huis gezien waar 80 km weg komt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: huis gezien waar 80 km weg komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:38

Ik heb vroeger altijd vlak achter een snelweg gewoond (pakweg 100 meter ervanaf) en heb er nooit wat van meegekregen.
In het begin hoor je het wel maar na een tijdje went dat en hoor je het niet eens meer.

Ik zou een huis er niet voor aan de kant schuiven.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:17

70% van Belgie woont aan een 70km weg en er zijn hier niet meer slaapproblemen :D
Qua veiligheid is het wel een dingetje voor dieren en kinderen. Destemeer reden dat ik bij die 30% hoor en achteraf in een wijkje woon :7

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:29

Ik heb vanaf mijn geboorte tot mijn 22e aan een doorgaande 80km weg, sinds jaar of 10 60km weg, gewoond. De weg wordt er veel gebruikt, vooral ook als sluiproute. Meeste mensen rijden er dik 80 ipv 60 :P Nu woon ik aan een doorgaande weg door het dorp heen waar ze 50 mogen rijden. Wat zou ik graag weer ruilen voor een doorgaande weg waar 60/80 wordt gereden. Bij zo'n weg heb je over het algemeen geen last van jongelui en dat vind ik toch wel het vervelendste :P Daarbij is mijn ervaring dat een 60/80km weg 's avonds en 's nachts rustiger is dan zo'n doorgaande weg door het dorp heen.
Van de 60/80km weg heb ik overigens nooit last gehad. Daar wen je zeker aan. Oja en er ligt bij mijn ouderlijk huis een snelweg op 300/400m afstand. Ook nooit last van gehad.
Echter moet je bij een 60/80km weg wel meer oppassen met kinderen en dieren. Wij hebben een aantal keer gehad dat onze honden de weg overvlogen achter een haas aan. Bij ons gelukkig altijd goed gegaan maar bij mijn opa en oma is er 2x een hond doodgereden. En niet te vergeten de vele katten, vooral in het voorjaar..

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:32

Ik heb ook een aantal jaren aan een weg gewoond, officieel maar 30 km maar in de praktijk werd er zelden langzamer dan 60 gereden. Hoofdroute van de wijk, aanvoerweg voor het plaatselijke winkelcentrum zijn vrachtwagens en busroute. Ik hoorde het na een week niet, echter werd ik wel juist wakker als de bus er niet was wanneer hij er wel hoorde te zijn :') (feestdagen met geen/minder ritten dat soort dingen). Enige dat ik ervan merkte was soms een trillende vloer en dat de ramen en de deur echt wel heel snel heel vies werden van de uitlaatgassen en het opwaaiend stof en vuil, maar dat is het dan ook. Wel zat deze aan het noorden van de woning, locatie speelt echt wel mee! Kat kwam niet buiten de tuin, want het kost wel veel kattenlevens, hoe lang ze ook al langs de weg wonen, en de deur ging nooit open zonder dat hond achter een andere dichte deur zat of aangelijnd was. Maar dat zijn gewoon dingetjes om op te letten die geen moeite zijn

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:43

Ik ben opgegroeid aan een 80 km weg.
Nergens last van gehad. Vriendinnetjes hoorde het altijd de weg die ik niet meer hoorde.

Per persoon verschillend!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 23:32

Wauw hoop reacties. Fijn ze te lezen!

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:30

Wij hebben langs een 70 baan gewoond, die net aan ons huis 90 werd. Je went er snel aan. We hadden daar soms wel mensen die extreem hard reden/optrokken en dat bleef ik wel horen. Ook op een 100-tal meter van de snelweg gewoond, dat vond ik t prettigste want dat is een constant geluid. Nu wonen we net niet in het centrum en hier heb ik het moeilijker :+ Hier rijden ze niet hard maar hier hebben we wel ander geluid, de postbode met z'n elektrische fiets, de vuilkar, kindjes s morgens,...

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:41

Ik woon aan een doorgaande (50) weg waar elk uur 2x de bus komt.
Net als de meesten hoor je de eerste dagen alles en dat gaat steeds beter

Edit:
Vrachtverkeer komt hier eigen niet of zelden door en dat valt nog wel op maar dat komt natuurlijk omdat je dat niet dagelijks hoort

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:16

Ik heb aan een drukke weg gewoond en ben na nog geen 2 jaar gillend verhuisd.
Knettergek werd ik er. :Y)
Moet er wel bij zeggen dat het een heel gehorig huis was met slechte isolatie en op ong 2m vd weg af, vlak voor een druk kruispunt.
Iedere keer dat er een bus of vrachtwagen stil stond trilde de bank vrolijk mee. :+
Woon nu ook in een wat drukkere buurt maar rustiger dan voorheen en veel beter geïsoleerd en ik kan me eindelijk weer ontspannen in mijn eigen huis. :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:29

Hier ook jarenlang op 100 m van een 80km weg gewoond. En op een paar honderd meter de snelweg. Van die 80km weg hadden wij veel last, maar dat kwam ook omdat er een kruispunt vlakbij zat.

