houden jullie genoeg tijd over voor " andere" dingen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:06

Sizzle idd het is een keus :j

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:50

Ja, zat :). Werk fulltime (eigen bedrijf) maar vrijwel alles wat ik in een week doe of moet is eigen keuze of probeer ik dusdanig tactisch in te plannen dat er zoveel mogelijk tijd voor andere dingen overblijft.
Sport 4x tot 5x per week maar altijd met een of meerdere vrienden samen, dus das 2 vliegen in 1 klap. Idem voor de muziekvereniging waarvan ik lid ben. Verder koop ik mijn vrije tijd dmv het inhuren van een schoonmaakster :+. En we hebben geen kinderen en/of huisdieren, dus dat scheelt ook wel enigszins.

Mallootje

Re: houden jullie genoeg tijd over voor " andere" dingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 21:54

Ik heb een zaak, 3 paarden aan huis waarvan ik er 1 fanatiek rijd, mijn vriend rijdt er 1 en er is 1 met pensioen maar die rijden we afwisselend 1 tot 2x per week. Verder 2 honden, geen kinderen, en ik volg nog een studie. Behoorlijk druk maar ik vind het toch echt belangrijk om nog tijd te maken voor sociale activiteiten of uitstapjes. Soms een beetje puzzelen, maar het lukt. Kwestie van echt timeslots vrij te houden..

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:24

Jah ik heb het druk, maar het is ook een beetje m'n eigen keuze natuurlijk :+

Ik heb ongeveer 12 uur per week school (verdeeld over 3 dagen + 1,5 uur enkele reis reistijd), ik werk 12-20 uur in de week, heb een verzorgpaard, speel in 2 orkesten; waarvan 1 op maandag & woensdagavond repetitie, de ander meestal donderdagavond, zaterdag de hele dag & zondagochtend repetitie met aansluitend een concert. Daarnaast doe ik ook mee aan exposities, en maak ik wat opdrachtjes voor mensen. Dan nog huiswerk wat best veel is ook. Oja en het modereren op Bokt :+

Ach het houdt me van de straat :7 :Y)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:59

Nee :+

Ik werk fulltime (kantoorjob met flexibele uren). Drie paarden op doe het zelf, waarvan 2 op 13 km van huis af en 1 op 4 km van huis af. gelukkig heb ik op beide plakken een stalgenoot waardoor ik 6 dagen per week telkens 1 locatie doe per dag.
Daarnaast huishouden, wolfhond, drie katten en 2 chinchillas.
op dinsdag ga ik naar de binnenpiste savonds, alsook op zaterdagvoormiddag (doe ik de 2 locaties. dus in de weer van 9 tot 14a15 u min)
Tijdens de week is het opstaan-paarden-werk-huishouden
of opstaan-werk-paarden
Hond gaat mee naar het werk dus wandelingen plannen we daartussen en op zondag doen we altijd een dagtocht met wandelclub met de honden. Dat is tegelijk ook ons sociaal moment buiten werk en paarden om :+

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:08

Geen paard, wel een vaste baan voor 20 a 30 uur per week, een "betaalde hobby" (fotografie) waarvoor ik zeker 2x per maand een weekend weg ben en soms meer, een huishouden, twee honden waar ik veel mee doe, en een echtgenoot die af en toe aandacht wil :') En dan nog vind ik af en toe de tijd om gezellig met een vriendin naar de film te gaan of te gaan winkelen.

Scheelt wel dat die lieftallige echtgenoot kan dubbelen als hondenoppas ;) en omdat ik maar parttime werk door de weeks doe ik bv het huishouden of trainen/uitgebreid op pad met de honden tijdens kantooruren. Praktisch gezien ben ik gemiddeld 3 a 4 avonden door de weeks gewoon lekker vrij en op die momenten hang ik op de bank met manlief, ga ik sporten of kan ik sociaal doen met vriendinnen.

Ik ben echt een ongelofelijk slechte planner met als gevolg dat ik af en toe echt een belachelijk volle agenda heb, maar over het algemeen heb ik het "lekker druk" :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:17

Week 32 uur. Een kind een paard en 2 honden.
Rij 3 x in de week. Zou meer willen maar 2 mama dagen thuis en dan kan rijden niet en 'stuur avonds werk ik dan. Die dagen doe ik wel de stal en alles.
Weekend probeer ik buiten paard nog om een echt even gezin tijd te plannen wat vaak betekend dat we een eind gaan wandelen met de honden.
Huishouden schiet er vaak bij in.
Zou nog graag willen hardlopen maar wanneer?

