar ook gemacrameede hesjes met bruin/oranje bloemen. En een ribbroek met opgenaaide appeltjes en peertje om de kapotte knieen te verdoezelen. Was mode. Jas zat best lekker. Uiteindelijk opgegaan aan wondbedekking van oude tinker

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:27

Ik mocht al op jonge leeftijd mijn eigen kleren in de ochten uitkiezen. Ik vond dat een roze shirt met een roze broek en roze elastiekjes in mn haar super mooi bij elkaar stond. Hetzelfde met de kleuren groen, blauw, paars, enz. Ik was dus een wandelende kleur. Want op die manier wist ik zeker dat er niks bij elkaar vloekte. Ik snap nog steeds niet dat er nooit iets van is gezegd, want ik heb dat tot ongeveer groep 7/8 volgehouden.
Verder kreeg ik vroeger ook vaak kleding van mn oudere broers die zij niet pasten en ik wel. En ook van een kennis kregen we regelmatig kleding. Niet dat we het niet konden betalen, maar mn moeder vond het wel makkelijk denk ik.

@Fair:
Lieten jouw ouders je dan ook gewoon kattenbrokjes eten? Of deed je dat dan stiekem?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:27

Ik was een hangjongere :=

Elke avond van 19.00 tot 21.30 hing ik met een grote groep op straat. Soms brachten we een bezoek aan een andere wijk op zoek naar een andere groep zodat we konden vechten (daar deed ik dan niet aan mee, was veel te scheiterig).

Blowen in de pauze en dan een lachkik krijgen onder Engelse les, lag op de vloer van het lokaal.

Onder tekenen door het raam (begane grond) ontsnappen en vervolgens de les saboteren.

Ik was echt een vreselijke puber, gelukkig toch nog volwassen geworden.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:30

Hahaha, jaa hier ook hangjeugd.. elke avond, pauze, zelf vrijgenomen dagen :P etc... vreselijke spijbelaar, wegloper.. Nachtmerrie voor ouders.. ik ga echt niet eens alles vermelden wat ik heb gedaan..

Maar nu ben ik al jaren braaf, ben pas 26 en het is vrij snel goed gekomen met me :P

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:32

Tuigje schreef:
T-shirts met:
- zwitsal logo
- koekje erbij?
- angel by day, devil by night
- Von Dutch

Oh en ik had er dan een broek bij in dezelfde kleur, incl roze en geel :+
ik wil ook zo'n broek met van die zakken aan de zijkant 8)7 8)7 8)7

Vergeet het "goeiemoggel" shirt niet. Zwarte shirt met roze glittertekst. :')

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:37

Mijn zusje is bijna 2 jaar jonger dan mij maar mijn ouders en vooral mijn oma vond het leuk om ons gewoon alsnog dezelfde kleren aan te doen. Dus als we boodschappen gingen doen vroeg iedereen of we tweelingen waren en dat vonden ze fantastisch. Mijn zusje en ik waren échte ruziemakers, pesten krabben bijten alles wat echte zussen doen... Dus wij vonden dat helemaal niet zo leuk.

Ik zie ons nog lopen in een bleekgewassen jeans, rode lakschoentjes en onze roze met blauwe "knuffeltruien" (van die zachte harige truien), haren in 2 knotjes op de zijkant van ons hoofd vastgezet met glitterspeldjes en vlindertjes.
Goeie tijden :)

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:45

Ik was nooit hangjeugd, geen tijd voor. Ik liep op een naburige boerderij rond om de boer te helpen en daar reed ik op de koeien en reed ik tractor. Ook gewoon door t dorp, boeide me niks :') Vanaf dat de kalveren geboren waren liep ik er al mee rond en de meeste koeien waren dus zo mak als wat.

