Help, kinderen langs de deuren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 12:40

Keet schreef:
Hier zouden ze niets krijgen en terug mogen komen met sint maarten :)

Hier ook niet met st Maarten :') nog nooit kids aan de deur gehad voor snoep.

wyoming

Re: Help, kinderen langs de deuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:09

Hier komen de kinderen vanavond ook langs de deur. We hebben denk ik een maand geleden een flyer gekregen in de bus voor als je mee wil doen, kan je die voor het raam doen, hang je hem niet op wordt er ook niet aangebeld.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:17

Niet iedereen zit hier op te wachten en om geen boze buren of buren zonder lekkers en teleurgestelde kinderen te krijgen zou ik wat organiseren.

Hier is het zo dat als je het goed vindt dat er bij jou wordt aangebeld dat je een kaarsje in het raam zet. Dit is wat betreft Sint Maarten. Trick or treat wordt hier ook (nog) niet gedaan.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:20

hier duwen ze een briefje in de brievenbus een week van te voren dat ze in de wijk sint maarten vieren, super handig. Hier ook de gewoonte dat je een kaars in het raam zet als je mee doet.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:31

Ik zou alleen bij de huizen langs gaan waar je nu wat mee afgesproken hebt.
Er vanuit gaan dat men wel wat in huis heeft vind ik nog al gewaagd. Het is de 31e pas.

Toen 11 november op een zondag viel, hadden we zondag én maandag kinderen aan de deur.
Die van maandag hadden gewoon pech...snoep was op en ik had er niet meer op gerekend. Je komt op de dag zelf of je komt niet, tenzij er duidelijke afspraken zijn gemaakt.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:31

mala26 schreef:
hier duwen ze een briefje in de brievenbus een week van te voren dat ze in de wijk sint maarten vieren, super handig. Hier ook de gewoonte dat je een kaars in het raam zet als je mee doet.

Ooh wat super idee!!! Ken ik helemaal niet, maar zal bij vele frustratie besparen

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:39

Ik ga vanavond ook, bij ons in zeist gaat iedereen naar een dorp in de buurt, daar word het elk jaar georganiseerd, dan zijn er spookhuizen en kan je trick en treaten.

Ik weet niet hoe oud je neefje en nichtje zijn?
Ik zelf ga vanaf ik 8 ben met een groep vriendinnen, toen nog wel een ouder erbij.
Is echt leukste tijd van t jaar haha!

Je kan gewoon aanbellen, als een soort sint maarten, maar dan zing je geen liedje maar zeg je "trick or treat".
In buurten die het niet vieren zie je wel vaak "Ik wist niet eens dat t halloween was".

Succes!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 13:44

mala26 schreef:

Geniaal! Ik ben nl ook zo'n aso die er niet om denkt, niks in huis heeft en geen zin heeft aan kinderen aan de deur..

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 14:11

Gianti schreef:
mala26 schreef:

Ooh wat super idee!!! Ken ik helemaal niet, maar zal bij vele frustratie besparen

Mlies schreef:
mala26 schreef:

Geniaal! Ik ben nl ook zo'n aso die er niet om denkt, niks in huis heeft en geen zin heeft aan kinderen aan de deur..

Zijn ze 2 jaar geleden mee begonnen, ideaal!

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 14:14

Ik zou wel gewoon gaan hoor! En anders, kan je misschien online kijken of er een dorp of stad in de buurt is waar je met ze heen kan, waar het iets activeren is! Ik weet niet waar je woont maar in provincie utrecht weet ik wat!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 14:14

Ik heb vroeger wel eens halloween gelopen met een heleboel klasgenoten. Soms kregen we niks, soms een hele boel. Was hartstikke leuk! Gewoon doen. Nee heb je en ja kun je krijgen :)

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-17 14:18

Ik hoor net van mn broer (wonen op hetzelfde dorp) dat hier inderdaad ook flyers rond zijn gegaan. In onze wijk niet (nu is dit ook n hele nieuwe wijk, vandaar misschien). Deze flyer heeft op de ene kant de info (tijdstippen enz) en de andere kant een pompoen. Als je meedoet hang je de pompoen op een duidelijk zichtbare plek (meestal dus de deur). Aanbellen dus bij degenen die hem op hebben hangen!

Ik ga het denk ik bij hem in de straat doen en dan bij mijn afgesproken buren!

Iedereen bedankt voor de tips!!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:15

Mlies schreef:
mala26 schreef:

Ik ben zelfs zo aso dat ik de deurbel uittrek. :')

Ik had als kind al een hekel aan langs de deuren gaan, en nu heb ik er een hekel aan als kinderen bij ons aan de deur staan. Dus nee, wij doen er ook niet aan mee.