IJsco_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:33

Ik vrees dat mijn paard zijn verzorgster meer ziet dan mij -O-
Gelukkig is zij fantastisch, goud waard! Maar soms ik vind dit heel jammer wel...Ik werk 4 dagen in wisselende tijden, heb een man, 4 jonge kinderen (jongste twee zijn 1 jaar), een hond, ik doe af en toe een poging tot sociaal leven...

Ik voel mij vaak een clown in een cirsus die veel bordjes op stokjes hoog probeert te houden :+
Soms moppert Bokt over verzorgers maar die van mij is goud waard.

Ik heb een stalgenoot met gezin (kinderen rond de tien), alleenstaand, fulltime baan en die doet elke dag haar paard zelf en heeft ook nog twee intensive hobbies...zij zegt dat alles timemanagement is... <<) maar ik snap niet hoe zij doet alles :wow:

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 03:17

Ik werk 40 uur per week maar meestal eerder 50 uur in wisseldiensten.
Ik doe 4x in de week 1 ouder paard waarmee ik recreatief rij en ik ben bezig een pony in te rijden ook 4x in de week en ze staan niet op dezelfde plek.
Ik heb 2 honden ( waarmee ik werk en dus ook train). Meestal heb ik zelfs 3 honden gezien ik ook opvang voor collega's doe.
Ik zit in het beheer van een actieve fb groep en een hulpgroep voor vermiste honden.
En ik heb een vriend.

Wat ik vaak doe is ma+di+do+vr naar de paarden. En wo+za+zo tijd voor andere dingen zoals me-time, huishouden, sociaal etc.

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 03:47

Nu ik steeds meer werk, weer vrijgezel ben en veel nieuwe sociale contacten heb opgebouwd merk ik dit ook.
Werk nu 3 hele dagen tot 18:00 en daarnaast nog extra uren bijspringen waar nodig waardoor paard dus die 3 dagen stilstaat vanwege geen bakverlichting en soms vaker.
Best zuur aangezien ze veel pit heeft en eigenlijk iedere dag wel even moet lopen.
Nu ik weer vrijgezel ben en veel stap ben ik ook veel weekenden weg van huis waardoor het ook allemaal lastiger word.
Het gaat mij dus niet zozeer om de vrije tijd opzich maar echt om het paard.
Ik probeer wel elke dag wanneer ik vrij ben te trainen oid maar dien3 dagen vind ik nog het lastigst...

siepjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 07:38

Ik heb 2 jaar geleden om die die reden gezegd dat ik ' stop' met rijden het was me te veel gehaast. Het rijden voelde vaak als moeten en een verplichting (mn doordat ik een jong paard had). Dat vond ik ook oneerlijk naar het paard. Nu kan ik meer genieten van de paarden verzorgen (dagelijks want ze staan aan huis- het jonge paard is verkocht maar de oudjes heb ik nog) en incidenteel een buitenritje.
Ze krijgen nog genoeg beweging -worden recreatief gereden door dochter en vriendinnen. Maar het moeten is eraf. Ik vind het zo veel fijner.
Voor mij is de harmonie tussen mij en mijn paarden daardoor echt verbeterd. Ik voel nu ook vrijheid om ook nog van andere dingen van het leven te proeven.Maar tijd maken voor een sauna doe ik toch niet echt- het zit er niet zo in.
Ga dan liever met paarden een wandeling maken.

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 08:48

Jeetje. Wat een drukte allemaal. Heftig. Ik zou binnen twee maand overspannen zijn geloof ik.
Ik ben moeder van twee, zwanger, zitten in een grote verbouwing van oude boerderij die mijn man doet. Ik doe het huishouden, kinderen en alle beesten (drie niksdoende paarden op t moment, 4 hondjes waarvan één een nestje heeft). Pas nog twee ochtenden op. Toch heb ik nu al het gevoel dat ik het soms amper rondbreien kan.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:03

Jeetje, sommige mensen zijn drukker met de helft minder werktijd dan dat ik heb :=

