Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nu woon ik aan een doorgaande weg door het dorp heen waar ze 50 mogen rijden. Wat zou ik graag weer ruilen voor een doorgaande weg waar 60/80 wordt gereden. Bij zo'n weg heb je over het algemeen geen last van jongelui en dat vind ik toch wel het vervelendste
Daarbij is mijn ervaring dat een 60/80km weg 's avonds en 's nachts rustiger is dan zo'n doorgaande weg door het dorp heen.
(feestdagen met geen/minder ritten dat soort dingen). Enige dat ik ervan merkte was soms een trillende vloer en dat de ramen en de deur echt wel heel snel heel vies werden van de uitlaatgassen en het opwaaiend stof en vuil, maar dat is het dan ook. Wel zat deze aan het noorden van de woning, locatie speelt echt wel mee! Kat kwam niet buiten de tuin, want het kost wel veel kattenlevens, hoe lang ze ook al langs de weg wonen, en de deur ging nooit open zonder dat hond achter een andere dichte deur zat of aangelijnd was. Maar dat zijn gewoon dingetjes om op te letten die geen moeite zijn
Hier rijden ze niet hard maar hier hebben we wel ander geluid, de postbode met z'n elektrische fiets, de vuilkar, kindjes s morgens,...

shetjeIris schreef:Afgezien van het geluid, waar ik persoonlijk een grote hekel aan heb, zou ik ook aan de fijnstof denken dat bij zo'n weg in de lucht komt. Hangt er natuurlijk sterk vanaf hoe druk de weg is, maar voor mij zou het een dikke -nee- zijn.

dito schreef:zal het niet net zo zijn als vliegtuigen. Hier vliegen ze bijna niet over. Bij mijn schoonouders wel, als we daar buiten zitten zeg ik er wel eens iets van maar hun horen het niet meer