Wat te doen met geluidsoverlast buurman?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:39

Blue_Monday schreef:
Niet aankaarten meteen politie bellen. Als ie dit al zeven jaar doet gaat ie heus niet stoppen. Buren hebben het al geprobeerd toch?

justahorse schreef:
Politie bellen. Na 2 waarschuwingen word het apparatuur in beslag genomen. Daarnaast klachten indienen bij woningbouw.

Wij hebben ooit ook zulke buren gehad, echt, het enige wat hielp was telkens de politie bellen.
Nadat ze een keer op hun verjaardag (alweer) de politie aan de deur hadden zijn ze er pas mee gestopt.

Daarna kwamen ze netjes aangeven telkens als ze een feestje hadden, kijk als dat drie keer per jaar is dan ga ik die avond wel ergens anders heen.
Maar het moet niet zo zijn dat structureel je woongenot verpest wordt.

czarina

Re: Wat te doen met geluidsoverlast buurman?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:52

Wat al vaker word aangekaart hier, hoe staat de buurman tegenover een draadloze koptelefoon. Onze buurjongen speelt snachts graag spellen waarbij het geluid ook hard stond ivm het echt in het spel zitten, die heeft ook een koptelefoon aangeschaft waardoor wij geen last meer hebben en hij fijn zijn spellen kan spelen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 16:52

Geluidsoverlast is afschuwelijk! Wij hebben er erg veel last van gehad en het verpest je hele woongenot. Hebben zelfs met de telefoon in ons handen gestaan om de makelaar te bellen om het huis te gaan verkopen -O-

Maar! Bij ons is het helemaal goed gekomen (en af te hebben ze nog hun 'gekke half uurtje' maar daar hebben we geen last van eigenlijk). Stille buren zullen het nooit worden maar er valt echt prima mee te leven zo.

We hadden de hoop al opgegeven maar toch zijn we blijven praten met ze en blijven aanbellen als we last van ze hadden. Op het irritante af, want stonden meerdere keren per avond voor de deur bij ze :D Zodra de muziek op standje festival ging, direct aangebeld.

Op een gegeven moment is toch het kwartje gevallen en houden ze het nu best burgerlijk allemaal. Ze komen het zelfs keurig melden wanneer ze een feestje gaan geven + eindtijd (waar ze zich ook aan houden). In ruil daarvoor "zeuren" wij niet meer en we hebben zelfs prima contact nu met elkaar.

Ik zou echt blijven aanbellen bij je buurman, desnoods meerdere keren achter elkaar. De wijkagent/politie eens laten meeluisteren is ook een goed idee. Dan wordt dat genoteerd en kun je evt een dossier opbouwen.

Succes/sterkte!

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 16:55

Susanne, dat aanbellen en netjes vragen hebben wij uiteraard ook als eerste gedaan.
Had ik er misschien even bij moeten zetten.

Maar onze buren was niet mee te praten helaas, die riepen "we zetten het zo hard als wij willen" en gooiden de deur gewoon in je gezicht met een rotklap dicht, zulke aso's zijn er helaas ook :(

En dan helpt uiteindelijk maar een ding, en dat is toch echt de politie bellen.
Die dan idd de apparatuur in beslag neemt als ze na twee waarschuwingen nog door gaan.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:11

Mijn ex is ook DJ en kon er ook wat van, maar die probeerde enigzins nog rekening te houden met de buren door niet na 9 uur savonds nog te draaien. Maar ik weet niet waar je woont maar ik ken meer van dit soort mensen die het hele weekend wakker blijven en 24 uur per dag het volume vol hebben staan en hun kop vol duwen met drugs om maar het hele weekend herrie te kunnen maken.

Ik zou als er al meerdere meldingen zijn gemaakt bij de buurman inderdaad de politie bellen en niks tegen de buurman zeggen zodat de politie zelf kan horen hoe het er aan toe gaat.

Vind het sowieso asociaal om in een appartement je muziek iedere keer vol open te gooien, als je een keer een feest geeft en vooraf je buren waarschuwt zou ik er ook geen probleem mee maken, maar hij heeft er blijkbaar schijt aan. Dus ik zou gewoon de politie bellen volgende keer :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 22:06

Bedankt voor alle reacties

Een logboek bijhouden doe ik al :D

Koptelefoon gaat denk ik niet werken, meestal staat het vooral op standje mega turbo wanneer hij met vrienden is. Dan zou het een soort silent disco worden :+

Ook nu staat de muziek weer hoorbaar hard en ik merk dat het steeds meer gaat frustreren. Ik heb wel besloten dat ik hem er een paar keer op aanspreek en dat wanneer het niet verandert ik hem zal waarschuwen dat ik een logboek bij hou en naar de woningbouw stap. En dat bij echt overlast ook de politie gebeld gaat worden. Dan krijgt hij iig nog een kans om zijn gedrag aan te passen en is het eigen schuld-dikke bult als hij het niet doet....

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:48

Ik vind je echt veel te aardig.
Bij mij zou de maar na twee keer echt goed vol zijn en zou de politie waarschijnlijk gek van me worden :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 23:54

Politie zojuist gebeld. Hebben hem aangesproken. Zijn antwoord "Jezus maakt iemand hier serieus melding van?". Ze hebben gezegd dat de volgende keer boetes en inname op de planning staan bij volgende meldingen.
Ben benieuwd hoe lang het rustig blijft.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 00:05

+:)+

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 08:55

Goed gedaan en als hij het niet snapt na alles wat er gezegd is en laten horen dan gaat hij het waarschijnlijk gewoon weer doen. Sommige mensen snappen svhijnbaar niet dat ze niet alleen op de wereld zijn of dat er andre mensen zijn die wel van rust houden.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:02

Eerst buurmaan aanspreken, nog een keer, nog een keer, dan woningbouwvereniging en nog een keer, dan poltie....dan kan je vermelden wat je zelf hebt gedaan, heel belangrijk, omdat met tegenwoordig de zelfredzaamheid eist.....zodra politie overlast constateert, al bel je je woningbouw en de politie 100 keer op die dag he? Zodra rapporten gemaakt worden, kunnen ze na waarschuwingen een uitzettingrocedure op gaan starten....bewoner heeft steeds eigen keuze gekregen, tot het te laat is.

