Wonen in Noord Tilburg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 20:30

madelonvdw schreef:
Onder andere hangjongeren die fietsers, voetgangers enz lastig vallen, absurde kinderen die hondenpoep naar fietsers gooien, achterna gereden worden, uitgescholden als je langsfietst.

:wow:

Point taken

Saskia9

Re: Wonen in Noord Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:35

Ik zou Tilburg sowieso helemaal overslaan haha! Als ik aan één stad een hekel heb... Altijd in Dongen gewoond,nu in Sprang Capelle. Pony staat in Kaatsheuvel. Zo heerlijk! Drunense duinen om de hoek, toch redelijk dichtbij steden,maar wel het dorpse. Maargoed dat is ieder voor zich natuurlijk. Ik zou nooit in een grote stad willen wonen.. en dan zeker nooit Tilburg..

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:38

Ik zit liever in de grote stad.
Ik zou helemaal nooit in sprang-capelle willen wonen :+

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:40

Nou zo erg is Noord niet hoor. Heb er 6 jaar gewoond en nergens last van gehad. Inmiddels woon ik in west, ook leuk. En meer overlast van alle studenten

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 20:40

Snadrem schreef:
Naar wat voor soort woning ben je op zoek, huur of koop, appartement of woonhuis?

Bedankt voor de info. Ik ben van plan om meteen iets te kopen. Mss wat gek - maar ik zie het zo; op dit moment betaal ik 1000eu huur per maand, en voor dat geld koop ik gewoon beter, ookal woon ik er maar een jaar. Ik kan financieel 2 huizen kopen, dus het plan is om nu een huisje te kopen, even te wonen en de buurt leren kennen, en dan een 2de huis kopen en het 1ste te verhuren. Het is dus belangrijk dat de locatie ook aantrekkelijk is voor potentiële huurders. Vandaar dit topic.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:41

Nessa schreef:
Ik zit liever in de grote stad.
Ik zou helemaal nooit in sprang-capelle willen wonen :+

Haha! Zo erg is het hier niet hoor whaha. Maar zo zie je maar,zo veel verschillende meningen. Wat natuurlijk alleen maar goed is anders zouden bepaalde steden/dorpen hartstikke voor en duur zijn haah!

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 20:42

Ik ga ook kijken naar Reeshof, Waalwijk, Kaatsheuvel en oud-noord!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:46

Er zijn zoveel leuke plaatsjes rond Tilburg, dat ik nooit in tilburg zelf zou gaan wonen. Ik zou eens rond gaan kijken in Drunen, Goirle en Kaatsheuvel.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 20:49

Reeshof is prima, maar wel een dorp opzich :P
Je zit 10 km van het centrum. En mensen daar zien het ook beetje als eigen dorp, haha.
Als je iemand vraagt waar die vandaag komt, zeggen ze geen Tilburg maar reeshof :')

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 21:12

Nessa schreef:
Je zit 10 km van het centrum. En mensen daar zien het ook beetje als eigen dorp, haha.
Als je iemand vraagt waar die vandaag komt, zeggen ze geen Tilburg maar reeshof :')

Hahaha ja dit klopt echt

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 22:58

Ik wil iedereen bedanken voor het meedenken. Er mag natuurlijk altijd gereageerd met mee tips en info!

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 23:07

reeshof en Goirle zijn beide leuk, tilburg is een grote achterstandswijk op paar wijken na is mijn mening, ben blij dat ik er niet meer woon. Zorg dat je niet in jeruzalem gaat wonen.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 23:17

Jeruzalem/Vogeltjesbuurt zou ik niet aanraden.

