Wasmachine ontploft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:20

Ik ben al flink wat jaren toch erg blij met mijn Samsung.
Ik klop het af maar al 9 jaar doet ie zijn werk zonder problemen eigenlijk.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:22

maar een miele kost helemaal gaan 2000 euro meer.
als je wat zoekt,vind je een degelijke voor een goeie 1000 euro.
dus dan doe je weldegelijke voordeel met een duurdere machine die 20j meegaat dan elke 5 jaar een 500 euro machine te moeten aankomen.

veel zal ook afhangen van hoe je met je machine omspringt.
je hebt er die modderdingen vol haar in de machine wassen,altijd lage temperatuur,nooit ontkalken of reinigen,....
en daartegenover mensen die harige of modderspullen eerst uitwassen naast de machine,mooi om de zoveel tijd ontkalken en de machine proper houden.

zoiets helpt een machine enorm om langer mee te gaan.
hier een miele van al +10 jaar oud,doet het nog prima,draait dagelijks.

wyoming

Re: Wasmachine ontploft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:57

Ik zorg heel slecht voor mijn wasmachine maar toch gaat hij al 10 jaar mee, eerste 3 jaar draaide hij maar 1x per week (woonde toen nog alleen) maar nu met een gezin toch wel dagelijks. Ik heb trouwens een whirlpool.
Mijn oma haar was machine was ook snel stuk (nou ja volgens haar dan, volgens mij was het bij haar vooral een kwestie van teveel zeep gebruiken, hij bleef namelijk spoelen en draaien) en die heeft alweer een nieuwe gekocht, zat nog garantie op maar ze heeft het bedacht zonder ons in te lichten (wij hadden de vorige gekocht) en de machine is dus meegenomen door de winkel die de nieuwe kwam brengen.
Maar soms moet je ook gewoon een beetje mazzel hebben.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:12

Het schijnt ook zo te zijn dat het beter is om elke dag de wasmachine te laten draaien, maar ja, we zijn met z'n tweeën, dus om nou te wassen om het wassen is ook weer zo niet effectief. :P

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:18

https://www.wasmachinestore.nl/keuzehulp/1
Probeer hier eens in te vullen, kijken wat eruit komt. Mijn ouders hebben bij Coolblue net een nieuwe gekocht (samsung, maar zijn wij zeer tevreden mee) en de service van Coolblue was echt top. Hebben hem 2 verdiepingen omhoog gebracht, oude weer meegenomen. En volgende dag in huis, kregen netjes een berichtje met tijd indicatie en berichtje of belletje (1 vd 2) dat ze er binnen een kwartier zouden zijn. Is in ieder geval wel een goede optie om je wasmachine te gaan bestellen.
Ohja en mn ouders hadden een tweedekans uitgekozen, eentje met een kras op de bovenkant die ze een etentje voor 2 scheelde, verder gloednieuw. Die kras hebben wij alleen nog niet kunnen ontdekken haha.

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:29

Mijn Miele is 19 jaar oud (gezin met 4 personen) en als die er ooit mee ophoudt, wil ik graag deze:

http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_mi ... 94298.html

Trouwens tegenwoordig rekenen ze niet meer in jaren, maar in draaiuren. Dat zei de Mielemonteur 8 jaar geleden. Want de ene machine draait 2 wassen in de week en de andere 3 op een dag.
Dus naar draaiuren kijken is ook logischer eigenlijk.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:39

Hier van thuis uit altijd Zanussi gehad. Mijn huidige wasmachine heb ik intussen al 8jaar en die doet het nog perfect. Ik ben er verre van lief voor en vooral mijn moeder gaat hem nog eens om zeep helpen. Die draait soms 3 machines per dag als ze bij me op bezoek komt...

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:51

Ik heb een aantal jaar geleden ook gekeken naar een was-droogcombinatie en vond er ook weinig positieve feedback over. Ik had er uit opgemaakt dat met name de droogfunctie te wensen over laat.

Wij hebben een 8 jaar oude whirlpool. Hij wast nog goed maar we verwachtten wel dat hij binnen afzienbare tijd kapot gaat.

We hebben al gekeken naar geschikte vervangers en zijn tot de conclusie gekomen dat catogorie Miele totaal niet aantrekkelijk is. Leuk dat een machine 20 jaar meegaat maar voor hetzelfde geld koop je twee machines. Ondertussen verbeteren technieken en is die Miele na 10+ jaar ouderwets.

Maar goed, dat is onze overweging. :)

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:30

Groot voordeel van mijn 19-jarige Miele is dat die er geen uuuuuren over doet om een was te doen.

In de zomer kan ik gemakkelijk 5 wassen doen en droog krijgen aan de waslijn buiten.

Dat lukt niet met een machine die drie uur bezig is (en dat noemen ze energiezuinig....)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:34

Marie111 schreef:
Groot voordeel van mijn 19-jarige Miele is dat die er geen uuuuuren over doet om een was te doen.

In de zomer kan ik gemakkelijk 5 wassen doen en droog krijgen aan de waslijn buiten.

Dat lukt niet met een machine die drie uur bezig is (en dat noemen ze energiezuinig....)