Voorwaarden is veel meldingen en eigen aanspreken buur, als is het met briefje als je niet durft....

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:17

Focussed schreef:
Politie zojuist gebeld. Hebben hem aangesproken. Zijn antwoord "Jezus maakt iemand hier serieus melding van?". Ze hebben gezegd dat de volgende keer boetes en inname op de planning staan bij volgende meldingen.

Whaha wat een tokkie :')

Goed dat de politie geweest is!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:23

Focussed schreef:

Goedzo, gewoon consequent blijven doen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 09:37

Precies elke keer melding maken bij de politie .. niet zelf met oplossingen als een draadloze koptelefoon naar hem toe gaan .. laat de politie het maar oplossen .

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:47

Oh ik weet zo hoe je je voelt TS. Ik had onderburen die nogal luidruchtig sex hadden. Meerdere keren per dag.
Ik slaap heel vast. Maar als ik op zondagochtend om 7 wakker wordt van de onderbuurvrouw die haar hoogtepunt bereikt dan ben ik echt zwaar pisst!!!!

Ik heb het geluk gehad dat zij na een maand alweer vertrokken.
Zoiets kan je woongenot zo beperken

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:51

Pff, wat ontzettend vervelend voor je TS! Ook mijn advies is om de politie te bellen. Dat is het enige wat helpt met dit soort hardnekkige figuren. Geluidsoverlast is echt vreselijk, het kan een negatieve invloed hebben op je gezondheid en moet dus absoluut serieus genomen worden.

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:09

Ook ik weet precies hoe of je je voelt.
Ik heb ook jaren in een flat met geluidsoverlast gewoond. Ik had gelukkig een buurvrouw die er ook last van had en zo hadden we samen allebei een logboek bij gehouden. Het was zelfs zo erg dat als ik de politie weer eens belde en alleen maar mijn naam en adres zei dat ze precies wisten voor wie of ik belde, als controle noemde hun dat adres en er was weer een melding op zijn lijst.
Ook hadden wij met regelmaat contact met de woningbouw en zo hebben we die persoon er uit gekregen. Het is heel erg slopend vooral om zo'n logboek bij te houden want dan ben je er nog bewuster er mee bezig dan dat je eigenlijk zou willen, maar het kan ook goed helpen naar de woningbouw toe.
Heel veel succes er mee.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:15

Hier hetzelfde gehad inderdaad.
Meldingen meldingen meldingen maken! Woningbouw adviseerde mij niet steeds naar boven te gaan. Mede voor mijn eigen veiligheid als vrouw alleen en bovenbuurman regelmatig onder invloed was van verschillende soorten drugs.
Tijd, duur, dag etc. vermelden. Samen spannen met buren.
Politie bellen als het eccht niet helpt.
Zonder dossier opbouw kan de woningbouw namelijk helemaal niks!
Uiteindelijk is hier na lange tijd eindelijk ook hij rustiger geworden. (En zijn huis uitgezet omdat zijn wietplantage opgerold is haha). Overigens krijg ik deze maand nieuwe boven buren dus ik hou mijn hard vast

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:24

Ik heb ook zo'n buurman. Gelukkig is het nu stil op het gillen en schreeuwen van m'n andere buurman na.
Ik ben al een hele lange tijd bezig geweest om hem eruit te krijgen.
Politie bellen heeft in mijn situatie geen zin aangezien ze pas na een tijd gaan rijden en kijken. Geluidsoverlast schijnt in Den haag geen prioriteit te zijn. Dus ze kunnen hem niet betrappen op geluidsoverlast.
Blijven melden bij politie en woningbouw.
Maar als het al zolang duurt zou ik andere stappen ondernemen, huurcommissie inschakelen of gemeente. Kijk eens naar die nieuwe aso wet, misschien kun je daar iets mee?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 21:46

Wat een vreselijk vervelende verhalen!! Wat kan geluid toch met je doen als mens.

Hier heeft de rust ook niet lang aangehouden..... Muziek...... Ik geef het tot 9 anders hang ik weer aan de tel met de politie. (Voel me bijna bezwaard, die hebben toch ook wel wat beters te doen :o ) :+

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:50

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:51

Groot gelijk heb je, gewoon elke keer blijven bellen hoor!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:58

Focussed schreef:
Wat een vreselijk vervelende verhalen!! Wat kan geluid toch met je doen als mens.

Hier heeft de rust ook niet lang aangehouden..... Muziek...... Ik geef het tot 9 anders hang ik weer aan de tel met de politie. (Voel me bijna bezwaard, die hebben toch ook wel wat beters te doen :o ) :+

In principe geld de regel dat je na 10 uur pas kan en mag melden

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:09

purny schreef:
Focussed schreef:

In principe geld de regel dat je na 10 uur pas kan en mag melden

Is per gemeente verschillend voor sommige is overlast ongeacht tijd al voldoende

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:30

Dus tot 22.00 mag je in de klereherrie zitten? Dat lijkt me niet.