Mijn moeder heeft wel eens geflikt om mijn haar af te knippen van heuplengte tot net onder mijn oren. Heb er nog haat aan hahahah! Verder inderdaad zelfgemaakte kleding van gordijnstof en patchwork, maar oh wee als ze met een jurk of rokje aan kwam. Dan zat ik in de kast, met de deur op slot. Daar moest ik niks van weten.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:46

Hier ook een vreselijke spijbelaar. Mijn moeder werkte destijds op dezelfde school als waar ik naartoe ging en kende dus ook de docenten waar ik les van had. Na een aantal verzuimbriefjes in de categorie tandarts, dokter e.d. moest er wat variatie komen voor de geloofwaardigeid. Begrafenis was alleen niet echt de goede keuze... Mocht dus mooi alle uren inhalen toen mijn moeder voor niks gecondoleerd was door haar collega's :o .

Overigens is de kuif ook een heel bekend kapsel bij mij.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:47

Ik schaam me hier nog lichtelijk voor, maar ik heb uren besteed aan het opnieuw indelen van het park waar we naast woonden zodat mijn paarden daar konden staan :') (note: ik heb nooit een paard gehad)

Ook heb ik heel lang geloofd dat je in van die auto's in een pretpark goed zelf moest sturen omdat je anders van de baan zou vallen..

Qua kleding zag ik er inderdaad niet uit.. Groene broek met shirtje met groen erin, en dat dan voor meerdere kleuren... Mega hoge pumps aan naar school...

En het ergste: ik speelde vroeger altijd met een vriendinnetje met Bratz. Nu hadden ze op een gegeven moment dat ze eigenlijk altijd naakt waren en dingen met elkaar deden in bed. We snapten nog niet helemaal wat ,maar het meisje en ik moesten altijd de hele tijd naar de wc om te plassen als we dat speelden.. Ik realiseerde me jaaaaren later pas wat dat eigenlijk inhield... :o

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:48

Kaula schreef:
Hier ook een vreselijke spijbelaar. Mijn moeder werkte destijds op dezelfde school als waar ik naartoe ging en kende dus ook de docenten waar ik les van had. Na een aantal verzuimbriefjes in de categorie tandarts, dokter e.d. moest er wat variatie komen voor de geloofwaardigeid. Begrafenis was alleen niet echt de goede keuze... Mocht dus mooi alle uren inhalen toen mijn moeder voor niks gecondoleerd was door haar collega's :o .

Overigens is de kuif ook een heel bekend kapsel bij mij.

:Y) :7 :D oeps

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:56

Toen ik klein was wou ik absoluut mijn haar niet borstelen (krullend pluizend dik haar dus altijd in de knoop), dus om dit op te lossen heb ik jaren lang kort haar gehad. Maar in plaats van een leuk kort kapsel, gewoon echt kort. Er waren zelfs jongens in mn klas die nog langer haar hadden. Ik heb echt geen idee waarom de kapper (en mijn omgeving) mij jaren lang voor schut heeft laten lopen met dat extreme korte kapsel. Ik zou willen dat ik een bloempot kapsel had die tijd. :+ Al mijn foto's van tot ik een jaar of 10 was zijn hierdoor verpest en mag dus zeker niemand ooit zien.

Ik verdroeg ook normaal zittende broeken niet, dus spijkerbroeken etc. ik kon er gewoon niet tegen dat ik werd beperkt in mijn bewegingsvrijheid. :+ Dus er werden voor mij broeken gekocht van mega zachte stofjes (soort leggingstofjes, maar dan model broek wat recht naar beneden loopt ipv aansluitend. Nu zou ik het een bejaarden-mensen-broek noemen..) en als er dan eenmaal zo'n broek gevonden was, kreeg ik die ook gelijk in 6 soorten kleuren (paars, kotsgroen, etc.) :j
Toen ik begon met paardrijden kwam dat probleem natuurlijk toen ik een jaar of 10 was. Daarom had ik een rijbroek in maat 42. Zat tenminste niet strak. :+

Oh en die extreem wijde broeken! Geen idee hoe het kan, maar dat was ooit helemaal in. Dat ik dáár in gelopen heb zeg..