Ik werk tussen de 40-60 uur per week. Twee paarden, geen partner/kinderen. Werk in de buitendienst, mijn werktijden zijn van 08.00 tot 22.00 ongeveer. Ben wel flexibel, agenda wordt grotendeels door mijzelf bepaald. Paarden staan in pension, nu beiden 24/7 buiten. Die vermaken zich wel, en er is dagelijks toezicht. Ik heb het al jaren geleden losgelaten om dagelijks naar ze toe te móeten. Hierdoor blijven de paarden wat ze zijn: hobby, ontspanning en vooral leuk. Hierdoor heb ik ondanks drukke baan voldoende tijd over voor andere zaken. Wil ik vandaag last minute naar de sauna? Dan doe ik dat. Laatst last minute twee dagen naar Londen: geen probleem. Ik zou het ook niet anders willen :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:13

Nee, ik werk 40 uur in de week, heb 2 ponies met gebreken dus die hebben speciale aandacht nodig en krijgen gestoomd hooi. Per dag zijn we zo'n 3,5 a 4 uur kwijt alleen al aan verzorging.
Verder hebben we nog 2 katten, 9 vogels, en een zooi kippen die hun aandacht nodig hebben en het huishouden er nog bij.
Dus nee, helaas geen tijd voor andere dingen, hier is het iedere dag racen. 4.30 uur eruit, paarden doen, werken, paarden doen, eten koken, uurtje zitten, paarden doen en slapen.
In het weekend is het boodschappen, huishouden en dan heb ik tijd om mijn merrie te rijden, de ander is met pensioen helaas maar scheelt wel tijd. In het weekend kunnen we gelukkig ook wel wat inhalen mbt sociale contacten :).

We komen nu al tijd te kort en hebben eigenlijk een kinderwens, heb alleen geen idee hoe wek dat in dit schema zouden kunnen doen....
Sowieso zal er 1 minder moeten gaan werken, maar hoe ... :+

Edit:
Ik lees dat mensen zeggen dat dit een keus is. Ja dat klopt, maar het is geen keuze om 2 van die kneusjes te hebben :+
Ik heb helaas de pech dat ik 2 zieke paarden heb, ik kan ze dus ook niet zomaar op pension zetten helaas. Dat zou een hele hoop tijd schelen.
Mijn ruin mag geen droog hooi, mag niet op stro, zaagsel etc en mijn merrie mag geen gras en kuil, heerlijke combi dus. Probeer die maar eens samen ergens te stallen want ze kunnen ook nog eens niet zonder elkaar :Y)

Ik ga absoluut niet met tegenzin naar mijn paarden, het rijden daar geniet ik echt van en het wandelen en verzorgen ook. Alleen is het soms wel een "plicht" ja omdat ik nu zo'n moeilijk schema heb ivm de ziektes en ik me aan bepaalde tijden moet houden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:33

Berdien: geen kinderen scheelt echt enorm qua tijd. Zeker als ze nog jong zijn (onder de 4 a 5 jaar) gaat daar heel veel tijd in zitten.

Ijscolove: ik denk dat het bij jouw stalgenoot scheelt dat de kinderen ouder zijn. Vier jonge kinderen waarvan 2 er 1 jaar oud zijn is gewoon pittig en kost veel tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:42

SusanH schreef:
Berdien: geen kinderen scheelt echt enorm qua tijd. Zeker als ze nog jong zijn (onder de 4 a 5 jaar) gaat daar heel veel tijd in zitten

Dit dus... Ik merk het met m'n zoontje van twee heel erg; dat vereist zoveel tijd, aandacht, focus én planning... Ik werk nu dan (helaas) niet (ziektewet) maar ik zou ook niet weten hoe ik een paard, (part time) werk, een kind en een man zou moeten combineren.

Nu heeft m'n vriend wel twee eigen bedrijven dus is hij sowieso 6 dagen per week aan het werk, soms lang onderweg en dus later thuis, dus het is hier zonder paard al passen en meten :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:46

Ja, genoeg. Ik heb dan geen kinderen, wel een hond en paard waarvan de verzorging volledig op mij komt. Ik werk 12/15 u per week. Mijn partner werkt minimaal 80 uur per week, in de pieken tot 120 uur per week. Het is ook dan mijn keuze om niet zoveel te werken want dat kan ik mentaal niet aan dan raak ik overprikkelt. Dus ik moet de rem erop houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 10:52

Sizzle schreef:
Naar je paard is toch al 'wat anders'?
Dat is toch je hobby?
Als je hobby sauna is dan kom je ook niet aan wat 'anders' zoals een paard toe.

Inderdaad.