Ik zou er nooit meer voor kiezen..

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 21:01

Wij wonen vlak langs een 80km weg die behoorlijk druk kan zijn.
Toch wonen we heerlijk hier en heb ik liever zo'n weg naast me dan die buurvrouw en het parkeerdrama die we vroeger hadden. Wel hebben we echt wel wat in isolatie geïnvesteerd.
Maargoed, even relativeren: als ik zo rondkijk bij anderen is het in Nederland wel vaak wat: propvolle straten waar je niet kan parkeren, glasbouw, intensieve veeteelt, treinen langs je huis, hoogspanningsmasten, vliegtuigen, oefenvliegterrein van defensie... het is een dichtgeplakt landje waar op elke vierkante km zowat wel iets is. Bij ons is dat dus een weg, so be it.
Laatst bijgewerkt door PK_L op 06-06-24 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 23:25

Vandaag was er open huis en zijn we even gaan kijken. Viel enorm tegen, foto's waren mooier als in het echt

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 01:07

shetjeIris schreef:
Afgezien van het geluid, waar ik persoonlijk een grote hekel aan heb, zou ik ook aan de fijnstof denken dat bij zo'n weg in de lucht komt. Hangt er natuurlijk sterk vanaf hoe druk de weg is, maar voor mij zou het een dikke -nee- zijn.

Ik denk dat ik nu meer last heb van fijnstof.
Ik woon nu in een appartement in de stad aan een 30km weg.

Toen ik op de boerderij aan een 80km weg woonde was dat veel minder. Ik woonde toen in een buitengebied. Ong 30 meter van de weg.

Wij hadden daar weinig last van de auto’s.

ilaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 01:53

Wij wonen aan 2 snelwegen (naast een druk knooppunt), de eerste 2 nachten hoorde ik het maar nu hoor ik het niet eens meer als ik op het balkon sta. Ik heb er dus geen problemen mee.

Denk dat er prima aan te wennen valt maar denk dat voor verkoop het minder handig als je niet binnen een lage prijsklasse valt voor bijvoorbeeld starters. Veel mensen willen toch liever niet aan een drukke weg wonen terwijl starters, vaak jongere mensen zonder kinderen, dat vaak minder erg vinden.
Voor nu vind ik het fijn om met 2 minuten op de snelweg te zitten en alles dichtbij te hebben maar wanneer we gaan verhuizen zou het voor mij niet meer hoeven. Niet omdat we er last van hebben maar meer omdat we dan liever wat landelijker willen wonen ipv de ‘grote stad’.

En wat me ‘tegenstaat’ is dat onze kozijnen toch wel zwart worden. Die rommel wil ik niet heel mijn leven last van hebben eerlijk gezegd. Zo langs de snelwegen heb je daar toch meer last van..

chantalboes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 04:33

Hey TS, zoek even uit bij de gemeente wat zei doe qua geluidsoverlast. Meestal wordt daar door de gemeente wel overna gedacht, doormiddel van een geluidswal of bomen zoals eerder al genoemd wordt. Misschien is het probleem dan al opgelost ;)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 07:34

Wij wonen in een appartement naast de A2 (balkon zal zo'n 30/40 meter van de snelweg zijn) en aan de voorkant van ons huis ligt de aanvliegroute om te landen voor maastricht aachen airport. De snelweg hoor je amper, alleen sirenes van reddingsdiensten hoor je heel goed en af en toe de opgefokte snelle auto's/motoren die hoor je wel eens langs zoefen (voornamelijk laat in de avond/snachts) maar meestal is het een ruis op de achtergrond, ook met ramen/deur open. Zelfde geldt voor de aanvliegroute. Ze komen vrij laag over (soms is het net of je ze zo uit de lucht kunt plukken) maar ook dat hoor je amper meer. Alleen de hele zware vracht vliegtuigen vallen mij nog op, de rest valt ook een beetje weg in de ruis :j

dito schreef:
zal het niet net zo zijn als vliegtuigen. Hier vliegen ze bijna niet over. Bij mijn schoonouders wel, als we daar buiten zitten zeg ik er wel eens iets van maar hun horen het niet meer

DinkyOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:15

ik zou het noooooit meer doen!
Ik woon super graag waar ik woon, maar zou het liefst mijn huis oppakken en ergens rustiger neerzetten.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 14:24

Ik woon ook naast een drukke weg (50 km) Maar ik zou ook nooit meer naast een drukke weg willen wonen. Binnen hoor ik niks hoor als ik de ramen en deuren dicht heb. Balkondeur open kan echt bijna niet. En ik kan ook 's nachts het raam niet open hebben.