Ik denk dat de meeste machines ook wel programma's hebben van minder dan 3 uur :') Programmma's van 3 uur zijn bij mij een uitzondering. Enige programma met die tijd is het hygiëne programma. Maar waarom zou ik die gebruiken? Ik heb geen babykleding of dergelijke.
Als ik heet wil wassen, ga ik gewoon voor katoen op 60 graden of 95 als ik het echt bont maak :P

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:36

De meeste wasmachines hebben een kort programma van ruim een uur en een snelwas programma van 20 of 30 minuten.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:40

Je moet er misschien ook geluk mee hebben. Wij hebben een indisit die 3 keer is verhuisd en al 10 jaar meegaat. Terwijl het merk volgens mij niet zo goed aangeschreven staat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:40

AEG super ervaringen mee. Bosch is ook prima.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:44

Ik heb een Electrolux en die gebruik ik al 14 jaar. (5 jaar in mijn vorige woning en nu 9 jaar in deze) Ik was niet veel, 1/2 wasjes per week. Er is 1x een monteur bij geweest om iets te vervangen maar hij doet het prima en ik onderhoud dat ding echt niet...moet er niet iets van een filter schoongemaakt worden af en toe? :+ Ik doe het niet. :=

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:46

Bellatrix schreef:
Ik heb een Electrolux en die gebruik ik al 14 jaar. (5 jaar in mijn vorige woning en nu 9 jaar in deze) Ik was niet veel, 1/2 wasjes per week. Er is 1x een monteur bij geweest om iets te vervangen maar hij doet het prima en ik onderhoud dat ding echt niet...moet er niet iets van een filter schoongemaakt worden af en toe? :+ Ik doe het niet. :=

Whahaha. Er zit een klepje onderaan je wasmachine die open kan. Daarin zit een draaiknop. Je moet eerst een bakje en handdoeken hebben voor je die knop opendraait. Er loopt water uit en vaak allemaal stof en viezigheid.
Moet je wel doen hoor.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:51

Marie111 schreef:

Mijn nieuwe Samsung heeft een optie "15 minuten was". Kan je nagaan hoeveel was je dan op een dag kan doen ;) :D .

En ik wilde per sé een machine met beladingsfunctie. Want de ene keer heb ik hem volgepropt met een winterdeken van het paard, en de volgende keer wil ik alleen een paar hemdjes opspoelen. Het ding weegt zelf de belading (en vuilgraad) en bepaalt daarmee de hoeveelheid benodigde zeep en water.

En zoals hierboven ook gezegd: ook via Coolblue. Die hebben echt super service :j .

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:59

Suzanne F. schreef:
Bellatrix schreef:

Whahaha. Er zit een klepje onderaan je wasmachine die open kan. Daarin zit een draaiknop. Je moet eerst een bakje en handdoeken hebben voor je die knop opendraait. Er loopt water uit en vaak allemaal stof en viezigheid.
Moet je wel doen hoor.

Maar dat bakje mag niet hoog zijn, dat klepjes zit echt nét boven de grond...:')
En hoeveel water/troep kan ik verwachten? :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:06

Laag bakje inderdaad. Wasteiltje ofzo. Geen enorme hoeveelheden hoor, maar het stinkt wel. Paar handdoeken erbij houden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:12

Ok, ik zal het zondag es proberen. := Ff een bakje zoeken...

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:18

Ik leg er altijd gewoon een handdoek onder. Je hebt filters waar een buisje naast zit wat je eerst kan open maken en leeg kan laten lopen in een bakje. Of je hebt zoals mij alleen de filter waar dus echt geen bakje onder past. Ik leg dus goed een handdoek eronder. Handdoek gaat daarna meteen de machine in.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:30

Ok thanks!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:53

Ik heb een Samsung wasmachine en ben er ook niet heel tevreden over, hun TV's, ovens en andere apparatuur zijn prima maar wasmachines kunnen ze blijkbaar niet maken. Bij mij is al vijf keer de monteur geweest, bij de zesde keer mogen ze hem houden. Overigens is Miele ook niet meer wat het was, ik heb mijn Miele weggedaan voor de Samsung destijds.

Bij mijn Samsung zit rechtsonder aan de voorkant een klepje, dat kun je gemakkelijk openen. Even een bakje erbij, slangetje erin en de trommel leeg laten lopen en dan kun je zo het filter eruit pakken. Wel even wat handdoeken eronder want als je filter vol zit dan komt er alsnog een tsunami je woning in.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:54

Slangetje? Die heb ik niet?

Lien2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:18

Jaren geleden bij een witgoedboer een Miele gekocht. Zag er nog zeer goed uit, redelijk nieuw model, maar wel 1 van de duurste die hij had staan. Wel 180 euries.... :D Nog steeds in gebruik. Tweedehands is dus ook een optie als je een nieuwe te duur vind.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:45

Over wel of niet een combinatie is genoeg gezegd
Ik heb zelf al 7.5 jaar een Indesit van 250 euro, A+, 7KG en 15 verschillende programma's. Ik onderhoud hem nagenoeg niet, heeft dit jaar voor het eerst reinigingsspul gezien, filter vorig jaar voor het eerst gedaan en ik was hooguit 2x per jaar hoger dan 40 graden (en die 40 is ook 4x per jaar haha). Ding heeft nooit wat, doet het nog steeds perfect! Ik heb inmiddels alleen maar Indesit apparaten en ben echt super tevreden, goedkoop hoeft niet altijd duurkoop te zijn gelukkig
Oh ja, hij is 3x verhuisd, en ik zou niet eens weten hoe je ze moet ontkalken of weet wanneer rubbers versleten zijn hihi