Iedereen heeft evenveel uren per dag en deze plannen de meeste mensen vol met slapen, werk, hobbies en een gezin. Dan blijft er in principe geen tijd over want er is bijna niemand die 1-2 uur "vervelen" in zijn agenda zet voor donderdagmiddag.

Zo lang je het gevoel hebt dat je je huidige agenda nog jaren vol kan houden (je bent niet aan het opbranden) dan is het toch normaal en goed dat je geen tijd over hebt?

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:07

Hier zijn de paarden na kind 3 de deur uit gegaan omdat het geen doen meer was.
Inmiddels 8 kinderen (waarvan een aantal met beperkingen) die fulltime thuisonderwijs krijgen op 1 na (en de kleintjes natuurlijk ook niet), ik werk in de avonduren mee in het bedrijf van mijn man. Ik probeer af en toe naar een concert te gaan maar verder heb ik weinig tijd voor mezelf.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 12:25

ik werk 40 uur in ploegen, heb 3 paarden aan huis, huishouden mijn man een kat en pappegaai geen kinderen gelukkig :o en die komen er ook niet. zit in ploegen dus wel veel vrije tijd. hou wel tijd over voor andere dingen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 16:01

SusanH schreef:
Berdien: geen kinderen scheelt echt enorm qua tijd. Zeker als ze nog jong zijn (onder de 4 a 5 jaar) gaat daar heel veel tijd in zitten.

Ijscolove: ik denk dat het bij jouw stalgenoot scheelt dat de kinderen ouder zijn. Vier jonge kinderen waarvan 2 er 1 jaar oud zijn is gewoon pittig en kost veel tijd.

Oh ja, dat weet ik ook wel. Scheelt dat ik geen kinderen heb én wil, dus die tijd houd ik ook in de toekomst mooi voor mezelf :D

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:52

Ja, genoeg tijd voor leuke dingen. :D

Ik werk fulltime, studeer deeltijd, sport 3x in de week en heb een huisdier.
Wat bij mij goed werkt is echt alles goed plannen. Mijn agenda heeft het formaat van een A4 en die staat dan ook helemaal vol.
Ik hou van een druk schema, vorig jaar werkte ik drie dagen en toen was ik diep ongelukkig.
Ik zou niet anders willen. :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:55

Wij hebben ervoor gekozen geen kinderen te nemen, wij vonden dat die teveel tijd en verantwoordelijkheid kosten. Dat hadden wij er niet voor over.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:03

Ik werk 2,5 dag. Dus bij mij valt het prima te combineren. En toch ook op de dagen dat ik vrij ben, ben ik druk.

Het huishouden doe ik op woensdag en vrijdag het hele huis poetsen. En in t weekend samen met me vriend.

Me hond gaat de 2 dagen mee na t werk dus zit niet alleen. Vrijdags ben ik vrij en dan is me hond bij de honden dagopvang. Kan ik lekker dag stalhangen of wat dan ook zonder dat ik steeds aan me hond moet denken. Dus kan ik ook met vriendinnen afspreken

Geen kinderen. Dus prima te combineren

winnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 20:30

Ik snap echt heel goed wat je bedoelt!! Ik ben dan nog maar 14 jaar maar zelfs ik heb soms nu al het gevoel dat mijn leven uit rennen en vliegen bestaat :D Ik vind het absoluut niet erg hoor, en ik geniet ook volop van mn leven maar soms denk ik na en verbaas ik me er zelf nog over hoe ik het allemaal doe :o

Ik maak een schoolweek van 35 uur in de week, zit in 3 VWO met alle vakken die je kunt hebben dus daarbij ook nog aardig wat huiswerk, doe kranten, werk bij een Bed en Breakfast, heb een verzorgpony waar ik 3 of 4 keer in de week heenga en hier ook een hond waar ik de nodige aandacht aan heb te besteden :) :) Dus jah....

Wel vind ik het heel belangrijk om bewust momenten te plannen waarop ik gewoon helemaal niks doe, of juist gezellig met vriendinnen uit ga of gewoon een rondje ga wandelen met mn vriendinnen want die zijn natuurlijk ook heel belangrijk :o En soms word het dan savonds iets later naar bed of sochtens om half 6 eruit :j Maar zelfs daar kan ik dan van genieten!! :o

Dus ik denk niet dat een druk leven perse vervelend moet zijn, denk juist dat je er ook heel erg van kan genieten!!! <3