Ik heb in Broekhoven gewoond en woon nu in buitengebied Noord.... Beide prima ;) Succes met je huizenjacht!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 23:45

Nessa schreef:

8-) Precies dit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 09:59

Begrijpelijk :))
Ikzelf woon dicht bij het centrum (studentenhuis) en op zich bevalt het me wel, maar idd savonds alleen op straat lopen vind ik niet zo tof. Ik fietste een tijd terug regelmatig over de heikant/stokhasseltlaan maar daar zou ik inderdaad niet zo snel willen wonen. Rond het centrum vind ik prima, hoe verder erbuiten hoe meer buitenwijk het wordt zeg maar :D

Dayanara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:11

Bizzybijtje schreef:
Ikzelf woon dicht bij het centrum (studentenhuis) en op zich bevalt het me wel, maar idd savonds alleen op straat lopen vind ik niet zo tof. Ik fietste een tijd terug regelmatig over de heikant/stokhasseltlaan maar daar zou ik inderdaad niet zo snel willen wonen. Rond het centrum vind ik prima, hoe verder erbuiten hoe meer buitenwijk het wordt zeg maar :D

Ik werk achter de Korvelseweg en als ik dan naar West moet vinden na 00.00 (mijn langste dienst loopt tot 0.00) dan bedank ik echt hoor. Als ik avonddiensten heb pak ik dus de auto.

jonneke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:21

Ik woon in Sprang Capelle gemeente Waalwijk. hier in de omgeving veel pensionstallen en veel leuker wonen dan Tilburg Noord. Al zijn er in Tilburg Noord ook goede stukken hoor. Mijn broer heeft er een huis gekocht. Niks mis mee veel .jonge stellen

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:27

:')
Afbeelding

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:36

p.s. Heb er een tijdje half samengewoond (woonde nog officieel thuis bij m'n ouders) met mijn vriend in Tilburg (omg. Goirke) en echt noooooit meer. Vreselijke stad. Gebeurde elke dag wel weer wat en slapen was amper mogelijk door de straatraces en het toppunt was een autobrand waardoor mijn auto ook flink wat schade heeft opgelopen. Blij dat we nu elders rustig samenwonen. Ik zou ook Waalwijk/Kaatsheuvel/Dongen o.i.d. aanraden!
Laatst bijgewerkt door Alpha89 op 27-10-17 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:41

Ik woon er 7 jaar, nog nooit een straatrace meegemaakt. Autobrand ook niet. Altijd in oud noord gezeten.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:44

Nou, dat was nog niet alles. Ik heb nog nooit zoveel gezeik in een stad meegemaakt en dat binnen een half jaar, ik overdrijf niet. Heb me nog nooit zo gestrest gevoeld. Misschien dat jij dan net in een rustige gedeelte zit. :)
Maar over het algemeen vind ik het volk/sfeer daar ook niets.

autobranden wel bekend en steeds groter probleem in tilburg:
http://www.omroepbrabant.nl/?news/26805 ... akken.aspx

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:47

Ik woon in de Reeshof en het is hier echt heerlijk rustig wonen. :)
Zou nooit in Tilburg centrum, noord of waar dan ook anders willen wonen in Tilburg.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:53

Reeshof is idd wel fijn :)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 10:58

Ik heb 2 jaar in west gewoond en dat was ook meer dan prima. Niet al te ver fietsen naar het centrum, redelijk snel eruit maar ook binnen 2 minuten lopen in het wandelbos. Voor mij eigenlijk perfect. Noord fietste ik regelmatig doorheen (tijdens het trainen), maar was altijd blij dat ik daar nooit in het donker doorheen hoefde.
Heb zelf in Goirle gewerkt en als ik weer die kant op zou moeten, dan zou ik zeker eerst daar gaan kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 12:06

Dayanaera schreef:
Bizzybijtje schreef:

Ik werk achter de Korvelseweg en als ik dan naar West moet vinden na 00.00 (mijn langste dienst loopt tot 0.00) dan bedank ik echt hoor. Als ik avonddiensten heb pak ik dus de auto.

Die buurt inderdaad. De Korvelseweg noemen we ook altijd liefkozend de Suicideroad. :') Overdag omdat je minstens 1 keer van je fiets gereden wordt en savonds/snachts omdat het daar niet megagezellig is :D