Vraag over aarding kattenschrikdraad op schutting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Re: Vraag over aarding kattenschrikdraad op schutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 23:56

Ah oke, dan ga ik dat morgen fixen. :)
En dan de ontsnapperd de tuin in laten, kijken of ze nu wel in de tuin blijft of op z'n minst wat voelt, zodat ze een volgende keer netjes in de tuin blijft. :Y)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 13:02

Oké, nog even goed gekeken en de 2 draden zitten aan zowel begin als eind aan elkaar vast, ik zou ze dus op 2 moeten moeten losknippen.
Maar... er lopen 2 draden vanuit het kastje; de rode stroomdraad die naar het draad loopt en de groene aarddraad die naar de grondpin loopt.
Wat is handiger, groen zo laten als het is of vastkoppelen 1 vd draden en zo ja welke?
En moet er dan een extra draad en pin bij voor aan het onderste draad?

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:30

Ja, je moet die waar de stroom op staat door de isolatoren laten lopen.
De andere draad maak je aan het andere punt van het kastje vast en deze moet je wel ergens aarden, deze draad hoeft niet perse door isolatoren. Je kunt dus die met stroom door de isolator laten lopen en bijvoorbeeld die andere draad achter de isolator(waar schroefdraad zit), dan zitten ze ook dicht bij elkaar. Of 2 draden onder elkaar maken, maar wel zo dat poes echt de 2 draden raakt. Desnoods nog langere isolator erbij zetten dat ze beetje verder van de schutting zitten en er 2 punten zijn waar ze de draad kan raken, of paar onder elkaar. Zoveeel mogelijk kans creeeren dat ze het goed raakt en binnen de tuin blijft en niet schrikt en er dan alsnog over schiet.
Je kunt beter teveel draden doen in het begin. Als ze eenmaal een tik gehad hebben blijven ze er weil in

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 14:52

lor1_1984 schreef:
Oké, nog even goed gekeken en de 2 draden zitten aan zowel begin als eind aan elkaar vast, ik zou ze dus op 2 moeten moeten losknippen.
Maar... er lopen 2 draden vanuit het kastje; de rode stroomdraad die naar het draad loopt en de groene aarddraad die naar de grondpin loopt.
Wat is handiger, groen zo laten als het is of vastkoppelen 1 vd draden en zo ja welke?
En moet er dan een extra draad en pin bij voor aan het onderste draad?

Omdat kat niet grond + draad raakt en dus op 1 draad geen stroomkring sluit, moet kat 2 draden tegelijk raken. Dat is 1 stroomdraad, dus de draad die je ook bij een paardenwei zo aan je stroomklok vastmaakt en 1 aardedraad die het grond aanraken vervangt wat de kat niet doet en jij wel. Maakt dus lastig testen of het werkt, enkel kat loslaten en zien wat er gebeurt verteld je dat met zekerheid.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 15:19

Dus als ik het goed begrijp:
groen zo laten
extra draad aan de onderste stroomdraad
de 2 stroomdraden scheiden.
Moet ik even een extra grondpin regelen, dan komt dat helemaal goed. +:)+

Gineke
Woonplaats: Vlakbij de Drunense Duinen, de Efteling en mijn pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-17 14:24

Dank jullie wel! Ik ga het zo fixen, ik laat nog weten of het nu wel werkt!

Maar de oplossing is er idd eentje die ik niet zelf had bedacht, dus dit was voor mij heel nuttig