Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Percy schreef:Ik zie dat iedereen die hier reageert in Nederland woont en daar is het e.e.a. totaal anders geregeld.
Maar dan moet je dat duidelijk in je post zetten, of onder je ava 
Percy schreef:Ik zie dat iedereen die hier reageert in Nederland woont en daar is het e.e.a. totaal anders geregeld.
Hier moet je, bij afwezigheid op medische gronden, een attest kunnen voorleggen aan je werkgever. Dat krijg je normaal gezien ook maar alleen als je gezien bent door de arts die het medisch attest heeft afgegeven.
In dit geval kan de arts geen medisch attest geven aan ts want zij was niet degene die medische zorg nodig had. Zou het ziekenhuis/de arts wel zo'n attest aan ts geven, zijn ze in overtreding.
In dit geval zou je mogen rekenen op enige coulance van de werkgever maar dat zit er blijkbaar niet in.
Enige wat je zou kunnen doen is de brief van de spoed voor de huisarts kopiëren en persoonlijke gegevens plus diagnose doorstrepen en dan nog een kopie maken. Zo kunnen ze wel zien dat je in het ziekenhuis bent geweest met iemand maar zijn diens privé gegevens volledig afgeschermd.
Meer dan naam ziekenhuis, datum en tijd zouden ze toch niet hoeven te weten?
Hoop dat het op die manier wel kan lukken. Succes.
Percy schreef:Keet, er staat toch duidelijk dat ze in Tongeren woont? Ga er niet van uit dat iedereen maar weet welke plaats in welk land is maar Tongeren is een vrij grote stad.
Dat wist ik dan weer niet Judith, ben helaas altijd de patiënt en nooit de begeleider![]()
Klinkt wel logisch maar vrees ook dat ze zo'n attest niet meer achteraf geven omdat het spoed was en daar wisselen de medewerkers natuurlijk met de dag.
Behandelend arts staat natuurlijk wel op de brief dus misschien die benaderen?
in Nederland heb je namelijk ook een Tongeren
.
Scheelt al een hoop in privacy. GDG schreef:Ik begrijp het probleem niet zo goed. Laat gewoon je vriend een verklaring opstellen en tekenen dat jij erbij was. Klaar.
bruintje123 schreef:GDG schreef:Ik begrijp het probleem niet zo goed. Laat gewoon je vriend een verklaring opstellen en tekenen dat jij erbij was. Klaar.
Ik begrijp dat dit ook niet als akkoord word gezien.
Je gaat bij wijze van samen naar een haloween party en je vriend tekent af dat je op de SEH zat.
Dat heeft natuurlijk geen waarde.