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:25

Teensokken... }:0
Afbeelding

Oh en vergeet die hele foute haarbanden/hoofddoekjes niet! :j

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:26

Hahaha hilarisch topic.

Ook ik heb vroeger een lelijke pony (bedankt mam) en ook wel eens een bloempotkapsel gehad. De kapster snapte schouderlengte niet echt ofzo. Dit werd strak onder de oren recht afgeknipt. Verschrikkelijk vond ik het!

Verder lelijke kleding in allerlei felle kleuren! En als er een gat inzat zo'n plaatje erover hahah.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:28

Oww en als puber zelf experimenteren met wenkbrauwen epileren. Heb ze heel dun gehad, echt superlelijk. En daarna dan proberen te maskeren door ze bij te tekenen met potlood. Gelukkig is alles weer terug gegroeid!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:31

Mijn hele verschijning, zowel innerlijk als uiterlijk was een no-go. Stiekem nog steeds. Maar geen passende make-up dragen (veel te donkere foundation), kleding was too sloppy, te mannelijk. Oef ik schaam me er diep voor en die foto's blijven zeker in het donker :')
Naast dat ik mezelf ook nooit goed verzorgde

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:36

Geweldig topic... Fair is tot nu toe de meest geniale :))

Op de HAVO had ik een vriendinnetje met wie ik altijd alles en iedereen en iedereen opnam op cassette (memo recorder)... mede leerlingen, leraren, ouders, vriendje, etc... daar maakten we dan een heel bandje van, gecombineerd met Sesamstraat uitspraken (vooral Bert & Ernie, Grover en Kermit waren favoriet).. en dat lieten we aan iedereen horen...

Of een leraar opnemen, en dan tijdens een stilte voor een proefwerk ineens keihard de opname afspelen... en tot hilariteit van klasgenootjes speelden we het soms versneld af, dus een leraar met een gelium stemmetje :))

Wat ook favoriet was: met een universele afstandsbediening de straat op gaan en bij mensen ineens de tv op een andere zender zetten, of helemaal uit... 1 iemand begon zelfs zn tv te slaan :))

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:37

Tuigje schreef:
T-shirts met:
- zwitsal logo
- koekje erbij?
- angel by day, devil by night
- Von Dutch

Oh en ik had er dan een broek bij in dezelfde kleur, incl roze en geel :+
ik wil ook zo'n broek met van die zakken aan de zijkant 8)7 8)7 8)7

Hahaha love the shirts :') :(:)

StellaMay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:37

Als ik dit zo lees heb ik nog steeds een hele foute kledingkeuze :')
Ik draag namelijk nog steeds tuinbroeken, en mán, wat zitten die lekker, en die teensokken hierboven heb ik laatst nog van Alie binnen gekregen, lekker warm joh! :D

Om verder on topic te blijven; Ik was er op mijn 13e van overtuigd dat ik gothic was.
Dat werd dus rood geverfd haar met zwarte strepen (waar ik overigens vreselijk gepest om ben, fijn joh pubers), zwarte kleding, kisten, zwarte make-up, handschoentjes in net vorm? en van die armbandjes en kettingen met kruizen. *pum*

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 16:59

- wafelhaar.. het liefst iedere dag
- ik had een volledig grijs glinsterend pak. Had mams voor mij genaaid :+
- mijn mooie lange haren tot oor hoogte laten afknippen, jeetje dat stond echt voor geen meter
- iedere dag met mijn bff de klas op stelten zetten incl. huilen van het lachen (na 22 jaar nog steeds mijn bff trouwens haha)
- meerdere malen gelogen tegen de meester/juf zodat andere kindjes voor mijn daden op draaiden :=

Dit was voornamelijk basisschool leeftijd en vriend weet van alles. Hij had na een paar weken als de fotoboeken te pakken dus tja..