Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Relaxed schreef:Nou scharrel heeft het gelezen, reageert niet, wel steeds online.. Nu nummer en apps verwijderd, zodat ik niet in de verleiding kom om weer te appen.. Misschien zijn gedrag nu maar eens gaan spiegelen
Azmay schreef:Ik vind het van beide kanten wel herkenbaar, vaak begin ik met mensen te praten met de insteek om naar hun verhaal te luisteren en merk ik naderhand dat ik zelf eigenlijk flink wat heb zitten banketstaaf over mijn eigen leven
)
bijvoorbeeld heb je vakantie gehad, en dan is er niemand van de colegas die vraagt of je een leuke vakantie hebt gehad.je moet altijd maar intresse in een ander hebben maar andersom ho maar

Bij vrienden ervaar ik dit gelukkig totaal niet maar deze zijn door de jaren heen ook zorgvuldig geselecteerd
Xyris schreef:Herkenbaar hoor, al is het denk ik ook een klein stukje dat vrouwen nou eenmaal wat meer praten dan mannen. Mannen zijn nou eenmaal een beetje lompe boeren.
Ik heb recentelijk een 'vriend' aan de kant gezet omdat hij me altijd wist te vinden als hij depressief was of liefdesverdriet had. Maar toen mijn opa op sterven lag en deze niet meer met me wilde praten of wilde zien en kort daarna overleed kreeg ik, ik quote: "Bij mij moet je niet zijn hoor met dat soort dingetjes, kan je beter bij een ander aankloppen". En dan nog verontwaardigd reageren als je daar pislink om wordt ook.
Sommige mensen zijn lomp, anderen zijn egoistisch, weer anderen kunnen het één of ander niet handelen, vooral als het om persoonlijkere zaken gaat. Het is jammer, maar ik herken je gevoel ook, heb om deze reden al veel vriendschappen verbroken en word er steeds allergischer voor, zo niet wantrouwend. Het is zonde.
Relaxed schreef:SavannahNx schreef:Ik ben juist zo iemand die over zichzelf praat en wel reageert op de ander van jajaja en dan weer door met mn eigen verhaal. Wel een eyeopener dit topic omdat ik het vaak ook van mn naasten hoor
Maar dat je het van je naasten hoorde deed je dan niks mee?
geerte schreef:Best herkenbaar dit topic.
Ik merk dat ik ook vaak degene ben die naar andere mensen luister en vraag. Ik ben er altijd voor een luisterend oor die het nodig heeft, maakt niet uit welk tijdstip op de dag. Maar ik merk dat het vaak niet wederzijds is (uitzondering daargelaten), zelf zit ik in een behoorlijke dip en toch vraagt er nooit iemand naar mij. Maar blijven mensen wel al hun problemen aan hun vertellen. Dit vind ik zelf op bepaalde momenten echt enorm moeilijk omdat ik dan zelf ook een luisterend oor wil maar daar is dan geen ruimte voor. Dit vind ik altijd enorm vervelend, en voel mij hier vaak wel erg alleen door. Omdat het voelt alsof ik gewoon een praatpaal voor mensen ben.
Ik ben best goed in praten over oppervlakkige dingen, maar zelf vraag ik graag door bij mensen en ik merk dat dat weinig gebeurd bij anderen naar mij toe waardoor ik niet meer weet wat ik moet vertellen of het gevoel heb dat het niet interessant genoeg is.
Zelfs mijn eigen familie deed dit niet..
Zoveel kletsen en niet doorhebben dat anderen ook iets willen zeggen is echt niet tof

Relaxed schreef:Nou scharrel heeft het gelezen, reageert niet, wel steeds online.. Nu nummer en apps verwijderd, zodat ik niet in de verleiding kom om weer te appen.. Misschien zijn gedrag nu maar eens gaan spiegelen
Hij had het écht niet door.. Door hem heb ik dan wel geleerd uit mezelf wat meer te vertellen, daarvoor deed ik het namelijk helemaal amper 
Vanmorgen kwam er een goedemorgen, ik stuurde een goedemorgen terug en net vroeg hij hoe het ging (normaal was ik dan altijd degene die dat deed) En dan komt er gewoon een leuk wederzijds gesprek..